Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Słabe wspomaganie...  (Przeczytany 2782 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Słabe wspomaganie...
« dnia: Luty 23, 2010, 20:47:36 »
Witam. Wydaje mi się że gdzieś już widziałem ten temat  ale nie mogę go znaleźć. Problem dotyczy dosyć słabego wspomagania w mojej X.  Wspomaganie ogólnie działa ale w porównaniu z innymi samochodami którymi jeździłem jest znacznie "słabsze" czyli ciężej się kręci kierownicą. Problem jest niezbyt dokuczliwy ale martwię się, że jak pompa będzie ciągle pracowała pod dużym obciążeniem lub z częściowo niedrożnym układem to w końcu się coś posypie. Zauważyłem również że moja X na holu (czyli bez żadnego wspomagania) prowadzi się jak czołg... wyczuwalny jest bardzo mocny opór na kierownicy. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to przypadkiem nie maglownica ? Podnieść przód itd.. ? Prosze o jakieś porady..

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2010, 21:00:43 »
A przecieka Ci maglownica ? Moga byc tez luzy na drazkach kierowniczych ,sprawdz tez krzyzak.

Offline Magda Keller

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: citroen xsara II 1.4 benz.,2001 r.
  • Miejscowość: warszawa

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 24, 2010, 13:33:55 »
Nie wiem dlaczego nie chciało mi wyszukać tych tematów. Przeczyszczę zbiorniczek wymienie płyn i zobaczymy co dalej. Jest jakiś sposób na opróżnienie całego układu a następnie zalania go na nowo ? Maglownica mi nie przecieka... płynu nie ubywa. Co do samej maglownicy jest ona rozbieralna w jakiś sposób ?

Offline Krzysztof Skupien

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Peugeot 407,VW Passat
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2010, 19:06:24 »
Może wymień kolego płyn od wspomagania i sprawdz luzy w układzie ewentualne wycieki.Może pompa wspomagania już pada??Miałem taką akcję w starym aucie ( GOLF) że zaczęło ciężko pracować wspomaganie.Nic z tym nie robiłem do momentu kiedy przy kręceniu kierownicą zaczęło coś metalicznie brzęczeć i co się okazało.Okazało się że osłona prawego drążka kierowniczego była rozerwana na strzępy a ja sobie tak prawie rok jeżdziłem.I w efekcie zatarła się prawie cała przekładnia.Nie wymieniałem jej meches wymienił osłonę i tak dalej jezdziłem do końca ale kierownica już tak pracowała ( pewnie przekładnia się trochę zatarła)
Już wkrótce filtry MANN,PURFLUX oleje MOBIL,LIQUI MOLY dedykowane do waszych CYTRYNEK do zdobycia u mnie.Żarówki CAR LIGHT,PHILIPS.Do oleju filtr gratis!!

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2010, 00:42:17 »
tzn masz na mysli oslone maglownicy z prawej strony a nie drazka kierowniczego ? Bo w drazku nie ma hydrauliki. Ja bym sie przyjrzal tez temu czujnikowi od wspomagania co jest wpiety za pompa.

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2010, 17:37:05 »
Hm. Wiem o którym czujniku mówisz. W jaki sposób można go sprawdzić ? Odłączając ? Jaka będzie różnica ? Nic się nie posypie ;P?

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2010, 18:00:22 »
odlaczyc i przeczyscic ktos tu z forum tak robil i pomoglo ,ktos to robil przy wlaczonym silniku i sie nic nie stalo ,zmienialy sie tylko obroty i przy okazji oblokowal sie czujnik.Sprobuj jeszcze krzyzak przesmarowac ale nie wiem jaki jest dostep do niego .Moze ktos opisze jak sie dostac do tego krzyzaka zeby go przesmarowac ?

Offline Krzysztof Skupien

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Peugeot 407,VW Passat
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2010, 19:03:05 »
Cytuj

Marek Marecki napisał:
tzn masz na mysli oslone maglownicy z prawej strony a nie drazka kierowniczego ? Bo w drazku nie ma hydrauliki. Ja bym sie przyjrzal tez temu czujnikowi od wspomagania co jest wpiety za pompa.
Tak jest kolego dokładnie.Choć ta osłona znajduje się częściowo na drążku ale masz rację.
Już wkrótce filtry MANN,PURFLUX oleje MOBIL,LIQUI MOLY dedykowane do waszych CYTRYNEK do zdobycia u mnie.Żarówki CAR LIGHT,PHILIPS.Do oleju filtr gratis!!

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2010, 19:56:16 »
A pamięta ktoś jaki jest dostęp do tych krzyżaków ? Znalazłem taki schemat... mógłby ktoś na nim zaznaczyć ten element ?

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2010, 21:08:34 »
Hm czy to jest to łączenie obok nr 3 ? Proszę tylko o potwierdzenie... . Są tam jakieś dodatkowe gumki/osłony ?

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2010, 23:48:07 »
przeciez sa osoby ktore smarowaly ten krzyzak i nikt nie moze odpowiedziec ? Ja tez bym go przesmarowal tylko zeby ktos potwierdzil i wytlumaczyl jak mniej wiecej i skad jest najlepszy dostep tam .

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 02, 2010, 09:39:27 »
Witam

Krzyżaki są zaznaczone na poniższym rysunku.

Pozdrawiam

Offline Marcin Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara 2 Break HDi 2.0 110 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2010, 15:51:30 »
Dziękuję za odpowiedź... ale znowu się zrobiło zimno i nic nie sprawdzę ;p Ten dolny krzyżak łączy się z maglownicą ? Skąd najłatwiej się dostać do tego górnego ?

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Re: Słabe wspomaganie...
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2010, 08:56:21 »
Witam

Tak ten dolny jest przykręcony do maglownicy, dostęp do niego jest z komory silnikowej. Górny nie mam pojęcia jak się dostać, pewnie musisz rozebrać plastiki na kolumnie kierowniczej.
Co do smarowania krzyżaków to najbardziej narażony jest ten dolny, wpływ warunków atmosferycznych. Co do górnego to wątpię aby potrzebował smarowania. Druga rzecz nie wiem w jaki sposób koledzy smarowali ten przegub, jestem ciekaw tej operacji proszę o ewentualne foto.

Pozdrawiam