Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Porównianie xma z innymi samochodami  (Przeczytany 30761 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #150 dnia: Styczeń 10, 2011, 01:04:00 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
spróbuję nawiązać do tematu:)
przepraszam, że tak trochę odwracam Waszą dyskusję o jakości poszczególnych samochodów:)
czy zrezygnowali byście z komfortu XM(takie zawieszenie jest właściwie nie spotykane u innych producentów) dla innego auta? jakiego? dlaczego?:)


I prawidłowo!
Ja byłbym skłonny zrezygnować...
Ale tylko na rzecz innego Citroena - z doskonalszym, niż XM-owe (w swej prostocie i solidności!) hydro - zawieszeniem.
A dlaczego, to jednocześnie wyjaśniłem  :D

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #151 dnia: Styczeń 10, 2011, 01:11:05 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
spróbuję nawiązać do tematu:)
przepraszam, że tak trochę odwracam Waszą dyskusję o jakości poszczególnych samochodów:)
czy zrezygnowali byście z komfortu XM(takie zawieszenie jest właściwie nie spotykane u innych producentów) dla innego auta? jakiego? dlaczego?:)


I prawidłowo!
Ja byłbym skłonny zrezygnować...
Ale tylko na rzecz innego Citroena - z doskonalszym, niż XM-owe (w swej prostocie i solidności!) hydro - zawieszeniem.
A dlaczego, to jednocześnie wyjaśniłem  :D


Ciekawe jak wyglądają koszty eksploatacji takiego samochodu w porównaniu do Xm-a.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 10, 2011, 01:37:53 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
Ciekawe jak wyglądają koszty eksploatacji takiego samochodu w porównaniu do Xm-a.


Tego jeszcze nie wiem, ale myślę, że nie będą większe, niż XM-a (zwłaszcza, że to model solidniejszy i łatwiejszy do naprawy, niż XM).

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 10, 2011, 21:05:03 »
wątek ma 6 stron, temat to porównaniu XM z innymi samochodami i przez te wszystkie strony ktoś wspomniał kilka słów o P607, C5, C6 i BX.... ma ktoś doświadczenia z innymi autami podobnej klasy czy wszyscy poprzestali na francuskich ?

jak by ktoś obcy to czytał to nie jesteście zabardzo obiektywni.. : "miałem 2x XM, potem C5, wcześniej kiedyś jeździłem BX, teraz znowu XM a tak w ogóle to ze wszystkich jakie miałem to citroen mi najbardziej pasuje" :)

Offline Ireneusz Kuszneruk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Posiadany samochód: Bx 19 TZD
  • Miejscowość: Biala Podlaska
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 10, 2011, 21:12:22 »
Kolego niema lepszych aut niż hydrowozy :-)
Bx 14 TGE '91, zamieniłem benzynę na diesla :-} kontakt tel. 600967118

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 10, 2011, 21:35:28 »
Cytuj

Ireneusz Kuszneruk napisał:
Kolego niema lepszych aut niż hydrowozy :-)


co Twoim zdaniem znaczy 'lepszy' ?

bo jak lepszy znaczy :
 
szybszy - znajdę coś
bezpieczniejszy - też coś powinno być
ekonomiczniejszy - tu chyba nie trzeba dużo szukać...

ale nie chcę się spierać czy hydro są najlepsze czy nie , nie o to chodzi, ciekawiła mnie Wasza opinia na temat innych aut, mając na uwagę to co oferuje XM.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:11:03 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
co Twoim zdaniem znaczy 'lepszy' ?
bo jak lepszy znaczy :
szybszy - znajdę coś
bezpieczniejszy - też coś powinno być
ekonomiczniejszy - tu chyba nie trzeba dużo szukać...
ale nie chcę się spierać czy hydro są najlepsze czy nie , nie o to chodzi, ciekawiła mnie Wasza opinia na temat innych aut, mając na uwagę to co oferuje XM.


Dziwne, że jako posiadacz hydrowozu, zadajesz takie pytania. Przecież Irek próbował Ci wytłumaczyć, że ciężko porównać inne auta, które nie mają hydrauliki. Bo XM - na polu komfortu zawieszenia (i pewnie nie tylko) - będzie od nich po prostu lepszy - co już sprawdzili niektórzy Klubowicze mający do czynienia z Jaguarami, Audiolami, czy Mercami z tradycyjnym resorowaniem.
Najlepiej by było porównywać go z innymi autami z podobnym zawieszeniem.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #157 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:26:01 »
Bartku tylko ciekawe ile osób z klubu ma ten nieziemski komfort który miażdży te Jaguary, Merce i Audiole. Uważam że garstka. Osobiście mam w miarę komfortowego Xm,a , ale to nie jest to co mogłoby zdeklasować resoraki. Niestety one czasem lepiej zachowują się na krótkich nierównościach niż chociażby mój Xm.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #158 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:40:25 »
Dokładnie, ostatnio jechałem (co prawda jako pasażer) Q7 z pneumatyką, fakt, że to już zupełnie inna klasa, ale XMa deklasuje... Poza tym tak jak pisze Mateusz, ile ma tak na prawdę idealnie działające zawieszenie w XM...?

Jedyne co, to hydro w samochodzie budziło u mnie zainteresowanie i chęć podłubania, poprawienia, wyczyszczenia, ubrudzenia się w zielonym eliksirze, w obecnym Megane jeżdżę..., dopiero jak coś się zepsuje to naprawię... [choć teraz już żałuję swojej decyzji :( ]
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 10, 2011, 23:00:01 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Bartku tylko ciekawe ile osób z klubu ma ten nieziemski komfort który miażdży te Jaguary, Merce i Audiole. Uważam że garstka. Osobiście mam w miarę komfortowego Xm,a , ale to nie jest to co mogłoby zdeklasować resoraki. Niestety one czasem lepiej zachowują się na krótkich nierównościach niż chociażby mój Xm.


Niestety - to prawda  :-(
Ale przecież chodzi o porównanie ze sobą w pełni sprawnych aut.
Nie rozważałem tu niezawodności i solidności, której niestety XM-owi brakuje w kilku sprawach (HA, ABS, itd, itp.  ;-)).
A wybieranie krótkich nierówności, to niestety słaba strona XM-ów (a przynajmniej tych z HA  :-)).

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #160 dnia: Styczeń 10, 2011, 23:06:33 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Dokładnie, ostatnio jechałem (co prawda jako pasażer) Q7 z pneumatyką, fakt, że to już zupełnie inna klasa, ale XMa deklasuje... Poza tym tak jak pisze Mateusz, ile ma tak na prawdę idealnie działające zawieszenie w XM...?


Zgadzam się, ale weź pod uwagę, że Q7 to nowe auto, wysokiej klasy i za masę kasy!
Ciekawe, czy będzie jeszcze działało, jeśli doczeka wieku kilkunastu lat - jak XMy?
Zresztą - może gdybyś jechał całkowicie sprawnym XM-em (a jeszcze, jak by był w stanie salonowym, to okazałoby się, że jednak nie jest gorszy, niż to Audi?
Niestety - problemy z komfortem to główna bolączka XM-ów (a już napewno tych z HA!)  :-(

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #161 dnia: Styczeń 11, 2011, 00:03:46 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
 Bo XM - na polu komfortu zawieszenia (i pewnie nie tylko) - będzie od nich po prostu lepszy


ale tytuł wątku to nie : porównanie zawieszenia hydro do tradycyjnego

tylko porównanie XM do innych samochodów

auto to nie tylko zawieszenie.. zdaje sobie sprawy , że niektórzy użytkownicy poświęcają tylko czasu na usprawnienie HA , naprawy elementów hydro zawieszenia które się normalnie zużywają podczas eksploatacji , że już o całej reszcie zapominają (albo boją się myśleć)

ale fajnie było by poczytać porównanie auta w całości a nie tylko wybiórczo..

nie kwestionuję , że XM to coś niezwykłego i sprawne zawieszenie jest naprawdę super, ale na tym świat się nie kończy.. (chyba , że komuś się właśnie na tym skończył.. )

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #162 dnia: Styczeń 11, 2011, 06:44:19 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Bartku tylko ciekawe ile osób z klubu ma ten nieziemski komfort który miażdży te Jaguary, Merce i Audiole. Uważam że garstka. Osobiście mam w miarę komfortowego Xm,a , ale to nie jest to co mogłoby zdeklasować resoraki. Niestety one czasem lepiej zachowują się na krótkich nierównościach niż chociażby mój Xm.


Na pewno problem  jest w w 100% sprawnym hydro ale w zeszłym roku miałem okazję pojeździć Mietkiem W210 okularem i powiem Ci, że komfort powala na kolana-może to zasługa tylnego zawieszenia pneumatycznego(kombi) ale gener. zawieszenie, wyciszenie itd jest na bardzo wysokim poziomie. Ze 3 lata temu miałem rówznież okazje pojeździć Audi A6 z 1 roczników i to auto nazwał bym kompletna porażką zwłaszcza jeśli czytam opinie(szczególnie "dziennikarzy" z różnych brukowców typu AŚ, Motor). Poza dużym wnetrzem(porównywalnym do XM-a) to więcej zalet nie zauważyłem. Kiedys na stacji pogadałem ze starszym jegomościem, który wyjechał z myjki Vel Satisem o tej renówce. Miał ją 3 miesiące i już planwał zmiane na C6 lub ewentualnie C5-jeździł C5 i C6 i stwierdził, że Vel Satis ogólnie jest spoko ale porównując C5 lub C6 to renówce dużo brakuje...
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #163 dnia: Styczeń 11, 2011, 08:39:54 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Dokładnie, ostatnio jechałem (co prawda jako pasażer) Q7 z pneumatyką, fakt, że to już zupełnie inna klasa, ale XMa deklasuje... Poza tym tak jak pisze Mateusz, ile ma tak na prawdę idealnie działające zawieszenie w XM...?

Jedyne co, to hydro w samochodzie budziło u mnie zainteresowanie i chęć podłubania, poprawienia, wyczyszczenia, ubrudzenia się w zielonym eliksirze, w obecnym Megane jeżdżę..., dopiero jak coś się zepsuje to naprawię... [choć teraz już żałuję swojej decyzji :( ]


Q7 akurat nie jeździłem, ale A8, BMW 7 i 5 owszem. Komfort podróżowania tymi autami w porównaniu z XMem jest porównywalny. Zapewne to jest sprawa "nowości" pojazdu. Nie ma uczucia płynięcia jak XMenie ale za to wyciszenie wnętrza i tłumienie nierówności jest lepsze. Myślę, że wygodniej byłoby tylko w C6. Tak mi się wydaje, bo wiem co oferuje nowe C5 z HA i jest zabójczo wygodne, oferujące komfort podróży porównywalny z megalimuzynami jak A8 i BMW7.
Biorąc jeszcze pod lupę BMW7 (rok 1998, E38)a XMa. Komfort podobny. Za to osiągi lepsze. 4 litrowe V8 zapewnia super doznania przy czym ekonomia na poziomie ZPJ4 (szok). Trakcja dużo lepsza niż w XMie. Napęd na tył więc kiera nam nie ucieka za to XM ma Diravi, ale tylko niektóre. Bmka jest łatwiejsza w serwisowaniu, łatwiejszy dostęp w komorze silnika, silnik umieszczony wzdłużnie. Jak z kosztami, nie wiem. Ale chyba poducha nie kosztuje 2,2 tys złotych a na bank można ją dostać. Lepszy dostęp do części. Tylko XM ma to coś...

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #164 dnia: Styczeń 11, 2011, 09:55:10 »
Zgadzam się, a co do tego co powiedziałeś, wytłumienie w samochodzie może dać bardzo bardzo dużo lepsze poczucie komfortu. Na stronie Klubu czytałem kiedyś takie opinię "w golfie jest twardziej ale dużo ciszej, w Xantii bardziej miękko ale głośno". Nawet jeśli samochód będzie miękki (mój raczej do tych należał), ale będzie w nim głośno to odczucia są zupełnie inne, bo przez te hałasy po prostu bardziej zwraca się uwagę na dziury itd.

Co do tematu, w moim obecnym sztruclu, którym pojawiłem się raz na spocie w Częstochowie przewiozłem chłopaków, którzy tak jak ja zauważyli, że zawieszenie mimo, że tradycyjne to jest stosunkowo komfortowe. Dzięki dość miękkiemu i lepszemu wyciszeniu i ogólnym mniejszym zużyciem auta (2002r) komfort odczuwalny jest wg mnie na tym samym poziomie co w moim byłym XM.

Swojego czasu, gdy brakowało mi komfortu w XM brałem i jeździłem Octavką taty, wtedy mi przechodziło, bo chociaż IMHO to fajny samochód (tylko w tej wersji :) ), to ma zbyt sztywne zawieszenie (choć wyjątkowo trwałe).
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #165 dnia: Styczeń 11, 2011, 12:13:33 »
Xm ma to coś w sobie i to jest jego przewaga. Mojemu kilka razy zdarzyło się załapać ten niebywały komfort i muszę przyznać, że gdyby tak cały czas jeździł to rzeczywiście nie miałby równych wśród podobnych sobie wiekowo aut. Nagle wszystkie hałasy dobiegające z zawieszenia umilkły, a dziury, łaty i nierówności na drodze było widać tylko przez przednią szybę. To była chwila dla której trzymam i cały czas próbuję "uzdrowić" to hydro :)

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #166 dnia: Styczeń 11, 2011, 12:43:28 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
ale tytuł wątku to nie : porównanie zawieszenia hydro do tradycyjnego
tylko porównanie XM do innych samochodów
auto to nie tylko zawieszenie...


OK, ale skoro mamy porównywać, to całościowo - więc nie możemy pomijać tak istotnej rzeczy, jak konstrukcja zawieszenia i jego działanie!
Dziwne, że ludzie, porównując auta z hydrauliką z innymi,  najpierw zachowują się tak, jak gdyby tej hydrauliki "nie zauważali", a potem nagle piszą o "wysokiej awaryjności, czy ogromnych kosztach napraw, bądź utrzymania związanych z hydrauliką" (nie mam tu na myśli Ciebie)...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #167 dnia: Styczeń 11, 2011, 12:57:23 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Xm ma to coś w sobie i to jest jego przewaga. Mojemu kilka razy zdarzyło się załapać ten niebywały komfort i muszę przyznać, że gdyby tak cały czas jeździł to rzeczywiście nie miałby równych wśród podobnych sobie wiekowo aut. Nagle wszystkie hałasy dobiegające z zawieszenia umilkły, a dziury, łaty i nierówności na drodze było widać tylko przez przednią szybę. To była chwila dla której trzymam i cały czas próbuję "uzdrowić" to hydro :)


Czyli napewno musisz coś w nim poprawić.
Ale znów wracamy do tego, że większość XM-ów nie jest tak komfortowa, jak mogłaby i powinna być, niestety...  ;-(
Więc - moim zdaniem - jest bezcelowe porównywać je z dużo nowszymi i sprawnymi autami.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #168 dnia: Styczeń 11, 2011, 15:04:01 »
XM to nie tylko hydro, to także [color=ff0000]piii[/color]ta buda, której nie rusza rdza, to także dobrej jakości wnętrze, nawet te wsiowe plastiki po 10 latach trzymają fason, welurek miękki, skóra jak dobrze dbana to jak nówka, [color=ff0000]piii[/color]te jednostki napędowe, 2.1TD po pól miliona bez zająknięcia robią, 3 litrówki też dobrze sobie radzą... Wszystko cacy i malina, gdyby nie niemiecka elektryka-padlina!

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #169 dnia: Styczeń 11, 2011, 16:30:10 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
XM to nie tylko hydro, to także [color=ff0000]piii[/color]ta buda, której nie rusza rdza, to także dobrej jakości wnętrze, nawet te wsiowe plastiki po 10 latach trzymają fason, welurek miękki, skóra jak dobrze dbana to jak nówka, [color=ff0000]piii[/color]te jednostki napędowe, 2.1TD po pól miliona bez zająknięcia robią, 3 litrówki też dobrze sobie radzą... Wszystko cacy i malina, gdyby nie niemiecka elektryka-padlina!


Ogólnie to się zgadzam, jednak napisałeś bardzo idealistycznie  :D
Chyba sam się już przekonałeś, że - niestety - nie są to auta idealne. Niektóre rzeczy są w nich jakby nie do końca przemyślane (a może świadomie - wiadomo, o co chodzi  ;-)) i stwarzają problemy. I nie chodzi mi tylko o elektrykę...

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #170 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:18:38 »
Ja porównam do BMW E60, bo dosyć często mam okazję tym jeździć w pracy i to wieloma egzemplarzami.

Od razu rzuca się w oczy różnica pokoleń. Po prostu, XM to już nie dzisiejsza epoka i to widać w mnogości wyposażenia BMW. Czymś oczywistym jest grzanie siedzeń, porządne audio z CD, czujnik deszczu i światła (zapala sam mijania lub dzienne, uruchamia wycieraczki z częstotliwością adekwatną do intensywności opadu), czujniki parkowania, światła xenonowe, automatyczna skrzynia biegów, nawigacja, monitor ciśnienia w kołach. Nie jest to wyposażenie dołączane standardowo, ale brakuje go w mniejszości. Do tego takie bajery jak wyświetlanie prędkości i komunikatów na szybie, Night Vision, kamera cofania. Dużo jest szczegółów jak chociażby ilość punktów regulacji foteli. Nie można zapomnieć o bezpieczeństwie - kontrola trakcji, ABS, mnogość poduszek powietrznych, odstrzeliwana klema akumulatora i znów szczegół - otwieranie zamków po wykryciu wypadku. Patrząc bardziej z technicznego punktu, elektryka ma ogromną ilość funkcji. Auto dba nawet o akumulator, nie pozwoli go wyczerpać do zera, kolejno odłączając zbędne odbiorniki aby zostało energii do rozruchu. Do tego monitoruje pobory prądu, więc w razie czego można sprawdzić co było powodem wyładowania - niepokoje na CAN i nieuśpione sterowniki, czy niefabryczne dodatki typu alarm lub śledzenie. Silniki to najczęściej diesle 2 lub 3-litrowe. Niestety nie są to już tak trwałe jednostki. Padają wtryskiwacze, świece żarowe (potrzebne podczas normalnej pracy, nie tylko rozruchu), turbiny, kolektory o zmiennej geometrii, pojawiają się wycieki. Osiągi, ekonomia i ochrona środowiska kosztem trwałości. To nie znaczy oczywiście, że motor rozleci się całkiem po 100 tyś. km. Co do zawieszenia, zestrojone jednak twardo w porównaniu do XM. Czuć to chociażby jadąc powoli po zmrożonym śniegu. Do tego dochodzą niskoprofilowe opony run on flat. Nie znam jeszcze tak dokładnie jego następcy - BMW F10. Czas pokaże, ale już teraz wiem, że ma jeszcze więcej elektryki i jeszcze bardziej komfortowe wnętrze. Systemy też są bardziej rozbudowane, np. maska jest odstrzeliwana, by chronić potrąconego pieszego. Czasem mi brakuje w moim XM pewnych rzeczy z BMW, ale wiem, że za te cenę ciężko znaleźć bardziej luksusowy samochód, a ogólnie ciężko znaleźć porównywalnie niezwykły.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #171 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:51:56 »
taki porównanie :( prędzej z C6.

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #172 dnia: Styczeń 11, 2011, 20:35:04 »
Mam wersje skandynawska wiec nie jest tak zle, a do wiesniakowozu (przyzwyczajenie :)) brakuje mi tylko kilka opcji.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #173 dnia: Styczeń 11, 2011, 21:52:45 »
XM - Samochód osobowy klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1989 - 2000. I z takimi autami powinien być równany.
No ale ok, ja mogę porównać z Volvo V70 ze swoim modelem bo takim mam okazję śmigać.
Rozmiarowo mniej więcej to samo, przynajmniej z zewnątrz, w środku zauważalnie ciaśniej, welur, plastiki gorszej jakości, model z 2005 roku, a wszystko już skrzypi, miejscami widać ślady pazurów. Klimatyzacja - bajka, niestety ja w swoim XMie nie mam nawet podstawowej ale mam elektryczny szyberdach, który jako tako spełnia funkcję wietrzenia auta.
W volvo wpadli na pomysł trzymaka na kubek, w XMie taki ficzer sam musiałem dorobić. Elektryczne fotele w Volviaku, cóż, raz się ustawia i zapomina, więc czy jest to elektryk, czy manual to żadna dla mnie różnica. W XMie wygodniej są rozmieszczone guziki, w V70 guzik od ESP czy Winter Mode jest niewidoczny, bo zasłaniany przez lewarek.
Kolejnym minusem szweda jest kompletnie spartolona przestrzeń pomiędzy fotelami, fajno, że dali podwójny schowek, kilka dodatkowych skrytek, ale strach to ruszać, człowiek ma wrażenie, że klapka od schowka zostanie mu w palcach. W XMie jest po prostu pojemny podłokietnik. V70 to 2.5 D5 automat, cóż, mój poprzedni XM MK1 miał automat, który w końcu i tak został wywalony... W V70 jest kickdown, dwa razy pedał gazu i auto dostaje kopa, ale czuć, że pomimo 150 koni słabo się zbiera, jest ekonomicznie, no ale witamy common rail, listwy wtryskowe, wymiana oringu na skrzyni kosztowała 1500 zł...
Układ kierowniczy, wspomaganie jest ale to nie to samo, ciągle zapominam, że nie ma autopowrotu, paluszkiem nie pokręcisz, w dodatku każde najmniejsze drganie czuć.
Tył, szału nie ma, ciasno, poza tym czuć każdy wybój, jak przesiadam się do V70 to odnoszę wrażenie, że nagle nam wywiało asfalt z dróg i zostały same kocie łby. Bagażnik... Pojemność podobna, plusem jest, że do V70 wchodzi cały materac dla 2 osób.

Sumując, volviakem na raz zrobiłem 1200 km z dwoma postajami na tankowanie i siku, ale więcej nie szło, ból pleców, zmęczenie itp.
Moja kobieta mówi jasno XM, bo po trasie są jeszcze siły na różne przyjemności.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #174 dnia: Styczeń 12, 2011, 11:34:51 »
No właśnie. Nie mogę jakoś sobie wytłumaczyć dlaczego przejechanie takiego samego, długiego odcinka luksusowym Cryslerem mojego brata jest jakby bardziej męczące. Nuda, cisza w środku, nic się nie dzieje. To bardzo dobre wyciszenie jest wręcz upierdliwe bo można usnąć za fajerą. Silnika nie słychać wcale jakbym jechał tramwajem co nie sprzyja rozrywce podczas manewrów autem z grubo ponad dustu konnym silnikiem.Nuda .Prawda ,wentylowane fotele są dużo przyjemniejsze latem ale mimo wszystko wyprofilowanie anatomiczne niespecjalne-na postoju z wyraźną ulgą prostuje się kości. Z dodatkowych bajerów typu poduszki ,pirotechnika  nie miałem okazji skorzystać  ;) . Trakcja i tłumienie drgań  bez zarzutu ale brakowało mi tego XM-mowego płynięcia na prostych odcinkach. Komfort jazdy można powiedzieć porównywalny bo z większej ilości bajerów typu pamięci indywidualnych ustawień korzysta się tylko raz. Oczywiście przegrywa z XM-mem gdy trzeba pokonać wyższą przeszkodę typu krawężnik podczas parkowania- można jedynie powzdychać do wolnego miejsca na chodniku i szukać zatoczki :( . Również diravi w sytuacjach częstych manewrów jest nieocenione. Nawet tej zimy  prawdopodobnie uratowało mi tyłek gdy wpadłem w poślizg   pracuje dużo szybciej niż ręczne kręcenie ,po puszczeniu kierownicy koła są błyskawicznie na wprost gdy auto "idzie bokiem" na łuku  gotowe do następnego manewru.Podsumowując. Praktycznie każda limuzyna ma to, co dla jednych jest wadą a dla innych  zaletą. Każdy swoje chwali mimo upływu lat XM dzielnie jednak odpiera ataki konkurencji nie dając się zepchnąć do lamusa.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )