Marcin Jankowski napisał:
Daj znać czy problemy ustąpiły po wymianie szklanek, dziwne tylko że kilka naraz się popsuło :|
Oczywiście żartowałem że nie pamiętam nazwiska Pawła, każdy na forum go zna, uchodzi tutaj za tzw największego Yeabacza w dziedzinie motoryzacji (zaraz po mnie oczywiście :D)klik
i po mnie, więc jest trzeci
Rafał nie zapomnij powiedzieć mechanikowi, że jeździłeś cały czas na minimalnym stanie oleju silnika i nasza diagnoza z panewką jest jak najbardziej słuszna.
w xu10j4 zacierająca się panewka to częsta przyczyna usterek. na długim zakręcie w prawo olej odpływa z pod smoka oleju i jest moment kiedy pompa zasysa powietrze. najczęściej właśnie wtedy dochodzi do przerwania filmu olejowego na jednej z panewek i ją obraca. podobno jak jest silnik z klimą a co za tym idzie jest inna misa olejowa problem znika ale ta teza powstała w oparciu o to, że jeszcze, żadna 16v z klimą nie miała problemu z obróconą panewką.
u Ciebie jeśli było mało oleju (pisałeś, że przy hamowaniu migała kontrolka oleju) ta sytuacja była bardzo prawdopodobna. obyśmy się wszyscy mylili i remont zrobisz za przysłowiową flaszkę.