Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wzrost temperatury przy dużej predkosci  (Przeczytany 5215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
wzrost temperatury przy dużej predkosci
« dnia: Lipiec 04, 2010, 22:03:55 »
wzrost temperatury przy dużej predkosci tak powyzej 100km/h jak jade na trasie do około 95 st. mniej wiecej i mam wrazenie ze wlacza sie wiatrak. poza tym zauwazylem ze pojawil sie nalot oleju w okolicy osłon (pod glowica  - az niechce tego pisac.) paska rozrzadu, wydechu.
 auto nic nie stracilo na mocy uszczelka pod glowica była wymieniona gdzies  na poczatku. obecnie mam przejechane  89tys . plyn w chlodnicy jest nie ubywa jakos zauwazalnie od zimy moze pol szklanki wlałem

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2010, 22:46:51 »
niestety przepalila sie uszczelka pod glowica,u mnie bylo to samo.Juz 2 raz byla wymieniana od poczatku auta ,najpierw przy okolo 90tys i teraz ja wymienialem przy 190tys.Takze planuje pojezdzic tym autem do 250 tys gdzies i je sprzedac poniewaz stawiam ze po okolo 80tys znowu bedzie w tym samym miejscu przepalona.Niestety taki urok tych silnikow 1.4,tam jest sruba ktora trzyma glowice w tym miejscu i blisko kanal olejowy i cienka warstwa uszczelki i tam sie przepala od wysokiej temp jaka ma glowica w czasie pracy silnika.Aczkolwiek jesli nie masz teraz zbytnio kasy mozesz lekko odwlec naprawe,mi udalo sie przejechac 15tys km z takim wyciekiem ale do konca nie mialem przecieku do plynu chlodniczego i odwrotnie takze nie trzeba bylo nic plukac po rozebraniu.Temperatura tez mi szla tak jak Tobie w gore przy duzych predkosciach ,nie wiem czy to bylo spowodowane uszczelka ale mi troche gdzies tego plynu chlodniczego jednak ubywalo.Raz musialem dolac.Po wymianie uszczelki widzialem ze chlopaki polozyli jakis uszczelniacz silikonowy czy cos takiego na laczeniu obudowy termostatu z glowica no i wymienili plyn i odpowietrzyli.Teraz jak jade szybko to temperatura oscyluje w granicach 90 st ale nie przejmuj sie ,troche ten wskaznik tez nie jest taki miarodajny.Jesli narazie wszystko gra to nie ruszaj tam nic tylko jezdzij, plynu chlodniczego nie oplaca Ci sie wymieniac bo i tak bedziesz spuszal go przy wymianie uszczelki a taka temp jaka mowisz to nic sie silnikowi nie stanie ,ja tak jezdzilem 1,5 roku ,tez mialem wrazenie ze wentylator chodzi w czasie jazdy szybkiej,po prostu trzeba odpowietrzyc uklad i sprawdzic polaczenia wszystkie na wezach i termostacie bo moze lekko sie zapowietrzac ale nie wiem czy warto 2 razy to robic.

Offline Konrad Kowalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Zainteresowania: motoryzacja
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2010, 00:01:51 »
no chyba Marek już wszystko napisał....wygląda to na głowicę niestety...obserwuj płyn chłodniczy czy nie ma oleju.

  • Gość
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2010, 19:42:06 »
radzilem sie kilku znajomych mechaniorów i wymieniłem termostat ..ana poczatek jak mówili przy okazji wymienilem tez plyn bo stary na bank. czy jest roznica moze. nie pamietam jak zachowywal sie wskaznik przy starym termostacie ( w starym ten baniaczek ocierał o to jakby prowadzenie czy jak to nazwac. moze termostatsie zawieszal.)
a wyciek znajomy stwierdzil ze moglo byc spowodowane przygrzaniem chwilowym, ale sam niewiem.
nalot z oleju od strony rozrzadu , pompy wspomagania -tak wyglada jak by spod glowicy nadal minimalny jest.

uklad chlodznia odpowietrzylem i dolewalem plynu moze troche za duzo bo wezykiem wysadzilo kiedys troche jak bylo dosc goraco. zauwazylem jak auto zaparkowalem na miescie.

czy "przybywa" oleju w silniku niewiem czy tak sie nie dzieje. narazie nie mam go gdzie na czyms rownym postawic. jezeli poziom zblizy sie do max to bedzie ta uszczelka pewnie...

denerwujace jest to ze niewiem czy zrobilem z 2tys km na oleju i teraz jeszcze ten plyn chlodniczy.
 jak narazie mysle kontrolowac poziom oleju jak sie podniesie to. sie zdenerwuje i  trzeba bedzie dac do naprawy :(

czym jeszcze objawia sie  przepalona uszczelka w takim aucie w maluchu miałem mocny wystrzał i spadała moc z czasem jak jezdzilem. a tu spadku nie  zauwazam.


a ile kosztuje taka wymiana mniej wiecej?

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2010, 19:41:17 »
No niestety okolice paska rozrzadu i na pompe cieknie wlasnie olej spod uszczelki glowicy.sam to przerobilem.Spadku mocy mozesz nie czuc narazie ja mialem tak samo po prostu tylko kanal olejowy puscil na zewnatrz.Watpie ze to bylo spowodowane chwilowym przegrzaniem,jak plyn Ci sie nie zagotowal to uszczelce tymbardziej nie ma prawa sie stac.Po prostu wydaje mi sie ze jej zywotnosc zalezy od jakosci tej uszczelki,montazu oraz czy na pewno rowno przylega(planowana) glowica do uszczelki.Ale standardowo co 80 tys siada niestety i tak w tym silniku.Koszt to zalezy gdzie ,waha sie od 500zl z czesciami do nawet 1000zl a w aso jeszcze wiecej.a jeszcze jesli chodzi o spadek mocy to na pewno odczujesz jak sie przepali pomiedzy cylindrami albo pomiedzy kanalem chlodniczym a komora spalania bo wtedy kompresja spadnie .W innym przypadku to tylko najwyzej zatrzesz silnik jak sie zmiesza plyn z olejem albo wystarczajaca duzo bedzie saczyc ze na zewnatrz ze oleju bedzie ubywac.
a czy teraz jak szybko jedziesz to grzeje Ci sie ?

  • Gość
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2010, 17:27:35 »
wzrost temperatury jest  chyba normalne jak mu na  4órce pocisne ale momentalnie opada nawet ponizej 90  tak na 88 mniej wiecej jak podskoczyła temperatura   -specjalnie przycisnałem na jakis polach i  temp skoczyła zatrzymałem auto wiatrak sie nie obracał  dopiero po kilkudziesieciu sekundach sie wlaczył dopiero.
dopiero bylem zobaczyc pod maske i poziom plynu chlodniczego wydaje mi sie ze ubył o jedno zeberko bylo 2 teraz jest 3 ponizej maxa-mozliwe zeby sie jeszcze odpowietrzał uklad?. olej w silniku bylo polowe na bagnecie jak wymienialem olej (bylo to jakies 4 tys km temu kwiecien)  a teraz kur*a podchodzi pod maximum.
umyłem te wyciek plynem do mycia silników K2  i nie widze zeby cos sie pojawiało a jezdze.
Zaczynam sie zastanawiac czy jest sens remontowac  to auto...
na poczatku wrzesnia chce załozyc gaz sekwencje. niewiem jeszcze jaka ale okolo 2500zł  w zakladzie gdzie  montowalo instalacje kilku znajomych i chwala sobie.
obecnie bede jezdzil ty m autem wiecej niz poprzednio,
a poprzednio to nie wiem czy robilem 500km miesiecznie.
jak tak sie ma dziac to dziekuje.
 pryzpomnialem sobi e ze w zimie przy okolo -23 st celc. na autostradzie podpuscili mnie i pocisnałem ze pokazało na liczniku 190km/h teraz mysle ze moglo o miec wpływ.

niewiem czy wpierw  zabrac sie za remont tej głowicy czy instalowac gaz. mysle ze wpierw głowica?

Offline Kamil Leśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4i SX
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 28, 2010, 19:32:01 »
Widzę, że Kolega też ma kłopot z układem chłodzenia. Rzuć okiem na mój post, przerabiam podobny problem od 2 miesięcy http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=63427&forum=79

Ale do rzeczy. W związku z numerami, jakie wycina mi moja Xsara, naczytałem się dość dużo, rozmawiałem też chyba ze wszystkimi możliwymi specjalistami i im więcej wiem, tym wiem mniej :-(
Na Twoim miejscu nie spieszyłbym się do wymiany uszczelki pod głowicą. Koszta dość duże, a być może to nie to. Termostat wymieniłeś, co możesz jeszcze tanio sprawdzić: korek zbiorniczka wyrównawczego płynu (nie kupuj podróbek ani używek-nowy w ASO 16 zł)-być może korek nie trzyma ciśnienia. Zależność jest taka: im wyższe ciśnienie, tym wyższy próg wrzenia płynu, więc na niższym ciśnieniu będzie się grzał szybciej i mocniej. Jeśli korek puszcza za wcześnie, to mogą być objawy takie, jak u Ciebie. Poziomem płynu tez się nie przejmuj. Obserwuję u siebie codziennie i okazuje się, że temperatura zewnętrzna ma na to ogromny wpływ. Im cieplej, tym poziom wyższy, im chłodniej -niższy - nawet na zimnym silniku (rano). Jeśli nie ubywa Ci zauważalnie, to nie ma powodów do obaw. Możesz jeszcze spróbować przepłukać układ. Zlej płyn, zrób płukankę preparatem prestone (14 zł) i zalej płyn z powrotem. Jedyne, co w tej chwili może wskazywać na uszczelkę, to poziom oleju. Ale z drugiej strony-powinieneś mieć jasną maź pod korkiem oleju, gdyby dostawał się tam płyn-jak to u Ciebie wygląda? (tylko sprawdź po dłuższej jeździe-przy chłodnym silniku i niskich temperaturach zewnętrznych pod korkiem skrapla się woda-na krótkim dystansie nie zdąży odparować i maź będzie, chociaż nie przez uszczelkę)

  • Gość
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2010, 23:19:36 »
Cytuj

Kamil Leśniewski napisał:
Widzę, że Kolega też ma kłopot z układem chłodzenia. Rzuć okiem na mój post, przerabiam podobny problem od 2 miesięcy http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=63427&forum=79

Ale do rzeczy. W związku z numerami, jakie wycina mi moja Xsara, naczytałem się dość dużo, rozmawiałem też chyba ze wszystkimi możliwymi specjalistami i im więcej wiem, tym wiem mniej :-(
Na Twoim miejscu nie spieszyłbym się do wymiany uszczelki pod głowicą. Koszta dość duże, a być może to nie to. Termostat wymieniłeś, co możesz jeszcze tanio sprawdzić: korek zbiorniczka wyrównawczego płynu (nie kupuj podróbek ani używek-nowy w ASO 16 zł)-być może korek nie trzyma ciśnienia. Zależność jest taka: im wyższe ciśnienie, tym wyższy próg wrzenia płynu, więc na niższym ciśnieniu będzie się grzał szybciej i mocniej. Jeśli korek puszcza za wcześnie, to mogą być objawy takie, jak u Ciebie. Poziomem płynu tez się nie przejmuj. Obserwuję u siebie codziennie i okazuje się, że temperatura zewnętrzna ma na to ogromny wpływ. Im cieplej, tym poziom wyższy, im chłodniej -niższy - nawet na zimnym silniku (rano). Jeśli nie ubywa Ci zauważalnie, to nie ma powodów do obaw. Możesz jeszcze spróbować przepłukać układ. Zlej płyn, zrób płukankę preparatem prestone (14 zł) i zalej płyn z powrotem. Jedyne, co w tej chwili może wskazywać na uszczelkę, to poziom oleju. Ale z drugiej strony-powinieneś mieć jasną maź pod korkiem oleju, gdyby dostawał się tam płyn-jak to u Ciebie wygląda? (tylko sprawdź po dłuższej jeździe-przy chłodnym silniku i niskich temperaturach zewnętrznych pod korkiem skrapla się woda-na krótkim dystansie nie zdąży odparować i maź będzie, chociaż nie przez uszczelkę)

korek na zbiorniczku wyrównawczym czyli wlewowy do plyny chłodniczego?
moze byc to bo jest taki troche "zużyty" no i uszczelka wypadała jak płyn wymieniałem mało jej nie zgubiłem.

nie do konca rozumiem ostatnie zdanie? kiedy mam sprawdzic?

jest wpól do 12 ale ide do garazu sprawdzic co jest pod korkiem wlewowym oleju.

Edit: korek wyglada normalnie moim zdaniem9troche rdzy ale to z tej sprezynki w korku ktora dociska zrobiłem fotki sa tutaj:
http://www33.zippyshare.com/v/76344247/file.html
wyczysciłem go jutro bede mial do przejechania jakies 15 km moze cos sie pojawi. dopiero we wtorek pojade  do pracy  to mysle ze po 100km lacznie cos sie pokaze jak bedzie plyn dostawal sie do oleju- bo jego poziom jest pod max i niestety chyba rosnie... bo plyn (dynagel)jest rozowiutki no oczywiscie nie az ta k rozowy cos ze starego jeszcze zostalo .

w jaki jeszcze sposób mozna sprawdzic czy płyn nie dostaje sie do oleju. jakie sa objawy - jeszcze?

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2010, 17:22:14 »
Poziom oleju mogl wzrosnac od jazdy na krotkie dystanse czyli benzyna sie dostala do oleju.Ewentualnie pytanie czy na pewno sprawdzales na rownej powierzchni olej ? jesli wykluczyc te 2 opcje to sam olej nie zwiekszyl swej objetosci i mozliwe ze plyn sie dostal do niego.Napisales w pierwszym poscie ze masz mokre w rogu glowicy kolo pompa wspomagania.A teraz niby czysto ale skads ten wyciek musial byc.Przejedz sie do pracy dynamiczniej na wyzszych obrotach tak kolo 4-5 tys i wtedy obejrzyj czy w tym miejscu jest sucho.U mnie po butowaniu pojawial sie olej w rogu ktorym opisujesz i faktycznie uszczelka byla w tym miejscu pocharatana.

Offline Kamil Leśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4i SX
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2010, 20:09:33 »
Cytuj

Gość napisał:
Cytuj

Kamil Leśniewski napisał:
Widzę, że Kolega też ma kłopot z układem chłodzenia. Rzuć okiem na mój post, przerabiam podobny problem od 2 miesięcy http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=63427&forum=79

Ale do rzeczy. W związku z numerami, jakie wycina mi moja Xsara, naczytałem się dość dużo, rozmawiałem też chyba ze wszystkimi możliwymi specjalistami i im więcej wiem, tym wiem mniej :-(
Na Twoim miejscu nie spieszyłbym się do wymiany uszczelki pod głowicą. Koszta dość duże, a być może to nie to. Termostat wymieniłeś, co możesz jeszcze tanio sprawdzić: korek zbiorniczka wyrównawczego płynu (nie kupuj podróbek ani używek-nowy w ASO 16 zł)-być może korek nie trzyma ciśnienia. Zależność jest taka: im wyższe ciśnienie, tym wyższy próg wrzenia płynu, więc na niższym ciśnieniu będzie się grzał szybciej i mocniej. Jeśli korek puszcza za wcześnie, to mogą być objawy takie, jak u Ciebie. Poziomem płynu tez się nie przejmuj. Obserwuję u siebie codziennie i okazuje się, że temperatura zewnętrzna ma na to ogromny wpływ. Im cieplej, tym poziom wyższy, im chłodniej -niższy - nawet na zimnym silniku (rano). Jeśli nie ubywa Ci zauważalnie, to nie ma powodów do obaw. Możesz jeszcze spróbować przepłukać układ. Zlej płyn, zrób płukankę preparatem prestone (14 zł) i zalej płyn z powrotem. Jedyne, co w tej chwili może wskazywać na uszczelkę, to poziom oleju. Ale z drugiej strony-powinieneś mieć jasną maź pod korkiem oleju, gdyby dostawał się tam płyn-jak to u Ciebie wygląda? (tylko sprawdź po dłuższej jeździe-przy chłodnym silniku i niskich temperaturach zewnętrznych pod korkiem skrapla się woda-na krótkim dystansie nie zdąży odparować i maź będzie, chociaż nie przez uszczelkę)

korek na zbiorniczku wyrównawczym czyli wlewowy do plyny chłodniczego?
moze byc to bo jest taki troche "zużyty" no i uszczelka wypadała jak płyn wymieniałem mało jej nie zgubiłem.

nie do konca rozumiem ostatnie zdanie? kiedy mam sprawdzic?

jest wpól do 12 ale ide do garazu sprawdzic co jest pod korkiem wlewowym oleju.

Edit: korek wyglada normalnie moim zdaniem9troche rdzy ale to z tej sprezynki w korku ktora dociska zrobiłem fotki sa tutaj:
http://www33.zippyshare.com/v/76344247/file.html
wyczysciłem go jutro bede mial do przejechania jakies 15 km moze cos sie pojawi. dopiero we wtorek pojade  do pracy  to mysle ze po 100km lacznie cos sie pokaze jak bedzie plyn dostawal sie do oleju- bo jego poziom jest pod max i niestety chyba rosnie... bo plyn (dynagel)jest rozowiutki no oczywiscie nie az ta k rozowy cos ze starego jeszcze zostalo .

w jaki jeszcze sposób mozna sprawdzic czy płyn nie dostaje sie do oleju. jakie sa objawy - jeszcze?


Korek wlewu oleju wygląda super. Nie masz żadnej mazi. Jeśli się pojawi, na pewno zauważysz, to coś jak przybrudzony majonez  :-)
Co do korków układu chłodzenia: ja mam tylko jeden w Xsarze II, na zbiorniku wyrównawczym, i o tym pisałem. Ale jeśli masz dwa, to w pierwszej kolejności sprawdź, czy są szczelne. Najlepiej posłuchaj, czy nie syczą, gdy na rozgrzanym silniku jest ciśnienie w układzie. Jeśli nic nie syczy, to i tak może być awaria korka, ale tego w domowych warunkach już nie dasz rady sprawdzić. Dobrze by było, gdybyś miał znajomego z Xsarą i podmienił korek na jakiś czas. Sprawny korek na zbiorniczku puszcza ciśnienie dopiero przy wartości 1,4 bar. Jeśli jest niesprawny i puszcza wcześniej, to płyn się przegrzeje i wystrzeli. I stąd ubytek.
A inne symptomy płynu w silniku: utrudniony rozruch i nierówna praca, szczególnie rano (płyn w którym z cylindrów); inny nalot na jednej ze świec (nie pamiętam konkretnie jaki, ale znajdziesz w sieci, o co chodzi). Możesz jeszcze sprawdzić, jak smakują skropliny z wydechu rano (ale rób to z dala od ludzi, bo wezmą Cię za wariata :-) )) Płyn chłodniczy jest słodki, jeśli skropliny też, to silnik spala płyn i niestety uszczelka do wymiany.
Ale mam nadzieję, że to nie uszczelka. Tak, czy inaczej, daj znać jak znajdziesz przyczynę

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2010, 13:13:08 »
witam z innego konta poprzednie po edycji danych chyba zostalo usuniete - niewazne
 
wracajac do sprawy:
poziom oleju sprawdzalem w kwietnniu po wymianie w tym samym miejscu gdzie teraz na betonowej posadzce.
 od momentu kiedy wyczysciłem (srodek K2) miejsca wycieku przejechałem z 500km i nie widze sladu zeby cos nowego sie pokazało
a nieraz "pocisne"
problemy z rozruchem miałem 2 razy ale silnik był ciepły w kazdym z przypadków na zewnatrz było tez dobrze ponad 30st.
mysle ze to moglo byc zwiazane z paliwem. pierwszy przypadek; musiałem krecic rozrusznikiem kilkanascie sekund poruszałem pedalem gazu i wkoncu załapał.
a co jezeli wykrece swiece beda juz do wymiany? czy moge je spowrotem wkrecic.
w sumie mysalałem o wymianie swiec -profilaktycznie. niewiem tez w jakim stanie sa przewody-kiedy było cos z tych rzeczy wymieniane.
a smak plynu ciezko mi stwierdzic n akoniuszku palca dotknalem jezykiem i czysty plyn jest slodki. a skropliny z wydechu nie jes to ten sam smak zreszta mało ich było. bede jeszcze probował.
poziom płyny narazie taki sam oleju tez.
jeszcze poczekam... kilkaset km. bo pewnosci nadal niemam. niewiem czy mechanik  by mi cos na to powiedział. poprostu ja sam stwierdzilem ze moze byc cos nie tak (wzrost temp. i potem ten poziom plynu i oleju)
jest jakas mozliwosc zeby niewiem wziasc probke oleju z silnika ii sprawdzic sklad gdzies? czyms?

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 04, 2010, 01:43:48 »
co jest z tematem juz nikt nie zaglada ?

Offline Kamil Leśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4i SX
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 04, 2010, 14:25:27 »
Zaglądam, zaglądam, ale kończą mi się pomysły, co mógłbyś jeszcze sprawdzić  :-) Poza tym sam walczę z moją Xsarą :-( Pytasz o świece-oczywiście można wkręcić te same, ale chyba nie ma sensu, lepiej zmienić.
Nie wiem, czy można zrobić gdzieś analizę oleju, na pewno można sprawdzić, czy w płynie chłodzącym nie ma spalin. Niektóre warsztaty maja taki sprzęt. Z tym, że to badanie nie zawsze jest miarodajne: jeśli wykaże, że spaliny są, to są na 100%, ale jeśli nic nie wykaże, to i tak może być awaria uszczelki  :-( .
W sumie w obecnej chwili nie masz żadnych objawów uszkodzonej uszczelki, więc może posprawdzaj jeszcze, co radziłem i odpuść sobie, bo możesz wymienić pół auta, a i tak nikt Ci nie da gwarancji, że po tych wymianach opisywane przez Ciebie objawy ustąpią. Ja bym poczekał, aż naprawdę coś się popsuje, przynajmniej tak robię u siebie. Posprawdzałem wszystko, wymieniłem co tańsze rzeczy, żadnych efektów, ani na plus, ani na minus, więc czekam :-)

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2010, 16:32:41 »
Cytuj

Kamil Leśniewski napisał:
Zaglądam, zaglądam, ale kończą mi się pomysły, co mógłbyś jeszcze sprawdzić  :-) Poza tym sam walczę z moją Xsarą :-( Pytasz o świece-oczywiście można wkręcić te same, ale chyba nie ma sensu, lepiej zmienić.
Nie wiem, czy można zrobić gdzieś analizę oleju, na pewno można sprawdzić, czy w płynie chłodzącym nie ma spalin. Niektóre warsztaty maja taki sprzęt. Z tym, że to badanie nie zawsze jest miarodajne: jeśli wykaże, że spaliny są, to są na 100%, ale jeśli nic nie wykaże, to i tak może być awaria uszczelki  :-( .
W sumie w obecnej chwili nie masz żadnych objawów uszkodzonej uszczelki, więc może posprawdzaj jeszcze, co radziłem i odpuść sobie, bo możesz wymienić pół auta, a i tak nikt Ci nie da gwarancji, że po tych wymianach opisywane przez Ciebie objawy ustąpią. Ja bym poczekał, aż naprawdę coś się popsuje, przynajmniej tak robię u siebie. Posprawdzałem wszystko, wymieniłem co tańsze rzeczy, żadnych efektów, ani na plus, ani na minus, więc czekam :-)

też tak mam zamiar zrobić :) moze jestem zbyt przewrazliwiony.
wczoraj zrobilem ponad 70 km cisnałem momentami (zalałem 98 i chcialem go przedmuchac hehe. a własnie jak bym zalał shella 100 oktanowego jezdziło by to ?)i odkrecilem korek na zapalonym jeszcze aucie zero cisnienia . wczesniej malo mnie nie poparzyło jak to zrobiłem. jak postał kiedys tak po jezdzie tez korek odkrecilem i nic kiedys czulem jak cisnienie uciekało.
 czyli korek do wymiany .? byłem w sklepie motoryzacyjnym w lezajsku to gosc mówi ze korek tylko w serwisie w rzeszowie ;/
zobacze co to jeszcze da :)
przerwałem jazde nawet wczoraj awaryjne i sprwawdazam bagnet zadnej piany czy czegos tego typu
dzieki za porady jak by cos wyskoczyło to napisze w temacie
 pozdro

Offline Tomasz Piecha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Kedzierzyn-Koźle
  • Posiadany samochód: Xsara 1.4i SX 98r.
  • Zainteresowania: motoryzacja, modelarstwo
  • Miejscowość: Kedzierzyn-Koźle
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 05, 2010, 23:14:31 »
tez mi temperatura wariuje w mojej 1,4. Jak jade kolo 90- 100 km/h to jest okolo 90 stopni natomiast jak jade szybciej to mi skacze do okolo 105 taostatnia poprzeczka przed czerwonym polem. spod uszczelki mi nie cieknie i plynu nie ubywa a z tego co wiem to xsary I 1,4 mialy taka przypadlosc ze nie trzymaly rowno temperatury. mozliwe ze termostat juz wyziewa ducha

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 06, 2010, 22:57:13 »
nie wolno odkrecac korka przy 90 stopni na zapalonym silniku!nawet w ksiazce to jest,ryzyko poparzenia i prawie zawsze pyn wyrzuci przy takiej temperaturze.Co do paliwa 100 oktanowego mozesz lac smialo do xsary,lepsza kultura pracy silnika.A co do reszty to moze narazie daj sobie na luz i jezdzij poki wszystko jest ok.Jak zacznie sie dziac cos powazniejszego wtedy bedziesz wiedzial dokladnie,poki co jezdzij i obseruj olej i plyn chlodniczy powiedzmy co 200-300km.

Co do ostatniego postu to 105 stopni to nie jest normalna temperatura,cos jest nie tak.Rozumiem jakby Ci dochodzilo pomiedzy 90 a kolejna biala kreska czyli temp okolo 97-98 przy mocnym obciazeniu i predkosci 150km/h powiedzmy to jest norma bo nawet w ksiazce napisan jest ze w normalnych warunkach temp moze siegac 100st ale 105 to juz za duzo i albo wskaznik zle Ci pokazuje albo termostat albo uklad zapowietrzony,albo pompa wody nie wyrabia.

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 21, 2010, 21:47:28 »
Witam po pewnym czasie :)
ostatnio zauważyłem   p raz kolejny wyciek w miejscu opisanym w poscie #11
po raz kolejny przemyłem K2 i dziś zauwazyłęm ze pojawił się spowrotem.
zrobiłem zdjecia tylko że wczesniej troche juz wytarłem. Ale widać jeszcze coś.
i przy okazji jechałem  na trasie 100-110km/h i czasem były takie wskazania temp jak na zdjeciach co zrobilem opisywalem powyzej

zdjecia wycieku oleju + wskazanie temp

Myśle ze wydostaje sie spod głowicy i spływa na dół w okolice pompy od wspomagania.
Wydaje mi się też ze dzieje sie odwrotnie niż pisałem kiedyś. tj. ubywa oleju sprawdze jutro bo teraz sto i w miejscu gdzie poprzednio sprawdzałem, Natomiast  w płynie chłodniczym (nowiutki dynagel - ...był) pojawil sie sliski nalot i płyn pociemniał. Czy to czasem nie olej.

Zbliza sie do wymiany oleju jaki i  pasek rozrządu trzeba bedzie wkrótce wymienić.

Mam takie pytanie:
kanał olejowy i chłodniczy sa blisko siebie w tym jednym miejscu. Nie wiem jak to wyglada w rzeczywistości.
Mam możliwosc spawania aluminium jak i obróbki mechanicznej wszelakiego rodzaju w pracy.
Jakby nadspawać w tym miejscu powierzchni i potem frezować do powierzchni głowicy i głowice (kilka setek)  jak bedzie trzeba. Oczywiście plaskać powierzchni jestem w stanie uzyskać w kilku setkach jak i bdb obróbke. Tylko ze dostane uszczelke ktora bedzie wycięta pod  orginał i b pewnie nic to nie da.
pisze o tym gdyz kolega ktory sie zajmuje naprawami aut mówi ze moze mi wydrazyc  w miejscu gdzie poleci uszczelka kanałek i wtedy jak musiał bym ostatecznie wymienic głowice napewno wczesniej bym coś pokombinował.

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 03, 2011, 20:34:18 »
Ostatnio auto było w naprawie i mechanik stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest ok. Wycieki miały być z wałków na których są zamocowane kółka od rozrządu wymienił je ale jakiś nalot  w lewym rogu dalej się pojawia.
Ostatnio zauważyłem, żę uszczelka od korka   chłodnicy spęczniała -średnica sie zwiększyła i nie uszczelniała, Możliwe jest żeby olej był już w płynie chłodniczym i ta guma tak napuchła?
wyciąłem nową z grubej dętki zobacze co będzie jutro.
Jeszcze jedno; na zimnym aucie dolałem płynu pod max i jak sie nagrzało auto poziom wzrósł i wywaliło troche płynu to kiedy zalewac i jaki poziom?
Wymienić korek?

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 03, 2011, 22:32:30 »
Wrzuc te zdjecia jeszcze raz bo serwer je wywalil.Najlepiej na imagehack. Nie widzialem zdjecia ale moze cieknie Ci po prostu pompa wody?Byla sprawdzana/wymieniana? A wiesz rorzad moze wywalic plyn na odleglosc nawet zanim wyparuje takze moze byc ta mylace.

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2011, 23:02:55 »
Cytuj

Marek Marecki napisał:
Wrzuc te zdjecia jeszcze raz bo serwer je wywalil.Najlepiej na imagehack. Nie widzialem zdjecia ale moze cieknie Ci po prostu pompa wody?Byla sprawdzana/wymieniana? A wiesz rorzad moze wywalic plyn na odleglosc nawet zanim wyparuje takze moze byc ta mylace.


Pompa wody była wymieniana przy okazji rozrządu .
Stara pompa jest w idealnym stanie wymieniona po 94 tys. - ale jak to mówią przy okazji czy w razie "w"  - luz minimalny prawie nie wyczuwalny na ośce.
Poprzedni właściciel  nie wymieniał jej od nowości, a zmieniał rozrząd przy 42 tys i tu jest pytanie dlaczego przy takim przebiegu - podobno gość wszystko na czas od razu robił i po aucie to widać, może został źle poinformowany, no ale to nie ważne.
Mechanik mówił ze w francuzach  pasek co 60 tys lub 6 lat.?prawda to?

Teraz pojawia się inny problem zacytuję poprzedniego mojego posta.
"Ostatnio zauważyłem, żę uszczelka od korka chłodnicy spęczniała -średnica sie zwiększyła i nie uszczelniała, Możliwe jest żeby olej był już w płynie chłodniczym i ta guma tak napuchła?
Wyciąłem nową z grubej dętki zobacze co będzie jutro."

I ta wycięta uszczelka też spuchła - nie dziwię się bo była z dętki wycięta zrobiłem nowe 2 szt. w zapasie.
Niepokoi mnie brązowawy osad na powierzchni płynu  - jak odkręcę korek widać go - czy to nie czasem olej z silnika w płynie ?
Szlak mnie trafia bo wszystko było rozebrane i stwierdziliśmy, że uszczelki nie ruszamy...
Tylko, że dalej nie mam pewności.

Kolejna sprawa  to temperatura własnie od tego temat się zaczął.

zdjecia;
https://picasaweb.google.com/102460408834214024078/19Mar2011#

Tydzień temu wyruszyłem do Krakowa i na autostradzie czy obwodnicy Tarnowa jak pocisnąłem do 120 -140 temperatura skoczyła do połowy podziałki (miedzy 90 a 120) jak na zdjęciu i utrzymywała się cały czas wydawało mi się nawet że ponad połowę wychodziła. jak stanąłem w korku to przy temp otoczenia około 8st włączał mi się wentylator.

Zdjęcia wycieku są sprzed remontu, ale wskazanie temp jest takie jak obecnie występuje przy wyższej prędkości.
Wyciek oznaczony strzałką jest też teraz, ale znacznie mniejszy.

Termostat i płyn wymieniłem  na wakacjach, pompę  z miesiąc temu.
Więc co to może być?


Pytanie do kogoś kto się orientuje w kwestii zapłaty za robotę przy aucie - 850 zł (robota i części w tej kasie - mechanik kupował)) nie przepłaciłem?
za wymianę;

- pasek rozrządu, napinacz, paski od wspomagania, alternatora,
- pompa wody
- uszczelnienia 2 szt ;na wałach od rozrządu i chyba napędowym czy jakoś tak to nazwali.
-wymienione uszczelnienie na lewej półosi.
-wymiana oleju i filtra (olej miałem wczesniej kupiony)
 -wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana tulejek w wahaczach.
- wyczyszczenie i przesmarowanie mechanizmu hamulcowego  w jednym z tylnich bębnów.

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 20, 2011, 04:30:54 »
- Pasek rorządu Gates 50zł
- Pasek wielorowkowy 1x 60zł ASO, ew. 2x60zł (różne wersje)
- Napinasz SNR 95zł
- Pompa Airtex 115zł
- Nie wiem
- Uszczelniacz półosi - 25zł ASO
- Wymiana oleju z filtrem 30zł + 25zł filtr
- Tulejki 60zł strona (2xSasic,1xFebi)
- Nie wiem

Wymiana rozrządu 160 zł
Pasek wielorowkowy 30zł
Wymiana tulejek 50zł strona

Reszty nie wiem, ale temat przerabiałem w ciągu ostatniego miesiąca więc ceny jak najbardziej aktualne.
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 20, 2011, 20:40:11 »
Co do temperatury to powiem szczerze ze jakos mnie nie dziwi specjalnie bo mam identyczna w trasie.Zarowno przed wymiana uszczleki pod glowica (cieklo juz niezle w tym miejscu co pokazales czerwona strzalka) jak i po taka sama temperatura.Ostatnio padl termostat i po wymianie tez taka sama temperatura.Wiec uwazam ze nie ma sie co przejmowac jak temperatura dochodzi tak do 105 stopni (ostatnia biala kreska za 90 st) chociaz u mnie nigdy nie dotarla do tej bialej kreski mysle ze max bylo moze 102 stopnie na 5 biegu i predkosci 140-150km/h.W ksiazce napisali ze w normalnych warunkach temperatura robocza wynosi od 90-100 stopni wiec tak ma byc.
Co do zdjecia zaznaczonego strzalka to nie wiem czy to w rowkach to jakis brud czy olej ale u mnie wlasnie w tym kwadraciku to wyraznie stal olej i mozna bylo go na palcu zobaczyc.Po wytarciu znowu sie zbieral olej w tym miejscu dlatego robilem uszczelke.
Zdjecie z temperatura nie wskazuje Ci polowy podzialki pomiedzy 90 a 120 przyjrzyj sie dobrze.Mialbys 105 stopni a ja na zdjeciu widze moze 94 stopni wiec temparatura idealna jak na taka predkosc.

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 14, 2011, 17:19:59 »
Olej sie już nie pojawia więc temat uszczelki olewam jak narazie.
Tylko z ta temperaturą są jaja.
Kiedys przyjechałem do pracy postawiłem auto i poszedłem jeszcze do sklepu, wracając zauważyłem, kałuże pod autem był to płyn  z chłodnicy.
Wymieniełem korek i jest to samo. Dlaczego wywala płyn chłodniczy? na zbiorniczku wyrównawczym jest teraz gdzieś w polowie poziomu moż enawet poniżej.
 Żeby nie wywalało go    na drogę wężyk  który znajduje sie opd korkiem włożyłem do litrowego karnisterka i jak coś wyrzuci to tam mi się zbierze.
 jakie jeszcze moga byc przyczyny?
 coś z nagrzewniacą?
 odpowietrzałęm chłodnicę i  nagrzewnice też - taki maly koreczek na kolanku przy wężach...

Offline Wojtek Giedlar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Leżajsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xara 1.4 isx
  • Miejscowość: Leżajsk
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 25, 2011, 20:40:19 »
wymieniona uszczelka pod głowicą byłą strasznie zsiekana pomiedzy kanałami olejowymi i plynu chkodniczegio. wzery takie , że trzeba bylo nad spawać w jednym miejscu i planowac jakies 3mm.
 teraz juz chlodno jest ale temperatura juz tak ni wzrasta.

juz nigdy wiecej nie kupie francuza...

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: wzrost temperatury przy dużej predkosci
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 26, 2011, 15:14:33 »
Cytuj

Wojtek Giedlar napisał:
juz nigdy wiecej nie kupie francuza...


Może lepiej napisz, że nigdy więcej nie kupisz używanego auta, że auto na gwarancji ma jednak swoje zalety.

Akurat wymiana uszczelki pod głowicą może spotkać Ciebie w każdym aucie, każdej marki. Parę dni temu znajomi odbierali z serwisu kilkunastoletniego mercedesa po wymianie uszczelki pod głowicą, mechanik zapytany o przyczynę stwierdził, że ten typ tak ma.
 
Xsara