Prosta i tania wymiana nagrzewnicy xm 2.5 td mkII.
Zaczynamy od skompletowania narzedzi:
1.Klucze troxy
2.Srubokret krzyzowy
3.klucz 10 nasadka z przedluzka
Wiec wykrecamy schowek 5 srubek trox,nastepnie odkrecamy plastik z dolnej czesci kokpitu (strona pasazera) pozniej welurowa tapicerke tunelu , na wylocie powietrza z tylu 2 sruby trox na kratce przy fotelu 1 sruba trox(schowana pomiedzy szczebelkammi) no i na koncu weluru prawie pod siedzeniem nakretka 10 schowana w glebi.Zdejmujemy rure , ktora doprowadza powietrze na boki nawiewu(widac na zdjeciu) Po odkreceniu wszystkiego zabieramy sie za nagrzewnice.
Potrzebny bedzie jakis pojemnik na plyn(ok 2,5 l powinno wyleciec) i srudokret krzyzowy.Na przewodach wchodzacych do nagrzewnicy(aluminiowe) jest obejma i sruba odkrecamy ja,delikatnie wyciagnac rurki (zacznie leciec plyn) musimy te rurki wepchnac w strone silnika(delikatnie). Reszta czynnosci prosta dwie sruby mocujace obudowe nagrzewnicy odkrecic zaczepy zwolnic wyciagnac nagrzewnice.
Otwory gdzie wchodza rurki warto przesmarowac silikonem (Ja uzylem czerwony) na rurki zakladamy nowe uszczeliki.Calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci.
Trzeba dokrecic srube mocujaca z umiarem (aluminium) potrafi sie zerwac:(
Odpalamy silnik przed zlozeniem tapicerki,celem sprawdzenia szczelnosci.Zalewamy plyn do zbiorniczka i odpowietrzamy uklad.U Mnie zajelo to ok 20-30 minut.
W tym czasie skladalem srodek:)
Koszt tej operacji w warsztacie 150zl(Bydgoszcz) +nagrzewnica i plyn. Rzekomo trzeba odkrecic kolektor ssacy i caly kokpit!!! Slowa mechanika polecanego tu na forum:(
Moj koszt to:
Nagrzewnica 33zl
Ok 2 litrow plynu(bo mialem braki)
Czas:
3.5 h (robilem na dworzu przy -5)
W razie pytan zapraszam chetnie pomoge!!!
Dwie fotki jak to wyglada: