Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK1] nierówna praca silnika  (Przeczytany 5942 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
[MK1] nierówna praca silnika
« dnia: Maj 10, 2010, 08:55:02 »
Witam
Mam taki problem, że od jakiegoś czasu obroty mi falują. Objawia się to tym, że na biegu jałowym obroty pokazują około 800, kiedy stoje np na światłach czuję i widzę, że obroty spadają do około 500 i nagle skoczą do 1000 i normują się na 800. Byłem z tym u mechanika, komputer mu pokazał uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa i powiedział mi, że trzeba wymienić ZAWÓR CIŚNIENIA PALIWA. Powiedział, że komputer pokazuje czujnik ale czujnik nie reguluje paliwa i trzeba wymienić tylko zawór. Ogólnie przy tych skokach obrotów też mam standardowy komunikat na kompie w samochodzie antipollution fault. Na kompie mechanikowi nic nie pokazuje o zaworze EGR więc powiedział, że jak się wymieni ten zawór ciśnienia to powinno być wszystko ok.
Co wy sądzicie o wymianie tego zawora kiedy komp pokazuje uszkodzony czujnik?

Offline slawomir niemczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: strzegom
  • Posiadany samochód: citroen c5 kombi 2.0 hdi 2002
  • Miejscowość: strzegom
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2010, 09:18:52 »
ja miałem tak samo ,jednak u mnie pomogło zresetowanie kompa,pokazało mi czujnki cisnienia paliwa .

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2010, 10:29:53 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Witam
Mam taki problem, że od jakiegoś czasu obroty mi falują. Objawia się to tym, że na biegu jałowym obroty pokazują około 800, kiedy stoje np na światłach czuję i widzę, że obroty spadają do około 500 i nagle skoczą do 1000 i normują się na 800. Byłem z tym u mechanika, komputer mu pokazał uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa i powiedział mi, że trzeba wymienić ZAWÓR CIŚNIENIA PALIWA. Powiedział, że komputer pokazuje czujnik ale czujnik nie reguluje paliwa i trzeba wymienić tylko zawór. Ogólnie przy tych skokach obrotów też mam standardowy komunikat na kompie w samochodzie antipollution fault. Na kompie mechanikowi nic nie pokazuje o zaworze EGR więc powiedział, że jak się wymieni ten zawór ciśnienia to powinno być wszystko ok.
Co wy sądzicie o wymianie tego zawora kiedy komp pokazuje uszkodzony czujnik?


Zacząłbym od czujnika jednak. Pewnie zawór więcej kosztuje ;-). Jak czujnik daje zły odczyt, to jak zawór ma podać odpowiednią dawkę paliwa?
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Michał Falfus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 452
  • Skąd: Lipnik k. Sandomierza
  • Posiadany samochód: C5 V6, Berlingo III, BX, Xantia, C5 2.7 HDI Tourer
  • Miejscowość: Lipnik k. Sandomierza
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2010, 10:41:36 »
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Zacząłbym od czujnika jednak. Pewnie zawór więcej kosztuje ;-). Jak czujnik daje zły odczyt, to jak zawór ma podać odpowiednią dawkę paliwa?


Zgadza się. Na podstawie parametrów z czujnika zawór zostaje wysterowany. Jeśli chodzi o koszty, to czujnik jest droższy od zaworu. Musisz znaleźć używkę i sprawdzić.
MECHANIK CYTRYNEK
www.citroen-lipnik.pl 
BX,C5 V6, BerlingoIII, C5 X7 2.7 hdi Individual Tourer

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 11, 2010, 17:39:53 »
wczoraj został wymieniony zawór ale niestety jest to samo. Czy ktoś może ma nr katalogowy czujnika?

Offline Patryk Baranowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Peugeot 207, Citroen C5 3.0 v6
  • Zainteresowania: muzyka elektroniczna
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 12, 2010, 15:43:40 »
Witam
Miałem dokładnie ten sam problem z obrotami i pracą silnika tylko że jednostka benzynowa 3.0v6. Teorii było wiele co do przyczyny, ale ASO Gdynia postawiło na wymianę świec zapłonowych. Po wymianie na nowe świece (6szt) problem znikną na 100%. Poprzedni komplet świec przejechał 60tyś km. Obecnie zrobiłem 2tyś km - obroty silnika są prawidłowe, brak falowania..

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2010, 16:18:40 »
a ja dzisiaj wymieniłem czujnik ciśnienia i jak narazie ok. zobaczymy jeszcze po kilku dniach :)

Offline Piotr Mach

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Gdynia / Londyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI (2002)
  • Miejscowość: Gdynia / Londyn
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2010, 10:45:23 »
Czy obroty wariowaly caly czas czy tylko np. ja biegu jalowym badz podczas odpalania? Wymiana pomogla permanentnie?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 16, 2010, 11:15:11 »
tylko na jałowym. Dokładnie wymieniłem zawór ciśnienia paliwa a czujnik mam zamiar wymienić na dniach ale obroty już nie wariują.

  • Gość
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2010, 11:07:26 »
Mam to samo w moim wielorybie :/ na jałowym biegu obroty spadają z 800 do 500 :/ Wymieniłem silniczek krokowy i nie pomogło dalej skaczą :/ Mam bezynke 2.0 z gazem. Obroty skaczą na jednym i drugim paliwie. I co tu robić dalej??

Offline Łukasz Piwnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Opel Astra 1.9 CDTi 120 KM
  • Zainteresowania: urbanistyka
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2010, 15:38:50 »
jedz do gazownika i wyreguluj sobie...ja mialem takie akcje po zmianie filtra powietrza...
SPRAWDŹ WIĄZKĘ PRZY POMPIE ZAWIESZENIA!

Cytryna sprzedana,...zakupiony Opel Astra...służę wiedzą, której tutaj nabyłem...

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2010, 23:11:11 »
Witam!
Jako, że miałem założyć taki temat, a zostałem uprzedzony podczepię się ;)
U mnie jest tak:
Odpalam silnik, luz + ręczny. Jest ok - obroty ok 800 obr/min. Nagle z lewej strony silnika (patrząc z przodu, tam w okolicach paska) słychać jakby trzask, metaliczne stukniecie (nie umiem tego z niczym innym porównać :( ) i obroty zaczynają lekko falować. W dodatku cały samochód wpada w wibracje.
Po chwili objaw ustępuje i wszystko jest ok, ale za jakiś czas znów się pojawia. Tak w kółko... Bez żadnych określonych ram czasowych zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Podobnie dzieje się podczas zatrzymywania się, np. na światłach: raz faluje i trzęsie całym samochodem, a raz nie. Czasami też podczas jazdy i odjęciu gazu lekko nim zatelepie chociaż ten objaw ostatnio mniej jest zauważalny :)

Najgorsze, że to jest zupełnie nieprzewidywalne i nie ma na to żadnej reguły... :(

Mam 2.2 HDi z 2001 roku.

Wiecie co to może być?
Dawniej C5, teraz C-Elysee

  • Gość
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2010, 11:27:44 »
Włącz kilme na eco to bedzie ok (obroty nic nie skacza i nic nie trzaska). Mam to samo u siebie tylko silniczek bezynka :) Jak zdjagnozuje co jest nie tak i jaki ma to zwiazek z klima to dam znac.

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2010, 15:37:02 »
Zobaczymy co da się zrobić ;)
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 22, 2011, 13:50:06 »
Żeby nie zakładać nowego wątku, to się tu podepnę. Jakiś czas temu co jakiś czas wyskakiwał mi błąd zaworu EGR, więc po którymś z kolei wykasowaniu błędu, wkurzyłem się i go zaślepiłem. Od tej pory już chyba z miesiąc czasu samochodzik chodzi elegancko i nie zapalają się żadne błędy.
dziś zaczął mi wariować. Chodzi o obroty na jałowym, bardzo mocno falują. Ni wiem czy ma to jakiś związek z EGR, ale piszę w razie czego.
Falują mocniej niż przy włączonej klimie, wskazówka potrafi wjechać na 1000 obrotów i tak pracuje dłuższy czas, jak się przygazuje, to spadają, znów mocno falują i znów wjeżdża na 1000.
Dodam, że żadne błędy nie wyskakują. Rano jechałem i było ok, dopiero teraz, może coś od tego upału się porobiło czy co?
Co jest grane?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 22, 2011, 15:15:39 »
może potencjometr pedału gazu masz walnięty

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK1] nierówna praca silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2011, 15:28:43 »
A  gdzie ten potencjometr jest i czy się da to jako s przeczy sci c czy coś? Ale czy wtedy jakiś błąd by nie wyskoczył?