Fabryczny zestaw na pewno nie ma rozbudowanej zwrotnicy w oddzielnym "pudełku" jak np te helixy.
Woofer nie ma dodatkowego układu tłumienia sygnału (sam w sobie dla siebie jest zwrotnicą), tweeter natomiast zabezpieczony jest poprzez prosty filtr górnoprzepustowy 6dB/oktawę.
Zrealizowany on jest za pomocą szeregowego włączenia kondensatora na przewód plusowy idący do głośnika. Zazwyczaj ten kondensatorek jest umieszczony bezpośrednio przy głośniku wysokotonowym z tyłu jego obudowy.
Piszę zazwyczaj gdyż nie znam wszystkich układów i może gdzieś istnieje szansa aby pozytywnie się zaskoczyć i zobaczyć porządniejszą zwrotnicę w fabrycznych zestawach.
Gdzie podłączyć zwrotnicę ? Nic prostszego - zresztą jak kupisz głośniki to rzut okiem na obudowę wszystko wyjaśni a jeśli nie to jest instrukcja. Przewody z radia podpinasz pod zwrotnicę a następnie z niej wychodzą przewody na woofer i tweeter.
Zostaje pytanie jak są puszczone kabelki w wiązce ( ja u siebie w Xsarze zmieniałem okablowanie)
Gdzie zamontować zwrotnicę? Wg własnego pomysłu.
Napisz mi gdzie C5 ma tweetery bo dawno nie jeździłem w żadnej C5 i nie pamiętam (ale chyba w desce)
Ja zamontowałem w Xsarze pod deską w środku - z lewej strony gdzieś tam przykręciłem do wspornika, a z prawej strony przykręcona jest pod osłoną materiałową całego układu wentylacji. Musisz sam dobrać sobie odpowiadające miejsce, może pomogą Ci koledzy z C5
Poczytaj -
poradnik car audio by nazar