po ciężkich bojach z resetowaniem ręcznym wskaźnika paliwa zrobiłem układ automatyczny. Układ zamontowany jest nad zbiornikiem paliwa na pokrywie pompy . Układ zasilania pompy i uklad pomiarowy BSI jest galwanicznie odseparowany czyli nie ma szansy jakiegoś uszkodzenie BSI .
Układ pracuje w ten sposób :
- po uruchomienia silnika kondensator ładuje się z napięcia 12 V
ograniczenie prądu ładowania powoduje że kondensator jest ładowany około minuty.
- po wyłączeniu silnika kondensator przełączony zostaje na bramkę MOS i ten poprzez opornik zwiera wskaźnik przez ok 65 sek. po czym już układ jest znowu rozwarty .
- po następnym uruchomieniu BSI jest przekonane ze tankowaliśmy i mierzy stan faktyczny paliwa .
Na razie układ jest testowany jeszcze , raz zbyt szybko uruchomiłem silnik i wtedy pokazał stan paliwa zbyt wysoki , jak na razie pokazuje po każdym uruchomieniu mniej więcej taka sama ilość km do przejechania , więc BSI odczytuje stan prawidłowo .