Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Różnice między silnikiem 1.8 16V a 2.0 16v  (Przeczytany 1710 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daniel Zgliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 283
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 135 KM ;)
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Kalisz
Różnice między silnikiem 1.8 16V a 2.0 16v
« dnia: Czerwiec 25, 2010, 21:59:20 »
Jak w temacie. Chodzi mi konkretnie o różnice w dolocie powietrza (ACAV), oraz różnice mechaniczne.
Kaliski Klub Cytrynki

Jest:
- Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 135 KM ;)
Był:
- Citroen Xsara 1.8 8v LPG
- Citroen Xantia 1.8 16V LPG, 96 r., bez HA
- Citroen Zx 1.4 LPG Premiere
[url=http://www.klub.citroen.t...

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Różnice między silnikiem 1.8 16V a 2.0 16v
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2010, 18:10:10 »
Daniel, a co chcesz zrobić z tą wiedzą? ;)

Mechanicznie z tego co wiem to główna różnica jest w bloku silnika - żeliwny w 2.0 16v i aluminiowy + mokre tuleje w 1.8. Różnica w pojemności wynika zarówno ze średnicy jak i ze skoku. Kolektor wydechowy raczej ten sam (nie dotyczy 2.0 RFS). Co do opisywania ACAVu dużo bardziej kompetentni są jego posiadacze... Ja więcej nie wiem :)

Spróbuj na service.citroen.com i porównaj będziesz miał dobry ogląd co DOKŁADNIE różni te silniki - numery tych części będą wówczas inne (choć różnica numerów nie oznacza na 100%, że coś nie będzie pasować lub nie da się temu pomóc by pasowało).

Offline Daniel Zgliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 283
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 135 KM ;)
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Kalisz
Re: Różnice między silnikiem 1.8 16V a 2.0 16v
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2010, 08:37:48 »
Dzięki za informacje. :) Myślę o małych modyfikacjach mojego silnika. ;) Pamiętam jak chłopaki na forum zx-a pisali, że ACAV poprawia dynamikę w dolnym zakresie obrotów i o to by mi właśnie chodziło. Do 2500 X z silnikiem 1.8 16v jest słaba. Dynamiczna robi się dopiero powyżej tego zakresu. Widzę, że zmieniłeś autko. :) V6 bajecznie.....
Kaliski Klub Cytrynki

Jest:
- Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 135 KM ;)
Był:
- Citroen Xsara 1.8 8v LPG
- Citroen Xantia 1.8 16V LPG, 96 r., bez HA
- Citroen Zx 1.4 LPG Premiere
[url=http://www.klub.citroen.t...

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: Różnice między silnikiem 1.8 16V a 2.0 16v
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2010, 21:27:34 »
Tutaj jest przykład zamontowania kolektora z RFS do XU7JP4. A że niektórzy wsadzają ten kolektor zamiast ACAV do 2.0 16v to wydaje się, że i ACAV powinien pasować do Twojego. Pewnie to może pociągnąć kolejne elementy do wymiany typu przepustnica, dolot itp, ale kto wie - może to się opłacać.
A samochód zmieniłem rok temu pod wpływem nieplanowanej i gwałtownej decyzji :). Z Kopciuchem mam jednak częsty kontakt i czasem przejadę się trochę za kółkiem by powspominać miłe chwile :)

Offline Daniel Zgliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 283
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 135 KM ;)
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Kalisz
Re: Różnice między silnikiem 1.8 16V a 2.0 16v
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2010, 12:32:56 »
Dzięki chłopaki za informacje. :) Tego mi było trzeba... RFS to inaczej silnik z Dakara prawda?

Ps. Kopciuch to była maszyna. ;) Do dzisiaj mam przed oczami ten przejazd przez tory i bum z Asterką. To był fajny zlot.. :)
Kaliski Klub Cytrynki

Jest:
- Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI 135 KM ;)
Był:
- Citroen Xsara 1.8 8v LPG
- Citroen Xantia 1.8 16V LPG, 96 r., bez HA
- Citroen Zx 1.4 LPG Premiere
[url=http://www.klub.citroen.t...