Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zablokowane hamulce  (Przeczytany 4262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Zablokowane hamulce
« dnia: Marzec 23, 2010, 19:29:02 »
Co może być przyczyną zablokowania hamulców. Zablokowały się po awaryjnym hamowaniu i teraz stoję.

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2010, 21:39:56 »
spróbuj do tyłu ruszyć, może odpuszczą i nic nie będziesz musiał rozkręcać, jak nie .... to po kolei lecisz i sprawdzasz ...
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2010, 22:28:18 »
Postukaj w dystrybutor hamulcowy,gdyż sądzę że jest zacięty i podaje  cały  czas ciśnienie do zacisków hamulcowych .
Może wróci do położenia spoczynkowego .
Pozdrawiam .

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2010, 22:38:49 »
Nie chcą odpuścić bo za bardzo  zadziałała  samokasacja luzów lub masz ciśnienie w układzie. Czyli wciśnięty i zablokowany dystrybutor hamulcowy.Najszybciej poluzować odpowietrznik na zacisku i będzie jasne.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2010, 22:44:09 »
A jakiej grubości są okładziny?.

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2010, 23:08:10 »
mam caly czas cisnienie w ukladzie hamulcowym, odkrecilem odpowietrznik i upuscilem. myslalem, ze pojade dalej, ale zaraz sie zablokowaly spowrotem. wychodz na to, ze to ten zawor. jest jakis sposob, zeby jakos dojechac do garazu (mam jeszcze 49 km)?

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2010, 23:10:54 »
aha, gdzie znajduje sie ten winowajca?

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2010, 23:39:54 »
Domniemany sprawca ukrywa się pod pedałem hamulca :)
Będziesz go widział z jednej i z drugiej strony. Obstukaj dziada , jedyna szybka rada.Daj znać jak odpuści.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2010, 02:04:49 »
Niestety, nie pomogło. Brat przyjechał po nas,przepakowaliśmy towar i siebie do jego auta, cytrynkę zostawiliśmy na miejscu.
Powiedz mi, czy jest możliwość wymienić to ustrojstwo na parkingu, czy niestety tylko laweta. Jeżeli jest taka możliwość, to na co zwrócić uwagę. Na mechanice dosyć dobrze się znam, ale przygodę z x-menem dopiero zaczynam i muszę się jeszcze duuuuuużo nauczyć.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2010, 11:05:48 »
Przemku.Wymiana całego dystrybutora to nie jest trudna sprawa.Ale będziesz się musiał troszkę powyginać na tym parkingu .Popełniłbym grzech śmiertelny :( gdybym Ci udzielił wskazówek jak olewając zupełnie ten mechanizm awaryjnie wrócić do domu bo doraźnie jest to możliwe.Jednak masz parę kilometrów a trzeba pamiętać, że nie jesteśmy sami na drodze , wszystko może się zdarzyć.
Żeby się dobrać do dziada najlepiej wyciągnąć zbiornik LHM i pokrywę filtra z dolotem.Zanim się do tego zabierzesz pozbądź się całkowicie ciśnienia z układu - gleba i śruba 12 . Niech sobie cały płyn wróci do zbiornika.Potem wyjmij pokrywę z filtrem i ją do wora bo wszystko ci zapaskudzi skapujący płyn . Nie musisz być specjalnie delikatny ale też nie przeginaj za bardzo żeby czegoś nie pourywać.Kawałkiem czegokolwiek podwiąż  w górnej pozycji . Zbiornik na przegrodzie osadzony jest w gnieździe (wsunięty) na nadkolu jedna śruba.Po jej odkręceniu unosisz i wyciągasz.Już wtedy dobrze widzisz sprawcę  nieszczęścia .Akrobatyka i gibkie ciało pozwolą ci zanurkować w czeluści . Dwie śruby mocujące i  6 przewodów  .Jak go porozpinasz wyjdzie bez problemu.Pasuje od BX-a , Xantii ale najlepiej jak wymienisz na oryginał-nie trzeba będzie nic naciągać. Pamiętać musisz po zamontowani o odpowietrzeniu układu - ważne . Sam tego nie zrobi . Kilka razy góra dół potem na maxa w górę i na podnośnik.Najlepiej aby oba koła były w górze . Kawałek przezroczystego wężyka zakładasz na odpowietrznik i do butelki.Lekko na hamulec i robi się samo.Zaczynamy od lewego.Potem analogicznie tył.
Powodzenia.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2010, 11:29:09 »
Serdeczne dzięki za  szczegółową instrukcję, jednak prosiłbym Cię o doraźne ominięcie problemu i dojechanie na warsztat do domu.
Będę jechał nocą powoli przez wsie. Nie mam 49 km, tylko niecałe 40km. W domu mi stoją 2 x-meny dawce, czyli nie będzie problemu z oryginałami.

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2010, 11:31:43 »
jeszcze dwie sprawy
czy w przypadku doraźnego ominięcia będzie działał hamulec pomocniczy i czy wymianę tego dziada można przeprowadzić w pozycji szosowej, bo mam zablokowane wustawianie wysokości.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2010, 12:18:42 »
Oj ...
Przemku.Hamulec awaryjny będzie Ci działał bez problemu. Jest mechaniczny.Dźwignia wysokości nadwozia to tylko cięgno sterujące korektorami wysokości.Zaleca się nim zabawę żeby przyspieszyć wymianę płynu. W domu go podlewarujesz do odpowietrzenia i spoko.Dolny serwis uzyskasz luzując śrubę na konżektorze.Tyle w tym temacie.
Gratuluję aż takiej skarbnicy organów ;) - pozazdrościć.
Teraz to czego się robić nie powinno.
Poszukaj sobie niedużej kuleczki z łożyska i odetnij całkowicie zasilanie wysokim ciśnieniem ,jest to przewód idący w przedniej części korpusu dystrybutora  w pobliżu obwodu przednich hamulców lub na początku tej rurki . Technika dowolna.Musisz być świadomy tego ,że nie będziesz miał również tyłu ( o stopie nie wspomnę) tylko sam awaryjny.W przypadku gwałtownego hamowania czego już doświadczyłeś może być , tfu tfu i odpukać nieciekawie linki też się potrafią urywać . Nie chcę nawet o tym myśleć.
Przestrzegam i odradzam tego typu praktykę.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 24, 2010, 12:50:55 »
Czyli reasumując: odkręcić przewód wysokiego ciśnienia, włożyć kuleczkę, a następnie zakręcić ten przewód. Rozumiem, że dystrybutor, to jest to co mi nawaliło, jeszcze opisałbyś mi wygląd rzeczonej rurki i zabieram się za "naprawę".
Co do hamowanie, to nie mam zamiaru jechać szybciej niż 30 km/h, więc raczej bez większych problemów zatrzymam się za pomocą pomocniczego hamulca, zwłaszcza, że mam wymienione klocki, tarcze i linki.
Jak dojadę napiszę o przygodach.
Gorąco pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2010, 14:21:45 »
Wygląd rurki ... - no może wyglądać różnie hihi lepiej ,gorzej. Z całą pewnością jest metalowa i łączy się z akumulatorem ciśnienia układu hamulcowego.Jedna z gruszek w komorze silnika.U mnie ta obok konżektora dochodzą tam 3 metalowe przewody. Jeden zasilający,drugi idący do zaworu bezpieczeństwa i ten,który nas interesuje czyli do dystrybutora.Musisz sam przewąchać temat jak idą bo nie mam fotek.Sorki,że tak z doskoku odpisuję ale mam troszkę zajęć domowych :(.
Reszta jak wyżej.
Powodzenia i czekam na szczęśliwe wieści .
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 07, 2010, 16:18:16 »
Odpuściłem sobie awaryjne ominięcie problemu i przywiozłem XMena na lawecie do garażu.
Dzisiaj wyciągnąłem z niego i dawcy te nieszczęsne pompy, ale jednak się różnią, mianowicie mają odwrotnie wejścia. Stąd moje pytanie, czy ma to jakieś znaczenie, przy podłączaniu. Na zdjęciu po lewej leży popsuta, a tą po prawej będę zakładał.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 07, 2010, 20:40:36 »
Cześć.No to się ucieszyłem że wszystko  rozegrało się szczęśliwie.Jakoś długo nie dawałeś znaku życia.
To, że ma wejście z drugiej strony przeszkadza tylko rurce .Musisz ją zapytać czy chce się aż tak wygiąć. :)
Jeśli chcesz to Ci prześlę na maila schemat budowy dystrybutora i sam ocenisz.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 07, 2010, 21:02:30 »
Oj ja odradzam stanowczo naginanie tak rurek. Znajdź na forum temat (chyba dystrybutor od BX do XM) i tam masz opisany proces przeróbki tego jednego wejścia - czynność prosta, byle później dobrze wyczyścić opiłki i nic nie trzeba naginać. Koledzy też stosowali naginanie, ale jak pomyśle o tym, że mógłby strzelić i później to wymieniać to.... :) Decyzja należy do Ciebie.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2010, 22:09:22 »
Przecież nie ma problemu z wygięciem rurek, gdyż jest ich spory naddatek, pytałem się, czy mogę podłączyć te przewody, które były po drugiej stronie, czy muszę je zamienić, także Artur, jakbym mógł Cię prosić, to wyślij mi ten schemat na maila.
Mam też drugi problem, mianowicie zerwała mi się linka do zmiany biegów, gdzie mogę ją kupić, może ktoś z was ma do sprzedania??

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 08, 2010, 23:55:48 »
Toć rzekłem ,że to jedynie sprawa rurki.Wszystko będzie hulać.Musisz ją wyginać przy pomocy walca lub rurki żeby nie przegiąć pałki.
Jeśli nie daj boże strzeli to można ją zarobić,ale po co.Trzeba to zrobić delikatnie i po kawałku.Jeśli za bardzo zegniesz w rękach to wybierze sobie najsłabsze miejsce i może pęknąć.
Musisz mi podesłać adres prywatny bo forumowa skrzynka nie obsługuje tego formatu.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 09, 2010, 11:16:01 »
mój e mail:  [email protected]

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:14:36 »
Dzięki Arturze za schematy, ja natomiast próbuje się dobrać do uszczelki pod kolektorem wydechowym, ale założyłem już nowy temat z tym problemem.
Pozdrawiam

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 09, 2010, 20:41:23 »
Ok.Napisz co zdziałałeś.No i oczywiście jak.To tak dla zakończenia tematu.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 10, 2010, 19:56:44 »
Cytuj

Przemek Knap napisał:
Odpuściłem sobie awaryjne ominięcie problemu i przywiozłem XMena na lawecie do garażu.
Dzisiaj wyciągnąłem z niego i dawcy te nieszczęsne pompy, ale jednak się różnią, mianowicie mają odwrotnie wejścia. Stąd moje pytanie, czy ma to jakieś znaczenie, przy podłączaniu. Na zdjęciu po lewej leży popsuta, a tą po prawej będę zakładał.


Ten po lewej jest BX-owy po prawej z XM-a.Jeżeli miałeś założony ten z lewej to rurka już byla powyginana w niebezpieczny sposób.Zakładając orginalny musisz rurkę spowrotem przywrócić do pierwotnego kształtu.Te wyjścia od powrotów niemają większego znaczenia co do ich umiejscowienia na zaworze.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zablokowane hamulce
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 10, 2010, 21:01:39 »
Dlatego podesłałem Przemkowi schematy żeby miał spokojną głowę ;).
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )