Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] ESR/ASR system faulty  (Przeczytany 6660 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bogdan Czubecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Mielec
[MkII] ESR/ASR system faulty
« dnia: Maj 07, 2010, 17:36:11 »
Witam,
filtruję forum aby odnaleść wzmianki o podobnej problematyce, ale nie ma, więc zapytam:

Chciałbym upewnić się (korzystając z Waszej wiedzy i doświadczenia) czy logiczna jest taka kolejność komunikatów diagnoza i werdykt mechanika. Mi to nie do końca pasuje- no ale zbyt mało znam C5.
Opis:
miesiąc temu pojawiły się w kolejności (jeden za drugim)
- Engine management system faulty
- ESR/ASR system faulty

Doładowanie zostało odłączone, silnik zmulony (ale jechał!) i w takim stanie doczłapałem do skanera. Gość pokasował błędy, niewiele sie dowiedziałem więcej, pouczył abym wyłączył w takich sytuacjach na chwilę silnik (powinno samo zniknąć) i obserwował.
Faktyczne, wystarczy na chwilę wyłączyć i bład ESR znika, a błąd silnika np. po nocy, lub później również. Jednak częstotliwość tej usterki się zwiększa - nie wiem czy szkodliwa? ,ale upierdliwa na pewno.
Oczywiście byłem kolejny raz na diagnostyce i poświęcając już więcej czasu odnaleziony został komunikat o zbyt dużym ciśnieniu podawanym ze sprężarki.
Tak więc otrzymałem diagnozę: system odczytuje wzrost ciśnienia i wyłącza ją. Jest to zapewne spowodowane mechanicznym przycinaniem się elementu sterującego (klapki!) i należy wymontować turbo i skierowac do regeneracji.
Jak trzeba - to zregeneruję choć to za mocne określenie bo "coś"  potrzebuje może tylko oczyszczenia.
ALE jaki to ma związek z systemem ESR?
A czy sam w warunkach garażowych jestem w stanie turbosprężarkę wymontować?

Pozdrawiam
Bogdan

Offline Dariusz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Chełm
  • Posiadany samochód: C5 [MkI] 1.8 16v 2004r-LPG
  • Zainteresowania: autoelektronika
  • Miejscowość: Chełm
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2010, 18:05:35 »
Usterka silnika ma jak najbardziej wpływ na inne systemy. Nie znam twoich zdolności manualnych ale, sprężarkę to lepiej niech mechanik wyciąga nie wdzięczna robota.
diagnostyka ****.
Partnerski Warsztat Serwisowy
               STAG

Offline Bogdan Czubecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2010, 13:35:20 »
Darek,

Powiązanie, wpływ jednych usterek na działanie innych podzespołów jest dla mnie oczywisty.

Budzi jednak pewne niezrozumienie błąd sprężania (chwilowy!)
na systemy wspomagania jazdy ESR/ASR ?
 


Pozdrawiam
Bogdan

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2010, 21:54:25 »
A może są to dwie różne usterki. Uszkodzenie ESP/ASR przypominają objawami usterkę czujnika pod pedałem hamulca.
Sprawdź czy przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca (na około 2-3 sek.) nie wyskakuje Ci od razu błąd ESP/ASR (tak przynajmniej było u mnie), następnie zaczął pojawiać się błąd tempomatu i chwilowy brak świateł STOP.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2010, 19:49:49 »
Problem u mnie podobny. Znajomy mechanik potwierdził, że jest zbyt wysokie ciśnienie doładowania błąd ten powoduje przeważnie wyłączenia esr/asr. Turbinkę trzeba czyścić a konkretnie jakąś klapkę. Jak usunę tą usterkę to oczywiście podziele się wiedza
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

daaroo

  • Gość
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2010, 17:08:21 »
W mojej c5 dwukrotnie (w odstępach kilku miesięcy) wyświetlił mi się ten komunikat dotyczący ESP/ASR. Zniknął po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu, więc na razie go ignoruję.

Offline Stasiłowicz Robert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.2 HDI FAP
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 25, 2010, 09:56:38 »
Miałem identyczny przypadek w 2.2 HDI.
Sprawdź SWIL-a, być może cięgno albo membrana została uszkodzona, stąd wysokie ciśnienie doładowania i brak możliwości sterowania mocą silnika powoduje, że ASR przestaje działać.

pozdrawiam

Offline Bogdan Czubecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2010, 22:47:05 »
Bartek - kiedy zamierzasz realizować to "czyszczenie klapki" ?
A może już po? i jaki efekt?


Pozdrawiam
Bogdan

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2010, 15:28:57 »
Robert jak narazie zrobiłem smarowanie cięgna sterującego czymś tam na dole w turbinie i o dziwo komunikaty przestały się pojawiać. Cięgno znajduje sie po prawej stronie silnika patrzac od strony otwartej maski. Wystarczył preparat w stylu wd 40 tylko trzeba troche rurkę przedłużyć. W lipcu wstawiam fure do mechanika na wymiane rozrzadu to zrobi mi też tą turbinę. Jak tylko coś mi się do tego czasu zaświeci dam znać.
Pozdrawiam
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bogdan Czubecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2010, 11:06:27 »
Witam,

Dla informacji innych poszukujących rozwiązania problemu:
- zacina się klapka sterująca turbo-spreżarki
- nie działa ASR
- silnik przechodzi w stan serwisowy (awaryjny)


"Sprawdź SWIL-a
," to jest dobre wskazanie! po wymianie tegoż elementu sterującego błędy i przechodzenie silnika w stan awaryjny zniknęły. Zalecam sprawdzenie - podłączając wężyk i usta -usta (wytwarzanie podciśnienia). W moim przypadku zauważalny był ruch cięgna, ale też nie można było wykonać tego działania całkowicie bo najwidoczniej jego membrama była uszkodzona -nieszczelna i przepuszczała powietrze.
Wymiana paskudna! umieszczony w głębi komory za platanina przewodów.
Ale odpadła wcześniej zdiagnozowana "regeneracja turbo"!!!
No nie ma co porównywać kosztów.


Pozdrawiam
Bogdan

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 19, 2010, 16:51:20 »
Bogdan a ten SWIL to gdzie sie znajduje przy turbinie czy bliżej silnika jakbyś podeslal foto
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bogdan Czubecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 22, 2010, 11:35:10 »
"poczytaj" załączoną fotkę z objaśnieniami.

Pozdrawiam
Bogdan

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 22, 2010, 18:18:18 »
dzieki oczywiście pogrzebie pod machą.
POwiem wam że ostatnio na kanale posmarowałem jakiś zawór przy turbinie mechanik mówił że to on mógł się przycinać. Narazie po jeździe testowej z min obrotami nie zapalają się żadne komunikaty
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2010, 16:32:21 »
Panowie w końcu pozbyłem się tych [color=ff0000]piii[/color]nych komunikatów wcześniejsze czynności naprawcze opisane przezemnie miały faktycznie związek z doładowaniem ale komunikaty po paru dniach wracały szczególnie przy spokojnej jeździe z obrotami poniżej 2 tys.
Przedwczoraj zdemontowałem rurkę aluminiową ta na Foto (przepraszam Bogdan że użyczyłem sobie twojej fotografi) o dziwo była prawie całkowicie zapchana sadza. Wyczyściłem ja drucianą szczotką i przemyłem benzyną, nie spodziewałem sie że w takiej rurce może nazbierać się tyle dziadostwa. Strzeliłem trase około 120 km z predkościami max 100km/h potem pokreciłem sie troche po mieście i nic zero pikania zero komunikatów. O dziwo spalanie spadło z wcześniejszych 8.5l/100km do niecałych 7. Demontujac ta rurkę z tyłu silnika trzeba zerwac opaskę zaciskową o przekroju "U" NIGDZIE W SKLEPACH MOTO TAKIEJ NIE DOSTAŁEM wiec udałem się do sklepu z hydrauliką i zakupiłem obejmę skręcaną 2 śrubami na średnice 1 cala. Dostęp koszmarny ale najwyraźniej się opłaca
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bogdan Czubecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Mielec
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2010, 23:14:04 »
Bartek - nie przyglądnąłeś się dobrze tej opasce "U", - jej się nie niszczy! lecz w tym miejscu jej "zawinięcia"  należy ją podważyć i wówczas sprężyście się otwiera. Zwrotnie - wystarczy ją odpowiednimi ,kątowymi  cęgami starać się przywrócić ją do pozycji zamkniętej - po przekroczeniu pewnego położenia "zatrzaskuje" się.

Nie wiem czy dobrze to opisałem - ale nie jest to jednorazówka! i nie należy się sugerować tym "ślimaczkiem" Widziałem jak mechanik męczył się nie mając w/w narzędzia i udało mu się zwykłymi cęgami czołowymi zamknąć opaskę. Sam widziałeś ile tam jest miejsca!  i łatwe nie jest.

Szczerze mówiąc - nie zwróciłem dostatecznej uwagi na stan jej wnętrza, aczkolwiek nie mogło być źle jesli miałem ją w rękach wykręconą i nic nie zaintrygowało mnie.

Bogdan

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2010, 12:30:35 »
Tyklo właśnie ta opaska podczas rozpinania wpadła gdzieś w głąb i tyle ją widziałem. Za chiny nie mogłem jej znaleźć.
Wiem że to troche lipa z hydraulicznym zaciskiem ale działa
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 30, 2010, 22:33:52 »
W moim przypadku okazał się to tzw SWIL który mieści się pod plastikową osłona koło sfery po stronie kierowcy  sa tam dwa. Mechanik sprawdzał ten głębiej potem podpiał kompa pojeździliśmy 10 min i problem zniknął nie wiem co on tam robił może nie było styku na kostce, nawet tam nie zaglądam żeby tego nie popsuć
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Adam Świtajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Łomża
  • Posiadany samochód: Citroen c5 II 1.6hdi 2007r
  • Miejscowość: Łomża
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 11, 2011, 18:26:23 »
Witam Wszystkich :)
Podpinając się pod temat chciałbym zasięgnąc troszkę informacji. Otóż dziś w trasie wyświetlił mi się komunikat ESP/ASR System faulity Auto tylko dało znać o tym i cały czas świeciła mi się kontrolka na zegarze że kontrola trakcji nie działa. Auto szło normalnie jednak ze względu na brak tej kontroli nie przekraczałem prędkości 90 km/h I tu bym chciał skorzystać z doświadczenia Kolegów. Jakie są objawy iż padł czujnik przy pedale hamulca? Turbina normalnie wkręcała silnik i nie zauważyłem żadnych zmian pracy silnika. Można jakoś sprawdzić to bez podpinania się pod komputer?
Pozdrawiam Adam

Offline Adam Świtajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Łomża
  • Posiadany samochód: Citroen c5 II 1.6hdi 2007r
  • Miejscowość: Łomża
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2011, 11:15:53 »
Witam ponownie
Jestem po wpince do kompa i okazało się ze padł czujnik położenia kierownicy :/ i tu nurtuje mnie jedno pytanie.... jeśli kupię używany przełącznik do świateł o taki  bo taki mam w swej cytrynce, to nie będzie jakiegoś zdziwienia że coś nie pasuje?
Chodzi mi oczywiście o silnik,rok itp.
Pozdrawiam Adam




-----
[color=FF0000]Skracamy linki !!![/color]

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 14, 2011, 22:07:54 »
Musisz kupić taki sam jak masz.
Po wymianie wymagana kalibracja.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Adam Świtajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Łomża
  • Posiadany samochód: Citroen c5 II 1.6hdi 2007r
  • Miejscowość: Łomża
Re: [MkII] ESR/ASR system faulty
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 14, 2011, 22:21:48 »
Dzięki za odpowiedź :) właśnie trzymam ten cały przełącznik i tak się zastanawiam gdzie znajduje się ten cały czujnik skrętu. Czy jest to aby ten pierścień który jest widoczny zaraz po zdjęciu kierownicy?Bo jeśli tak to mam cały przełącznik ale bez niego :( Czy też może zamontowany jest na płytce pod spodem?
Pozdrawiam i jeśli piszę jakieś bzdury to proszę się ze mnie nie śmiać ;)