Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej  (Przeczytany 2771 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jakub Więckowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi BVA
  • Miejscowość: Włocławek
[MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« dnia: Listopad 15, 2009, 10:38:12 »
Witam Serdecznie

Chciałbym zaczęrpnąć nieco wiedzy o zachowaniu i pracy skrzyni automatycznej AL4 z silnikiem 2.0 HDI w C5.  Konkretnie chodzi mi czy tak być powinno czy też nie...

Przyjmuję że na 1 jest ok, auto się rozpędza, wskakuje 2 i tu pojawia sie jak gdyby poślizg do momentu kiedy auto nie osiągnie 30 km/h, po czym zapina się na 2 (tak to wygląda) lock-up, poślizg ustępuje i auto jedzie normalnie.
W drugą stronę wygląda to tak, że gdy zwalniam (noga z gazu) ładnie sobie redukuję, ale w momencie kiedy prędkość pojazdu spadnie poniżej 30 km/h wchodzi stan jak gdyby luzu na 2 biegu (czyli tak jak gdyby lock-up się rozpiął?)

Czy to normalne czy raczej nie?

Pozdrawiam

Offline Krzysztof Kamiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C4 SpaceTourer Origins 2019 1,2 PT EAT8
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2009, 14:00:56 »
Witaj Kolego, mam takie samo auto i jesteśmy z tego samego miasta. W moim wszystko OK, więk jeśli chcesz to daj znać, możemy się spotkać i sobie porównasz.
Pozdrawiam,

Krzysztof Kamiński :-)

były: CX, XM, ZX, C5

Offline Jakub Więckowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi BVA
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2009, 15:55:50 »
Jak najbardziej byłbym wdzięczny za możliwość porównania, proszę o sygnał na nr 609083892 to oddzwonię i się dokładnie ugadamy.

Offline Paweł Bielakowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Kombi 110KM
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2009, 16:58:28 »
Cytuj

Jakub Więckowski napisał:
Witam Serdecznie

Chciałbym zaczęrpnąć nieco wiedzy o zachowaniu i pracy skrzyni automatycznej AL4 z silnikiem 2.0 HDI w C5.  Konkretnie chodzi mi czy tak być powinno czy też nie...

Przyjmuję że na 1 jest ok, auto się rozpędza, wskakuje 2 i tu pojawia sie jak gdyby poślizg do momentu kiedy auto nie osiągnie 30 km/h, po czym zapina się na 2 (tak to wygląda) lock-up, poślizg ustępuje i auto jedzie normalnie.
W drugą stronę wygląda to tak, że gdy zwalniam (noga z gazu) ładnie sobie redukuję, ale w momencie kiedy prędkość pojazdu spadnie poniżej 30 km/h wchodzi stan jak gdyby luzu na 2 biegu (czyli tak jak gdyby lock-up się rozpiął?)


Witam!
Ja mam dokładnie taki sam objaw, ale dodatkowo na zimnym silniku przez pierwsze 1-2 km mam poślizgi na wszystkich biegach. Mam skrzynię świeżo po remoncie i jest zalana olejem Shell. Być może przyczyną takiej pracy skrzyni jest olej inny niż zalecany przez Citroena.
Daj znać, jak się uporasz z tym problemem.

Pozdrawiam

Offline Jakub Więckowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi BVA
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 15, 2009, 21:39:18 »
Tak jak opisałeś :) :( u mnie również pierwszy km jest z takim objawem, tzn wygląda to tak jak gdyby lock-up się nie załączał.
Ale jak napisałeś o oleju to daje mi wiele do myślenia bo ja również zalałem skrzynię olejem który mi podpada, tzn. kupiłem olej FEBI ze specyfikacją G052162A2, oraz LT 71141,  z tego co wiem, to AL4 (DP0) jest strasznie wybredna pod względem jakości oleju.

Jak będę coś więcej wiedział dam znać.

Pozdrawiam

P.S. Jak dawno temu remontowałeś skrzynię (km)?

Offline Łukasz Kaczmarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3,0 V6 Exlusive automat, 2005r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, akwarystyka, ogrodnictwo, wędkarstwo
  • Miejscowość: Rumia
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2017, 21:08:58 »
Odswieze trochę
Jaki koszt remontu skrzyni?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2017, 11:59:21 »
Był niedawno wątek o AL4, poszukaj, to co ktoś podawał to max było 4400zł za pełną regenerację. (1600 i chyba 2700 za częściową)
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Pioter Żytkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk1 2003 2.0 HDI break, BX 16 TRS 1991
  • Zainteresowania: Szerokie...
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2017, 10:35:09 »
Moja zachowuje się dokładnie tak samo. O ile dobrze przeczytałem opis.
Start z jedynki, po czym wchodzi dwójka.
Przy prędkości ok. 36km/h zapina się lock-up.
Trójka wchodzi ok. 60km/h, a czwórka przy 80.
W drodze powrotnej lock-up rozłącza w okolicy 30km/h.
Na jedynkę zrzuca już prawie stojąc.
Ten schemat obowiązuje oczywiście bez włączonego trybu 's' i bez duszenia do podłogi.
Przy wyścigach lock-up potrafi załączyć się dopiero po ustabilizowaniu prędkości, niezależnie od tego jak wysoka jest.
Pozdrawiam,
Pioter

Offline Paweł Leśniewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MkI] zachowanie skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2017, 21:49:49 »
Słuchajcie
Co prawda moje auto to C4 z silnikiem benzynowym 1.6, ale... ze skrzynią AL4 o której tutaj rozmawiacie.
Nie mam już pewności jaka jest jej poprawna praca, więc podpytam Was.
Mianowicie - jaka jest reakcja jak się wrzuca wsteczny bieg? Stuk? Uderzenie? Niezauważalnie? Jeszcze inaczej?
Walczę z serwisem, który twierdzi, że ten typ tak ma...
Ale do brzegu
Czy u Was jak wrzucacie wsteczny bieg, to jakie są odczucia? Czy jest tak samo, jak skrzynia jest zimna i ciepła? Czy takie same są wrażenia, przy wrzucaniu R jak i D?

U mnie jest tak.
Zarówno na zimnej jak i ciepłej skrzyni jak wrzucam D - jest tak samo. W zasadzie niezauważalnie , podobnie jak przy włączaniu klimatyzacji.
Za to jak wrzucam R - to jak jest skrzynia zimna, to tak samo jak przy wrzucaniu D - niezauważalnie, jak się skrzynia nagrzeje - jest coś w rodzaju szarpnięcia / uderzenia. Nie jest mocno, ale jest. To był powód dla którego skrzynia trafiła do regeneracji, ze względu na duże uderzenie, po regeneracji - uderzenie jest mniejsze, mniej więcej to połowa tego jak było. Serwis na to - ten typ tak ma, bo D jest sterowany elektrozaworami, R - przesuwką jakąś i to dlatego.

Wiem też, że opisywanie odczuć w sieci, to nie to samo co osobista diagnoza, ale nie znam nikogo z taką skrzynią
Z góry dzięki za pomoc.
Przebieg auta, to 144 000km, pewny.
C4 1.6 VTI + AL4, 2008