Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika  (Przeczytany 2740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba Skubalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v automat 2001 LPG
  • Miejscowość: Gdańsk
[Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« dnia: Luty 20, 2010, 23:04:47 »
Witam,

Ostatnio zaobserwowałem niepokojącą rzecz. Czasami podczas zatrzymania auta na D lub N obroty silnika zaczynają spadać/falować (z 1000rpm do 750 lub nawet 500rpm).  Efektem są odczuwalne wibracje. Raz nawet zdarzyło się, że auto zgasło, wyświetlając STOP + "oli pressure low". Podczas jazdy jedynym problemem jest "antipollution fallout" co max 1000km.

Czy miał ktoś podobne objawy?  Gdzie szukać przyczyny?

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2010, 07:47:50 »
To co możesz zrobić sam to sprawdzenie świec i np. wyczyszczenie przepustnicy.Dalej to już pewnie diagnostyka.Nie odłączałeś ostatnio akumulatora?

Offline Rafał szczepański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.2HDi 2001r
  • Miejscowość: katowice
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2010, 09:10:16 »
Witam jako ze widze że masz instalacje Lpg zapytam o to czy auto sobie nie "kichło" kiedyś bo jezeli tak to ścignij na chwile wtyczkę z przepływomierza i zobacz czy wtedy falują obroty

Offline Kuba Skubalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v automat 2001 LPG
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2010, 10:36:28 »
Sekwencyjne LPG jest dobrze wyregulowane, nie miałem problemów. Zdarzyło mi się za to niedawno odłączyć akumulator (problem z mocowaniem żarówki H7) - czy to może być przyczyną?

Dodam jeszcze, że problem nie występuje zawsze, ale od czasu do czasu. Nie udało mi się jednak ustalić zależności (np. od temperatury silnika albo podawanego w danym momencie paliwa Pb95/LPG).

Świece wymieniałem ok. 1000km temu. Jak się zabrać za czyszczenie przepustnicy, mógłby ktoś podać krótką instrukcję?

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2010, 20:21:09 »
Odłączenie akumulatora może spowodować utratę zapamiętanych wartości biegu jałowego.Odłącz akumulator na np.10minut,wyłącz wszystkie mocniejsze odbiorniki prądu(światła,nawiew itp.)odpal samochód i daj mu pochodzić do momentu załączenia wentylatora chłodnicy.Bez względu na to jak będzie chodził nie dotykaj pedału gazu!!!! Po załączeniu i wyłączeniu się wentylatora chłodnicy możesz go zgasić i po odpaleniu obroty powinny wrócić do normy.Chyba,że jest coś więcej namieszane.

  • Gość
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2010, 16:13:50 »
Podłączyć pod porządny sprzęt pojazd i zobacz co się naprawdę dzieje, potem wykonać ustawienia i będzie chodzić ;)
ale podłączania do lapków jest totalnym nieporozumieniem jeśli chodzi o zwykły KTS ;) i podobne /....

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2010, 11:50:19 »
W takim razie i ja się podłacze pod temat.

Na wstępie chce zaznaczyć, że w trakcie jazdy moim wielorybem na LPG nie czuć jakichkolwiek zmian w pracy silnika, od obrotów jałowych po 5-6 tys.

Problem pojawia się dopiero kiedy zaświeci się rezerwa od instalacji LPG.
Po przełączeniu na matczyne paliwo zaczynają się dziać dziwne rzeczy z silnikiem. Silnik w pozycji biegów D lub P zaczyna niepokojąco pracować. Obroty silnika skaczą od około 300-900 rpm. Po przegazowaniu auta na chile jest spokój, lecz po chwili problem wraca. Wystarczy mu delikatnie wcisnąć pedał gazu aż obroty wejdą nwet na 1000 rpm i juz nic się nie dzieje, wszystko wraca do normy.
Zdarzyło się też pewnego dnia, że autko przy takich wahaniach obrotów zgasło. Nie jeżdzę zbyt często na benzynie dlatego ciężko mi stwierdzić kiedy to się zaczęło.

Świece zostały zmienione przy zakładaniu LPG ( jakieś 2 miesiące temu ) z EQUIEM na NGK.
Dodam jeszcze, że akumulator został odłączony jakiś miesiąc temu na jakieś 30-40 minut.

Może ktoś, coś poradzi na to ?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 25, 2010, 13:09:40 »
ja miałem taką samą przypadłość jak w pierwszym poście. u mnie był walnięty czujnik ciśnienia paliwa i zawór paliwa.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 25, 2010, 22:27:00 »
Hmmm... Może i to być to.

Jaki był koszt wymiany zaworu oraz czujnika ciśnienia paliwa ?

Ale i tak coś czuje, że bez mechanika się nie obędzie...

Jakby ktoś jeszcze miał jakieś propozycje co do przyczyn wady obrotów to będę wdzięczny za wszelką pomoc. Nie jest to mocno uciążliwa usterka, ale lubie mieć w autku wszystko działające w 100%.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 25, 2010, 23:15:41 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Hmmm... Może i to być to.

Jaki był koszt wymiany zaworu oraz czujnika ciśnienia paliwa ?
...


koszt był zerowy :) podmiana z innego auta

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2010, 23:16:29 »
Ja już pisałem o swoich problemach z benzyną po założeniu LPG. U mnie te objawy na początku były takie same, ale później znacznie się nasiliły. Pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych komputera, a zrobił mi to normalny warsztat, bo w ASO nawet nie potrafili zdiagnozować usterki. Winne było zbyt duże ciśnienie w kolektorze dolotowym. U mnie było około 700 mbar, a powinno być około 350 mbar. Sprawdź jak jest u Ciebie, może to pomoże. :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] falowanie obrotów na N, duszenie się silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2010, 12:21:45 »
Przy najbliższej możliwej okazji to zrobię. Nie jest to mocno uciążliwy problem, ale jednak wolałbym aby chodziło autko jak w zegarku.


Sytuacja znowu się powtórzyła. Tym razem przy wączeniu kontrolki o niskim stanie LPG. po chwili od zaświecenia się diody o niskim cisnieniu w zbiorniku przy postoju obroty zaczęły falować.
Podjechaem na stację, zostawiłem auto na P i poczekałem co się stanie. Po chwili silnik zgasł.

Po ponownym uruchomieniu go i przełączeniu na Pb autko pofalowało trochę ale się uspokoiło. trwało to chwilkę bo zaraz przyszedł facet żeby zalać mi gazik.