Na pewno się powtarzam. Ale reasumując wszystko postanowiłem opisać montaż centralki centralnego zamka podłączając się do przewodów w drzwiach kierowcy.
Układ sprawdza się na pewno w autach z 2002r i chyba starszych. Nie wiem jak w tych po lifcie.
Cały układ działa dokładnie tak samo jakbyśmy używali oryginalnego kluczyka i jest o wiele tańsze od nowego kluczyka w serwisie. Koszt wszystkiego to ok 100 zł.
Na początku odkręcamy plastiki abyśmy mieli dobry dostęp do kostek BSI i czarny plastik pod kierownicą.
Zdejmujemy gumową osłonę z kostki w drzwiach i znajdujemy na dole po prawej stronie kostki biały przewód ( u mnie na dole są tylko dwa). Odczytując na nim numer, odszukujemy go w niebieskiej kostce w BSI. Z powodu budowy niebieskiej kostki nie mogłem bez odizolowania kabla sprawdzić czy to jest faktycznie przewód ten co w kostce w drzwiach. Podawanie masy na ten przewód powoduje zamknięcie auta, ale nie jego otwarcie.
Teraz podłączamy centralkę od centralnego: stałe +12V podłączyłem do grubego czerwonego przewodu pod stacyjką, masę natomiast do karoserii (nad bezpiecznikami są śruby i jedną wykorzystałem).
I teraz w zależności od budowy centralki musicie zrobić tak, aby sygnałami OTWARCIA/ZAMKNIĘCIA były sygnały masowe.
Opis zamontowania przekaźnika:
30 : biały ucięty przewód, który idzie w kierunku drzwi
85 : sygnał OTWARCIA z centralki
86 : zasilanie 12V
87 : wolna wtyczka
87a : biały ucięty przewód, który idzie w kierunku BSI, oraz sygnał ZAMKNIĘCIA z centralki
Poniżej jest schemat wszystkiego.
Pozdrawiam.