Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem 1,9D :/  (Przeczytany 24255 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Stempniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: xsara II 1,9 D 2001r / zx 1,9 TD 95r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: zimny cięzko pali xud9T
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 15, 2010, 22:18:09 »
dodam fakt że ostatnio go kręciłem (ok 15-20 min)do póki mi nie klęknął akumulator. A po naładowaniu odpalił za pierwszym razem jakby ręką odjął. ?Więc co mu może być?

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: zimny cięzko pali xud9T
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 16, 2010, 09:32:04 »
Sprawdzałeś czy świece grzeją? Może przekaźnik od świec poległ i nie dochodzi do nich napięcie.

Offline Bartosz Stempniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: xsara II 1,9 D 2001r / zx 1,9 TD 95r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: zimny cięzko pali xud9T
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 17, 2010, 15:29:24 »
hmm, ale on raz pali raz nie pali, ktoś już wcześniej sprawdzał świece i widział że grzeją zimą i raz palił a raz nie .Dodam że już z 5 miesięcy się z nim borykam, już mam dosyć wszystko już chyba w nim sprawdziłem.

Offline Krzysztof Gomoła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Kielcza
  • Posiadany samochód: ZX 1,9 TD wersja Furio (składak wczesniej 1,9 130KM) VW POLO 6N2 1,4 TDI
  • Miejscowość: Kielcza
Re: zimny cięzko pali xud9T
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 17, 2010, 19:36:17 »
gdzieć ropa ucieka;/ wymień weżyki powrotne na wtryskach moze są stare i zbutwiałe i tam puszcza, albo załóż porzezroczyste i zobacz czy będą sie pojawiac bąbelki powietrza w nich
Gaz i do przodu>>>

Offline Bartosz Stempniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: xsara II 1,9 D 2001r / zx 1,9 TD 95r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: zimny cięzko pali xud9T
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 17, 2010, 23:05:27 »
hmm wężyki powrotne na wtryskach, ale one nie są gumowe, no chyba że masz na myśli te co idą od gruchy do filtra, i od filtra do pompy.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: zimny cięzko pali xud9T
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 18, 2010, 08:43:32 »
wymien wezyki te wchodzace i odchodzace z filtra na przezroczyste, wymien wezyki powrotne na wtryskach, przy puszcze filtra paliwa najlepiej zawor ten od temperatury podgrzewania paliwa zaklej dokladnie, wymien filtr paliwa i daj miedzy dekielkiem a puszka filtra silikon mechaniczny, umyj i zobacz czy sie nigdzie nie poci. Mozesz na postoju pompowac grucha, moze uslyszysz gdzies syczenie albo zacznie pojawiac sie paliwo. Gdy takie podstawowe rzeczy nie pomoga pozostaje chyba pompiarz, ewentualnie dobry mechanik co zdiagnozuje co i jak i naprawi. 60km od ciebie mieszka Krzysiek Palki. Podejrzewam ze moglby ci pomoc, wiec napisz do niego jak sam nie dasz rady ;)
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Raj Rafał

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Sieradz
  • Posiadany samochód: CITROEN ZX 1.9D
  • Miejscowość: Sieradz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 06, 2010, 16:41:18 »
mam problem wymienilem glowice bo pekl mi pasek rozrzadu i teraz mam problem z odpaleniem jak jest -14 jak jest -5 to odpala na dotyk

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 06, 2010, 19:22:14 »
mało precyzyjnie opisałeś to :) dodanie gazu powoduje dodatkowe powietrze silnikowi raczej więc nie wiem ;P czemu tak akurat opisz co wiecej zauważasz jakaś nierówna praca ? kopcenie ?

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 06, 2010, 21:37:49 »
Artur to nie benzyna ze dodawanie gazu cos daje. Podstawowe rzeczy w dieslu, sprawdz filtr paliwa, jak nei wymieniales to wymien, druga sprawa moze lapac ci paliwo. najczesciej puszcza albo pod deklem od filtra paliwa albo przy tym zaworku przy puszcze filtra paliwa (na dole po lewej). Uszczelnij to silikonem, jesli raz dobrze raz zle to swiece raczej grzeja. Czasem lubi lapac powietrze na wezykach przelewowych ale jak robiles wtryski to pewnie wymienione no ale sprawdz. Jak cos melduj co dalej.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 06, 2010, 22:47:47 »
hah zawsze kurde zapominam o tym dieslu :D fakt przepraszam ;)

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 07, 2010, 08:43:15 »
zalezy gdzie ci lapie to lewe powietrze. nieszczelnosc na dekielku filtra to mi ciezko odpalal i kulal silnik, nieszczelnosc na zaworku-jak juz udalo sie odpalic to niestety nie szlo jezdzic bo pare metrow i zdychal, nieszczelnosc na przewodach przelewowych, problem z odpaleniem pozniej juz ciagle normalnie, po dluzszym postoju znow problem z odpaleniem a tak odpalal normalnie.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 07, 2010, 16:14:19 »
skoro masz 2 zxy podmien przekazniki swiec zarowych. moze w ktoryms szwankuje.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 08, 2010, 04:24:55 »
to sprobuj moze wode masz bo brud tak szybko by nie przyblokowal chyba ze naprawde gnoju nalales. profilaktycznie na caly zbiornik wlej 200-300 ml denatury to ci wode wyciagnie
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 08, 2010, 19:21:09 »
tak
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 09, 2010, 04:54:13 »
Nie mam pojecia, zawolaj mechanika to ci cos wiecej powie. Mysle ze najlepszym rozwiazaniem to dorwac dobrego TurboD i wtedy bedziesz mial frajde z jazdy przy zachowaniu ekonomii;)
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 09, 2010, 14:29:35 »
jak masz dobrego zxa to radzilbym ci ladowac silnik i dalej nim ganiac. 306 niczym od zxa sie nei rozni wiec zmiana bez sensu, xantia fajne auto ale w zwyklym dieslu mul jak nie wiem i trzeba dobrze ja obejrzec zeby sie nie nadziac, bo naprawy hydraulicznego zawieszenia tez moga po kieszeni pociagnac jak sie skumuluja.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

  • Gość
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 10, 2010, 08:01:48 »
Dobrze że się nie zaczadziłeś... ;)

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 11, 2010, 08:09:40 »
HDI to dotad najlepszy motor po 1.9 TurboD jakie mialem. Jedyny slaby punkt tego silnika to kolo pasowe ktore szybko sie wybija, koszt kola okolo 250 naprawa dziecinnie prosta. Turbo wtryski i reszta jest cacy, lej dobre paliwo i nie ma problemu. Przy mrozach okolo -25 HDI odpalil ale dluzej krecilem troche, sasiad tez ma 2.0HDI w evasionie i garazuje tylko pod chmurka i zawsze odpali ale przy duzych mrozach troche musi pokrecic i za pierwszym nie zaskoczy. Co do 1.9TurboD to rewelacyjne silniki, co do osiagania temp. grzeja sie szybko ale pozniej powinny utrzymywac ciagle na poziomie okolo 85 stopni, a i odpalenie przy -5 1.9TD to zaden wyczyn niestety, to nie 1.8TD z forda ze ma problemy z paleniem. Przy okolo -25 stal cala noc na dworze (wtedy razem z HDI) i zagadal bez problemu ale niestety nie dojechal do celu bo paliwo mi zamarzlo :D To bylo 2 lata temu. Pozdrawiam
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 11, 2010, 08:09:40 »
HDI to dotad najlepszy motor po 1.9 TurboD jakie mialem. Jedyny slaby punkt tego silnika to kolo pasowe ktore szybko sie wybija, koszt kola okolo 250 naprawa dziecinnie prosta. Turbo wtryski i reszta jest cacy, lej dobre paliwo i nie ma problemu. Przy mrozach okolo -25 HDI odpalil ale dluzej krecilem troche, sasiad tez ma 2.0HDI w evasionie i garazuje tylko pod chmurka i zawsze odpali ale przy duzych mrozach troche musi pokrecic i za pierwszym nie zaskoczy. Co do 1.9TurboD to rewelacyjne silniki, co do osiagania temp. grzeja sie szybko ale pozniej powinny utrzymywac ciagle na poziomie okolo 85 stopni, a i odpalenie przy -5 1.9TD to zaden wyczyn niestety, to nie 1.8TD z forda ze ma problemy z paleniem. Przy okolo -25 stal cala noc na dworze (wtedy razem z HDI) i zagadal bez problemu ale niestety nie dojechal do celu bo paliwo mi zamarzlo :D To bylo 2 lata temu. Pozdrawiam
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 11, 2010, 12:12:31 »
to jest o ile sie nie myle DW8 i tez super silniki ale juz troche maja tych klopotliwych ustrojstw wiecej od XUD ktory chyba jednak jest trwalszym silnikiem, jeszcze na pompie boscha to w ogole bezproblemowa konstrukcja. Klima nie ma raczej nic wspolnego z nagrzewaniem, bo w bialej aurze klimy nie ma i tak samo sie nagrzewa co i czerwona z klima. Szybkie lapanie temperatury to dobra sprawa, wazne zeby ciagle byla utrzymywana na wlasciwym poziomie. A co do spalania nie wiem jak to sie ma w xantii z td ale w zx osiagniecie po trasie ponizej 5l nie jest niczym nadzwyczajnym jelsi ktos w miare madrze i oszczednie jezdzi, miasto latem 7 nie przekroczylem nigdy zima zalezy od mrozow i pokonywanych odcinkow ale nigdy 8 nie przekroczyl, zazwyczaj ok. 7,3 wychodzi zima. A trasa dynamiczna latem taka bez jakis szczegolnych wariacji to okolo 5.5l, spokojna tak jak pisalem ponizej 5 spokojnie, ale jazda taka do 100km/h, sama trasa, hamowanie silnikiem, troche przewidywanie coby za duzo nie hamowac i predkosci nie wytracac.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 11, 2010, 14:06:40 »
z pompa nie chodzi o mroz ale o awaryjnosc i wrazliwosc na paliwo. Boscha sa naprawde wytrzymale, lucasy jednak delikatne. Jesli chcesz miec niezawodny to bierz lepiej xud bo jest zwyczajnie mniej rzeczy do psucia niz w dw8 a jest to sprawdzona konstrukcja i naprawde udana. Musisz znalezc naprawde zdrowy silnik to nie bedzie bata na niego w mrozy. Szybkie auto niby niepotrzebne ale mysle, ze jednak lepiej miec zapas mocy pod noga raz ze dla przyjemniejszej jazdy a dwa dla bezpieczniejszego wyprzedzania no i zazwyczaj TurboD byly juz w miare wyposazone, mozna trafic i abs i klime a elektryka szyb, welur i wspomaganie to standard w zx td.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Raj Rafał

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Sieradz
  • Posiadany samochód: CITROEN ZX 1.9D
  • Miejscowość: Sieradz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 11, 2010, 16:38:46 »
kazdy z kim gadam to mi proponuje niemiecki samochod a w szczegolnosci TDI ale ja nie jestem przekonany bo co ogladalem to maja przejechane po 300 lub wiecej a to niby na liczniku a ile cofniete a przeciez po takim przebiegu juz palil tak nie bedzie chcialem zobaczyc toyote z silnikiem 2.0 ale ta fure tak ciezko dostac a cena astronomiczne my w rodzinie mamy prawie wszyscy francuzy i tak bardzo nie narzekamy kuzyn troche na dti reni ale to ze taz mu pekl pasek rozrzadu 2 kafle go kosztowalo a pali gorzej od mojego a niby wtrysk bezposredni.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 11, 2010, 22:32:12 »
jak silniki diesla to albo od fiata albo od PSA, niestety lobby niemieckie jest jakie jest i nigdzie o tym nie przeczytasz ale wielu mechanikow juz to potwierdzilo, zreszta kazdy ma prawo do wlasnego zdania. 1.9TDI sa udanymi jednostkami ale na pewno dadza ci sie we znaki awarie przeplywomierzy, slabsze blachy itd. Dobry XUD i cie nie zawiedze w zaden mroz. a przebiegi to nie argument czy wybrac niemiecki czy francuski. w kazdym moze byc licznik cofniety, kazdy moze byc wyjezdzony i bedzie sprawial klopoty
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Raj Rafał

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Sieradz
  • Posiadany samochód: CITROEN ZX 1.9D
  • Miejscowość: Sieradz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 12, 2010, 08:24:26 »
dzisiaj zocholuje swoja cytrynke do mechanika niech zobaczy co tam sie zepsulo wiem silnik za 800zl i wlozenie 200 zl a to mi sie nie oplaca mam nadzieje ze tam mi nic praktycznie nie stalo zadnego rumotu nie bylo tylko tak jak by puknal kamyszek w karoserie jutro ma byc rozbierany silnik wiec napisze co i jak

Wojciech_Siwek

  • Gość
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 12, 2010, 14:21:00 »
Cytuj

Raj Rafał napisał:
kolego bylem ogladac ta 306 ma ten silnik 1.9d jest na pompie boscha silnik nie jest ulany akumulator jest troche maly bo 60 to nie wiem czy da rade przy -20 nie byl odpalany tydzien czasu wiec krecil z 5 sekund a potem to doslownie na dotyk rusza wal i odpalony co myslisz o tym samochodzie

Polecam:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Interpunkcja