Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Światła do jazdy dziennej  (Przeczytany 44035 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Światła do jazdy dziennej
« dnia: Kwiecień 01, 2010, 11:58:16 »
Na wstępie chciałbym przeztrzeć  Wszystkich klubowiczów przed kupowaniem urządzeń o nazwie Światła dzienne diodowe. To nic że posiadają one homologację i sprzedawcy zapewniają o poprawnym i skutecznym działaniu , pomimo również wysokiej ceny światła te nie nadają się do użytku. Posiadają za małą wyrazistość. Kupiłem takowe i zamontowałem i tu się zaczęły problemy. Kierowcy mrugają żebym zapalił światła a policjanci o mało nie podusili się ze śmiechu. Kończąc przestrzegam i pozdrawiam.


_________________________________
Admin:
Poprawiono temat ( było "diennej" ). :)

Offline Leszek Kubrak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 588
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Picasso HDi 2.0 zawirusowany, był C4 Picasso 2.0 HDi MCP
  • Miejscowość: Kraków
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2010, 12:26:42 »
Albo światła mają ODPOWIEDNIĄ homologację, czyli spełniają wymogi stawiane światłom do jazdy dziennej, albo mają TYLKO znaczek homologacyjny. A to jest wielka różnica.

Offline Piotr Bejger

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI elegance
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2010, 12:27:48 »
Jest sposób na światła dzienne. W miejsce żarówek przeciwmgienych trzeba wkręcić specjalne żarówki dwustopniowe z pamięcią stanu poprzedniego. Wtedy na pierwsze odpalenie halogenów zapalają się włókna do jazdy dziennej (pobór zbliżony do diód), na drugie odpalenie (bez wyłączania zapłonu) włączają się przeciwmgielne. Od dzisiaj (tj 1.04.2010) wg gazetki LIDLA znowu są w ofercie takie żarówki. Ja kupiłem w listopadzie i wszystko fajnie działa.
Pozdrawiam

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2010, 12:59:41 »
Cytuj

edward jankowski napisał:
Na wstępie chciałbym przeztrzeć  Wszystkich klubowiczów przed kupowaniem urządzeń o nazwie Światła dzienne diodowe. To nic że posiadają one homologację i sprzedawcy zapewniają o poprawnym i skutecznym działaniu , pomimo również wysokiej ceny światła te nie nadają się do użytku. Posiadają za małą wyrazistość. Kupiłem takowe i zamontowałem i tu się zaczęły problemy. Kierowcy mrugają żebym zapalił światła a policjanci o mało nie podusili się ze śmiechu. Kończąc przestrzegam i pozdrawiam.


ja w astrze nam zamontowany moduł do świateł dziennych światła mijania  świecą na 50% jasności i włączają się po odpaleniu silnika nie działa to na zasadzie obniżania napięcia tylko zasilaniu impulsowym wg amperomierza pobierają 3,2A wiec jest ok 50% oszczędności jeżdzę już kilka lat i jeszcze nikt mi nie zwrócił uwagi że coś nie tak mimo że świecą ciemniej
a w pikantym chcę zamontować jakieś diodowe i oby miały homologacje i znak RL a jak będą świeciły to dla mnie mniej istotne w końcu z kabiny i jak nie widać najważniejsze żeby spełniały wymogi przepisów
szczególnie w warszawskich korkach ta jasność ma znaczenie :evil:
chętnie kupię jakieś ze sterowaniem automatycznym ale poczekam aż trochę stanieją bo tak ponad 200 pln to trochę dużo

Offline Wojtek Patek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0hdi 2002
  • Miejscowość: Leszno
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2010, 15:32:34 »
Ja się zastanawiam nad światłami dziennymi na żarówkę 21W.Są okrągłe,wielkości mniej więcej halogenów.W mojej wersji halogenów nie posiadam i myślałem żeby właśnie w ich miejsce to zamontować.
Czy ktoś sprawdzał czy w miejscu halogenów te zaślepki są wyciągane czy to tylko atrapa.Próbowałem wydłubać i nie bardzo chce to wyjść.Myślę ,że to na stałe jest.W wolnej chwili muszę zrzucić koło i nadkole i zobaczyć od środka.Chyba ,że ktoś mnie uświadomi wcześniej.Zamiast żarówki 21W można zastąpić diodowymi i po kłopocie.Lampki są na "Alledrogo" chyba po 31zł za sztukę i mają homologację RL.
Miałem:Skoda100MB;Skoda100S;Skoda105L;Fiat126P;Łada1451;Garbus1302;Polonez;Trabant
PolonezLPG;Renault19;Peugeot405;HondaCivic;Astra1,6;Garbus1300;Peugeot306;Astra1,8;
Renault19;Lanos LPG;Espero LPG

Offline Adam Skoczylas

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1,6 HDi 2012 r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2010, 23:18:26 »
Chcę tylko piwiedzieć, że może nie tylko mi ale i innym kolegom zależy na tym aby mieć światła i zarazem "NIE" przygaszony licznik. Kolega Piotrek pisze, że można włożyć do świateł przeciwmgielnych przednich inne żarówki i jest ok. Sprawdzałem dziś i te światła zapalają się dopiero jak włączymy min pozycje, czyli i tak licznik przygasa. Może Piotrkowi zależy tylko na małym zużyciu energii ??!!
  Inni podają jakieś opisy schematów do świateł dziennych razem z opisem montażu. Ja bym proponował, aby ktoś jak już ma coś takiego to by się podzielił  jakimś zdjęciem płytki. To by ułatwiło proces "sam sobie wytrawiam".
Pozdrawiam

Offline Marcin Krystek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Górsk k. Torunia
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso EW7J4 (1,8 16v) '00
  • Miejscowość: Górsk k. Torunia
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2010, 00:10:40 »
przecież instrukcja jest w odpowiednim dziale, płytki są tu zbędne, a w sumie i tak chodzi o nie wygaszanie podświetlenia panela
była Skoda 105s '83, Taunus 2.0 '80, Sierra 2.0 Ghia '91, Mondeo 1,8 '96, Nubira 1,6 '00. jest Xsara Picasso 1,8 EW7J4 z LPG

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2010, 02:34:31 »
Przypominam że od grudnia 2009 Światła Dzienne mogą zapalać się tylko osobno bez pozycji i innych świateł. Przy zapaleniu pozycji lub mijania powinny automatycznie gasnąć. Zapalane uruchomieniem silnika bez żadnych wyłączników. Tak stanowią nowe  przepisy.

Offline Piotr Bejger

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI elegance
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2010, 07:57:46 »
Przypominam, że wczoraj był prima aprilis, żarówek o których pisałem nigdy nie widziałem, pozdrwiam wszystkich.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 664
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2010, 08:30:19 »
Parę miesięcy temu analizowałem możliwość zainstalowania diodowych świateł dziennych dopuszczonych do stosowania (na kloszu powinien być znak E oraz RL). Na alegro takie były od około 200PLn - poniżej tej ceny były ale bez wymaganej homologacji. Zrezygnowałem jednak ponieważ niemożliwe jest zamocowanie takich świateł bez ingerencji (wycinanie) w zderzak (min odległość od obrysu musi być mniejsza niż 40 cm). Ten  zderzak jest chyba od 2004r  z zamykaną klapką na uchwyt do holowania. Gdybym nie miał halogenów to bym tam wstawił - są takie odpowiednie diodowe światła do jazdy dziennej. Po rezygnacji z instalacji świateł dziennych - pojechałem do ASO i ustawiłem za skromną opłatą 50PLN (5 min roboty) automatyczne zapalanie świateł po uruchomieniu silnika. Podstawowy plus tego to jest to że nie przygasa wyświetlacz. Po włączeniu przełącznikiem swiateł - wyświeltlacz przygasa.
Jeśli ktoś chce zamontować takie światełka to zachęcam do zakupu oczywiście światełek z pełną homologacją oraz modułem sterującym który praktycznie nie ingeruje(obciąża) w instalację. Zaciski prądowe podłacza się beżpośredni do instalacji akumulatora. Moduł wykrywa napięcie na akumulatorze i jeżeli przekroczy np. 13,5V to załącza światła. Dodatkowy sygnał informujący o ręcznym właczeniu świateł pobierany jest z żarówki świateł pozycyjnych. Po właczeniu świateł pozycyjnych bądź mijania, światła dzienne gasną.
Jeśli ktoś zamontuje takie światła w nowszym modelu to chętnie bym obejrzał.
Powodzenia!
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2010, 10:46:48 »
Ja mam na światłach znaczek E4. Pomimo to jest lipa.

Offline Szymon Aleksejew

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V 2006
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2010, 11:10:09 »
E4 oznacza tylko homologację. Nie oznacza zastosowania. Po E dla świateł dziannych powinno być RL. Jeżeli jest DRL to lipa - są to pozycyjne/wspomagające.
Ni Knight    
były (też na F): Ford Probe 2.0 16V 1994r. silver arrow :) ,Ford Escort 1.3...

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 664
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 02, 2010, 11:11:00 »
Cytuj

edward jankowski napisał:
Ja mam na światłach znaczek E4. Pomimo to jest lipa.

Widzę że masz także nowy typ zderzaka - jak zamocowałeś te lipne światełka?
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 02, 2010, 11:50:44 »
Jak na zdjęciach.

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 02, 2010, 11:58:26 »
Następne

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 02, 2010, 11:59:14 »
Następne

Offline Wojtek Patek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0hdi 2002
  • Miejscowość: Leszno
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 02, 2010, 14:51:15 »
Oczywiście ,że lipa.Światła te żeby miały homologację RL muszą mieć powierzchnie świecenia minimum 40cm2.Te mi na tyle nie wyglądają.Chyba ,że się mylę.
Miałem:Skoda100MB;Skoda100S;Skoda105L;Fiat126P;Łada1451;Garbus1302;Polonez;Trabant
PolonezLPG;Renault19;Peugeot405;HondaCivic;Astra1,6;Garbus1300;Peugeot306;Astra1,8;
Renault19;Lanos LPG;Espero LPG

Offline Adam Nawrocki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: xsara picasso 1.8 16V LPi Vialle V-generacji 2001
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 02, 2010, 15:02:44 »
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
-Symetrycznie względem osi pojazdu
-Na równej wysokości
-Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
-Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
-Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 02, 2010, 18:57:32 »
40 cm 2  to nie problem wystarczy lampa 4x10 cm

Offline Wojtek Patek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0hdi 2002
  • Miejscowość: Leszno
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 04, 2010, 18:31:19 »
Cytuj

Arek Kasprzyk napisał:
40 cm 2  to nie problem wystarczy lampa 4x10 cm



Myślę Arku,że jednak jesteś w błędzie sądząc ,że to nie problem.W Pikusiu jest to problem.Większość lamp w cenie do 200zł to kompletna lipa i nie maja owych 40cm2,natomiast te,które mają mają wymiary za długie i za wąskie i ni jak nie można tego w naszych bolidach zastosować.Spróbuj poszukać a przekonasz się ,że nie jest to takie łatwe.Poza tym ,że to będzie działać chciałbym żeby jeszcze jakoś wyglądało.

Jak w XP są montowane halogeny?Ja ich nie posiadam i w to miejsce chciałbym zamontować światła dzienne.Może ktoś mi pomoże.Potrzebuję informacji jak są zamocowane i jaki posiadają dokładnie wymiar.Chodzi mi o średnicę i rozstaw otworów do mocowania.Jakby ktoś mógł to dokładnie opisać i pomierzyć będę wdzięczny.
Miałem:Skoda100MB;Skoda100S;Skoda105L;Fiat126P;Łada1451;Garbus1302;Polonez;Trabant
PolonezLPG;Renault19;Peugeot405;HondaCivic;Astra1,6;Garbus1300;Peugeot306;Astra1,8;
Renault19;Lanos LPG;Espero LPG

Offline Ireneusz Turowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 97
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: picasso 1.8 16V 2003+diegoG3 i valteki34
  • Miejscowość: Lublin
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 07, 2010, 23:13:14 »
Podepne sie tak na moment
Wszysto ladnie i pięknie, i diody ladne i zarowki zacne ale po co to. Ze tak zapytam. Nie lepiej wlaczyc te dzienne ktore juz w pikusiu sa. Kosztuje to, przynajmniej mnie kosztowalo w ASO w Lublinie 40 zl i z glowy. Dla jasnosci 1,8 z 2003 r. gwarancja uruchomiona 26.03.2003 r.
Zapalaja sie po pojawieniu sie napiecia na alternatorze - zaplon ich nie zapala, dopiero praca silnika. Nic sie nie przygasza i o niczym nie trzeba pamietac bo manetka caly czas na - O. No fakt, ze teoretycznie wiecej wypali wachy itd ale bez przesady korzystajmy z udogodnien ktore sa w aucie a nie poprawiajmy dobrego na gorsze. Wedlug mnie te zestawy nawet do 250 zl to lekkie nieporozumienie - bez sensu placic za cos co i tak nie jest doskonale i jeszcze szpeci samochod. Takie jest moje skromne zdanie. Pozdrawiam

Offline Paweł Chrzęst

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 615
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Xantia II 2.0 16v 2000r. C6 2.7 HDI, C2 1.4 8v
  • Miejscowość: Białystok
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 07, 2010, 23:36:42 »
A ja zapytam ,jakie są  korzyści z zastosowania świateł dziennych ..na czym ma polegać oszczędność jeśli nie ma żarników xenonowych ?  ..Może ktoś przedstawi jakieś rzeczowe wyliczenia /argumenty ,że wydatek ok 200zł na światła dzienne plus montaż ,śmieszny i naciągany wygląd,nieporozumienia z policją  i nie daj Boże problemy przy ew rozpatrzeniu spraw dotyczących kolizji -ma jakieś sensowne uzasadnienie ...chociażby ekonomiczne.
Nic nie jest prawdą -wszystko jest możliwe...

Offline edward jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: 82-400 sztum
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 2007, C4 Picasso 2008 , C4 Picasso 2.0 Blue HDI 2015
  • Zainteresowania: elektronika użytkowa, Fotografia rekonstrukcji historycznej WW2
  • Miejscowość: 82-400 sztum
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 07, 2010, 23:39:13 »
I zgadzam się z kolegom, wydane pieniądze dużo roboty a efektów żadnych. Na gadżetach mnie nie zależało. A i tak pojadę do ASO uruchomić opcję świateł dziennych.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 07, 2010, 23:44:53 »
Cytuj

Paweł Chrzęst napisał:
A ja zapytam ,jakie są  korzyści z zastosowania świateł dziennych ..na czym ma polegać oszczędność jeśli nie ma żarników xenonowych ?  ..Może ktoś przedstawi jakieś rzeczowe wyliczenia /argumenty ,że wydatek ok 200zł na światła dzienne plus montaż ,śmieszny i naciągany wygląd,nieporozumienia z policją  i nie daj Boże problemy przy ew rozpatrzeniu spraw dotyczących kolizji -ma jakieś sensowne uzasadnienie ...chociażby ekonomiczne.

 

a jednak ma
oszczędność paliwa żarówek i odbłyśników reflektora
sama wymiana reflektorów to już wydatek
a zawsze można zaoszczędzić,i przede wszystkim ochrona środowiska każde pół czy ćwierć litra paliwa spalone mniej razy miliony aut...
 ale jak ktoś nie chce nie musi....

a picasso cały wygląda dziwnie więc światła mu nie zaszkodzą :evil:

Offline Paweł Koteja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 251
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6HDi '08 Impress Pack CHIP 131KM
  • Miejscowość: Legionowo
Re: Światła do jazdy diennej
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 08, 2010, 10:49:33 »
Oszczednosc odblysnikow reflektora? ... Przepraszam ale nie slyszalem zeby ktos wymienial reflektory w pikusiu bo mu sie odblysniki wypalily.
A co do oszczednosci na paliwie to ciekawy jestem czy sa jakies wyliczenia nt oszczednosci na 100km przy takiej samej jezdzie z wlaczonymi lub bez wlaczonych swiatel?

No i majac takie dane mozemy policzyc kiedy nam sie zwroci inwestycja w swiatla i kiedy zaczniemy zbijac kokosy na tej "oszczednosci" ;)

Pozdrawiam
Jest:
C4P/i10/FZS1000
Ostatnio było:
AR 146 Boxer 1.6ie, XP 1.8i Exclusive, Yam Diversion 600