Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: pasek alternatora  (Przeczytany 866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Ornat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I combi
  • Miejscowość: Kraków
pasek alternatora
« dnia: Sierpień 31, 2010, 14:39:47 »
Witam, przeglądałem archiwum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Po 15 tyś. km od ostatniej wymiany znowu rozleciał się  pasek alternatora ( zrobiło z niego makaron ) . Nadmieniam iż poprzednim razem wytrzymał 10 tyś km. Mechanik sprawdzał wszystkie mechanizmy i rolki po których pasek pracuje i niby jest w porządku. Jest to już trzecia usterka. Zakładane paski to Dayco oraz Gates. Nie wiem czy może mieć to jakiś związek ze sprężyną paska mikro V która również była dwukrotnie zmieniana. Proszę o poradę oraz ewentualne sugestie kolegów.

Offline Mariusz Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: citroen xsara1,2000r 1.8i exclusiv
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa,wędkarstwo ekstremalne,połów największych drapierzników
  • Miejscowość: Żory
Re: pasek alternatora
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2010, 20:35:01 »
cześć,sprawdź czy pasek  nie leży wklęsło na kole alternatora lub innych kołach,czasem zdarza się tak że koła  potrafią  się zetrzeć,wtedy pasek albo ściska jeśli jest wklęsłe albo nadmiernie rozciąga jeśli starły się boki koła,wtedy go z czasem porozcina na "makaron",także warto sprawdzić kąt koła alternatora w stosunku do reszty kół,czy się równo pokrywają w lini,sciąg pasek i poruszaj alternatorem czy ma luz na boki,w niektórych autach(nie wiem jak w naszych)są tuleje i jeśli się wytrą to traci się właśnie odpowiedni kąt i tak się dzieje(np starsze bmw).
maniek ;-)

Offline Maciej Ornat

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I combi
  • Miejscowość: Kraków
Re: pasek alternatora
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2010, 14:14:34 »
Finalnie okazało się, że do wymiany jest dolne koło pasowe. Koszt części 250 zł. Kupiłem Hutchinsona i zmieniłem mechanika gdyż wcześniejszy nie potrafił znaleźć przyczyny zrywania pasków twierdząc iż muszą sprzedwać zleżałe.


Polecam www.carsor.pl w razie jakiś problemów kolegów z Krakowa. Pozdrawiam.