Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: kontrolki gasną, rozrusznik nie kręci  (Przeczytany 1519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wójcik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Końskie
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mkI 12v i 24v, Syrena 105, Camaro IV
  • Miejscowość: Końskie
kontrolki gasną, rozrusznik nie kręci
« dnia: Kwiecień 23, 2010, 16:31:30 »
Witam.
Temat dotyczy prądu w Xm 91r v6 12v automat, 160tys. km autentycznego przebiegu. Mam następujący problem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki natomiast podczas próby odpalania gasną wszystkie kontrolki w konsoli między wyświetlaczmi i nie kręci rozrusznik. Dodam że jest to pierwsze odpalanie po kilku latach postoju u poprzedniego właściciela. W trakcie próby odpalania nie przygasa podświetlenie zegarów, klawiatury kodowej itp. Z elektryki nie działa tylko kilka detali. Nie słyszę też pompki paliwa po przekręceniu zapłonu. Nie wiem też czy jest iskra. Kod zdaje się, że zostaje przyjęty prawidłowo. Po włączeniu zapłonu świeci czerwona lampka. Po wpisaniu kodu gaśnie i zapala się zielona. Czy może ktoś wie od czego zacząć. Wiem, że najlepiej to byłoby każdą kostkę rozebrać i przeczyścić, ale może uda się odnaleźć i poprawić te w szczególności podejrzane. Czekam na sugestie. Pozdrawiam.TW.
Niezwykli ludzie-
Andre Citroen
Paul Mages
Marc Deschamps

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: kontrolki gasną, rozrusznik nie kręci
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2010, 21:17:05 »
Jeśli jest to pierwsze odpalenie po kilku latach , to proponuje zacząć od sprawdzenia czy silnik się obróci , czy nie złapały pierścienie w cylindrach.
Ważne : z racji że to automat to przypadkiem nie ciagaj go na lince!!!!!
Przed sprawdzaniem  wykręć świece  będzie ci lżej zakręcić silnikiem.

Offline Tomasz Wójcik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Końskie
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mkI 12v i 24v, Syrena 105, Camaro IV
  • Miejscowość: Końskie
Re: kontrolki gasną, rozrusznik nie kręci
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2010, 23:24:37 »
Wałem korbowym obracałem. Obrócił się bez problemu. Aktualnie są wykręcone świece i troche  zalane tłoki aby pierścienie miały możliwość "odmięknoć" Nie pisałem o tym bo generalnie to najbardziej zależało mi na znalezieniu ewentualnego zaniku pradu. Jutro podłącze bezpośrednio ako do rozrusznika i na włączonym zapłonie zobacze czy jest iskra. Sprawdze też czy dochodzi napięcie na kostke przy pompie paliwa.
Niezwykli ludzie-
Andre Citroen
Paul Mages
Marc Deschamps

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: kontrolki gasną, rozrusznik nie kręci
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2010, 23:52:55 »
Sprawdź masę silnika , jest też przekaźnik odpowiedzialny za przepuszczenie prądu do rozrusznika tylko w tedy gdy skrzynia jest w pozycji "P" lub "N", po za tym rozrusznik może stoi, pobiera prąd a nie ma siły się ruszyć (czyszczenie), przyczyn jest multum , ale powoli dojdziesz.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: kontrolki gasną, rozrusznik nie kręci
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2010, 01:20:53 »
Za pompę odpowiedzialny jest przekaźnik w skrzynce komputerów i szeroka kostka.Musisz sprawdzić to,co Tomek napisał,brak dobrej masy unieruchomi rozrusznik.Możesz go sprawdzić,czy też przypadkiem nie stoi za pomocą kabla rozruchowego lub innego grubego przewodu podając plus na styk przeciwległy do tego z przewodem z wiązki.Powinien ruszyć bez automatu.Wina może być również sterowaniu automatem.Jak nie zadziała nie załączy rozrusznika.Sprawdzisz go tym samym przewodem a nawet dużo cieńszym podając plus na styk.Jeśli nie ma odzewu to parę młotów powinno go pobudzić.Cewka i tulejka są spasowane więc też mogło przyłapać.Gdy samochód stoi nie ruszany to nieraz dzieją się z nim gorsze rzeczy jakby jeździł codziennie.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )