Uwierz mi że ma. Co z tego że sonda nie pracuje zaraz po odpaleniu, jak wcześniejsze odczyty zostały zapamiętane przez ECU
Tobie dobrze pracuje silnik na benzynie?
Oczywiście pewnie będziesz mnie zapewniał że tak...
Zczytaj błędy a gwarantuje Ci że pojawią się błędy składu mieszanki, wyłapane przez sondę prawda?
Nawet jeśli nie jest wykorzystywana to i tak pracuje, podaje informacje do ECU który i tak myśli że pracuje na benzynie i koryguje dawkę benzyny bo gazu w żaden sposó nie może...
Zacznę od tego, że od pewnego czasu stosuje chamski numer związany z forum, piszę nieprawdę aby sprawdzić czy rozmówca ma pojęcie o czym piszę
1: sonda lambda to ogniwo galwaniczne - dwie elektrody platynowe w różnym steż. tlenu
2: wraz ze wzrostem tlenu w spalinach napięcie na wyjściu sondy spada.
3: różnica napięcia przy zmianie temp. o 100stopni to spadek napięcia o około 0,01V
4: sterownik pracuje w ostylacji lambdy między 1,1 a 0,9 czemu toważyszy zmiana napięcia o 0,8V
Ja sam przerabiałem problem sugerując się bzdurami na forum, wyniku czego pewnie nie tylko ja kupiłem nową sondę za nie małą kasę.
Ponadto zazwyczaj sterownik LPG jest połączony z przewodem od sądy, który jest srebrzony aby wyeliminować efekt termoelektrycznym zwykłym przewodem miedzianym a na styku srebro-cyna-miedz wytwarza się większa różnica niż 0,01V
Ponadto sterownik MM w silniku 1,4 jest adaptywny -tu sygnał sądy ma wpływ na wtrysk i zapłon -ale ma także odcięcie wtrysku z gwałtownym spadkiem obrotów poniżej 2000 obrotów i tu emulacja sterownika LPG robi bałagan w ECU.
Owszem ma problem z benzyną bo mam ECU MM i emulacja robi swoje.
A autorowi wątku proponuje sprawdzić luzy zaworowe bo może tu jest problem z rozruchem - praca na benzynie to jak mniemam problem zasilania tym paliwem.