Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana termostatu V6 24V  (Przeczytany 4785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Wymiana termostatu V6 24V
« dnia: Kwiecień 04, 2010, 00:07:20 »
Koledzy chciałbym wymienić termostat i czujnik temperatury płynu w mojej V6. Objaw mam taki że temperatura dochodzi do 100'C po czym spada do 90'C i znowu 100'C. Koszt nie duży, a nie mam pojęcia kiedy był wymieniany. Proszę o podpowiedź gdzie te elementy znaleźć :)

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2010, 15:03:33 »
Termostat masz przybunkrowany pod podporą silnika . Jeden czujnik od wskaźnika na desce na łączniku tuż obok czujnika temperatury dla ECU(ale tego nie ma sensu ruszać skoro ci działa poprawnie), drugi pod dolotem powietrza w bloku silnika od strony skrzyni oczywiście.Jest tam tylko jeden więc nie będzie problemu ze znalezieniem.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2010, 21:38:13 »
Przeglądałem instrukcję serwisową i jest tam napisane, że w modelach przed 06.1991 (a takowy najprawdopodobniej mam) pierwszy wentylator włącza się przy 95'C (modele po 06.1991 88'C) natomiast drugi przy 100'C (po 06.1991 95'C). U mnie się to zgadza, tylko mam dwa pytania:
1) Praktycznie po przejechaniu kilkunastu kilometrów temperatura rośnie do 100'C po czym zaczynają działać wentylatory, czy tobie też Arturze grzeje się tak silnik?
2) Przy wolnych obrotach obu wentylatorów przekaźnik nr 815 (ten z lewej) ma zwarty jeden styk do masy stąd wentylatory dostają po 6V i działają na wolniejszych obrotach. W momencie zwarcia drugiego styku wentylator z lewej dostaje 12V i kręci się z pełną prędkością. Jakie warunki muszą zaistnieć aby lewy wentylator dostał 12V?

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2010, 02:16:56 »
Ad.1
Jestem bardzo zadowolony że silnik nagrzewa się z taką szybkością i jest to normalne.Uzyskano to przez mokre tuleje cylindrów.Docenisz to podczas silnych mrozów.Świetne rozwiązanie jeśli chodzi o szybkie uzyskanie optymalnych warunków pracy chociaż ma też i wadę.
Zauważ ,że temperatura oleju rośnie dużo,dużo wolniej.Tak szybkie nagrzanie płynu chłodzącego jest rewelacyjne.Przez to silnik mimo dużej pojemności wcale nie jest taki paliwożerny.Poza tym wzrasta komfort w chłodne dni.
Ad.2
Przekaźnik 815 (u mnie czarny ) jest dwuobwodowy.łatwo poznać bo ma jeden styk więcej.Styk ten jest na stałe załączony do obwodu zasilania drugiego wentylatora 721 . W momencie dostania sygnału z czujnika na bloku załącza się przekaźnik 813 (zielony pierwszy z lewej) podając napięcie które jest zamknięte do masy poprzez uzwojenia obu wentylatorów i niezasilany 815 dające efekt wolnych obrotów.Przy wzroście temperatury zaczynają jednocześnie działać przekaźnik 814 (też zielony) podając napięcie z pominięciem obwodu idącego z przekaźnika 815 i wspomniany wyżej 815 odłączając obwód drugiego wentylatora i podając bezpośrednio masę wentylatorowi 720.
Podsumowując od wolnych obrotów jest 813 a od szybkich równocześnie zasilane 814 i 815.
Aby lewy wentylator zadziałał z pełną prędkością musi być podane napięcie na sterowanie przekaźnika 813 i 815.
Powiedz mi w czym tkwi problem.Masz wolne i szybkie ?
Dodam,że wolne obroty wentylatorów zawsze obu jednocześnie załączane są automatycznie w przypadku włączenia klimatyzacji.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2010, 10:42:03 »
Wolne obroty mam, przy 100'C pracują wolno dwa wentylatory schładzając do 90'C. Nie udało mi się "uruchomić" jeszcze szybkich obrotów, przy jakiej temp płynu powinny włączyć się szybkie obroty wentylatora 721? Pytam tak o temp silnika gdyż w 2.1td ma średnią temperaturą ok 85'C, a max to 90'C. Stąd moje obawy co do 100'C w V6.

Co do temp oleju to rzeczywiście rośnie wolniej, choć jak osiągnie już temp płynu to schładza się (do 90'C) i rośnie do 100'C mniej więcej jednocześnie.

A spalanie rzeczywiście jest rewelacyjne, o ile przy ruszaniu i przyspieszaniu wzrasta do 25l-30l to przy 80km/h na piątym biegu (ok 2tyś obr) komputer wskazuje 8-8,5l na 100 km.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2010, 21:53:37 »
Gdy silnik jest rozgrzany temperatura oleju oscyluje razem z temperaturą wody za pośrednictwem chłodnicy oleju pod filtrem. .Wentylatory chłodzą płyn a on z kolei olej.Super rozwiązanie nie powodujące  większych różnic temperatur obu cieczy.Poza tym przyspiesza to uzyskanie optymalnej temperatury tej jakby nie było dużej jednostki obniżając zużycie paliwa.Przy zimnym starcie oczywiście chłodnica oleju działa jak jego nagrzewnica.
U mnie szybkie mam już lekko powyżej dziewięćdziesiątki.
Zawsze wentylatory pracują w parze niezależnie od trybu ,gdy tak nie jest (na szybkich) do wglądu masz dwa przekaźniki.Układ jest tak skonstruowany ,że w przypadku uszkodzenia któregoś przekaźnika będzie pracował jeden wentylator ratując sytuację (zamień ze sobą zielone sprawdzisz go w ten sposób).Uszkodzenie dwóch jednocześnie nie zdarza się ale nie można tego wykluczyć.  Jeśli chcesz sprawdzić czy wentylatory ruszą na szybkich to zdejmij wtyczkę z brązowego czujnika pod dolotem.Silnik nie musi pracować.Podejrzewam że coś mu dolega.Reakcja powinna być trochę szybsza.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2010, 20:18:29 »
Sprawdziłem czujnik, tzn wypiąłem wtyczke i wentylatory ruszyły na pełnych obrotach. Przy okazji okazało się że przekaźnik 815 był uszkodzony, nie zwierał do masy i początkowo pracował tylko wentylator 721. Wymieniłem przekaźnik ruszyły oby dwa. Sytuacja jednak się nie zmieniła, dalej temperatura dochodzi do 100'C. Jutro postaram się kupić czujnik i termostat. Chociaż obstawiam czujnik, z drugiej strony termostat nie jest drogi i wymienię oba elementy.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2010, 20:20:20 »
Czytam ten temat i troszkę mnie zaciekawił, ponieważ u mnie sprawa nagrzewania wygląda nieco inaczej. W zimie przy -20 stopniach pierwszą kreskę (50 stopni) łapał po około 5km jazdy. Obecnie następuje to sporo szybciej, bo po około 1km jazdy, ale za to rzadko kiedy silnik osiąga 90 stopni. Przy normalnej jeździe na trasie (90-130km/h) wskazówka temperatury utrzymuje się na 80 stopniach. 90-95 stopni można osiągnąć jednie przy jeździe miejskiej.

Czy fakt, że jest to auto produkowane na Włochy może mieć coś z tym wspólnego? Czy są jakieś różnicy w układzie chłodzenia V6 24V w mk1 i mk2?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 06, 2010, 23:58:47 »
Arturze mam jescze pytanie co do czujnika. Według instrukcji serwisowej jest to czujnik o symbolu 0242 85 i jest koloru niebieskiego. We wcześniejszym poście pisałeś że ma kolor brązowy, u mnie również w bloku silnika jest brązowy. Trochę się zgubiłem z tymi kolorami. W serwisówce do V6 nie ma opisu tego czujnika, natomiast w serwisówce do turbo benzyny i turbo diesla jest opis: INFO TEMP PŁ CHŁOD (ALERT + LOGO) TERMOWYŁĄCZNIK I TERMIST
tak wygląda:
http://sklep.salko.pl/index.php?t=44527

brązowy wg instrukcji jest natomiast czujnik 1338 55
http://sklep.salko.pl/produkt,48114,190,termokontakt-C-P-2,0i-do-obud.termostat,-CITROEN,-PEUGEOT.html

Raczej nie powinnio być różnic w układzie chłodzenia w mkI i mkII przy silniku ZPJ4, ale głowy nie dam :)

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2010, 00:12:08 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Gdy silnik jest rozgrzany temperatura oleju oscyluje razem z temperaturą wody za pośrednictwem chłodnicy oleju pod filtrem. .Wentylatory chłodzą płyn a on z kolei olej.Super rozwiązanie nie powodujące  większych różnic temperatur obu cieczy.Poza tym przyspiesza to uzyskanie optymalnej temperatury tej jakby nie było dużej jednostki obniżając zużycie paliwa.Przy zimnym starcie oczywiście chłodnica oleju działa jak jego nagrzewnica.
U mnie szybkie mam już lekko powyżej dziewięćdziesiątki.
Zawsze wentylatory pracują w parze niezależnie od trybu ,gdy tak nie jest (na szybkich) do wglądu masz dwa przekaźniki.Układ jest tak skonstruowany ,że w przypadku uszkodzenia któregoś przekaźnika będzie pracował jeden wentylator ratując sytuację (zamień ze sobą zielone sprawdzisz go w ten sposób).Uszkodzenie dwóch jednocześnie nie zdarza się ale nie można tego wykluczyć.  Jeśli chcesz sprawdzić czy wentylatory ruszą na szybkich to zdejmij wtyczkę z brązowego czujnika pod dolotem.Silnik nie musi pracować.Podejrzewam że coś mu dolega.Reakcja powinna być trochę szybsza.

 Z tym rewelacyjnym rozwiązaniem to bym polemizował. Wymiennik ciepła po kilku lub nastu latach potrafi pęknąć. Objaw olej w układzie chłodzenia i mechanicy wymieniaja uszczelke pod głowicą a niepotrzebnie. Bez tego wymiennika również jeździ nie przegrzewając oleju. najlepiej to badziewie wyrzucić, węże połączyć złączką lub całkowicie je zaślepić a dodam że potrafią strzelić na zagięciu przy alternatorze.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 07, 2010, 11:48:29 »
Cytuj

Paweł Morga napisał:
Sprawdziłem czujnik, tzn wypiąłem wtyczke i wentylatory ruszyły na pełnych obrotach. Przy okazji okazało się że przekaźnik 815 był uszkodzony, nie zwierał do masy i początkowo pracował tylko wentylator 721. Wymieniłem przekaźnik ruszyły oby dwa. Sytuacja jednak się nie zmieniła, dalej temperatura dochodzi do 100'C. Jutro postaram się kupić czujnik i termostat. Chociaż obstawiam czujnik, z drugiej strony termostat nie jest drogi i wymienię oba elementy.

Paweł, sorki,że dopiero teraz.Temat fatycznej temperatury to zupełnie odrębna sprawa. Może niepotrzebnie się przejmujesz bo  Ci zawyża termistor na łączniku sterujący wskaźnikiem lub a to prędzej wskaźnik .Temperatura  85-95 to norma . Poza tym masz jeszcze żółtą kontrolkę od nadmiernej temperatury.Jeśli nie zapaliłeś jej na jednym wentylatorze to nie ma co się przejmować.Wymienić na nowe zawsze można chociażby dla świętego spokoju.Termostat też może nie otwierając się do końca dławić przepływ.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 07, 2010, 12:16:39 »
Cytuj

Paweł Morga napisał:
Arturze mam jescze pytanie co do czujnika. Według instrukcji serwisowej jest to czujnik o symbolu 0242 85 i jest koloru niebieskiego. We wcześniejszym poście pisałeś że ma kolor brązowy, u mnie również w bloku silnika jest brązowy. Trochę się zgubiłem z tymi kolorami. W serwisówce do V6 nie ma opisu tego czujnika, natomiast w serwisówce do turbo benzyny i turbo diesla jest opis: INFO TEMP PŁ CHŁOD (ALERT + LOGO) TERMOWYŁĄCZNIK I TERMIST
tak wygląda:
http://sklep.salko.pl/index.php?t=44527

brązowy wg instrukcji jest natomiast czujnik 1338 55
http://sklep.salko.pl/produkt,48114,190,termokontakt-C-P-2,0i-do-obud.termostat,-CITROEN,-PEUGEOT.html

Raczej nie powinnio być różnic w układzie chłodzenia w mkI i mkII przy silniku ZPJ4, ale głowy nie dam :)

Z tego co wiem to różni się na pewno część elektryczna ( właśnie te czujniki) .Pojemność chłodnicy jest taka sama.Jak zmieniałem niedawno silnik to wykręciłem z tego młodszego czujniki bo coś nie pasowało ,już dokładnie nie pamiętam gniazdo czy ułożenie pinów.Kolory były takie same.Nie miałem przy zamianie żadnych skrupułów bo wiedziałem ,że są sprawne i nie kombinowałem z szukaniem  różnic w specyfikacji.
Najprościej zdejmij wtykę i zobacz na styki wewnątrz oraz jej wypustki.Jeśli będzie taki sam to kup bo prawdopodobnie od innego motoru nie będzie pasował do wiązek czego już doświadczyłem.Jak znajdę chwilkę to zejdę do auta i wrzucę fotkę tych wykręconych.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 07, 2010, 13:45:36 »
Fotki czujników nie pasujących do mojej instalacji elektrycznej w MKI . Niebieski sterujący pracą wskaźnika i brązowy dwuobwodowy do wentylatorów.Przy czym w nowszym silniku(1994) usytuowanie ich było odwrotne.Niebieski w bloku a sterujący chłodzeniem obok czujnika ECU.Stąd całe zamieszanie.Był to silnik z auta produkowanego na Szwajcarię . Nie sprawdzałem tego ,ale przypuszczam,że brązowy czujnik (Włoskiej produkcji) i jego zamontowanie w miejscu o największym przepływie miało na celu przyspieszenie reakcji wentylatorów na pracę w wyższej temperaturze otoczenia (np Włochy),ewentualnie górzystym terenie. Niebieski to Jaeger
02/D3  337357.
Jeśli Ci to coś pomoże to dobrze.Fajnie,że uruchomiłeś oba wentylatory.Zawsze lepiej zacząć od spraw najprostszych .
Powodzenia.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 10, 2010, 23:29:27 »
Czujnik kupiłem - brązowy, w poniedziałek będę miał termostat to wymienię wszystko za jednym razem i dam znać czy pomogło.

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2010, 17:10:34 »
Jak szybko i bezboleśnie wymienić termostat? :) Chciałem wymienić w sobotę ale niestety starczyło mi tylko czasu na czujnik i cd renowacji felg. Trzeba odkręcić całkowicie łapę silnika i podeprzeć od dołu? Może zna ktoś łatwiejszy sposób?

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 20, 2010, 08:02:11 »
Z własnego doświadczenia wiem, że to najszybszy i chyba jedyny sposób.

Pozdrawiam

Offline Andrzej Wojtaś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Starogard Gd.
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 i 97 r.
  • Zainteresowania: motoryzacja i jeszcze trochę inne...
  • Miejscowość: Starogard Gd.
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 30, 2011, 22:23:49 »
Witam
Trochę odgrzebuję temat, ale chciałem zapytać, czy wymiana termostatu i czujnika załączania wentylatorów poprawiła sytuacje.
W moim XM -ie V6 24 / produkcja -marzec 1991/ również odnoszę wrażenie, że wentylatory działają z opóźnieniem. Wymieniłem ostatnio termostat, na 78 stopni, siedział tam jeszcze oryginalny na 83 stopnie. Zastanawiam się czy próg zadziałania wentylatorów określa sam czujnik, czy raczej moduł sterowania wentylatorów / pod schowkiem/.

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 05, 2011, 22:55:24 »
Jak się okazało u mnie problem był z przekaźnikami, jeden był uszkodzony.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana termostatu V6 24V
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 13, 2011, 22:32:48 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
...
Zawsze wentylatory pracują w parze niezależnie od trybu ,gdy tak nie jest (na szybkich) do wglądu masz dwa przekaźniki.Układ jest tak skonstruowany ,że w przypadku uszkodzenia któregoś przekaźnika będzie pracował jeden wentylator ratując sytuację (zamień ze sobą zielone sprawdzisz go w ten sposób)...


No... to juz było do sprawdzenia jakieś pół roku temu :) - #6
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )