Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 1,4 nie odpala  (Przeczytany 19777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 15, 2010, 00:20:47 »
Witam panowie znalazlem kilka podobnych postow jednak identycznego na nie zauwazylem. Moj problem wyglada nastepujaco samochod nie odpala z rozrusznika na zimno kupilem go w sierpniu wiec poki cieplo bylo ok w miare ale zaczely sie mrozy i nagle trach samochod nie odpala napomne ze tylko gaz bo na benzynie w ogole nie odpali. co ciekawe z cholu pali na puszczenie sprzegla bez problemu. na benzynie to przede mna chyba nie jezdzil ani przez chwile. poki cieplo bylo rowniez jakos udawalo mi sie go w locie przezucic a kiedy zgasilem na benzynie odpalal normalnie. napomne tylko ze bierze rowniez olej. Jestem swiezy i pokochalem to autko i chce po prostu zrobic co trzeba zeby jezdzil jak zloto. 200tkm na liczniku trzy lata w kraju instalacja 2 lata. Slyszalem juz tyle roznych mozliwosci ze po prostu zglupialem. Prosze o pomoc w miare mozliwosci.

  • Gość
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2010, 10:20:35 »
Najpierw spróbowałbym odłączyć klemy na 10 min i wtedy odpalić,

Offline Karol Gozdowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen ZX
  • Miejscowość: Łódź
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 15, 2010, 10:49:34 »
ale kreci wogole czy nie bardzo? bo jak nie to aku... ja mam 1,4i w gazie i na gazie wogole nie chce mi odpalic... tylko na benzynie, i to przy niskich temperaturach to musi chwile na benzynie smigac bo na gazie wogole gasnie...
Citroen ZX 1.4i + LPG... Śmiga bez zarzutu!!

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 15, 2010, 11:49:32 »
Na poczatku kreci slabo bo olej gesty po chwili krecenia szybciej ale zaskoczyc nie chce tak do -5 C odpala a pozniej juz tylko zaciag. Aku jak najbardziej dobry. Sprobuje dzisiaj z ta klema ale watpie. Dodam tylko jeszcze ze na benzynie po zgaszeniu na gazie nie da rady a po udanym przezuceniu na benz co w niskich temp udalo mi sie raz moze stac i dwa dni i odpali od kopa tylko nie moge go przezucic na benz. a jak juz sie uda to nie ma za [color=ff0000]piii[/color]e mocy jedzie bo jedzie ale sily nie ma.

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 15, 2010, 13:26:48 »
No to wygląda na jakiś problem z układem zasilania silnika w benzynę. posłuchaj uważnie pompy paliwa bo w niej może tkwić problem. posłuchaj czy po przekręceniu stacyjki dobija odpowiednie ciśnienie, powinna jakies 2-3 sekundy "poburczeć". a może problem tkwi w filtrze paliwa który być może nigdy nie był wymieniany i jest zapchany syfem.

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 15, 2010, 13:30:34 »
Osobiscie wymienilem filtr paliwa jakis tydzien moze dwa temu. pompka buczy po przekreceniu jej na zaplon. myslalem ze moze nie daje takiego cisnienia jak trzeba ale po zdjeciu wezyka z gaznika nie jest najgorzej. Chociaz nie mam porownania jakie to cisnienie ma byc.

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 15, 2010, 13:40:49 »
a klemy nic nie daja nawet po odlaczeniu samochod nie odpala.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 15, 2010, 13:44:43 »
noo.. po odłączeniu klem auto Ci nie odpali ;)
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

  • Gość
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 15, 2010, 14:02:51 »
Dużo razy o tym pisałem...
Silnik który pracuje na gazie ma wyższą temperature spalin
Sonda odczytuje więc zbyt ubogą mieszanką, daje info do ECU żeby podwyższyć dawkę, ale nie gazu tylko paliwa bo ECU nie wie że silnik pracuje na LPG.
Najczęściej tego typu problemy biorą się z tego powodu, auto może być zalewane zbyt dużą ilością paliwa
Odłączenie klem na 10 minut to tzw reset ECU - wykasowanie błędów, więc powinno się poprawić

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 15, 2010, 15:20:06 »
No wlanie to nie w tym problem po odlaczeniu klem i podlaczeniu autko robi to samo. I nie lapcie za slowka :D dzisiaj to juz w ogole odpalil zgasl i tak w kolko dopiero jak rozgrzalem tak kolo 1500 obr/min chodzi. Bo jak powyzej 3t wchodzilem to gasl. A co z ta benz? czemu nie chodzi wyglada to tak jakby albo nie dostawal paliwa albo za malo.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 15, 2010, 15:31:33 »
Zmierz ciśnienie paliwa. W jednopunkcie powinno byc około 1,5 bara. Z opisu wynika, że masz za małe ciśnienie paliwa.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 15, 2010, 17:04:05 »
Wydaje mi się że nawet jakby miał za niskie ciśnienie to by chociaż "zakaszlał' potwierdzając tym samym że wogóle ma paliwo. On zachowuje się jakby go ciągle nie miał. Może spróbuj zapalić go na benzynie w sensie zakręć kilka razy po czym wykręć którąś ze świec i sprawdź czy czuć benzyną bo może nie dociera do komory spalania.

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 15, 2010, 20:35:38 »
Sprobuje jutro z rana sprawdzic czy jest paliwo na swiecy tak jak mowisz. Jedno co mnie zastanawia to wlasnie dlaczego jak cieplo bylo to na paliwie jeszcze jak cie moge w locie go przezucilem i w postoju z wyzszych obrotow a teraz ani tak ani tak po prostu niesamowicie dziwne. Po rozgrzaniu chodzi jak zloto pracuje rowno nic nie faluje trzyma rowne 950do 1k obr/min ale nawet na cieplo jak go zgasze i odpale od nowa jak tylko troszke sie przestudzi musze na dwa razy, raz odpali i zgasnie i za drugim juz normalnie.

  • Gość
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 15, 2010, 20:37:57 »
a ile masz paliwa w baku?
Woda może się wytrącać, dolej może jakiegoś dodatku który wiąże się z wodą

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 15, 2010, 20:44:18 »
no wlasnie mam okolo 10 litrow i paliwo bylo spuszczane do zera i wlane swieze i czysciutkie....

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 16, 2010, 09:29:55 »
Zdejmij mu ten kawałek plastikowego łącznika wtrysku z obudową filtra powietrza. Jedna osoba niech kręci rozrusznikiem, a druga niech zagląda "w paszcze lwa" inaczej na wtryskiwacz i przepustnice czy leci w ogóle paliwo. Powinno się rozpryskiwać równym strumieniem i będzie wszystko jasne. :-) Na gazie nie odpala pewnie dlatego, że jest źle reduktor wyregulowany (wolne obroty) albo się zużył, jest dziura w membranie i zanim napełni parownik gazem i zassie do silnika trochę czasu musi minąć.

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 16, 2010, 14:01:33 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Dużo razy o tym pisałem...
Silnik który pracuje na gazie ma wyższą temperature spalin
Sonda odczytuje więc zbyt ubogą mieszanką, daje info do ECU żeby podwyższyć dawkę, ale nie gazu tylko paliwa bo ECU nie wie że silnik pracuje na LPG.
Najczęściej tego typu problemy biorą się z tego powodu, auto może być zalewane zbyt dużą ilością paliwa
Odłączenie klem na 10 minut to tzw reset ECU - wykasowanie błędów, więc powinno się poprawić


Nie bardzo rozumiem jaki wpływ ma podwyższenie temperatury spalin na wartość  różnicy potencjału wytworzonego w ogniwie paliwowym jakim jest sonda lambda? W jaki sposób podwyższenie temperatury o około 200stopni powoduje wzrost napięcia na wyjściu sondy? Ponadto nawet w przypadku sondy z grzałką sygnał z niej nie jest wykorzystywany przez ECU w pierwszych kilkudziesięciu sekundach pracy silnika, więc nie ma wpływu na zapalnie silnika. Ponadto nie każdy sterownik LPG wykorzystuje sygnał z sondy lambda do swojej pracy i tym bardziej nie ma wpływu na rozruch silnika.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 16, 2010, 14:31:00 »
A wiec panowie sprawa ma sie nastepujaco paliwo w ogole nie jest przepuszczane przez wtrysk. pompka ma odpowiednie cisnienie, czyli wtryskiwacz do wymiany? czy macie inne propozycje? a sprawa z LPG ma sie nastepujaco na zimnym silniku musze dodawac gazu zeby odpalil z tym ze gaz wciskam do konca na 2-3 sek. i puszczam wtedy silnik zaczyna gdakac operacje powtarzam pare razy i zaskakuje ps samochod stoi w garazu dzisiaj odpalil za ktoryms razem ale wczoraj to w ogole nie mial ochoty na wspolprace. w sumie to z tym LPG nie bedzie problemu kiedy juz benz bedzie dzialac. wiec prosze o rade z benz.

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 16, 2010, 14:41:54 »
a nie zalewa go ? wtryskiwacz nie przepuszcza jak auto stoi ? sprawdź ciśnienie paliwa czy jest po nocy jak auto stoi
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

  • Gość
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 16, 2010, 14:52:05 »
Cytuj
Nie bardzo rozumiem jaki wpływ ma podwyższenie temperatury spalin na wartość różnicy potencjału wytworzonego w ogniwie paliwowym jakim jest sonda lambda? W jaki sposób podwyższenie temperatury o około 200stopni powoduje wzrost napięcia na wyjściu sondy? Ponadto nawet w przypadku sondy z grzałką sygnał z niej nie jest wykorzystywany przez ECU w pierwszych kilkudziesięciu sekundach pracy silnika, więc nie ma wpływu na zapalnie silnika.

Uwierz mi że ma. Co z tego że sonda nie pracuje zaraz po odpaleniu, jak wcześniejsze odczyty zostały zapamiętane przez ECU
Tobie dobrze pracuje silnik na benzynie?
Oczywiście pewnie będziesz mnie zapewniał że tak...
Zczytaj błędy a gwarantuje Ci że pojawią się błędy składu mieszanki, wyłapane przez sondę prawda?

Cytuj
Ponadto nie każdy sterownik LPG wykorzystuje sygnał z sondy lambda do swojej pracy i tym bardziej nie ma wpływu na rozruch silnika.

Nawet jeśli nie jest wykorzystywana to i tak pracuje, podaje informacje do ECU który i tak myśli że pracuje na benzynie i koryguje dawkę benzyny bo gazu w żaden sposó nie może...

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 16, 2010, 14:52:11 »
no wlasnie cisnienie jest po nocy, najpierw zdejmowalem wezyk i dopiero potem znajomy krecil silnik.(wezyk z powrotem na zapince.) ani kropelka nie przeszla przez wtryskiwacz. a cisnienie bylo nadal w wezyku.(po zdieciu go ponownie)

Offline Wirgiliusz Faber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 241
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX break 1,4i rocznik 1995
  • Miejscowość: Kraków
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 16, 2010, 19:31:12 »
Cytuj

Uwierz mi że ma. Co z tego że sonda nie pracuje zaraz po odpaleniu, jak wcześniejsze odczyty zostały zapamiętane przez ECU
Tobie dobrze pracuje silnik na benzynie?
Oczywiście pewnie będziesz mnie zapewniał że tak...
Zczytaj błędy a gwarantuje Ci że pojawią się błędy składu mieszanki, wyłapane przez sondę prawda?
Nawet jeśli nie jest wykorzystywana to i tak pracuje, podaje informacje do ECU który i tak myśli że pracuje na benzynie i koryguje dawkę benzyny bo gazu w żaden sposó nie może...


Zacznę od tego, że od pewnego czasu stosuje chamski numer związany z forum, piszę nieprawdę aby sprawdzić czy rozmówca ma pojęcie o czym piszę

1: sonda lambda to ogniwo galwaniczne - dwie elektrody platynowe w różnym steż. tlenu
2: wraz ze wzrostem tlenu w spalinach napięcie na wyjściu sondy spada.
3: różnica napięcia przy zmianie temp. o 100stopni to spadek napięcia o około 0,01V
4: sterownik pracuje w ostylacji lambdy między 1,1 a 0,9 czemu toważyszy zmiana napięcia o 0,8V
 

Ja sam przerabiałem problem sugerując się bzdurami na forum, wyniku czego pewnie nie tylko ja kupiłem nową sondę za nie małą kasę.
Ponadto zazwyczaj sterownik LPG jest połączony z przewodem od sądy, który jest srebrzony aby wyeliminować efekt termoelektrycznym zwykłym przewodem miedzianym a na styku  srebro-cyna-miedz wytwarza się większa różnica niż 0,01V

Ponadto sterownik MM w silniku 1,4 jest adaptywny -tu sygnał sądy ma wpływ na wtrysk i zapłon -ale ma także odcięcie wtrysku z gwałtownym spadkiem obrotów poniżej 2000 obrotów i tu emulacja sterownika LPG robi bałagan w ECU.

Owszem ma problem z benzyną bo mam ECU MM i emulacja robi swoje.

A autorowi wątku proponuje sprawdzić luzy zaworowe bo może tu jest problem z rozruchem - praca na benzynie to jak mniemam  problem zasilania tym paliwem.
Pozdrawiam!
Wirgiliusz Faber - Kraków
Citroen ZX break rok95 1,4i + LPG
była łada 2107

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 16, 2010, 19:32:03 »
jeśli wyczyszczenie wtryskiwacza preparatami do tego przeznaczonymi nic nie da to raczej jest do wymiany ;] Jeśli autko brało olej to mogło nieźle zawalić wtryskiwacz. U mnie po zdjęciu wtryskiwacza pół dnia go szorowałem bo łapnął oleju bodajże przez odmę za poprzedniego właściciela.

Offline Pawel Brzeski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Dziewiec Wlok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4i Tonic
  • Miejscowość: Dziewiec Wlok
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 16, 2010, 22:22:41 »
Dziekuje panowie serdecznie za pomoc bez was pewnie nie doszedlbym do przyczyny.

Dziekuje rowniez za wyczerpujace i odrobine ciezko zrozumiale ale na pewno przydatne wytlumaczenie zasady dzialania sondy lambda.

We wtorek badz srode wymienie wtryskiwacz na nowy.

Dla ciekawostki mechanik u ktorego do tej pory robilem wszystkie naprawy (swietny blacharz ale po raz kolejny przekonuje sie ze mechanik mierny) twierdzi ze ten caly wtryskiwacz dziala tylko przy odpalaniu i dziala na zasadzie ssania tj podaje wieksza ilosc paliwa zeby silnik zaskoczyl a sam silnik pracuje na zasadzie gaznika. Wiec z jego pomoca wymienilbym pewnie pol ukladu lacznie z wezykami :D

  • Gość
Re: Zx 1,4i LPG problemy z odpalaniem
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 17, 2010, 22:16:23 »
Cytuj

Wirgiliusz Faber napisał:
Cytuj

Uwierz mi że ma. Co z tego że sonda nie pracuje zaraz po odpaleniu, jak wcześniejsze odczyty zostały zapamiętane przez ECU
Tobie dobrze pracuje silnik na benzynie?
Oczywiście pewnie będziesz mnie zapewniał że tak...
Zczytaj błędy a gwarantuje Ci że pojawią się błędy składu mieszanki, wyłapane przez sondę prawda?
Nawet jeśli nie jest wykorzystywana to i tak pracuje, podaje informacje do ECU który i tak myśli że pracuje na benzynie i koryguje dawkę benzyny bo gazu w żaden sposó nie może...


Zacznę od tego, że od pewnego czasu stosuje chamski numer związany z forum, piszę nieprawdę aby sprawdzić czy rozmówca ma pojęcie o czym piszę

1: sonda lambda to ogniwo galwaniczne - dwie elektrody platynowe w różnym steż. tlenu
2: wraz ze wzrostem tlenu w spalinach napięcie na wyjściu sondy spada.
3: różnica napięcia przy zmianie temp. o 100stopni to spadek napięcia o około 0,01V
4: sterownik pracuje w ostylacji lambdy między 1,1 a 0,9 czemu toważyszy zmiana napięcia o 0,8V
 

Ja sam przerabiałem problem sugerując się bzdurami na forum, wyniku czego pewnie nie tylko ja kupiłem nową sondę za nie małą kasę.
Ponadto zazwyczaj sterownik LPG jest połączony z przewodem od sądy, który jest srebrzony aby wyeliminować efekt termoelektrycznym zwykłym przewodem miedzianym a na styku  srebro-cyna-miedz wytwarza się większa różnica niż 0,01V

Ponadto sterownik MM w silniku 1,4 jest adaptywny -tu sygnał sądy ma wpływ na wtrysk i zapłon -ale ma także odcięcie wtrysku z gwałtownym spadkiem obrotów poniżej 2000 obrotów i tu emulacja sterownika LPG robi bałagan w ECU.

Owszem ma problem z benzyną bo mam ECU MM i emulacja robi swoje.

A autorowi wątku proponuje sprawdzić luzy zaworowe bo może tu jest problem z rozruchem - praca na benzynie to jak mniemam  problem zasilania tym paliwem.


Nigdy nie pisze o czymś o czym nie mam pojęcia - zasada no1;)
Może nie znam dokładnie wartości odczytu sondy, ale wiem na czym to wszysto się opiera...
Bardziej jestem praktykiem niżeli teoretykiem.
ZXów miałem z 10, regulacja zaworów nic nie da:D