Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk I]2001 pytanie o moc  (Przeczytany 1515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Oleksy

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C 5 2001 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Sport,Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
[mk I]2001 pytanie o moc
« dnia: Lipiec 03, 2010, 21:25:06 »
witam,dzis zauwazylem ze jak dodaje gazu to sie muli silnik nie az tak bardzo no ale sie muli, co moze byc za przyczyna?sprzeglo sie sliska?
Pozdrawiam Łukasz

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk I]2001 pytanie o moc
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2010, 23:16:21 »
Jakby się sprzęgło ślizgało, to nie byłoby spadku mocy tylko silnik zawyłby na wyższych obrotach i te obroty nie zostałyby przeniesione na napęd. Poza tym to trochę mało danych, co to znaczy: muli? Ty mu w gaz a on zgasł? Obroty spadają? Przy jakich obrotach silnika to się dzieje? W ramach turbodziury?
Pozdrawiam.

Offline Łukasz Oleksy

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C 5 2001 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Sport,Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [mk I]2001 pytanie o moc
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2010, 10:31:54 »
no poprostu wciskam gaz a on muli,nie rozpedza sie odrazu tylko po jakims czasie
Pozdrawiam Łukasz

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [mk I]2001 pytanie o moc
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2010, 12:30:08 »
Silniki HDI mają tzw zjawisko turbodziury. Jeśli oczekujesz podczas ruszania, że jak depniesz pedał gazu to autko wyrwie się jak strzała to jesteś w błędzie ... Tak mają silniki benzynowe ... Napisz przy jakim zakresie obrotów występuje w Twoim przypadku to "mulenie" o krórym piszesz.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mk I]2001 pytanie o moc
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2010, 14:57:43 »
Hej.
Umyj przepływomierz i rozejrzyj się za chiptuningiem.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [mk I]2001 pytanie o moc
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2010, 23:37:18 »
Cytuj

Filip Marszałek napisał:
Silniki HDI mają tzw zjawisko turbodziury. Jeśli oczekujesz podczas ruszania, że jak depniesz pedał gazu to autko wyrwie się jak strzała to jesteś w błędzie ... Tak mają silniki benzynowe ... Napisz przy jakim zakresie obrotów występuje w Twoim przypadku to "mulenie" o krórym piszesz.


To Ty kolego chyba też masz niesprawny motor Turbo diesel ciągnie gdzieś od 1800 obrotów (przynajmniej powinien) i aż wgniata w fotel
Jeżeli tak nie jest to coś jest nie halo - do sprawdzenia:
- intercooler (szczelność jak na dole zapocony na radiatorze to na 99% nie szczelny - turbina pompuje w atmosferę)
- EGR (jak nie sprawny to turbina pompuje w wydech)
U mnie było to samo intrcooler naprawiony EGR zaślepiony i autko zaczęło się w końcu rozpędzać (do silnika JTD CF3 jaki mam w AR156 niestety nie ma porównania)
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...