Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI 2002] Problem z odpalaniem  (Przeczytany 1143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
[MkI 2002] Problem z odpalaniem
« dnia: Czerwiec 25, 2010, 20:59:36 »
Dziś, po 4 dniach postoju w garażu, odpalając cytrynkę, rozrusznik zakręcił raz, potem z sekunda-dwie przerwy, zgasły wszystkie kontrolki, po czym zakręcił standardowo i odpalił już bez problemów (ok. 2 sekund kręcenia). Po odpaleniu chodzi normalnie, nie ma żadnych problemów.
Całość zaczeła się z 2-3tygodnie temu, ale nie było takiego odstępu między pierwszym przekręceniem a następnymi. Dodam, że po odpaleniu ponownym wszystko jest ok, tak samo jak odpalę jakiś czas po wyłaczeniu, gdy silnik jest ciepły lub nawet zimny.
Przed uruchomieniem rozrusznika, autko było chwile załączone - radio płytka zaczeła grać,  kontrolki w porządku, brak błędów..

Macie koledzy pomysł co jest przyczyną tego? Paliwo cofa się i pompa musi chwilę popracować, przy odpalaniu (choć chyba pracuje nie tylko przy załączonym rozruszniku).
Ilość paliwa w zbiorniku nie ma wpływu - obecnie jest "zalany pod korek", od tankowania na fulla zrobił z 20km tylko. Nie ukrywam, że zależy mi na szybkiej diagnozie, bo 3lipca wybywam z kraju na 2 miesiące, a koszty napraw na zachodzie są "ciut" większe..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI 2002] Problem z odpalaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2010, 21:08:20 »
A zrób tak: przekręć kluczyk w pozycję "ZAPŁON", poczekaj aż pompa natłoczy paliwa i umilknie. Po tym "ROZRUCH". Taki sam efekt będzie?
Pozdrawiam.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI 2002] Problem z odpalaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2010, 21:28:51 »
Tak też właśnie robiłem, pompy nie nasłuchiwałem, ale kilka dobrych sekund chodziła, więc ropy powinna spokojnie natłoczyć.. Tak czy siak spróbuję wysłuchać pompę i dopiero wtedy odpalić, choć wątpie, że pomoże..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI 2002] Problem z odpalaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2010, 11:49:00 »
Czyli wynika z tego, że masz albo bardzo słabiutki (lub uszkodzony) akumulator, albo gdzieś ucieka prąd, albo też masz problem z rozrusznikiem. Zacząłbym od najprostszych sprawdzeń czyli akumulator i połączenia a w szczególności przewód masowy rozrusznika. Chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie.
Pozdrawiam.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI 2002] Problem z odpalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 26, 2010, 12:43:57 »
Akumulator odpada raczej, z miesiąc temu odpalał od razu, aż miło, teraz w garażu stał po dłuższej trasie (600km z jednym postojem - ładowanie ok wg wskaźników, więc prądu nie powinno braknąć), ale sprawdzę kolo srody napiecie akumulatora jak dokulam sie do domu, gdzie jest miernik..
Uciekajacy prad jakos mi srednio pasuje, bo czemu by mial problem zawsze po jednym przekreceniu? Potem przewody sie udrazniaja?:P
Czuję, że to ten rozrusznik, będzie trzeba się z nim pobawić pewnie.. Ale tak czy siak znajdę kogoś od elektryki i umówię cytrynkę na randkę z nim.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)