Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hamulec nożny(awaryjny)  (Przeczytany 1529 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Aleksandrowicz

Hamulec nożny(awaryjny)
« dnia: Kwiecień 13, 2010, 19:13:34 »
Witam,dziś odebrałem XM-a od mechaniora a ten stwierdził koniecznośc wymiany linki hamulca przedniego lewego koła.Linka prawego jest w miarę luźna a lewego naciągnięta co powoduje ciągłe przyhamowanie i grzanie się tarczy.Może ktoś wie czy linki kół to dwa oddzielne elementy(chodzi o ewentualną wymianę linki) i czy jest jakaś regulacja naciągu.Pozdrawiam.
Jeden z dwóch w mieście...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Hamulec nożny(awaryjny)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2010, 19:40:28 »
Regulacja jest przy kołach. Jedną cześć linki masz od kola do mechanizmu pod autem i z tamtąd idzie linka do wnętrza auta. Lewa strona ma chyba inną długość niż prawa.

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Hamulec nożny(awaryjny)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2010, 19:34:32 »
Lewa i prawa to dwa osobne elementy....
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hamulec nożny(awaryjny)
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2010, 13:33:23 »
Ja też mam problem z hamulcem awaryjnym, bo wygląda mi na to, że hamuje tylko lewą stronę. Niedawno próbowałem naciągnąć prawą linkę (wykręcając długi gwint przy zacisku hamulca), ale nic to niedawało.
Czy ktoś wie, jak to poprawić?

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: Hamulec nożny(awaryjny)
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2010, 14:14:43 »
A przypadkiem nie jest przełamany pancerz linki? Jak wymienia się klocki to trzeba wypiąć linkę z gniazda i dopiero wówczas odchylić zacisk, mój mechanik kiedyś zapomniał i odgiął na chama...
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Hamulec nożny(awaryjny)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2010, 15:32:27 »
Cytuj

Wiciu Rudziński napisał:
A przypadkiem nie jest przełamany pancerz linki? Jak wymienia się klocki to trzeba wypiąć linkę z gniazda i dopiero wówczas odchylić zacisk, mój mechanik kiedyś zapomniał i odgiął na chama...


Niezauważyłem, żeby tak było...
Chodzi Ci o całkowite wyjęcie linki i jej gwintu z zacisku, czy tylko wyjęcie końcówki linki z dźwigienki?

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Hamulec nożny(awaryjny)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2010, 18:45:32 »
Cytuj

Maciej Aleksandrowicz napisał:
Witam,dziś odebrałem XM-a od mechaniora a ten stwierdził koniecznośc wymiany linki hamulca przedniego lewego koła.Linka prawego jest w miarę luźna a lewego naciągnięta co powoduje ciągłe przyhamowanie i grzanie się tarczy.Może ktoś wie czy linki kół to dwa oddzielne elementy(chodzi o ewentualną wymianę linki) i czy jest jakaś regulacja naciągu.Pozdrawiam.


Linki ham.postojowego są zaczepione do jednego orczyka w tunelu pod autem.Możesz mieć zapieczoną jedną linkę i przez to po zaciągnęciu a następnie odblokowaniu nie popuszcza się powodując grzanie tarczy.Z uwagi na uciążliwą wymianę kup od razu obie linki,unikniesz za pewien czas ponownego kłopotu.Nie kłopocz się z odkręcaniem starych linek tylko tnij kątówką przy zaciskach .Nowe zakładaj najpierw do orczyka po uprzednim wprowadzeniu ich do oczek które są zrobione z drutu a nastepnie naciągaj do zacisku napinając kluczem np. morsea ciegno tak by było maksymalnie zahamowane.Orczyk znajduje się za osłonką przykręconą na 3 śrubki M6.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.