Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chiptunning w XM 2,1 TD ???  (Przeczytany 4797 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« dnia: Maj 24, 2010, 18:12:51 »
Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Moje pytanko nawiązując do tematu postu - czy "chipował" ktoś może silnik 2,1 TD w Xm'ie?? Od dłuższego czasu przymierzam się żeby "podkręcić" moją Cytrynkę, lecz nie znam nikogo kto by wcześniej robił już coś takiego i nie wiem nawet gdzie mogą zrobić to dobrze i fachowo. Nie ukrywam że dzwoniłem już do paru firm z branży które zajmują się tunningiem, lecz jak na razie nikt nie miał ochoty podjąć się tematu jaki im zapodałem - boją się czy co ??, a może dinozaurów nie chcą już chipować??  :-)

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie lub może podsunąć mi jakieś wskazówki gdzie się udać lub kogo o zagadnienie popytać będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2010, 19:41:05 »
Jeden z Klubowiczów (tutaj nie bywający) robił takie cuś w krakowskim V-techu. Efekty były bardziej niż zadowalające. Nieznacznie spadło spalanie (około 0.5l/100 km), poprawiła się mocno elastyczność. Zresztą zabawa miała na celu nie tyle podniesienie mocy, co momentu obrotowego.
A z zestrojeniem była spora zabawa i dłuuuga jazda po Krakowie. Przez ASB nie dało się tego wykonać na hamowni.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2010, 19:47:14 »
Czy może kolega mnie uświadomić co to jest ten ASB??

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2010, 19:51:32 »
Spróbuj się kontaktować z Krzysztofem Mijalem http://www.klub.citroen.triger.com.pl/userinfo.php?uid=117278
Pozdro

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2010, 21:03:04 »
Krzysiek chyba właśnie z V-Techem ma umowę jako dystrybutor regionalny.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2010, 21:04:04 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
Czy może kolega mnie uświadomić co to jest ten ASB??


Automatyczna Skrzynia Biegów...  :-)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 25, 2010, 08:18:14 »
kontaktowałem się wczoraj z kolegą Krzyśkiem i jak dobrze pójdzie to coś wymodzimy w moim XM'ie.
Dobrze byłoby również zasięgnąć opinii od osoby która już robiła taką przeróbkę w swoim samochodziku ale pewnie będzie to kłopotliwe.

Nota bene mam nadzieje że mój silniczek i turbina wytrzymają ewentualne doładowanie przy przebiegu 350.000 km :)

pozdr

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2010, 12:01:39 »
Ogólna opinia o tuningu diesli z lat 90-tych (bez common rail) jest ponoć taka, że do 100.000 km ma to jeszcze jakiś niewielki sens, powyżej 200.000 - żadnego!
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 25, 2010, 14:02:21 »
No ja powiem tylko tyle że mój silniczek jeździ już od dłuższego czasu na Totalu Quartz 10W40 i na 10.000 km nie muszę dolewać ani gramika oleju a nie jeżdżę wolno, ale żeby dokładnie stwierdzić czy silniczek się jeszcze nadaje trzeba się chyba wybrać na jakąś hamownię i sprawdzić ile jeszcze się "kucyków" zachowało ...

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2010, 14:04:17 »
To śledzę wątek, ciekaw jestem co to da i za ile $ ;)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 25, 2010, 14:12:01 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
To śledzę wątek, ciekaw jestem co to da i za ile $ ;)

 
Myślę, że potencjalnych zainteresowanych byłoby znacznie więcej niż przypuszczamy :)
Mocy nigdy za wiele. O ile nie idzie to w parze z zarzynaniem silnika.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 25, 2010, 18:33:44 »
Cytuj
Ogólna opinia o tuningu diesli z lat 90-tych (bez common rail) jest ponoć taka, że do 100.000 km ma to jeszcze jakiś niewielki sens, powyżej 200.000 - żadnego!

Nie rozumiem tej wypowiedzi...
Czy chcesz przez to powiedziec że nie warto usprawniac silnika?
Mądrze wykonany chip to nic innego jak poprawianie sprawności silnika...Ale podkreslam mądry...
Ja mam td i sam bym se też poriobił to i tamto ale kasa mnie trzyma... I wcale nie myśle by to nie miało sensu w pewnych granicach.Poza tym moim zdaniem najważniejszy jest moment obrotowy bo to on  rządzi,ale jedno z drugim jest ściśle powiązane...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 25, 2010, 19:26:55 »
Ciągnąc dalej temat chipowania silnika , gadałem dzisiaj ze znajomym który robił takiego XM'a jak mój w Niemczech i wszystko mówi że było OK , tylko że dwa razy zmieniał już sprzęgło bo ponoć nie wytrzymuje większego obciążenia. Wspominał też że autko więcej kopciło no ale to już taki delikatny skutek uboczny :)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 26, 2010, 19:18:00 »
Trzeba sprzęgło sacha lub zakuć tarczę...Sa takie zakłady do zakuwania tarcz...
Ale na dłuższa mete tez to na długo nie wytrzyma gdyz oryginalne jest przeznaczone na moment obrotowy 240 Nm a nie jak jest nie raz 300Nm...
Dlaczego masz koledo opis 2.1 D czy masz wolnego ssaka, bo to  zmienia postac rzeczy, słabszy silnik słabsze sprzęgło i cała reszta...Tylko wtedy nie ma co za bardzo chipowac...:)
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 27, 2010, 13:27:51 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
To śledzę wątek, ciekaw jestem co to da i za ile $ ;)


To zajrzyj jeszcze do działu "Sport i tuning mechaniczny".
Napisałem tam temat "Możliwości tuningu silnika 2,1TD" i rozpętałem prawdziwą dyskusję! :D

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 27, 2010, 13:33:52 »
Cytuj

Wojciech Łapiński napisał:
Ogólna opinia o tuningu diesli z lat 90-tych (bez common rail) jest ponoć taka, że do 100.000 km ma to jeszcze jakiś niewielki sens, powyżej 200.000 - żadnego!


To błędna opinia, bo to niewielkie przebiegi dla tych silników.
Czytałem i słyszałem już o przypadkach, gdzie miały blisko 1000.000 (milion) km przebiegu i wciąż jeździły! :)

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 27, 2010, 16:42:48 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
To śledzę wątek, ciekaw jestem co to da i za ile $ ;)


To zajrzyj jeszcze do działu "Sport i tuning mechaniczny".
Napisałem tam temat "Możliwości tuningu silnika 2,1TD" i rozpętałem prawdziwą dyskusję! :D

Czytałem, ale tam temat nie podążył tropem tuningu że tak powiem, tylko przywrócenia parametrów fabrycznych (nie wiem czy w końcu doczytałeś co chłopaki pisali) ;) A ja mówię jestem ciekaw modów które dadzą więcej kucy i momentu niż jak wychodził z fabryki ;) Tym niemniej to tylko ciekawość, bo nie będę aż tyle inwestował w niego zbędnie, bo marzy mi się albo XM V6 albo ostatnio na Kia Magnetis zachorowałem :)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 27, 2010, 17:22:06 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Czytałem, ale tam temat nie podążył tropem tuningu że tak powiem, tylko przywrócenia parametrów fabrycznych (nie wiem czy w końcu doczytałeś co chłopaki pisali) ;) A ja mówię jestem ciekaw modów które dadzą więcej kucy i momentu niż jak wychodził z fabryki ;) Tym niemniej to tylko ciekawość, bo nie będę aż tyle inwestował w niego zbędnie, bo marzy mi się albo XM V6 albo ostatnio na Kia Magnetis zachorowałem :)


Ale - dla lepszego efektu - najpierw trzeba przywrócić parametry fabryczne, czyż nie?
A w moim o chiptunningu raczej niema mowy, bo mam mechaniczną pompę Boscha.
Teoretycznie każdy samochód da się stunningować - to tylko kwestia pracy, środków i nakładów, jakie możemy zainwestować.
Inwestycja w Twojego niebyłaby zbędna - mam znajomego XM-iarza, który stunningował sobie 2,1TD tak, że podobno wciska w fotel niegorzej, niż V6. Co niezmieniło faktu, że silnik ten pozostał ekonomicznym i solidnym Dieslem...

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 27, 2010, 23:57:16 »
Solidnym może tak, choć już bardzo nadwyrężonym w takim układzie, a czy ekonomicznym? :) Mi bez modów jak podeptam go to 10 potrafi wziąć... :)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 28, 2010, 11:22:40 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Solidnym może tak, choć już bardzo nadwyrężonym w takim układzie, a czy ekonomicznym? :) Mi bez modów jak podeptam go to 10 potrafi wziąć... :)


Każdy, jak go przyciśniesz, to weźmie Ci więcej, niż zwykle - to logiczne :D
A te 10 litrów w mieście, to i tak niejest zbyt dużo, jak na takie auto (że już o przebiegu i wiekowości konstrukcji niewspomnę).
Każdy chciałby cisnąć i żyłować, ale żeby palił ekonomicznie, a tak się nieda - żyłowanie musi kosztować (i nie tylko paliwo, ale też szybsze zużycie auta) :D
Bo podobno niema nic za darmo...

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 28, 2010, 15:47:05 »
To Cię zadziwię, bo nawet pałując Oktawkę więcej niż 9 nie bierze, a z reguły ok 8,5 ;)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 28, 2010, 20:00:27 »
Widzę że dyskusja ostro zeszła na temat spalania w XM 2,1 TD. Zgadza się że jak się go mocno pociśnie to i 10 spali ( jak miałem 3.0 V6 w automacie to po mieście jak się trochę pościgałem 25 literków - to dopiero kosztowało ).

Wracając jednak do tego chipowania to rozmawiałem z kilkoma osobami związanymi i nie związanymi z Citroenem i ma się to mniej więcej tak :

1. jeden kolega proponował wstawić box zwiększający moc, jednak po dłuższym analizowaniu jest to najprostsza ale co za tym idzie najmniej skuteczna droga do podniesienia mocy, z tego co wiem to nie ma ingerencji w kompa tylko jest to wstawka między kompa a pompę, tak po krótce :)

2. kiedy już znalazłem wreszcie firmę która chciała podjąć się profesjonalnego chipa ( nie boxa ) to poczytałem trochę o tej firmie w necie i ludziska suchej nitki na niej nie zostawili, robią ponoć wszystko ale z opłakanym rezultatem :/

3. rozmawiałem także ze znanym fachowcem od Cytrynek z Gostynia z Eugeniuszem Lisieckim, który miał zrobionego profesjonalnego chipa w 2,1 TD w Niemczech i zdecydowanie odradzał takich zabaw, głównie z powodu ciągłej wymiany sprzęgła na nowe oraz zdecydowanie zwiększone kopcenie samochodu

Tak więc widzicie Panie i Panowie że decyzja o chipie nie jest wcale taka prosta, baaa ona nigdy prosta się nie wydawała a im dłużej temat wałkuje tym coraz bardziej się nad tym zastanawiam :)

pozdrawiam i czekam na dalszą burzę mózgów !

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 28, 2010, 22:59:45 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
To Cię zadziwię, bo nawet pałując Oktawkę więcej niż 9 nie bierze, a z reguły ok 8,5 ;)


Dobra, ale jest to jednak "trochę" nowsze auto, prawda?

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 28, 2010, 23:07:24 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
Tak więc widzicie Panie i Panowie że decyzja o chipie nie jest wcale taka prosta, baaa ona nigdy prosta się nie wydawała a im dłużej temat wałkuje tym coraz bardziej się nad tym zastanawiam :)
pozdrawiam i czekam na dalszą burzę mózgów !


Dzięki za podzielenie się rezultatami Twoich poszukiwań :D
Skoro tak sprawy się mają, to odpuść sobie chipowanie (bo to i tak jest tylko półśrodek).
Stuninguj silnik pod względem mechanicznym, to będą dużo lepsze efekty.
Mam znajomego, który popracował tak nad silnikiem 2,1TD i podobno różnica jest znaczna :D

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Tuchola
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 1999 Break + XM 2.1 TD 1996 Break
  • Miejscowość: Tuchola
Re: Chiptunning w XM 2,1 TD ???
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 29, 2010, 09:19:12 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
Tak więc widzicie Panie i Panowie że decyzja o chipie nie jest wcale taka prosta, baaa ona nigdy prosta się nie wydawała a im dłużej temat wałkuje tym coraz bardziej się nad tym zastanawiam :)
pozdrawiam i czekam na dalszą burzę mózgów !


Dzięki za podzielenie się rezultatami Twoich poszukiwań :D
Skoro tak sprawy się mają, to odpuść sobie chipowanie (bo to i tak jest tylko półśrodek).
Stuninguj silnik pod względem mechanicznym, to będą dużo lepsze efekty.
Mam znajomego, który popracował tak nad silnikiem 2,1TD i podobno różnica jest znaczna :D


Co masz na myśli pod pojęciem tuning mechaniczny ?? Większa turbina czy coś zakutego do silnika ?? Jednak z tego co wiem to do Xm'a nic kutego nie dostaniesz... chyba

pozdro