Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v  (Przeczytany 1678 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« dnia: Kwiecień 09, 2010, 12:12:26 »
Jak w temacie, od czego się zabrać, czy jest szansa, żeby nie wyciągać silnika??

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 09, 2010, 20:49:07 »
Cytuj

Przemek Knap napisał:
Jak w temacie, od czego się zabrać, czy jest szansa, żeby nie wyciągać silnika??

Oczywiście,że jest szansa.Częściowo opisałem to w temacie wymiana silnika V6
Nie będzie łatwo ale na pewno dasz radę ;)
Dojście fatalne.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2010, 09:47:26 »
Daj znać czy czy Ci sie udało :) o ile zdemontować kolektor powinno się udać, to i tak prawdopodobnie nic to nie da ;P

Śmiem przypuszczać, że przyczyną nieszczelności kolektórów w V6 12v jest zrywanie się szpilek mocujących kolektor w skutek występowania naprężeń cieplnych.

Trzeba wykręcić zerwane szpilki, wstawić nowe, ewentualnie naprawic gwinty, a bez wyjmowania silnika bedzie to trudne.
Odradzam zamianę szpilek na grubsze - sztywniejsze. Można przemyślec zastosowanie dłuższych szpilek z grubymi podkładkami (kilka cm) - będą się odkształcać sprężyście a nie zrywać.

Sam się zbieram żeby zrobić to u siebie.

W CXsie GTi też tak miałem i udało sie naprawić :)
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2010, 13:33:40 »
Przegibane. Bez kanału / podnośnika się nie obędzie (chociaż to oczywiste). Do przedniego dojście jest po zdemontowaniu całego przodu, chłodnica etc. Tylni od dołu, nie wiem czy nie będziesz musiał odpiąć wydechu...
Dojście to jedno, a odkręcenie kolektora to drugie. Bądź przygotowany na tu cyt. ostre pierd...enie bez smarowania. Śruby będą na 100% zapieczone, być może trzeba będzie wiercić.
Ale żeby Cię nie zdeprymować, da się, ale trzeba dużo zaparcia i przynajmniej dwa wolne dni.

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2010, 21:59:44 »
Dzięki za rady, ale tak jak pisaliście mam urwaną zewnętrzną szpilkę i się poddałem.
Mam automat na wykończeniu i wtedy zrobie jadno przy drugim przy wyciągniętym silniku.
Pozdrawiam

Offline Przemek Knap

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 67
  • Skąd: Bochnia
  • Posiadany samochód: Citroen XM, 3.0 V6 12v 90r. Chevrolet
  • Zainteresowania: Ciekawe samochody i nie tylko....
  • Miejscowość: Bochnia
Re: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2010, 10:54:07 »
Cytuj

Tomasz Dobrzański napisał:
Daj znać czy czy Ci sie udało :) o ile zdemontować kolektor powinno się udać, to i tak prawdopodobnie nic to nie da ;P

Śmiem przypuszczać, że przyczyną nieszczelności kolektórów w V6 12v jest zrywanie się szpilek mocujących kolektor w skutek występowania naprężeń cieplnych.

Trzeba wykręcić zerwane szpilki, wstawić nowe, ewentualnie naprawic gwinty, a bez wyjmowania silnika bedzie to trudne.
Odradzam zamianę szpilek na grubsze - sztywniejsze. Można przemyślec zastosowanie dłuższych szpilek z grubymi podkładkami (kilka cm) - będą się odkształcać sprężyście a nie zrywać.

Sam się zbieram żeby zrobić to u siebie.

W CXsie GTi też tak miałem i udało sie naprawić :)


Skrzynia jednak okazała się ok i nie będę jej wymieniał, więc może jest jakiś sposób na odkręcenie kolektora bez wyciągania silnika?? Dysponuję kanałem i niezłym zapleczem narzędziowym.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Wymiana uszczelki pod tylnym lokektorem wydechowym w V6 12v
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2010, 23:51:03 »
Tylko dużo szczęścia i zaparcia bo nie będzie wesoło.Przedłużane klucze najlepiej sześciokątne i palnik . Jest szansa. U mnie wykręciło się nawet parę szpilek.Potem można je odzyskać przecinając nakrętkę.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )