Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII  (Przeczytany 5120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Knieć

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Audi A4
  • Miejscowość: Łódź
Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« dnia: Czerwiec 06, 2010, 11:24:49 »
Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich miłośników cytrynki  :-)
Zamierzam dołączyć do zadowolonych użytkowników C5 MkII, i tu pojawił się problem przy wyborze silnika. Ma to być autko w chatchbacku z roczników 2005-2007, chciałbym się zmieścić w kwocie ok 40k. Samochód będzie bardzo często jeździł na krótkich trasach po mieście więc silniki diesla odpadają ze względu na filtr cząstek stałych. Pozostają więc silniczki benzynowe. Które moglibyście polecić i dlaczego??? Autko będzie na 99% zagazowywane.

Z góry dzięki za pomoc

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2010, 11:36:07 »
Witam. Nie wiem czy w mieście na krótkich trasach instalacja się sprawdzi. Kiedyś się nad tym interesowałem, ale niezdecydowałem się założyć. Za nim nagrzałby się, zanim załączyłaby się instalacjia to pewnie już wysiadałbym. Mam 2.0 16V i nie mam problemów z silnikiem, leję 98. Pozdrawiam
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2010, 12:43:37 »
Cytuj

Marcin Knieć napisał:
Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich miłośników cytrynki  :-)
Zamierzam dołączyć do zadowolonych użytkowników C5 MkII, i tu pojawił się problem przy wyborze silnika. Ma to być autko w chatchbacku z roczników 2005-2007, chciałbym się zmieścić w kwocie ok 40k. Samochód będzie bardzo często jeździł na krótkich trasach po mieście więc silniki diesla odpadają ze względu na filtr cząstek stałych. Pozostają więc silniczki benzynowe. Które moglibyście polecić i dlaczego??? Autko będzie na 99% zagazowywane.

Z góry dzięki za pomoc
Możesz przecież kupić diesla 2.0 bez fap :-)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2010, 13:28:14 »
Dokładnie jak napisał kolega powyżej - nie wszystkie silniki miały FAP-a - ja nie mam, 2.0HDI 2005r. I jeśli to jedyna przeszkoda w wyborze diesla, to jak widzisz można ją ominąć. Zresztą FAP można zneutralizować - poszukaj na forum.
Myślę, że powinieneś przejechać się benzyną i 2.0HDi. Ja też kiedyś jeżdziłem zagazowaną benzyną, zrobiłem prawie 200tys km, i myślałem że złapałem Pana Boga za nogi... Ale: filtry, co rok kable zapłonowe, regulacje, koszmarnie różnej jakości gaz, inne świece itp.
C5 jest moim pierwszym dieslem, i nie wrócę już do benzyny -mimo że przerabiałem już np wymianę dwumasy. Podstawą jest umiejętne korzystanie z diesla, a wtedy naprawdę ograniczasz problemy do minimum. Znam C5 HDi, co prawda MKI, z przebiegiem ponad 450tys - nawet turbina nie była dotykana. Nie wiem, czym dotychczas jeżdziłeś, ale 2.0 HDi 136KM to naprawdę fajny silnik, mimo że musi pociągnąć ponad 1,5 tony. Przy kwocie jaką masz do wydania możesz przebierać - znajdź taki, który w historii serwisowej ma udokumentowane wymiany elementów drażliwych, i nie ma co się zastanawiać.
Piszesz, że głównie krótkie odcinki, miasto - na pewno wyjedziesz czasami poza miasto. Wtedy zrozumiesz przewagę fajnego diesla:-)
Poszukaj kogoś z Twojego regionu, poproś o umożliwienie przejażdzki - będziesz wiedział czego szukasz:-)

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2010, 13:59:40 »
Dokładnie jak Kamil pisze. Masz sporo kasy na MK2 więc na 100% znajdziesz dobre auto, tylko nie śpiesz się z zakupem i dokładnie go obejrzyj, sprawdź i również zalecał bym kontrole w ASO żeby sprawdzili historie. Porozglądaj się również po ASO Citroena gdyż znajomy ostatnio wyłapał ładną MK2 od pracownika z 2006r za 32000PLN, bez FAPa, zadbany, kupiony we francji przez niego i sprowadzony od nowości do Polski (ciekawe dlaczego nie kupił u siebie :) ).

Offline Marcin Knieć

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Audi A4
  • Miejscowość: Łódź
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2010, 16:02:19 »
Dzięki za zainteresowanie tematem. Jutro będę miał okazję przejechać się C5 z 1,6 HDi, więc będę miał jako takie pojęcie jak sobie ten słabszy diesel radzi z tym autkiem. W tej chwili jeżdżę A4 w dieslu 1,9 TDi. Bardzo lubię jeździć dieselkiem tylko jakoś do tych nowszych nie mam zaufania. W moim jedyny problem to kultura pracy (klekot) ale nie muszę uważać na jakość paliwa i w sumie niczym się martwić... dlatego też pomyślałem o benzynie. Tak jak pisałem autko na co dzień będzie śmigać na krótkich miejskich odcinkach ale raz, dwa razy w miesiącu z rodzinką na długą trasę też się wybiorę - stąd pomysł LPG.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:34:30 »
Z tego też powodu jak kolega parę lat temu jak zmieniałem autko to stwierdziłem, ze to będzie benzyna. Mniej wrażliwa na jakość paliwa i mniej kłopotliwa. Jeżdzę już 4 lata i do tej pory wymiana tylko filtrów i świece> Na silnik nie narzekam wcale - pali na  dotknięcie, nie robi żadnych niespodzianek. Szczerze mówiąc zanim znalazłbym niewytłuczonego diesla, następnie większa cena zakupu, do tego większe koszty obsługi , po drugiej stronie troszkę mniejsze spalanie, troszkę tańsze paliwo to chyba w końcowym rozrachunku pewnie wyszedłbym na zero. Co do gazu to jak pisałem wcześniej - ja się nie zdecydowałem ale mam 2 znajomych jeden ma jakąś tanią instalacje i ciągle z nią problemy - nie jest zadowolony - drugi zafundował sobie coś lepszego z wyższej półki i  z tego co mówi jest zadowolony. Zresztą jak się ma pecha to można trafić i na kłopotliwego benzyniaka i diesla. Pozdrowionka i pomyślnego zakupu.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2010, 22:58:00 »
Jak to mówią "Jak ktoś ma pecha,to mu cegła w drewnianym kościele na głowę spadnie":-))))))))). Ja jeżdżę "benzynką" i na diesla bym jej nie zamienił.Popieram przedmówcę :-))).
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2010, 08:54:18 »
Również jeżdżę benzyną (ostatnio gaz dołożyłem bo koszty paliwa są.... ) niestety auto jest mocno nieekonomiczne przy dynamicznej jeździe w mieście potrafi spić 13l/100km, mam to auto od nowego i przez te pięć lat tylko dwa, albo trzy razy udało mi się w trasie zejść poniżej 9l/100km, a w mieście standard to 11,5l/100km
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2010, 09:30:05 »
Cytuj

Krzysztof Pryba napisał:
Również jeżdżę benzyną (ostatnio gaz dołożyłem bo koszty paliwa są.... ) niestety auto jest mocno nieekonomiczne przy dynamicznej jeździe w mieście potrafi spić 13l/100km, mam to auto od nowego i przez te pięć lat tylko dwa, albo trzy razy udało mi się w trasie zejść poniżej 9l/100km, a w mieście standard to 11,5l/100km


gdyby porównać koszt przejechania Twoim autem do np. mojego diesla to i tak wychodzi super...

co prawda moje auto jest z innej epoki;) ale w mieście pali 8l ON - chętnie bym je zamienił na coś co pali 13l LPG ... wychodzi taniej a i mocy więcej...

dziwne natomiast jest dla mnie to, że jest tak mała różnica między spalaniem w trasie a w mieście... kiedyś miałem passata PB + LPG to tam w mieście palił z 14l LPG natomiast w trasie poniżej 8 udawało się schodzić.. a u Ciebie to czy trasa czy miasto 10-12l spali - różnica jak w dieslu..

w każdym razie 13l LPG w mieście przy dynamicznej jeździe przy takim dużym aucie jak C5 to moim zdaniem dobry wynik!

Offline Jacek Osiecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 mkII'07 2.0hdi SX
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2010, 09:41:20 »
Ja jeżdżę MkII 2.0hdi (bez FAP) - właśnie głównie na krótkich odcinkach w mieście... Nie wiem jak wersje benzynowe, ale 2.0 ma idealną moc jak na takie auto - pięknie przyspiesza, silnik nie jest przesadnie głośny a spalanie nawet przy tak niekorzystnym trybie korzystania bardzo rozsądne (w okolicach 8l/100km). Przejedź się 2.0hdi i wtedy zastanów czy nie warto ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2010, 15:20:01 »
Kajetan, te dane o spalaniu podawałem dla benzyny, dla gazu jest to około 10% więcej.
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2010, 15:43:49 »
Cytuj

Krzysztof Pryba napisał:
Kajetan, te dane o spalaniu podawałem dla benzyny, dla gazu jest to około 10% więcej.


te 10%..

13L + 10% = 14,3L

14,3L * 2,20zł (cena LPG - taka średnia..) = 31,46zł na 100km w mieście..  

ok - w dieslu wyjdzie podobnie - ok.. przekonałeś mnie , że PB + LPG to nie jest super interes..

Offline Ryszard Kawaler

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz + LPG [MkI], C5X7 2.0 HDI 163 KM [MkIII]
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2010, 16:02:09 »
To ja tylko mam jedną uwagę. Chcesz zagazować C5, ja już to zrobiłem i efekt jest taki, że auto stoi cały czas na warsztacie. Męczę się tak od prawie 3 lat. Nie rób tego błędu bo zepsujesz auto. Kup albo diesla, albo benzynę jak wolisz, ale żadnych przeróbek.

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2010, 18:35:11 »
nieprawda, jak masz dobrze zagazowane auto to jedyna różnica pomiędzy jazdą na benzynie, a jazdą na gazie to koszt przejechania 1 km
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Zbyszek Szaran

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Lexus IS 200t 2015, Hyundai Genesis Coupe 3.8, BMW E46 Cabrio, Mazda CX-9.
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 09, 2010, 18:51:48 »
Ja mam 1.8 w benzynie z 2007 r ( 2 sztuki ).  Całkiem dynamiczne i byłbym polecił gdyby nie problemy z odgłosami. Walczę w ASO już rok i nie mogą tego usunąć. A spalanie - teraz gdy gorąco w mieście 9,5 l, w trasie 7,5 i to przy dynamicznej jeździe ( przy 90 km/h z ładunkiem kombiak spalił mi 6,99 l Kraków - Warszawa ) . Jak można w mieście spalić 13 l, nie wiem !? ( któryś kolega napisał ) Chyba ciągle w korkach. A co do gazu - mam złe doświadczenia w innych autach - nie zamontuję. Pzdr, Z.

P.S. Jak w ASO usuną "dźwięki" chyba będę sprzedawać, bo straciłem serce - kolega poszukujący zainteresowany ?
Ender

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2010, 19:35:57 »
Cytuj

Zbyszek Szaran napisał:
Ja mam 1.8 w benzynie z 2007 r ( 2 sztuki ).  Całkiem dynamiczne i byłbym polecił gdyby nie problemy z odgłosami. Walczę w ASO już rok i nie mogą tego usunąć. A spalanie - teraz gdy gorąco w mieście 9,5 l, w trasie 7,5 i to przy dynamicznej jeździe ( przy 90 km/h z ładunkiem kombiak spalił mi 6,99 l Kraków - Warszawa ) . Jak można w mieście spalić 13 l, nie wiem !? ( któryś kolega napisał ) Chyba ciągle w korkach. A co do gazu - mam złe doświadczenia w innych autach - nie zamontuję. Pzdr, Z.

P.S. Jak w ASO usuną "dźwięki" chyba będę sprzedawać, bo straciłem serce - kolega poszukujący zainteresowany ?


A jakie ceny?

Offline Zbyszek Szaran

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Lexus IS 200t 2015, Hyundai Genesis Coupe 3.8, BMW E46 Cabrio, Mazda CX-9.
  • Zainteresowania: Lotnictwo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2010, 22:01:18 »
Podaj mi swojego maila na [email protected] to ponegocjujemy. To nie temat tego wątku i zaraz dostaniemy burę :). Pzdr, Z.
Ender

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 10, 2010, 13:32:56 »
Cytuj

Zbyszek Szaran napisał:
Ja mam 1.8 w benzynie z 2007 r ( 2 sztuki ).  Całkiem dynamiczne i byłbym polecił gdyby nie problemy z odgłosami. Walczę w ASO już rok i nie mogą tego usunąć. A spalanie - teraz gdy gorąco w mieście 9,5 l, w trasie 7,5 i to przy dynamicznej jeździe ( przy 90 km/h z ładunkiem kombiak spalił mi 6,99 l Kraków - Warszawa ) . Jak można w mieście spalić 13 l, nie wiem !? ( któryś kolega napisał ) Chyba ciągle w korkach. A co do gazu - mam złe doświadczenia w innych autach - nie zamontuję. Pzdr, Z.

P.S. Jak w ASO usuną "dźwięki" chyba będę sprzedawać, bo straciłem serce - kolega poszukujący zainteresowany ?


spalanie super - a instalacje LPG masz jakąś lepsiejszą czy taką raczej najtańszą? może tu był błąd ?

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 10, 2010, 15:29:33 »
Cytuj
znajomy ostatnio wyłapał ładną MK2 od pracownika z 2006r za 32000PLN


Jakbym widział swój zeszłoroczny zakup, tyle, że oferowany przez "mojego" pracownika ASO samochód miał licznik cofnięty przynajmniej o 100kkm.
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

  • Gość
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 11, 2010, 12:17:10 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
Cytuj

Zbyszek Szaran napisał:
Ja mam 1.8 w benzynie z 2007 r ( 2 sztuki ).  Całkiem dynamiczne i byłbym polecił gdyby nie problemy z odgłosami. Walczę w ASO już rok i nie mogą tego usunąć. A spalanie - teraz gdy gorąco w mieście 9,5 l, w trasie 7,5 i to przy dynamicznej jeździe ( przy 90 km/h z ładunkiem kombiak spalił mi 6,99 l Kraków - Warszawa ) . Jak można w mieście spalić 13 l, nie wiem !? ( któryś kolega napisał ) Chyba ciągle w korkach. A co do gazu - mam złe doświadczenia w innych autach - nie zamontuję. Pzdr, Z.

P.S. Jak w ASO usuną "dźwięki" chyba będę sprzedawać, bo straciłem serce - kolega poszukujący zainteresowany ?


spalanie super - a instalacje LPG masz jakąś lepsiejszą czy taką raczej najtańszą? może tu był błąd ?
Witam kolegów , ja mam picasnkę ale tez 1,8 i śmiga jak złoto na LPG . Tylko trzeba pamietac aby nie oszczedzic na montazu . Kiepski gazwonik popsuje wszystko . Bardzo wazna wskazówka : przewody od wtrysków gazowych do kolektora powinny byc jak najkrótsze i zamontowane (sciete ) pod kątem w kierunku swiec zapłonowych . Inaczej auto nie idzie , a jak juz to słabo , z opóznieniem ;) . U mnie tez popełnili ten bład , a ja laik kazałem im przerabiac , bo nie wiedzieli co i jak , a ja tak sobie na chłopski rozum wykminilem no i strzal w 10 ;)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 11, 2010, 12:56:29 »
I ja mogę polecić silnik benzynowy 2.0. 1.8 jest bardzo podobny konstrukcyjnie. Ja do swojego poza planową obsługą nie dotykałem się od 100 tys km (zakup 58 kkm, obecnie 155 kkm). Silnik świetnie jeździ na LPG nie sprawia żadnych problemów. Jedynie w pewnych zakresach prędkości jest słabawy z 4 biegowym automatem, ale można się poratować ręczną zmianą biegów.
Na marginesie pozdrawiam z Grecji, podróż oczywiście C5 :).
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Mariusz Szawernoga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: wrocław
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6 HDI i trochę innego sprzętu
  • Zainteresowania: samochody , fotografia
  • Miejscowość: wrocław
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 12, 2010, 22:48:43 »
dwulitrowa benzynka z klimką + 35 stopni na dworze + trochę koreczków w mieście i mamy na komputerku 14.5 litra ... tak mi wyszło wczoraj we wrocławiu . i wszystko mam w aucie sprawne do bólu ... to tyle pali . 13-14 litrów to w mieście norma , trasa około 8 literków przy średniej 110-130 . oczywiście klimatronik też jest sprawny i wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem czyli w funkcji auta / 19 stopni . w upale aż słychać jak powyżej 4000/min wyje sprężarka klimatyzacji , z obciążenia . i widać jak paliwo ucieka ze zbiornika . ale gazu i tak nie założę - miałem i raczej nie chcę . za małe przebiegi na poziomie 12-15 tysiecy rocznie . brak kalkulacji - za często zmieniam samochody . i tak nikt nie doceni wydatku na poziomie 3 tysięcy . a kalkulacyjnie odpada . za bardzo upierdliwe .
"Ludzie nadal będą używać koni. Samochód to tylko ciekawostka, przelotna moda"

Offline Tomasz Wielich

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 II 1,6 HDI Break, 2005r
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 13, 2010, 08:37:23 »
A zastanawialeś sie nad diselkiem 1,6 HDI. Ja 2 rok zasuwam głównie miasto ale od czasu do czasu dłuzsza trasa. spalanko super w trasie 6l, miasto/trasa srednia ok. 7l. Jestem zadowolony. mimo słabego silnika przyspiesza przy 80 - 110 całkiem dobrze, nieco wolniejsza przy niższych szybkosciach 20 -50 km/h.

Offline Mariusz Szawernoga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: wrocław
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6 HDI i trochę innego sprzętu
  • Zainteresowania: samochody , fotografia
  • Miejscowość: wrocław
Re: Pomoc w wyborze silnika C5 MkII
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 13, 2010, 11:44:11 »
jak policzyłem wydatki które poniosłem po zakupie c4 2.0 hdi z przebiegiem 93 tysiące , to mi diesle przeszły . poza tym prawdopodobieństwo kupienia takiego c5 hdi , jak kupiłem 407 sw 2.0 benzyna jest żadne .
kupiłem za 30 tysięcy auto z grudnia 2005 , zarejestrowane w styczniu 2006 - oczywiście salon polska , bezwypadek , ładny kolor , alu i przyzwoite wyposażenie - nie ma nawigacji i elektrycznych foteli ale mi nie brakuje tych dodatków . fura miała 83 tysiące udokumentowanego przebiegu /teraz ma 85/ . poza profilaktyczną wymianą rozrządu i paroma duperelami typu lekki luz na sworzniu i kończące sięhamulce z przodu w aucie jest wszystko ok. ile trzeba zapłacić za takie auto w dieslu /c5 czy 407 , bez znaczenia/ ? i na ile benzyny wystarczy różnica w cenie ? na dwa lata na pewno . a nawet na trzy . więc nie kupię diesla bo mi się nie opłaca . opłaca się kupić nowego diesla w promocji i użytkować do końca gwarancji - potem sprzedać i niech następny własciciel inwestuje w koła dwumasowe /100 tysięcy i do kubła razem ze sprzęgłem jak ktoś ma dużo miejskiej jazdy/ , uszczelniacze silnika /po 95 tysiącach lalo się w c4 spod pokrywy zaworów i z tylnego uszczelniacza wału/   , regenerację turbiny i fap /to już kwestia eksploatacji , im wolniej i oszczędniej jeździ właściciel , tym gorzej i drożej / - u mnie są ok . poza tym 1.6 hdi mi zupełnie nie pasuje w tym ciężkim pojeździe - dla mnie to lekko za mało mocy , czasem nmie ponosi jak za dawnych dobrych czasów i lubię sobie pogazować ... .
"Ludzie nadal będą używać koni. Samochód to tylko ciekawostka, przelotna moda"