Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: pompa wtryskowa  (Przeczytany 4464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
pompa wtryskowa
« dnia: Maj 25, 2010, 16:26:01 »
Dymi na niebiesko ,słaby dusi się szarpie ,czyli zapowietrza się .
Założyłem przewód paliwowy bezpośrednio do pompy (bez podgrzewacza) ale objawy nie ustąpiły . Jak pompuję tą ręczną gruszką to wtedy ładnie pracuje ,nie dymi . Wygląda na to że pompa wtryskowa słabo ciągnie paliwo . Przewody do pompy ok . Z butelki było podawane paliwo .

   Dodam że stało się to podczas mrozów ,wtedy ładnie odpalił ale jak się zagrzał (90 st )to zapowietrzył się tak , że aż zgasł .
 Miał ktoś taki przypadek ?
 Mam Lucas EPIC ,jest tam jakiś zaworek który może hamować przepływ paliwa ?
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline piotr moroniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xm 3.0 V6 24v autonatic
  • Miejscowość: lublin
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2010, 20:56:09 »
ostatnio mailem podobna przypadlosc co prawda nie w mrozy ale objawy podobne i okazalo sie ze pasek rozrzadu przeskoczyl, wiec radzr sprawdzic.pozdrawiam

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2010, 07:22:01 »
Przed pompą jest elektrozawór, przez który również w zimie miałem problemy - może się on już do końca nie otwierać i stąd te problemy.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2010, 11:23:04 »
Tak myślę że elektrozawór ale gdzie on jest ?  To LUCAS EPIC  elektronicznie sterowana pompa  i nie mam pojęcia gdzie  znajduje się ten elektrozawór .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2010, 20:56:11 »
Miałem teraz podobne objawy oringi na solenoidach mogły się sprasowac, ale wcześniej sprawdź pompe od spodu ręka czy nie cieknie...Pomacaj od spodu pompę dokładnie i sprawdź na początek.
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Andrzej Zonenberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1 TD 1995 r. pompa LHM jednosekcyjna + rozdzielacz wydatku, pompa wtryskowa Bosch VE531
  • Zainteresowania: fotografia, koszykówka, systemy audio
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2010, 10:58:16 »
Początek końca pompy Lucas Epic. Można się oszukiwać i wynajdywać całe mnóstwo problemów które iluzorycznie mogą wpływać na jej pracę. Prawda jest niestety taka, że te pompy po prostu należy wymieniać na mechaniczne Bosche i o problemie pompowym zapomina się raz na zawsze.
Też przerabiałem te kuriozalne objawy na własnej skórze. Próbować można coś zrobić a jeździć tak długo aż nie padnie tyle, że jak padnie to nikt tego w trasie gdzieś w miejscowym warsztacie nie naprawi. Pozostanie laweta.
Sam demontaż pompy Lucas powinien zakończyć się wypierniczeniem jej na śmietnik i zamontowaniem Boscha. Szkoda nerwów, pieniędzy i czasu na jej uszczelnianie czy kombinowanie bo i tak kwiknie coś innego co będzie do odratowania jedynie przez Pezal lub jakiegoś naciągacza który w promocyjnej cenie 1500 zł złoży z dwóch pomp jedną i nie da żadnej gwarancji. Gdybym nie dostał takiej propozycji od jednego z warsztatów to bym nie miał podstaw do takich twierdzeń ale niestety widać jak na dłoni, że niemoc w tak banalnej sprawie jest znakomitym powodem do przetrącenia klienta bez żadnej żenady.
Andrzej Zonenberg
Citroen XM 2.1 TD 1995 + Bosch VE
Skoda Felicia 1.3 2000 + LPG

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2010, 12:13:38 »
No to masz słabe podstawy... Nie jeden na tym forum  z dwóch pomp złoży jedna...Uszczelki mam na oku za 95 pln  a dwie pompy to az za nadto.
Mam jedna w zapasie...Wzornik doskonały:) wczoraj z nudów rozłożyłem na czynniki pierwsze... Proste działanie ale czujniki  i cewki moga troche nerwów kosztować...jeżeli czujniki na pompie masz dobre i zasilanie jej jest oki to sa dwie opcje brud i uszczelnienia a obie te rzeczy robisz przy wymianie uszczelek...Żadko sie zdaża ale się zdaża by coś sie wywaliło z wnetrza np kocówka rotora , uwalony wałem wszystko to wina paliwa...Dobry kolega mi powiedział "Nie kupie diesla z systemem Epic i CR puki paliwa w Polsce będą takie jakie sa  czyli do d...y" Z jednym przyznam racje koszty sa kosmiczne, mało tego jest mało zakładów specjalizujacych się w tych pompach...(jest to bardzo wąska specjalizacja)
w sumie mógłbym z tej pompy referat napisać...:)Tylko po co to juz jest przeszłośc teraz żądzą PD lub CR( pompo wtryski lub common rail)
   
A z innej beczki ile Ci pali na boschu...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Andrzej Zonenberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1 TD 1995 r. pompa LHM jednosekcyjna + rozdzielacz wydatku, pompa wtryskowa Bosch VE531
  • Zainteresowania: fotografia, koszykówka, systemy audio
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 04, 2010, 15:04:28 »
Cytuj

Ryszard Cudek napisał:
No to masz słabe podstawy... Nie jeden na tym forum  z dwóch pomp złoży jedna...Uszczelki mam na oku za 95 pln  a dwie pompy to az za nadto.
...  
A z innej beczki ile Ci pali na boschu...


Podziwiam wytrwałość i gratuluję... być może mam słabe podstawy ale na pewno nie w przypadku negatywnych doświadczeń eksploatacyjnych Epidemika.

Konia a rzędem temu kto w Polsce północnej przeserwisuje Lucasa w cenie niższej niż wymiana na starego Boscha.
Druga sprawa. Moje doświadczenia z Lucasem są jak najbardziej fatalne. W tym aucie padły 2 pompy Lucas, a dodatkowo poprzedni właściciel tę niby nową pompę serwisował w Pezalu za kwotę 1700 zł. No i co? No i padła.
Dlatego odradzam i wskazuję rozwiązanie prostsze i skuteczniejsze. Przecież wystarczy wpiąć pompę z przewodami w stare wtryski, podłączyć wężyk od turbo i zrobione.

Co do spalania to pali mniej. Trudno określić czy mniej o 0,4 czy 0,8 litra... coś pomiędzy. W trasie schodzi zdecydowanie poniżej  6,0. Spalanie w trybie mieszanym 50/50 miasto/trasa nie przekroczyło 6,5 l.
Dynamika silnika napędzanego Boschem zdecydowanie przewyższa pracę z Lucasem.
Andrzej Zonenberg
Citroen XM 2.1 TD 1995 + Bosch VE
Skoda Felicia 1.3 2000 + LPG

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 04, 2010, 15:32:37 »
Wymiana na Boscha,tylko czy reszta podzespołów będzie pasować
np ten elektroniczny potencjometr gazu ,wtryski tez pewnie trzeba wymienić .
Jakoś nie mam zaufania do firmy Boscha a wymiana wiąże się z wysokimi kosztami .
Chcę naprawić defekt  niższym kosztem niż wymiana pompy .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Andrzej Zonenberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1 TD 1995 r. pompa LHM jednosekcyjna + rozdzielacz wydatku, pompa wtryskowa Bosch VE531
  • Zainteresowania: fotografia, koszykówka, systemy audio
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2010, 21:42:58 »
Cytuj

Adrian Kamiński napisał:
Wymiana na Boscha,tylko czy reszta podzespołów będzie pasować
np ten elektroniczny potencjometr gazu ,wtryski tez pewnie trzeba wymienić .
Jakoś nie mam zaufania do firmy Boscha a wymiana wiąże się z wysokimi kosztami .
Chcę naprawić defekt  niższym kosztem niż wymiana pompy .


Zależy co to znaczy wysoki koszt. Ja się na Epicach nie znam. Ale jest sporo osób na forum, które na pewno sprawnie poprowadzą pewną ścieżką serwisową. Gdyby jednak pompa była w aż tak tragicznym stanie to wystarczy upolować Boscha na alledrogo za ok. 500 zł łącznie z przewodami. Nic więcej nie potrzeba. Wtryskiwacze zostają po Lucasie. Trzeba pompę zainstalować w inne otwory otwory uchwytu niż te na których wisi Lucas. Podłączasz wężyk zamiast do MAP-Sensora wprost do takiej fajki na czubku pompy. Oczywiście trzeba pociągnąć linkę bo Bosch jest sterowany mechanicznie. Resztą się nie przejmujesz.  
Co do urazów do firmy... to nie należy łączyć tego co było produkowane 15-20 lat temu z tym co zdarza się obecnie... choć w kwestii pomp wtryskowych to zdaje się że zarówno w starych silnikach PSA 2.1 TD jak VWGroup (Octavia, Passat 1.9 TDI) Bosch cały czas trzyma dość wysoką jakość.
Andrzej Zonenberg
Citroen XM 2.1 TD 1995 + Bosch VE
Skoda Felicia 1.3 2000 + LPG

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 05, 2010, 21:02:40 »
Andrzeju w takim razie nie bardzo chyba miałeś okazję pojeździć na sprawnym Epicu. Fakt pompa potrafi napsuć nerwów ale nie zawsze się psuje, po prostu miałeś pecha. Xm na Lucasie jest dynamiczniejszy, ma większy moment obrotowy, pali mniej. Zresztą takie były powody jego zmiany z Bosha. Pozdr

Offline Andrzej Zonenberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1 TD 1995 r. pompa LHM jednosekcyjna + rozdzielacz wydatku, pompa wtryskowa Bosch VE531
  • Zainteresowania: fotografia, koszykówka, systemy audio
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2010, 11:30:37 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Andrzeju w takim razie nie bardzo chyba miałeś okazję pojeździć na sprawnym Epicu. Fakt pompa potrafi napsuć nerwów ale nie zawsze się psuje, po prostu miałeś pecha. Xm na Lucasie jest dynamiczniejszy, ma większy moment obrotowy, pali mniej. Zresztą takie były powody jego zmiany z Bosha. Pozdr


Bardzo możliwe. Nie objeździłem tuzina 2.1 z Lucasem. Miałem jednak okazję porównać mojego XMa (jak jeszcze chodził na Lucasie) z innym 2.1 TD również na Epicu ale rocznik nieco młodszy... 1997. Porównanie mojego i tego drugiego wypadało bardzo podobnie. Dynamika porównywalna, spalanie również.
Nie spodziewałem cudów po Boschu. Chciałem po prostu raz na zawsze zmienić pompę na taką która naprawi większość pompiarzy (sam niestety nie mam warunków ani też specjalnie chęci ;) aby w tym ciągle grzebać). Po wymianie okazało się że auto nie dość że jeszcze zrywniejsze to jeszcze mniej pali. Lucas tak naprawdę wypada słabo gdzieś tak od 130 km/h. Wtedy dopiero widać bardzo wyraźną różnicę.
Skoro jeszcze o spalaniu mowa to nie wiem w takim razie ile pali dobrze wyregulowany Lucas? U mnie w trasie wychodzi ok. 5,5 l. Czy zatem Lucas spala poniżej 5,0? ;-)
Andrzej Zonenberg
Citroen XM 2.1 TD 1995 + Bosch VE
Skoda Felicia 1.3 2000 + LPG

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:23:08 »
W takim razie masz cud Bosha i sie go trzymaj. Mój 2,1TD na lucasie najmniej spalił 5,5l na trasie Polska-Dania. Czysto po polsce nie spalil mi mniej niz 6l. Jednakże na spalanie ma wpływ za dużo czynników i dalsza dyskusja na jego temat jest bez celowa.

Pozdrawiam

Offline Witold Lubiniecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: solec-zdrój
  • Posiadany samochód: XM-2,1 TD-HA mk-1 1991r. HYUNDAJ PONY,Skoda 105,Seat 850, Zuk , Syrana Bosto, Syrena 104.
  • Zainteresowania: motoryzacja ogólnie
  • Miejscowość: solec-zdrój
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 07, 2010, 08:56:17 »
Witam. Chce sie podzielic moimi spostrzeżeniami co do spalania przy pompie BOSHA. Cykl mieszany 50/50 6,0-6,2 Trasa ponad 200 km. 5,2 przy spokojnej jezdzie 4,8.( po polskich drogach ). Pozdrawiam
Tylko XM-y

Offline Andrzej Zonenberg

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.1 TD 1995 r. pompa LHM jednosekcyjna + rozdzielacz wydatku, pompa wtryskowa Bosch VE531
  • Zainteresowania: fotografia, koszykówka, systemy audio
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 07, 2010, 09:44:56 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
W takim razie masz cud Bosha i sie go trzymaj. Mój 2,1TD na lucasie najmniej spalił 5,5l na trasie Polska-Dania. Czysto po polsce nie spalil mi mniej niz 6l. Jednakże na spalanie ma wpływ za dużo czynników i dalsza dyskusja na jego temat jest bez celowa.

Pozdrawiam


Całkowicie się z tym zgadzam. Nie chodzi o walkę na wskaźniki spalania i przyspieszeń. Nie twierdzę że obydwa Lucasy pracują idealnie w XMach, które miałem sposobność objeździć. Mogę jednak stwierdzić że Bosch w niczym im nie ustępuje. Co do spalania to oczywiście masz rację, że wpływ na to ma zbyt wiele czynników od typowo trakcyjnych do eksploatacyjnych. Niemniej można określić rząd wielkości zużycia paliwa oraz przyspieszenie w czasie rzeczywistych warunków jezdnych i jakoś to subiektywnie porównać.
Andrzej Zonenberg
Citroen XM 2.1 TD 1995 + Bosch VE
Skoda Felicia 1.3 2000 + LPG

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 08, 2010, 14:57:24 »
Przed awarią miałem nawet katalizator sprawny żadnego dymienia .
 
 Zauważyłem że teraz pompka (gruszka gumowa)podczas pracy silnika robi się" wklęsła " taki gumowy placek ,dopiero jak postoi silnik to wyrównuje się ciśnienie (pompka napełnia się paliwem ).

. Spalanie 7-7,7 l/100 z włączoną klimą i normalnej jeździe tak do 130km/h
 Raz miałem zużycie 6,5 bez klimy i tak do 90 km/h i przy takim żółwim przyspieszaniu .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2010, 17:52:32 »
Somok w baku do przeglądu... albo węże przytkane...Ale to nie tłumaczy kopcenia...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2010, 17:53:20 »
Nie mam smoka w baku ,wyjąłem go już dawno  ,załozyłem filtr w innym miejscu
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 09, 2010, 21:13:06 »
Hę nie masz smoka? to co tam amsz rurke i filtr... To nie najlepszy pomysł...Chodzi o  to ze jak pociągnie syfy z baku to ten filter bedzie robil takie opory że wogóle nie odpalisz...
Weź butelke nalej ropy czysty filterek od malucha i odpal jak ustapia problemy to se kup węży paliwowych 8 metrów załóż smoka i powinno minać...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Adrian Kamiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: citroen Xm2 2.1 td 1997 bez HA
  • Zainteresowania: Peugeot 307 CC 2.0 (180 kM )
  • Miejscowość: Lubin
Re: pompa wtryskowa
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 10, 2010, 17:20:40 »
Kiedyś już tak robiłem bezpośrednio z kanistra podłączałem paliwo ale dalej dymił ,chociaż może słabo był odpowietrzony ale jak ręczną pompką pompowałem to przestawał dymić i równiutko pracował .
Wyciągnąłem tą siateczkę z baku a założyłem filtr taki przepływowy między podgrzewaczem a pompka gumową . Przez 20 tys km było dobrze .
peugeot 307 CC 2.0 (180 KM)