Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2,1td nie chce gadać  (Przeczytany 1041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Janusz Wolski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Zakrzewo/Grudziądz
  • Posiadany samochód: xm 2,5td 95 , xm2,5td 96 i xm 2,0 tct 94
  • Miejscowość: Zakrzewo/Grudziądz
2,1td nie chce gadać
« dnia: Lipiec 15, 2010, 11:53:34 »
Witam kolegów , kupiłem xm-a 2,1td z francji. Był uszkodzony i dość długo stał. Jest to 2,1td pompa lucas epic automat. Poradziliśmy sobie z kodami zapłonu i dalej nie chciał zapalic. wymieniliśmy rozrząd i uszczelke pod głowicą i efekt jest taki ze samochód zapali chodzi nie równo i zaraz zgaśnie. Czy ktoś poradzi coś w tym temacie.

Offline Wiciu Rudziński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 926
  • Skąd: Szamotuły-Poznań
  • Posiadany samochód: C3 1.4sx / Dacia Lodgy 1.6Mpi
  • Zainteresowania: eksploracja
  • Miejscowość: Szamotuły-Poznań
Re: 2,1td nie chce gadać
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2010, 17:06:14 »
Pogdybam, że możliwa nieszczelność na zasysaniu paliwa. Skombinuj tak, żeby pompa zassała ropę ze słoika, z pominięciem filtra paliwa. U mnie kiedyś nadpękł gumowy wężyk w miejscu gdzie przechodzi w stalową rurkę (za silnikiem przy grodzi pasażera) i autko ładnie szło tylko do 1500 obr/min. Przy złym skręceniu puszki filtra też można zdeformować uszczelkę.
U mnie usterkę odkryłem poprzez podpompowywanie paliwa pompką zamontowaną w obudowie filtra, na wyłączonym silniku było słychać syczenie wciąganego do układu powietrza.
Były 2CV,BX,ZX,XM,C5  a są C3 1,4sx, Dacia Lodgy 1.6Mpi, czyli jak mówi moja baba:
Facet rozwija się do 6 roku życia, potem już tylko rośnie....

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2,1td nie chce gadać
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2010, 09:01:01 »
Cytuj

Janusz Wolski napisał:
Witam kolegów , kupiłem xm-a 2,1td z francji. Był uszkodzony i dość długo stał. Jest to 2,1td pompa lucas epic automat. Poradziliśmy sobie z kodami zapłonu i dalej nie chciał zapalic. wymieniliśmy rozrząd i uszczelke pod głowicą i efekt jest taki ze samochód zapali chodzi nie równo i zaraz zgaśnie. Czy ktoś poradzi coś w tym temacie.


Najpierw sprawdź czy się nie zapowietrza - wg/ postu wyżej.
Zakładając że jest sprawna pompa wtryskowa, to istnieje szansa że przestawiliście pompę podczas wymiany rozrządu.
Ustawia się tylko statyczne "0".
Sprawdź jeszcze podłączenie czujnika otwarcia wtrysku na pierwszym wtryskiwaczu - może nie podłączyliście go do wiązki.
Jeśli nie to, to niestety masz niesprawną pompę.
No i jeszcze - co oznacza "poradziliśmy sobie  z kodami zapłonu ?"
Jeśli nic z tego nie zadziała, to niestety trzeba podłączyć kompa i sprawdzić co się dzieje. Z popularnych rzeczy Lucas Epic gada albo z lexią/proxią, albo ze "zwykłym" euroscanem (visa), z tym że w euroscanie nie będziesz miał możliwości edycji parametrów (tylko podglądanie danych) [czy działają jeszcze inne wynalazki nie wiem].

Offline Janusz Wolski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Zakrzewo/Grudziądz
  • Posiadany samochód: xm 2,5td 95 , xm2,5td 96 i xm 2,0 tct 94
  • Miejscowość: Zakrzewo/Grudziądz
Re: 2,1td nie chce gadać
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2010, 21:00:59 »
nie było kodów do klawiatury i wogóle to wszystko było rozebrane włacznie z komputerami i pompą i wtryskami. samochód przyjechał z francji do Warszawy i tam "garażowcy" warszawscy pogrzebali rozbabrali i zostawili. kupiłem w takim stanie i skaładam. tak jak pisałem uszczelka pod głowicą wymieniona , głowica ok rozrząd wymieniony , zapala bez klawiatury i gaśnie po chwili. Jak miałem wyciągnieta pompe to jak sie nia pokreciło to bardzo słabo leciało paliwo jak kiedys kręciłem pompa od 2,5 to paliwo pieknie pryskało a tu nie bardzo. Boje sie że to moze być pompa , wogóle to wpieprzyłem sie w ten egzemplaż na allegro gośc miał inne zdjecia wziąłem lawete jakde do Warszawy a tam całkiem cos innego i jeszcze grzebane. Tanio było to  wziąlem i mam teraz kłopot. Dośc dobrze siedze w 2,5td bo mam ich 4szt i prawie wszystko robimy sami ale z tym wymiękam.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2,1td nie chce gadać
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 17, 2010, 00:46:28 »
nie obraź się kup pompe od 2.1 td ale boscha i będziesz mieć spokuj... Bo choc jestem tak ogólnie obeznany w 2.1 to powiem tak Epic libi robic jaja... A jeżeli chcesz miec Epica to
1: kontrola solenoidów ( siłowników ) zwałszca Stop to ten od strony  wyjścia na wtryski bliżej chłodnicy. Ma mieć gumową uszczelke bez przelotu .
2: reszta siłowników czy maja po 2 oringi...
Ta część wykonuje impulsy Kompa silnika. Od dawki po początek tłoczenia. i stop
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...