Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: "Wypada" zapłon 2.9 V6  (Przeczytany 1470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
"Wypada" zapłon 2.9 V6
« dnia: Maj 10, 2010, 08:24:00 »
Witam.
Wymienione zostały kable WN, cewka oraz świece i skala problemu jedynie się zmniejszyła nadal co jakiś czas "bujnie silnikiem" na benzynie.
I teraz coś co mnie zastanawia, na LPG problem nie występuje.
Auto było podpinane do kompa u Śliwowskiego i tam nic nie stwierdzili.
Poprosze o jakieś wskazówki :|

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: "Wypada" zapłon 2.9 V6
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2010, 09:18:38 »
Gdyby to była sprawa układu zapłonowego na gazie byłoby tylko gorzej. Stawiam na sterowanie pracą silnika - komp itp.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Wypada" zapłon 2.9 V6
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2010, 10:10:59 »
Czy gaziarze mają jakiś wpływ na oryginalne sterowanie silnikiem czy moga tylko psuć w swoim sofcie?

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: "Wypada" zapłon 2.9 V6
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2010, 16:41:35 »
Cytuj

Karol Klimczak napisał:
Czy gaziarze mają jakiś wpływ na oryginalne sterowanie silnikiem czy moga tylko psuć w swoim sofcie?

Owszem,mają i to duży wpływ.Komputer LPG podpięty jest wszak w kilka głównych obwodów jak wtryski ,pompa , sonda lambda , potencjometr przepustnicy, cewka wysokiego i wreszcie samo zasilanie ze stacyjki oraz bezpośrednie z akumulatora.
Wszystkie wcinki to miejsca potencjalnego zakażenia i najlepiej je zawczasu solidnie polutować.
Jeśli na gazie masz stabilną pracę to skup się na sterowaniu pompy paliwa (zapłon jest ok) i wtryskiwaczy, nieraz mikroprzerwy na stykach przekaźników i iskrzenie powodują niestabilność zasilania.Przekaźnik niby dobry ale bardzo szybko się nagrzewa.Podmień takiego delikwenta na inny.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: "Wypada" zapłon 2.9 V6
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2010, 09:24:33 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
skup się na sterowaniu pompy paliwa (zapłon jest ok) i wtryskiwaczy, nieraz mikroprzerwy na stykach przekaźników i iskrzenie powodują niestabilność zasilania.Przekaźnik niby dobry ale bardzo szybko się nagrzewa.Podmień takiego delikwenta na inny.


Pompa paliwa chyba na długo musiałaby przestać pracować żebym to odczuł jako krótkie szarpnięcie...

Dodam jeszcze że szarpanie występuje najczęściej na zimnym silniku i wyczuwalne jest tylko na jałowych obrotach, po rozgrzaniu silnika szarpanie prawie nie występuje.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: "Wypada" zapłon 2.9 V6
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 11, 2010, 18:47:12 »
Odłącz któryś z przekaźników na ułamek sekundy a silnik się zatrzyma.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )