Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON  (Przeczytany 4265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

woytasmi

  • Gość
MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« dnia: Czerwiec 10, 2010, 10:09:47 »
Witam.

Wiadomo, idą wakacje i szykujemy się do wyjazdów a co z tym idzie większego zużycia ON w naszych HDI.

Co sądzicie i czy ktoś ma doświadczenie jak silniki HDI 2.0 przyjmują paliwo nazwane B100 - bioester sprzedawany na wybranych stacjach Orleni i Bliska.

Kosztuje 3.5zł/l a ON ma kosztować ok 5zł już na początku wakacji - oczywiście jak co roku po wakacjach spadnie do ceny regularnych więc 4,3-4,5/l.

Można zaoszczędzić kilka złotych tylko jak nasze HDI będą sobie radzić z B100 ?

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2010, 10:27:41 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
Można zaoszczędzić kilka złotych tylko jak nasze HDI będą sobie radzić z B100 ?


Można - chwilowo. Estry chłoną wilgoć, efekt to szybko zapychające się filtry paliwa (papier filtrujący pęcznieje), oraz korozja na elementach układu wtryskowego. Dodatkowo estry lubią rozpuszczać uszczelki - w szczególności jak są już troche starsze. Ja po 35tkm na estrach dałem sobie spokój - mimo archaicznego silnika, były poważne problemy, nawet wtryskiwacze uległy dużo szybszemu zużyciu niż na ON. W HDI bym nie ryzykował - może długo dobrze na tym jeździć (znam przypadki że podobne silniki robią na estrach i po 50-80tkm, ale awarie po 2tkm też już były), ale ryzyko uszkodzenia i ich koszta są poważne.
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

woytasmi

  • Gość
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 10, 2010, 10:51:05 »
No właśnie o tym szybszym zużyciu opinie są podzielone - producenci opisują, że bio paliwo ma lepsze właściwości smarne ok 20% więc zużycie części powinno być mniejsze. Inaczej z kolei wygląda sprawa wymywania elementów wtryskowych paliwa - jesli mają naturalny "nagar" to podobno BIO paliwo może go wymyć i zmniejszyć szczelność układu paliwowego. Moje auto ma dopiero 7 lat - czy w moim przypadku warto zaryzykować ?

Offline Krzysiek Palki

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 2 892
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xantia 1.9TurboD, Peugeot 309GTDturbo.
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Rybnik
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 10, 2010, 11:22:43 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
No właśnie o tym szybszym zużyciu opinie są podzielone - producenci opisują, że bio paliwo ma lepsze właściwości smarne ok 20% więc zużycie części powinno być mniejsze. Inaczej z kolei wygląda sprawa wymywania elementów wtryskowych paliwa - jesli mają naturalny "nagar" to podobno BIO paliwo może go wymyć i zmniejszyć szczelność układu paliwowego. Moje auto ma dopiero 7 lat - czy w moim przypadku warto zaryzykować ?


Wojtek, powiem tak - dałem nowe wtryski (nówki sztuki, sprawdzonej firmy), lałem samo B100, niekiedy z małą domieszką OR. Po 35tkm końcówki wtrysków były tak zarżnięte jak po 250-300tkm na ON albo jak po 60-80tkm na OR. Czyli nawet posmażalniczy rzepak mniej daje im w kość niż Estry z Bliskiej. Końcówki sie zacierały, iglica nie pracowała lekko, na zimno szary dym. Może i to cudo lepiej smaruje (raczej napewno!), ale ja tu widze problem w tej wilgoci - nawet mała jej ilość to śmierć dla precyzyjnych elementów wtryskowych. Jak z pompy idą na wtryski kawałeczki rdzy, to nie ma siły że iglica mająca może mikron luzu, je bez sprzeciwu strawiła ;)
Zaznacze tylko że w HDI układ jest dużo bardziej precyzyjny....

B100 można zalać chwilowo, żeby przemyć pompe po gorszej ropie, tu sie Estr sprawdza, ale żeby był on w silniku max. 1-2 dni, potem zalać dobrym ON z jakimś "wyłapywaczem" wilgoci i wymienić filtr paliwa.

Ja do HDI prędzej zalałbym troche OR z Biedronki (ok. 1ltr OR na 3Ltr ON, czyli 25%), niż te Estry...
Krzysiek

Xantia 1.9TurboD, 1996r.


Peugeot 309GTDturbo, 1991r.

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2010, 11:59:31 »
zdecydowane NIE Biopaliwom dla HDI!!! BIO można bezpiecznie lać tylko do samochodów, w których producenci przewidują taką możliwość. najczęściej jest to uwidocznione w postaci naklejki przy wlewie paliwa. w innych przypadkach jest to ryzyko.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2010, 13:33:59 »
szkoda , że to BIO takie szkodliwe, już chyba zakazany olej opałowy jest zdrowszym paliwem dla takiego silnika jak TD, a szkoda., bo można by jeździć taniej i legalnie..  a tak mamy ON po 4,40:/

woytasmi

  • Gość
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 10, 2010, 13:57:50 »
No tylko oleju opalowego nie da się już kupić bez zaświadczeń o celu przeznaczenia. Bo przecież Olej Opalowy Lekki to nic innego jak ON+marker, który nie przeszkadza w spalaniu paliwka - jest tylko informacją dla ewentualnej kontroli że to olej opałowy a nie ON :)

Offline Michał Oździński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: C5 kombi break MK I 2003
  • Miejscowość: Grójec
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2010, 19:37:12 »
Wiatm
To do naszych wielorybów mozna lać olej opałowy?

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2010, 21:06:47 »
Cytuj

Michał Oździński napisał:
Wiatm
To do naszych wielorybów mozna lać olej opałowy?

Ani się waż wlać tego paskudztwa do baku ,oszczędności będą znikome w stosunku do kosztu napraw które będą Cię czekały.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 27, 2010, 21:09:38 »
Czyżby awatar kolegi Daniela [krokodylek] wskazywał na pełnioną funkcję w służbach państwowych???
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 27, 2010, 22:23:21 »
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
Czyżby awatar kolegi Daniela [krokodylek] wskazywał na pełnioną funkcję w służbach państwowych???

Nie,awatar jest z innego powodu.Mianowicie moja C5 ma taki pseudonim artystyczny,bo domownicy ochrzcili go KROKODYL i tak zostało.No cóż faktem jest że ten model Citroena jest długi zwinny nisko zawieszony i budzi respekt na drodze.Pozdrawiam.

Offline Michał Oździński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: C5 kombi break MK I 2003
  • Miejscowość: Grójec
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 28, 2010, 09:22:23 »
Kolega Wojtek napisał że to olej + marker to w czym problem? Czy ty miałej do czynienia z opałem w swoim "Krokodylu"?

Offline Michał Oździński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: C5 kombi break MK I 2003
  • Miejscowość: Grójec
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 28, 2010, 09:22:38 »
Kolega Wojtek napisał że to olej + marker to w czym problem? Czy ty miałeś do czynienia z opałem w swoim "Krokodylu"?

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 29, 2010, 15:58:56 »
Witam koledzy. Ja do swojego HDI leje zawsze 3/4 on i 1/4 BIO jeżdże jeżdże i nie widze żeby był słabszy albo więcej palił. Myślę że w rozsądnych iloiściach można lać. Potwierdzone na własnej cytrynie.
średnie spalanie 8.5 l/100 z tym że 2.2 i automat
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 29, 2010, 23:48:44 »
olej opałowy to nie jest napędowy + marker!!! w opałowym są jeszcze dodatki smarujące pompę paliwa. dodatki te zapychają wtryski i używanie tego oleju do jazdy przyspiesza kosztowną naprawę. oczywiście nie stanie się to po 1000 czy nawet 10000 km, ale będzie dużo szybciej niż przy jeździe na napędowym. podobnie jest z BIO - też nie od razu zniszczy silnik, ale przyspieszy jego zużycie. jak chcecie pojeździć parę miesięcy i sprzedać autko (przy okazji wciskając nabywcy bubla, czyli po prostu chamsko go oszukując), to można sobie BIO dolewać. można nawet rzepakowy - czasami w Biedronce jest tani. na dłuższą metę tylko olej napędowy i to wysokiej jakości.

woytasmi

  • Gość
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2010, 09:02:31 »
@Krzysztof - wydaje mi się, że się mylisz. Ciekawy jestem z jakich źródeł dostałes informację o składzie chemicznym lekkiego oleju opałowego i czy nie pomyliłeś tego produktu z ekologicznym olejm opałowym ? Ja może wyjaśnię co to są za produkty.
1. Olej Opałowy Lekki - jest to zwykły ON + marker (taki dodatek zabarwiający paliwo - do kontroli). Różnica znaczna w cenie to różnica w akcyzie olej opałowy ok 200zł a ON grubo ponad 1000zł/m3.
2. Ekologiczny Olej Opalowy - Jst to ON + bio estry (najczęściej 30%) ale bywają inne kompozycje)

Na stronie www dostawców można zobaczyć certyfikaty n takie paliwa.

Przykladowo

(jakis dostawca OOL)http://www.polfer.pl/param.html
(Orlen ON)http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/OlejNapedowyMiejskiSuper.aspx

Porownajcie poszę paramtry a wszystko bdzie jasne.
Sprawdzić trzeba tylko co lejemy do baku. Jeśli to zwykły Olej Opałowy Lekki to jest to dokładni ta samo ON co na stacji tylko w innym kolorze :) Jak są różnce to naprawdę niewielkie.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 30, 2010, 15:29:22 »
Cytuj

Bartłomiej Trocha napisał:
Witam koledzy. Ja do swojego HDI leje zawsze 3/4 on i 1/4 BIO jeżdże jeżdże i nie widze żeby był słabszy albo więcej palił. Myślę że w rozsądnych iloiściach można lać.


Koncern Citroen/Peugeot, twierdzi, ze do silnikow HDi nie nalezy stosowac paliwa, ktore ma wiecej BIO niz 5%. Wiekszosc wspolczesnych diesli tez tak ma i paliwa ON dostepne na stacjach benzynowych wlasnie maja dodatek bioestrow na poziomie do 5%.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

woytasmi

  • Gość
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2010, 10:58:05 »
No właśnie - więc zwykły olej opałowy nie ma w swojej zawartości nawet 1% BIO gdy ON ma ich 5% a już na dniach do 7% bo weszła ustawa, ktora reguluje Narodowy Cel Wskaźnikowy i obowiązek dla rafinerii i hurtowi dodawania 7% bioestrów do ON - stacje nie mają obowiązku informowania o tym klientów.
Więc wydaje mi się, że jazda na lekkim oleju opałowym w żadnym stopniu nie zaszkodzin silnikom HDI a nawet będzie lepszym paliwem - bo ma więcej siarki i nie ma dodatkow bio.
Oczywiście nie mylić z ekologicznym olejem opałowym - które tez sprzedają na stacjach paliw. Wystarczy spytać stacyjnika co mają w sprzedaży lub miec znajomego, ktory potwierdzi jakość"opału".

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 02, 2010, 11:51:53 »
jak to się mówi chytry traci dwa razy więcej ...
zaraz będzie płacz że wtryski padły albo pompa
ja leje tylko verve i nie płaczę a ceny paliw zwalają z nóg

woytasmi

  • Gość
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 05, 2010, 11:03:50 »
Widzisz to jedź naprawiać auto do autoryzowanego warsztatu Citroen a nie kożystaj z forum :)
Jeśli cię stać :)

Pozdrawiam

Offline Krzysztof Jagła

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Lanos - już na złomie, Citroen C5 Break 2,2 HDI 2001r. - rozbity, aktualnie C5MkIII 2,0HDI 2009r Tourer
  • Miejscowość: Maniów k. Szczucina
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 05, 2010, 18:12:01 »
Cytuj

Wojciech Michurski napisał:
@Krzysztof - wydaje mi się, że się mylisz. Ciekawy jestem z jakich źródeł dostałes informację o składzie chemicznym lekkiego oleju opałowego i czy nie pomyliłeś tego produktu z ekologicznym olejm opałowym ? Ja może wyjaśnię co to są za produkty.
1. Olej Opałowy Lekki - jest to zwykły ON + marker (taki dodatek zabarwiający paliwo - do kontroli). Różnica znaczna w cenie to różnica w akcyzie olej opałowy ok 200zł a ON grubo ponad 1000zł/m3.
2. Ekologiczny Olej Opalowy - Jst to ON + bio estry (najczęściej 30%) ale bywają inne kompozycje)
...

Zajmuję się zawodowo palnikami do kotłów c.o. i stąd moja wiedza. nie bardzo interesują mnie oficjalnie podawane parametry i karty katalogowe. interesuje mnie prawda, a ta jest taka - olej opałowy to nie jest ON+marker. miałem kilkakrotnie okazję testować palniki, które pracowały na ON (wiem, że drożej, ale to było dla testów). wyglądały nieciekawie - inna lepkość, inna temperatura spalania, inna gęstość. to wszystko spowodowało znacząco przyspieszone zużycie elementów palnika. śmiem twierdzić, że w drugą stronę może być podobnie.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2010, 13:36:51 »
Kurka to jak beda dodawać 7% BIO to na czym my bedziemy jeździć. Trzeba bedzie zadzwonić do NASA i zamówić cysternę zwykłego ON. Skoro wysłali człowieka na księżyc to z ropą sobie poradzą
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 09, 2010, 01:36:07 »
no co Ty :D wynajmiemy motorówkę i płyniemy tam gdzie ten wyciek ropy jest :D
No ciekawe jak te 7% bio będzie się miało do gwarancji na nowe auta, jak np. jakiś wtrysk padnie... pewnie będzie zwalanie na klienta, że paliwo złej jakości tankuje... :/

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: MKI 2003 HDI Break Wakacje BIO Diesel B100 a zwykły ON
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 10, 2010, 10:26:42 »
no to co zbieramy chętnych ja ide do rolnika kupić 200 wiaderek i płyniemy puki ciepło na dworze. Są jacyś chętni do wiosłowania?
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika