Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Filtrowanie LHM  (Przeczytany 9401 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jan Winnicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 403
  • Skąd: Lubelskie
  • Posiadany samochód: C5 Mk1 2.0 HDi
  • Miejscowość: Lubelskie
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 20, 2010, 10:23:31 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
W silniku też filtrujesz? Może też będzie lepiej chodził?


Nie w silniku jeszcze nie filtruję.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 20, 2010, 14:39:00 »
Cytuj

Jan Winnicki napisał:
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
W silniku też filtrujesz? Może też będzie lepiej chodził?


Nie w silniku jeszcze nie filtruję.


a może też warto to rozpatrzyć? mój po wlaniu do silnika i dosłownie kilku minutach pracy zmienia kolor (diesel) i już ma inne właściwości niż jak był przed chwilą w opakowaniu...

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 20, 2010, 17:09:36 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
Cytuj

Jan Winnicki napisał:
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
W silniku też filtrujesz? Może też będzie lepiej chodził?


Nie w silniku jeszcze nie filtruję.


a może też warto to rozpatrzyć? mój po wlaniu do silnika i dosłownie kilku minutach pracy zmienia kolor (diesel) i już ma inne właściwości niż jak był przed chwilą w opakowaniu...


Pociesze Cię, że w praktycznie nowym BMW z silnikiem diesla po zalaniu olejem i odpaleniu ten od razu zmienia barwę na czarną  :D
U mnie prawie 5000km po wymianie a olej tylko lekko pociemniał :)
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 20, 2010, 23:26:18 »
Mój z przebiegiem 12 tyś km (brak czasu na wymianę :/) jest jeszcze brązowy :)

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 21, 2010, 23:39:38 »
Filtrowanie oleju nic nie daje. To pewne j4żeli chodzi o wodę. na pewno powoduje zatrzymanie w filtrach opiłków metalu które wytrącają się podczas tarcia elementów metalowych i pracy pompy. LHM od pracy w układzie starzeje się i zachodza w nim zmiany chemiczne z uwagi na co jest higroskopijny po pewnym etapie wypracowania.
Radzę wymieniać LHM zgodnie z zaleceniami i będzie wszuystko w porządku. Co zaś tyczy samego filtrowania to już ktoś wcześniej zauważył że jest to czynność dotycząca tylko częsci LHM gdyż poza zbiornikiem w samym układzie pozostaje go dużo. Trzeba opróżnuć cały układ i przefiltrować aby wysczyścić go z opiłków ui czarnego szlamu. Pozdrawiam .

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 22, 2010, 10:23:57 »
Ja jutro wymieniam cały LHM + czyszczenie filtra w zbiorniku.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 22, 2010, 21:08:54 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
Cytuj

Jan Winnicki napisał:
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
W silniku też filtrujesz? Może też będzie lepiej chodził?


Nie w silniku jeszcze nie filtruję.


a może też warto to rozpatrzyć? mój po wlaniu do silnika i dosłownie kilku minutach pracy zmienia kolor (diesel) i już ma inne właściwości niż jak był przed chwilą w opakowaniu...


Pociesze Cię, że w praktycznie nowym BMW z silnikiem diesla po zalaniu olejem i odpaleniu ten od razu zmienia barwę na czarną  :D
U mnie prawie 5000km po wymianie a olej tylko lekko pociemniał :)

Marne porównanie, bo jak sam napisałeś BMW diesel, a w każdym będzie tak, ze zaraz po zalaniu nowego będzie czarny (chyba że się płukankę zrobi). W benzynie olej może wizualnie być jak nowy nawet po 10000km.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 08, 2011, 13:33:27 »
Pozwólcie że może trochę nie na temat ale zapytam co by było gdyby spuścić cały LHM i zalać układ LDS?
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 08, 2011, 15:20:33 »
Te całe flitowanie jest o kant d...
A cudowne działanie hydro po tym zabiegu, to zwykły "szok hydrauliczny". Takie jest moje zdanie, ale jak ktoś ma za dużo czasu i lubi się babrać w olejach to czemu nie ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 08, 2011, 15:44:58 »
Cytuj
Pozwólcie że może trochę nie na temat ale zapytam co by było gdyby spuścić cały LHM i zalać układ LDS?


Z LDS-em wiążą się dwa problemy. Po pierwsze jest on syntetyczny, więc nie wiadomo jak zareagują na niego gumowe uszczelki przeznaczone do mineralnego LHM-u. Po drugie, nie jest przewidziany do pracy w układzie hamulcowym.

Cytuj
Te całe flitowanie jest o kant d...
A cudowne działanie hydro po tym zabiegu, to zwykły "szok hydrauliczny".


Szczególnie, że LHM nie jest higroskopijny... ;-)

Offline Paweł Ziemniewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Skąd: Reda/Gdynia
  • Posiadany samochód: GSA X3 1980, Peugeot 607 2.2HDi 2002
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Reda/Gdynia
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 08, 2011, 16:34:55 »
w 100% zgadzam sie z Andrzejem.
Filtrowanie nie wiele daje, LHM posiada odpowiednie dodatki uszlachetniajace. A każde zlanie oleju i zalapanie przez pompę nawet malej ilosci powietrza powoduje spienienie LHM w ukladzie. Rzeczywiscie w takim stanie dzieją się różne "cudowe" ozdrowienia w postaci nieopadania auta przez cala noc. Ale po tygodniu wracamy do szarej rzeczywistosci.

Najwazniejsza jest terminowśc wymiany, jakosc nowego LHM, czystość filtrów (nie tylko tych w zbiorniku - filtry sa w rozdzielaczu wydatku i w zlączce przy zaworze bezp.) przy wymianie nalezy tez umyc wnetrze zbiornika oraz wyjac i umyc plastikową płytkę w zbiorniku.
Doraźnie można zamontowac magnes w zbiorniku i czyscic go np raz w miesiacu.

Czytalem kiedys artykuł o filtrowaniu oleju hydraulicznego - rosjanie wymyslili jakąs metodę i potrafili oczyscic olej w 95%  
(ale nie przywrócic jego własciwości)

Domowe metody czyszczenia aby przyniosly skutek musialy by odbywac sie w sterylnych warunkach i najlepiej w cyklu bez udzialu powietrza - czyli zasysanie ze zbiornika do przelotowego filtra (zespołu filtrów) i powrót do zbiornika (czysty olej wpuszczac pod powierzchnie oleju a nie wlewac z gory) . tak zautmatyzowany proces mozna by zapuscic np na 2-3 godz lub na cala noc.  

Ale jak ktos ma czas i checi to moze sie bawić ;)
Paweł Ziemniewicz
[email protected] / www.citrozlot.pl
Citroen GSA X3'80, Peugeot 607 2.2 HDi '02
Były:GSA 1.3'81,Evasion 2.0CT'97,XM 2.1TD 91,93,XM 3.0V6'95,CX 2.5TRD'86,BX 1.8TRD'90, BX 1.4'91

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 08, 2011, 20:28:03 »
Też uważam że szok po napowietrzeniu. Powietrze wpuszczone w układ stanowi jakby dodatkową gruszkę.
Kiedyś też się dałem nabrać - wpadł mi do łba genialny pomysł, aby wyczyścić korektory wysokości. Owszem, po otwarciu wygarnąłem łopatę błota. Wyczyściłem na cacy, poskładałem do kupy (przy okazji naprawiłem bo popsułem mocowanie osłony wydechu). Cud! samochód dłużej trzyma wysokość, żwawiej reaguje na suwak, jakby bardziej komfortowy...
I cieszyłem się efektami całe dwa dni... LHM się odgazował, samochód wrócił do starych standardów. Na pamiątkę pozostało pocenie korektora.
Potem testowałem filtrowanie LHM za pomocą lejka i filtra od ekspresu do kawy :D Kupa babrania i kupa ... kupy. Fakt, jakieś syfki osiadły na wkładzie, ale zbawiennego wpływu na pracę układu na dłuższą metę nie zauważyłem.
Tak to już jest jak się człowiek naczyta o magicznych sposobach napraw i regeneracji, a potem testuje na sobie.
Uprzedzę - w owych czasach kupowałem płyn w takich ilościach że po  rabacie płaciłem 19zł/L/Total LHM.
Jeśli ktoś nie wierzy w szok hydrauliki, może odlać literek płynu z układu do butelki, porządnie nią "poszelątać" wlać do zasobnika i się przejechać - z pewnością zauważy różnice.
W obliczu własnych doświadczeń skłonny jestem zamontować u siebie UKŁAD DO NAPOWIETRZANIA LHM :P
To był żart, Ale uważam że montaż filtra o jakiejś sensownej przepustowości powiedzmy na powrocie z konżektora nie powinien zaszkodzić.

Wracając do tematu odwadniania oleju - nie do końca rozumiem w jaki sposób sitko ma zatrzymać wodę? chyba że z goretexu ? :D
Przypuszczam że podczas filtrowania, olej ma szansę nabrać więcej wilgoci, niż przez cały okres pracy w układzie...

Higroskopijny - czyli wchłaniający/ wiążący wilgoć. Jeśli substancja jest określana jako higroskopijna, to znaczy że woda się z nią nie miesza, a jest wchłaniana. Tu nawet odstojnik nie pomoże.

Nie znam nikogo kto okresowo filtrowałby, czy w inny sposób uszlachetniał inne płyny hydrauliczne, w tym hamulcowy.
Według mojej wiedzy osuszacze w układach pneumatycznych, pneumatyczno- hydraulicznych i hydraulicznych stosuje się w celach prewencyjnych, a nie doraźnych.
Mają zapobiegać starzeniu instalacji, a nie poprawiać jej funkcjonowanie.
Gdyby nie zamarzanie, właściwości korozyjne i brak właściwości smarnych to właśnie woda byłaby idealnym płynem w układach hydraulicznych.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Michał Andrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 280
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Były: BX 19 TZD '91 205 kkm, AX 1.4D '94 ???kkm, XM mk2 2.1 TD '98 200 kkm,AX 1.0 100kkm
  • Zainteresowania: Citroen, Atari
  • Miejscowość: Kraków
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 01, 2011, 15:23:03 »
Panowie,

Kolega Jan pobawił się w filtrowanie lhm, odkrył, że po tym zabiegu jest widoczna poprawa, więc podzielił się z Wami swoim pomysłem.

Czy to ma sens czy nie - nie będę rozstrzygał.

Jednakże CHŁOPU SIĘ CHCIAŁO COŚ ZROBIĆ I PODZIELIĆ SIĘ WYNIKIEM,

więc CHWAŁA MU ZA TO, a nie komentarze jak widać.

pozdrawiam,

MA
______________________________________________
Był mocno spracowany BX 1.9TZD '91,
był mocno zużyty AX 1.4D '94,
był nieco zużyty AX 1.0 '96
był prawie piękny XM 2.1 TD '98
Może będzie coś jeszcze?

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 01, 2011, 21:46:30 »
Cytuj

Michał Andrzejewski napisał:
Panowie,

Kolega Jan pobawił się w filtrowanie lhm, odkrył, że po tym zabiegu jest widoczna poprawa, więc podzielił się z Wami swoim pomysłem.

Czy to ma sens czy nie - nie będę rozstrzygał.

Jednakże CHŁOPU SIĘ CHCIAŁO COŚ ZROBIĆ I PODZIELIĆ SIĘ WYNIKIEM,

więc CHWAŁA MU ZA TO, a nie komentarze jak widać.

pozdrawiam,

MA


Myślę, że konstruktywna krytyka jest cenniejsza od bezpodstawnego chwalenia...
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 01, 2011, 22:51:53 »
Gdybym opisał co mi się chciało, co robiłem i jakie były efekty, miałbym ksywę car killer :D
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 03, 2011, 10:10:18 »
odgazowanie/brak gazu w lhm-ie oczywiście ma znaczenie na komfort ... tylko pytanie jak to zrobić żeby było więcej "za" niż "przeciw"...
W swoim Xm-ie poprawę jakości podróży zawsze czuję jak uruchomię go po np. miesiącu stania, poprostu inna bajka.
Przez ten czas olej ma szansę pozbyć się "dodatku" sam.
Pozdrawiam
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 04, 2011, 16:06:28 »
Mam to samo Marku. Zostawie auto na 2 dni i po odpaleniu jedzie wspaniale ... przez minutę ... później już tylko dobrze :)

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 04, 2011, 22:10:05 »
Potwierdzam, u mnie jest też zauważalna poprawa komfortu kiedy auto postoi dłużej, minimum dwa dni...
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Piotr Pyrka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 601
  • Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
  • Posiadany samochód: DSuper:), CX 25TRD Turbo2, Stado BXow, BX Digit, Simca1301GL,Fiat 850 Coupe,Syrena 105,R4,GSA i inne
  • Zainteresowania: BX oczywiscie, motoryzacja lata 50-70, Fiat, classic cars, fotografia i pare innych-generalnie sie nie nudze-calkowita noga informatyczna-sorry
  • Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 20, 2011, 14:37:55 »
Dajcie chłopu spokój. Ma rację, filtracja jest potrzebna.

Do wszystkich którzy pytali czy w silnikowy też filtruje.
A to w Waszych samochodach w ukłądzie smarowania silników nie ma filtracji? Myślałem, że takie samochody skończyli produkować w okolicy lat 30 tych ubiegłego wieku.
Jasne, że powinna być filtracja oleju w naszych hydrolotach, w końcu nie byłoby problemów z tą pie.... hydrauliką.

Każdy hydrauliczny układ przemysłowy jest wyposażony w system filtracji i dzięki temu te maszyny pracują bezawaryjnie.

A co do wody, higroskopijności i jej filtracji a raczej separacji to:
1. LHM NIE jest higroskopijny, dlatego ma odstojnik na wodę na dole zbiornika
2. Dzięki temu, że NIE jest higroskopijny wodę tę można łatwo usunąć
3. Wodę można zatrzymać na sitach, dla tych co mają wątpliwośici

Dla wszystkich, którzy wątpią w sens filtracji; zastanawialiście się kiedyś dlaczego pada zawór hamulcowy?

A dla bardziej opornych, wyrzućcie bibułę z korpusu filtra oleju w silniku i do przodu.

Życzę powodzenia
Piotr Pyrka
Nie ma jak Benio:)

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 20, 2011, 15:52:37 »
Też uważam, że filtrowaniem nie usuniemy z lhm ani wody, ani bardzo drobnych wtrąceń ciał stałych ale... możemy odseparować powietrze! Podobno to jeden z powodów, dla których często narzekamy na brak komfortu...
Każdy z nas chyba widział, jaką "emulsję" produkuje głowiczka przekładni kierowniczej. Wystarczy zdjąć przelew z przekładni i przytrzymać go nad otwartym zbiorniczkiem. Tam nie leci zielony, klarowny płyn tylko białawo-zielona mętna ciecz.  To "coś" jest potem zasysane na powrót do pompy i tłoczone do układu.
Myślę, że jakiś filtr typu tkaninowego/włókninowego (o niezbyt dużych oporach), zastosowany na powrocie z przekładni mógłby dość skutecznie zamienić emulsję z powrotem w klarowny płyn.
Nie mogłem na razie tego pomysłu przetestować, bo w przypadku silnika 2,5 td nie wciśnie się tam nawet szpilki.   Znacznie więcej miejsca jest przy innych silnikach. Może warto spróbować, koszt i wysiłek niewielki...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 21, 2011, 08:55:21 »
A ja uważam, że powietrze w LHMie nie ma nic do komfortu, nawet jeżeli to w bardzo małym stopniu. Sama budowa hydrauliki nie różni się od hydrowozów z przed 30 lat. Tam bujanko było zawsze. Szwagier, Teść, Ja, brat szwagra, wszystkie XMy w naszym posiadaniu bujały się nieziemsko... ale MKI. Różnice w budowie układu hydraulicznego MKI i MKII są naprawde niewielkie, a zazwyczaj różnica komfortu wielka. Naprawdę dajcie spokój tej piance w zbiorniku, na komfort ma pływ znikomy, na trwałość elementów - to inna historia.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 21, 2011, 14:57:38 »
Michale to dlaczego gdy wydłużyłem powrót ze wspomagania o 0,5m węża + 1l odstojnika z filtrem paliwowym auto po odpaleniu zmieniło się nie do poznania ? Wspomaganie zaczęło pracować tak, że kręciłem 1 palcem bez wysiłku na postoju, przód zawieszenia zaczął się bujać po zgaszeniu silnika ponad 1 minutę i nie tracił jakoś ciśnienia jak zwykle po kilkunastu sek? , a tylna oś pewnie pod naporem wróbla by się ugięła tak to wszystko pracowało "lekko" bez zacięć ? Dlaczego ?
Pomijam fakt że jak już powrót ze wspomagania dostał się do zbiornika wszystko wróciło do normy czyli wspomaganie działa jak w starym Starze 266 , przód i tył nie ma chęci do bujania się po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilkunasty sek, a żeby na odpalonym się bujał to trzeba go najpierw rozbujać.
Chyba, że to przypadek po prostu był, chociaż wątpię w aż taki zbieg okoliczności ...

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 21, 2011, 18:37:12 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Michale to dlaczego gdy wydłużyłem powrót ze wspomagania o 0,5m węża + 1l odstojnika z filtrem paliwowym auto po odpaleniu zmieniło się nie do poznania ? Wspomaganie zaczęło pracować tak, że kręciłem 1 palcem bez wysiłku na postoju, przód zawieszenia zaczął się bujać po zgaszeniu silnika ponad 1 minutę i nie tracił jakoś ciśnienia jak zwykle po kilkunastu sek? , a tylna oś pewnie pod naporem wróbla by się ugięła tak to wszystko pracowało "lekko" bez zacięć ? Dlaczego ?
Pomijam fakt że jak już powrót ze wspomagania dostał się do zbiornika wszystko wróciło do normy czyli wspomaganie działa jak w starym Starze 266 , przód i tył nie ma chęci do bujania się po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilkunasty sek, a żeby na odpalonym się bujał to trzeba go najpierw rozbujać.
Chyba, że to przypadek po prostu był, chociaż wątpię w aż taki zbieg okoliczności ...


Ja właśnie myślę aby powroty puścić do osobnego zbiornika i z niego żeby się przelewało z powrotem do głównego , służyło by to jako odstojnik /chłodniczka.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 21, 2011, 23:38:45 »
Nie wiem czy to by zdalo egzamin. U mnie filtr do ON z ciężarówki mann dość duży nie poradził sobie z odsączaniem pęcherzyków. Myslę że najlepiej wyelininować wszystko ,albo większośc co powoduje pienienie i co jesteśmy w stanie wyeliminować oczywiście. U mnie to jest dystrybutor hamulcowy i wspomaganie, nie wiem tylko jak silowniki w czasie jazdy się zachowują, bo na postoju nie pienią nic.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Filtrowanie LHM
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 21, 2011, 23:46:37 »
Mateusz: dystrybutor sam z siebie się nie zapowietrzy, bo niby którędy? Jedyny sposób to poprzez nieszczelną pompę.