Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD  (Przeczytany 4306 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« dnia: Marzec 11, 2010, 09:33:49 »
Witam. Mam takie pytanie; czy wskazówka pokazująca doladowanie turbiny może wychyla się na pole czerwone. Mam tak że przy przekroczeniu 3000 ob. przy mocniejszym dodaniu gazu wskazówka idzie na czerwone pole(samochód wtedy dostaje dodatkowego kopa). Chciałbym wiedziec czy niema to wpływu na żywotnosc silnika(320,000 km. i spalanie na trasie 5,0/100km Pozdrawiam.
Tylko XM-y

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2010, 20:03:13 »
Co do pola czerwonego nie powiem bo nie mam takiego wskaźnika...Najlepiej jest podpiąć manometr doładowanie ma wynieśc  0.9bara na max do około 2500obrotów, póżniej za sprawa turbosprężarki która nie wydala spada doładowanie do 0.7bara i sietrzyma od 2700 do 3500orotów...
każde doładowanie ma wpływ na spalanie większe doładowanie więcej paliwa moc sie nie bierze tylko z powietrza...Co do żywotności pałowanie bez namietne ma w pływ na skrucenie żywotności podzespołow silnika
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2010, 09:09:21 »
Dziwne to pytanie .... jak jest często na czerwonym polu to coś jest nie tak, co prawda zdarzyło się i u mnie, ale w wyższym zakresie obrotów (tylko kilka raz, przy wyprzedzaniu na któregoś tam ...), najważniejsze, że wraca. Co do żywotności jak za często się będzie tak dziać to zauważysz sam ... dziurę w portfelu. ;-)
pozdrawiam
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2010, 17:56:02 »
Chyba mnie Xm ukarał .... mam problem z turbo,
dziś jadąc do pracy i wcale nie żyłując usłyszałem taki syk jaki słychać przy odpuszczaniu hamulców w tirze, później już tylko zong  :(  jak dodaję gazu to owszem słychać załączoną sprężarkę ale nic to już nie daje - słychać syk a wskazówka od turbo sobie leży.

Miał już któryś z klubowiczów taki problem ?
Mógł by mi ktoś podpowiedzieć co to takiego się tam mogło rozszczelnić i na co zwrócić uwagę ?, no i jak się dobrać do turbo - bo od góry chyba nie, ściągałem niedawno kolektor i miejsca na manewry z góry tam nie widziałem.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2010, 18:50:29 »
Sprawdź, czy nie zeszła rura od intercoolera doprowadzająca powietrze do turbiny.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Maciej Mielniczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: podkowa lesna
  • Posiadany samochód: citroen XM 2.1 td 92r HA1 XM 3.0 V6 12v 95r HA2 automat
  • Miejscowość: podkowa lesna
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2010, 19:42:28 »
sprawdz wszystkie weze od powietrza czy teraz silnik dalej ma moc jechac czy jezdzi jak muł  do turbiny dostep tylko od dolu zeby ja wyjac trzeba wyjac poloske a co do twojego problemu witku sprawdz zawor upustowy od turbiny jedne jedyne cieglo przy turbo moglo zardzewiec i sie zatarlo i nie spuszcza nadmiaru cisnienia z turbiny dostep takrze tylko od dolu :/

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2010, 19:57:39 »
Cały dolot za turbina do sprawdzenia łącznie z IC oraz dolotami do zaworów...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2010, 20:36:18 »
no właśnie, trochę lipa z tym wyciąganiem półośki bo niedawno cały przód robiłem (przeguby,sworznie ... po prostu wszystko) i jeszcze nie doszedłem do siebie po ostatnim  ;)
co do mocy to silnik zachowuje się normalnie z tym, że nie ma tego zastrzyku mocy od 20  :)
naturalnie sprawdzę wszystkie połączenia, będę musiał znowu demontować osłonę, ale czego się nie robi dla Xm-a  :-]
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Maciej Mielniczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: podkowa lesna
  • Posiadany samochód: citroen XM 2.1 td 92r HA1 XM 3.0 V6 12v 95r HA2 automat
  • Miejscowość: podkowa lesna
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2010, 00:20:41 »
najpredzej padl jakis przewod sprawdz dokladnie przy cybantach mi tam strzelil ten co wychodzi z turbiny

Offline Mariusz Zydowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: k/Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD12 "ABS" "No HA"93r. 260tyś
  • Zainteresowania: motoryzacja,elektronika,kobiety .....
  • Miejscowość: k/Jelenia Góra
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2010, 18:30:08 »
Zdejmij rure z kolektora dolotowego niech ktos da gazu ze 3tys a ty zatkaj ja reka /gumowa/ powinno byc to niemozliwe ...jesli sie udało prawdopodobnie spadła /pekła / stalowa obręcz trzymajaca obie połówki turbiny
Jak nie umiesz nic sam zrobic ,
sprzedaj samochód!!!

Pozdrawiam Mariusz ;-)

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 23, 2010, 12:49:28 »
No to się uporałem,
powodem była wypięta plastikowa rura która wchodzi do sprężarki turbo, ponowne jej osadzenie na swoim miejscu umożliwiło powrót "mocy"  ;-) za odpowiedzi serdecznie dziękuję.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2010, 00:05:26 »
A ja mam inne pytanie: w jakim zakresie obrotów powinno się słyszeć pracę turbosprężarki?
Ja słyszę jej głośny świst od mniej - więcej 1500obr./min. i zastanawiam się, czy tak powinno być?
Druga sprawa to wskażnik "turbo" na obrotomierzu. Kiedy daję mało gazu (wciskam płytko), to nawet przy około 2000obr./min. niesłychać świstu sprężarki, a wskazówka wskaźnika niewychyla się wcale, lub tylko nieznacznie. Oczywiście auto wtedy przyśpiesza słabo. Sytuacja zmienia się, gdy mocno wcisnę gaz. Wtedy auto jest żwawe, słychać głośny świst sprężarki, ale wskazówka i tak wychyla się maksymalnie do 1/3 skali.
Czy tak powinno być, czy też moja turbina daje za małe doładowanie?
A może sprężyna przy zaworze upustowym jest zużyta i zawór za wcześnie wypuszcza ciśnienie?

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 04, 2010, 00:38:55 »
Że wcześnie słyszysz to dobrze - turbo szybko załącza i masz wcześniej moc.

Turbo u nas napędzane jest spalinami, więc dajesz więcej gazu -->turbo jest bardziej napędzane i bardziej przyspiesza i odwrotnie.

Co do skali to nie wiem, u mnie sięga powyżej 2/3 wskaźnika.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 04, 2010, 01:24:13 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Co do skali to nie wiem, u mnie sięga powyżej 2/3 wskaźnika.


A u mnie nie, może więc mam rację, że zawór upustowy za szybko się otwiera (tzn. za wcześnie - przy zbyt niskim ciśnieniu) i niepotrzebnie wypuszcza zbyt dużo ciśnienia do wydechu?

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 04, 2010, 01:36:18 »
Jak silnik ma moc to niebardzo. Może po prostu źle wskazuje na tablicach? Ja po próbie naprawy obrotomierza ruszyłem jakoś chyba wskazówkę od turba i sięgała aż granicznych wartości ;)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2010, 10:38:52 »
U mnie wskazówka chodziła i chodzi w całym zakresie,
turbo zaczyna być słychać w zależności od obciążenia od 16 - 21 x 100, zauważyłem, że naprawdę silnik jest żwawy w okolicach 3000 obrotów.
Do granicy, (przed czerwonym polem) dociągam z reguły przy wyprzedzaniu połączonym z redukcją biegu - no ale wtedy liczy się czas  :evil:
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 04, 2010, 12:42:36 »
Cytuj

Marek Sztuka napisał:
U mnie wskazówka chodziła i chodzi w całym zakresie,
turbo zaczyna być słychać w zależności od obciążenia od 16 - 21 x 100, zauważyłem, że naprawdę silnik jest żwawy w okolicach 3000 obrotów.


A u mnie nie - kiedyś najdalej wyszła chyba tylko do połowy, ale to przy dłuższej dynamicznej jeździe.
Sprężarkę słyszę tak od 1500obr./min., a silnik jest wyraźnie żwawszy też w okolicach 3000obr./min.
Właśnie dlatego zastanawiam się, czy niedostaje za mało doładowania...
Chyba w końcu kupię sobie taki zaworek do regulacji ciśnienia, które turbina podaje do membrany sterującej zaworem upustowym (tzw. MBC) i sprawdzę, czy będą różnice w doładowaniu przy różnych ustawieniach tego zaworka...
Co o tym myślicie?

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 04, 2010, 14:56:57 »
a może, po prostu masz gdzieś jakąś nieszczelność ?
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 04, 2010, 19:05:36 »
Witam. Ja turbine slyszalem jak byly niszczelnosci. Po poprawieniu szczelnosci turbiny nie slychac. Silnik ciagnie od 1800 (pompa podcisnienia pracuje non-stop).Doatkowo LDA na pompie wlanczam przyciskiem (potrzeba ostrej jazdy )efekt zmiejszenie spalania w cyklu mieszanym o ok.1,5 L/100(6,0-6,5) Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2010, 23:06:20 »
Cytuj

witold lubiniecki napisał:
Witam. Ja turbine slyszalem jak byly niszczelnosci. Po poprawieniu szczelnosci turbiny nie slychac. Silnik ciagnie od 1800 (pompa podcisnienia pracuje non-stop).Doatkowo LDA na pompie wlanczam przyciskiem (potrzeba ostrej jazdy )efekt zmiejszenie spalania w cyklu mieszanym o ok.1,5 L/100(6,0-6,5) Pozdrawiam


Ale gdzie miałeś te nieszczelności?
Co mam sprawdzić?
Jak sprawdziłeś, od kiedy pracuje pompa podciśnieniowa?
Co to jest LDA i gdzie on się znajduje?

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 05, 2010, 07:34:12 »
No nie wiem .... czy nie słychać, u większości silników doładowanych mimo wszystko słychać prace turbo ... i z tego co czytałem o Xemach nie są tu wyjątkiem co się potwierdza również na moim. U mnie np. nie było słychać turbo jak się rozszczelniło... był mułem, za to mniej palił  :evil:

ps. gdyby ten zawór (MBC) był w przyzwoitej cenie to myślę, że możesz się pokusić o jego założenie choć najpierw sprawdził bym ciśnienie, MBC dać Ci może tyle, że będziesz wiedział czy jest odpowiednie, pomijając inne nieszczelności zdobędziesz wiedzę o stanie turbo i czy przypadkiem nie kwalifikuje się do regeneracji.
Generalnie jestem na Tak  :D

LDA jest na pompie paliwa, nie wszyscy ją mają, ja mam np. bez  ;-) o ile nie pomyliłem nazw to LDA jest w pompie boscha takie "jajo" nad pompą.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 05, 2010, 18:53:07 »
Witam .Co do LDA to poprzednik juz wyjasnil. Nieszczelnosci byly  na wyjsciu z turbiny i nawejsiu do iterculera (peknieta opaska). Slychac turbine ale przy wysokich obrotach (ponad 3800 i odjeci gazu)Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 05, 2010, 20:24:22 »
Cytuj

Marek Sztuka napisał:
No nie wiem .... czy nie słychać, u większości silników doładowanych mimo wszystko słychać prace turbo ... i z tego co czytałem o Xemach nie są tu wyjątkiem co się potwierdza również na moim.
ps. gdyby ten zawór (MBC) był w przyzwoitej cenie to myślę, że możesz się pokusić o jego założenie choć najpierw sprawdził bym ciśnienie, MBC dać Ci może tyle, że będziesz wiedział czy jest odpowiednie, pomijając inne nieszczelności zdobędziesz wiedzę o stanie turbo i czy przypadkiem nie kwalifikuje się do regeneracji.
Generalnie jestem na Tak  :D
LDA jest na pompie paliwa, nie wszyscy ją mają, ja mam np. bez  ;-) o ile nie pomyliłem nazw to LDA jest w pompie boscha takie "jajo" nad pompą.


Jasne, że słychać i to nawet na zewnątrz - gdy taki pojazd jedzie obok :D
zawory MBC można kupić np. na Allegro od jakichś 75,00zł wzwyż - zależnie od wersji.
MBC da mi możliwość ustawiania ciśnienia, przy jakim będzie się otwierał zawór upustowy.
Ciekawe, czy ktoś już założył sobie coś takiego w XM-ie i jakie były tego efekty?
Ja mam właśnie pompę Boscha. Czy tym "jajem" jest taki okrągły moduł z czarnego plastiku, z wychodzącymi z niego kablami z kostką?
A może mógłby to ktoś pokazać na zdjęciu pompy Boscha?

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 05, 2010, 20:31:56 »
Cytuj

witold lubiniecki napisał:
Witam .Co do LDA to poprzednik juz wyjasnil. Nieszczelnosci byly  na wyjsciu z turbiny i nawejsiu do iterculera (peknieta opaska). Slychac turbine ale przy wysokich obrotach (ponad 3800 i odjeci gazu)Pozdrawiam


Ale niewyjaśnił, do czego to LDA służy!?
To dziwne, że słyszysz ją dopiero na tak wysokich obrotach, bo ja swoją słyszę o wiele wcześniej.
A intensywność jej świstu zależy od obrotów silnika i głębokości wciśnięcia pedału "gazu"...

Offline Dariusz Kisielewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD break 1992
  • Zainteresowania: Szerokie
  • Miejscowość: Białystok
Re: Wskazania doładowania turbiny w 2,1 TD
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 05, 2010, 23:09:31 »
Panowie inni temat  LDA zgłębili  dokładniej http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547