Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Cewka zaplonowa w ES9J4  (Przeczytany 5826 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Cewka zaplonowa w ES9J4
« dnia: Listopad 15, 2009, 10:18:20 »
Witam. Mam pytanko czy cewka zapłonowa będąca na zdjęciach kwalifikuje się do wymiany jeśli ma takie peknięcia ? Pytam ponieważ szarpnie mi czasem autem w czasie jazdy (na gazie trochę bardziej) i gdy jest zimny to lubi sobie sam dodać gazu albo przegazować. Świece ma nowe NGK. Kabli nie ruszałem jeszcze. możecie coś doradzić żeby nie ładować niepotrzebnie kasy?
Pozdrawiam mat

Offline Błażej Cichowlas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 Turbo CT
  • Zainteresowania: przemo
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2009, 16:29:07 »
Objawy o których piszesz występują w momencie gdy po drodze jest gdzieś "gubione" wysokie napięcie, może to być pęknięty lub przetarty jakiś kabel zasilający czy też pęknięta obudowa cewki ( może występować tzw chwilowe przebicie). Na skutek pękniętej obudowy cewka może łapać wilgoć a to już jest problem. Spróbuj pomierzyć napięcia na cewce szczególnie na zimnym silniku. Jeżeli będzie taka potrzeba, to poszukam parametry cewki (napięcia na we i wy). Mam to gdzieś zapisane.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2009, 16:55:29 »
Dzięki. Fajnie by było gdybyś znalazł :) Szukam jak na razie kabli może to będzie ich wina po części bo na nowe nie wyglądają na pewno :)
Pozdrawiam :)

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2009, 07:24:04 »
Cewka w mojej X ma również takie pęknięcia od góry  i jest OK .
Kiedyś "przebiła" obudowę u dołu (w okolicy gumowych wypustek na świece) - po umyciu widać buło wypalone szczeliny . Oczywiście w czsie jazdy czuć było wypadające zapłony (silnik przerywał) .
Zalałem grubo silikonem .... i chodzi juz kilka lat.

Kable trudno kupić (poza firmowymi za 400 zł) .
Ja niedawno kupiłem kable Suntech 8158 (ok 50 zł) - są OK.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2009, 09:33:03 »
Nad kablami tej firmy tez się zastanawiałem. U mnie widać jakby sparciałe troche były także chyba i tak będe musiał wymienic. Jaki silikon użyłeś do wprowadzenia w te szczeliny ?
Pozdrawiam :)

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2009, 17:58:54 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
 Jaki silikon użyłeś do wprowadzenia w te szczeliny ?
Pozdrawiam :)


Jakiś uniwersalny, przezroczysty. Od spodu nadlałem grubą  warstwę (ok. 1 cm). Tych pęknięć na górze nie zalewałem.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2009, 01:52:18 »
Robercie miałbyś pomysł na 1 obrobioną srubę ? Ktoś przede mną już próbował odkręcic i nie wyszło mu z jedną śrubka. Efekt taki że tylko zakleiłem z góry pękniecia jak na razie. Nic to nie dało i w dodatku ostatnio auto nie chce odpalać na ciepło coraz częściej (postoi dłuzej albo do następnego dnia to odpala od strzała), albo potrafi na zimno trzymac wolne obroty na poziomie 3000rpm :/  Jak na razie kupiłem kable napięciowe Sentecha i czekam na dzien żeby sprobować wymienić, ale wątpie żeby to pomogło :/
Ma ktoś jakiś pomysł co może boleć Cytryne ?

Offline Nikodem Sadlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Lędziy
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.9 Pallas 98
  • Miejscowość: Lędziy
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2009, 22:06:43 »
Witam. mam podobny problem - jade, staje na światłach, wolne obroty i nagle silnik gaśnie na gazie i benzynie a później nie chce palic od strzału tylko trzeba pokręcić dość długo, działo się to głównie na ciepłym silniku ale ostatni dzieje się częściej; do tego jak przy odpalaniu na benz dodam gazu to jakby lepiej pali.
Gdy sie nie zatrzymuje to jedzie dobrze. Zdarza się że jak palę auto to pochodzi chwilę i zgaśnie. Zauważyłem że silnik trochę przerywa na wolnych obrotach, do tego wymieniałem filtry gazu i nie ustawiałem później u gazowników.
dziękuje za rady

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2009, 00:18:34 »
U mnie nie gasnie na swiatłach, a przerywa delikatnie i rzadko (cewka popekana i kable stare). Jeździ fajnie dopóki nie zgasze i chcę odpalić. Wtedy to loteria jest. Na dniach bedę sprawdzał czy nie zalewa go gazem  przypadkiem ale to jak złoże graty i spróbuje wymienić kable WN.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 09, 2009, 20:46:09 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Robercie miałbyś pomysł na 1 obrobioną srubę ? Ktoś przede mną już próbował odkręcic i nie wyszło mu z jedną śrubka.


No cóż - jeżeli nie da się odkręcić .... ja bym rozwiercił łeb wiertarką (czyli usunął go) a jak cewka zostanie zdjęta to później jakoś z tą śrubą trzeba powalczyć. Ostatecznie cewka ma ich na tyle dużo, że jak jedna nie będzie przykręcona to nic się nie stanie.

Co do palenia, mój zawsze pali z benzyny a później się przełącza na lpg. Pali zawsze ładnie - od razu , bez względu czy ciepły czy zimny. Świece mam nasze Iskry (jednoelektrodowe).

Przed jakąkolwiek walką z elektryką motoru, radzę zrobić reset kompa wtrysku (wypiąć złącze z kompa na kilka sekund , zapłon oczywiście WYłączony)  i zobaczyć czy przypadkiem sie nie naprawi.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2009, 21:13:13 »
Też myslałem o wiertarce, ale zobacze jeszcze. Jak na razie kable wymieniłem na sentecha i czyszczę czujnik wolnych obrotów i przepustnice. Jeździ i odpala , tylko wolne obroty są na poziomie 900rpm(na postoju)- 1400rpm (w czasie jazdy na luzie) :/ Zobacze jutro jak się zachowa po czyszczeniu czujnika.
Świece mam NGK nowe założone 2. elektrodowe.
Reset kompa robiłem już z kilkadziesiąt razy jak nie chciał odpalić i nic to nie dawało niestety.

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 412
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2009, 22:37:16 »
Jeżeli po resecie nie palił (rozumiem że odpalasz z benzyny) to faktycznie coś zwalone ...

Na początek sprawdził bym ciśnienie na magistrali paliwowej (3 bary +/- 10%) później MAP-sensor (lubi padać)
 ..... no i faktycznie czy nie zalewa gazem.

Wolne obroty "na ciepło" powinien trzymać stabilnie ok 700 , jeżeli podnosi wyżej to widzi jakiś problem - prawdopodobnie po przełączeniu na lpg musi ustawić przepustnicę w.o. o inny kąt niż na benzynie i to mu się nie podoba (wyregulowanie lpg załatwia sprawę).
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 10, 2009, 11:41:14 »
Gdyby cisnienie było mniejsz to by nie wyrabiał na benzynie i szarpał nie ? Nie mam takich objawów. Jak MAP-sensor mogę spr? Jak na razie próbuję z gazem coś i wolnymi obrotami żeby nie podnosil mi ich...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2010, 20:36:59 »
Witam. Z problemem nieodpalania sobie poradziłem i zapomnialem opisać usterkę.
Auto nie odpalało poniewaz czujnik temp. byl uszkodzony i zalewał silnik. Czujnik wymieniony i jest ok.
Dzisiaj wymieniłem poduszkę pod silnikiem (bo szarpalo autem przy hamowaniu) myslalem że to drżenie auta na wolnych obrotach jest przyczyną też tej rozwalonej poduchy niestety auto dalej się minimalnie trzęsie. Obroty ma 640rpm takie jakie powinien mieć. Nie przerywa w czasie przyspieszania ni nic takiego się złego nie dzieje. Tylko te delikatne wibracje na postoju. Może za tym jednak stać ta Cewka zapłonowa ?
Czy ktos kupował zamiennik cewki zapłonowej firmy Marque france może ?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 24, 2010, 07:24:47 »
O ile dobrze pamiętam to brat ma obroty około 700obr/min. Może masz za niskie?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 24, 2010, 11:10:48 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Witam. Z problemem nieodpalania sobie poradziłem i zapomnialem opisać usterkę.
Auto nie odpalało poniewaz czujnik temp. byl uszkodzony i zalewał silnik. Czujnik wymieniony i jest ok.
Dzisiaj wymieniłem poduszkę pod silnikiem (bo szarpalo autem przy hamowaniu) myslalem że to drżenie auta na wolnych obrotach jest przyczyną też tej rozwalonej poduchy niestety auto dalej się minimalnie trzęsie. Obroty ma 640rpm takie jakie powinien mieć. Nie przerywa w czasie przyspieszania ni nic takiego się złego nie dzieje. Tylko te delikatne wibracje na postoju. Może za tym jednak stać ta Cewka zapłonowa ?
Czy ktos kupował zamiennik cewki zapłonowej firmy Marque france może ?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Kiedy moja cewka padała to zaczynało się od mini wibracji co później przerodziło się w telepanie silnikiem a w rezultacie w deszczowe dni się jeździć nie dawało.
Kupiłem najtańszą za 200zł na Allegro i jak narazie pół roku daje rade.
Ale na tej taniej cewce silnik jest jednak wyczuwalny ten stary jak i ten ostatnio wymieniony. Na cewce Valeo jak jeszcze była sprawna mam wrażenie że silnik pracował jednak bardziej "gładko".

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 24, 2010, 16:34:55 »
Karolu a pamiętasz może jakiej firmy ta cewka co kupiłeś jest ?
Co do obrotów to mam 700rpm przez chwilę jak ruszę kierownicą. Normalnie to mam 640-660rpm i ponoc tyle powinno być. Na obrotomierzu jest prawie że na 1 kresce pod 1000rpm.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Cewka zaplonowa w ES9J4
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 24, 2010, 18:04:16 »
Na opakowaniu jest tylko D7053 to chyba bezfirmówka jakaś jest.
Chyba kupowałem tu http://www.spa-moto.com.pl/ zadzwoń tam.
Obroty mam takie same.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM