Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Gorace hamulce po wymianie klocków  (Przeczytany 2153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Barański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wojkowice
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 2.0 16V
  • Zainteresowania: elektronika, motoryzacja, informatyka
  • Miejscowość: Wojkowice
[MK I] Gorace hamulce po wymianie klocków
« dnia: Kwiecień 03, 2010, 17:06:46 »
Witam serdecznie!
Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu bardzo mocno grzejących sie hamulców po wymianie klocków na osi przedniej. Samochód wyraźnie hamuje pomimo braku zaciągniętego hamulca ręcznego i nie używania hamulca nożnego. Po przejechaniu odcinka 10km tarcze zmieniaja kolor na lekko fioletowy i są mocno gorące. Klocki nie sa moze z gornej polki ale to chyba nie bedzie problemem. Co moze byc powodem "docisku" klocków pomimo nie używania hamulca? Czy moze hamulec reczny docika klocki? Czy wystepuje gdzies regulacja linki?

Offline Piotr Frydrysiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C4 2.0 16V HDi 138Km
  • Miejscowość: Płock
Re: [MK I] Gorace hamulce po wymianie klocków
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2010, 17:48:03 »
Kolego .to że "tylko" wymieniłeś klocki nie świadczy że będzie
dobrze .

Czy sprawdziłeś osłonę cylinderka zacisku hamulcowego ,
twój przypadek wyraźnie wskazuje na zatarcie cylinderka.

Od nowa rozebrac -wyjąc klocki ,zobaczyc gładź cylinderka( wżery,
rdza) i osłony gumowej .
Przeczyścic papierem (400) gładź ,nasmarowac specjalnym smarem i parokrotnie poruszac cylinderkiem (pedał hamulca i coś do wciśnięcia tłoczka)
Prosta robota . Pozdrawiam i życzę Wesołych świąt

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MK I] Gorace hamulce po wymianie klocków
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2010, 18:34:22 »
Z przodu mamy ręczny a więc nie do wciśnięcia cylinderka a raczej wkręcenia go. A może jest już po prostu uszkodzony bo kolega zamiast wkręcić go przy wymianie wcisnął - było o tym na forum. Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer