Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Porównianie xma z innymi samochodami  (Przeczytany 30758 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #175 dnia: Styczeń 12, 2011, 14:53:03 »
Na święta jechałem do PL z Oslo. Norwegia, Szwecja, Niemcy i cala Polska tylko postoje na siku i tankowanie. A jak przyjechałem pod dom w Rzeszowie to nie chciałem wysiadać z fotela ale zona skusiła mnie pierogami :D

Jechałem ta sama trasę Paskiem B3 (dobre auto) brakowało mi kołysania, fotele jak z kamienia a na odcinkach gdzie XM wymiata, pasek nie dawał rady.

P.S Po nr VIN wyszło ze Passat został wyprodukowany w 1994. W dowodzie w polu pierwsza rejestracja widniał napis 1992.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #176 dnia: Styczeń 12, 2011, 17:39:51 »
Akurat co do kontroli XMa na drodze, no ja odnoszę wrażenie, że ten 1.5t kloc na lodzie idzie jak sanki, ostatnio na rondzie we Wrocławiu leciałem, koła zablokowane, zero kontroli, nic, jak sanki, aczkolwiek na katowickiej, jak były te zamiecie, to XM na śniegu stawał dęba bez zarzucania.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #177 dnia: Styczeń 13, 2011, 11:29:10 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Akurat co do kontroli XMa na drodze, no ja odnoszę wrażenie, że ten 1.5t kloc na lodzie idzie jak sanki, ostatnio na rondzie we Wrocławiu leciałem, koła zablokowane, zero kontroli, nic, jak sanki, aczkolwiek na katowickiej, jak były te zamiecie, to XM na śniegu stawał dęba bez zarzucania.


Technologia idzie jednak do przodu, nie twierdzę , że te wszystkie wynalazki (kontrola trakcji, pewnie nowocześniejszy ABS i inne elektroniczne systemy) zastąpią zdrowy rozsądek i kierowcę, ale wiele potrafią i przeciętnemu zjadaczowi chleba pomogą wyprowadzić auto na prostą.

Xm z racji roku produkcji posiada większości z nich nie posiada,

a co do prowadzenia na zimowej nawierzchni , trakcji można pozazdrościć tym co mają 4x4..i nie chodzi o terenówki, ale nawet osobówkę ze stałym napędem na 4koła - poprzednia zima dała mi dużo do myślenia na ten temat, ta jest jakaś łagodniejsza (odpukać)

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #178 dnia: Styczeń 13, 2011, 18:45:57 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Akurat co do kontroli XMa na drodze, no ja odnoszę wrażenie, że ten 1.5t kloc na lodzie idzie jak sanki, ostatnio na rondzie we Wrocławiu leciałem, koła zablokowane, zero kontroli, nic, jak sanki, aczkolwiek na katowickiej, jak były te zamiecie, to XM na śniegu stawał dęba bez zarzucania.


Ja od siebie muszę przyznać, że XM jest jednak stabilny w prowadzeniu, więc tu ma u mnie plusa  :-)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #179 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:14:08 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Akurat co do kontroli XMa na drodze, no ja odnoszę wrażenie, że ten 1.5t kloc na lodzie idzie jak sanki, ostatnio na rondzie we Wrocławiu leciałem, koła zablokowane, zero kontroli, nic, jak sanki, aczkolwiek na katowickiej, jak były te zamiecie, to XM na śniegu stawał dęba bez zarzucania.


Ja od siebie muszę przyznać, że XM jest jednak stabilny w prowadzeniu, więc tu ma u mnie plusa  :-)


Ale jednak przy manewrach daje się wyczuć miękkość auta. Nie wiem, czy to wina późnych progów działania HA, czy wysokich opon. Na szczęście to nie jest tak istotne. XM to nie stare BMW dla agrodriftera :P
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #180 dnia: Styczeń 14, 2011, 00:40:19 »
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Ale jednak przy manewrach daje się wyczuć miękkość auta. Nie wiem, czy to wina późnych progów działania HA, czy wysokich opon. Na szczęście to nie jest tak istotne. XM to nie stare BMW dla agrodriftera :P


A gruszki wszystkie masz takie, jak trzeba?
No właśnie - pamiętajcie, że XM to nie wyścigówka!

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #181 dnia: Styczeń 14, 2011, 01:03:12 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Ale jednak przy manewrach daje się wyczuć miękkość auta. Nie wiem, czy to wina późnych progów działania HA, czy wysokich opon. Na szczęście to nie jest tak istotne. XM to nie stare BMW dla agrodriftera :P


A gruszki wszystkie masz takie, jak trzeba?
No właśnie - pamiętajcie, że XM to nie wyścigówka!


cobyście z gruszkami nie kombinowali, takie auto jak XM nigdy nie będzie mistrzem górskich serpentyn,

pomijając zawieszenie, napęd na przód jest kompromisem, jak zresztą większość dzisiejszych aut, jeszcze nieliczni produkują auta z napędem na tył, gdzie wszystko jest ' po bożemu', no ale wszystko rozbija się o $$

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #182 dnia: Styczeń 14, 2011, 12:40:11 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:


cobyście z gruszkami nie kombinowali, takie auto jak XM nigdy nie będzie mistrzem górskich serpentyn,

pomijając zawieszenie, napęd na przód jest kompromisem, jak zresztą większość dzisiejszych aut, jeszcze nieliczni produkują auta z napędem na tył, gdzie wszystko jest ' po bożemu', no ale wszystko rozbija się o $$

Szczerze mówiąc zdania na temat prowadzenia mogą byc podzielone dla tych co nie widzieli

Film stary jak świat ale ukazujący możliwośc uzyskania kompromisu pomiędzy komfortem miękkości a stabilnością prowadzenia w szybkich manewrach auta sport coupe. Nie ulega wątpliwości,że posiadacz tego drugiego dużo lepiej czuje drogę na co dzień ( a zwłaszcza jej nierówności ;) )
Oczywiście AWD jest na górskich szlakach nie do pobicia,ale to inna bajka i wymaga porównania w innej klasie.Sama konstrukcja HA ma już w sumie swoje lata ale gdy jest wszystko sprawne jazda XM-em jest w miarę komfortowa i stabilna.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #183 dnia: Styczeń 14, 2011, 20:27:31 »
Cytuj

Artur Majewski napisał:
Sama konstrukcja HA ma już w sumie swoje lata ale gdy jest wszystko sprawne jazda XM-em jest w miarę komfortowa i stabilna.


Tu się zgadzam - w miarę...  ;-)
... bo wciąż pozostaje niedosyt za sprawdzonymi (i pewniejszymi), wzorcowymi konstrukcjami zawieszenia starszych Citroenów, które (niestety!) w wyniku cięcia kosztów produkcji, nie zostały wprowadzone w XM-ach...
Próbowano to "zrekompensować" wprowadzeniem HA, jednak wiemy, co z tego wyszło...  :-(

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #184 dnia: Styczeń 14, 2011, 22:29:49 »
Dorzucę coś od siebie:
- porównanie Xm'a z konkurencją w tej klasie niestety w języku niemieckim, w kilku częściach. Link do cz.1
http://www.youtube.com/watch?v=Ilc_Ngn3ahE

- jeśli chodzi o trakcję to ten film jest dość wymowny:
http://www.youtube.com/watch?v=gVPXgvOl0xc

- i jeszcze porównanie z Audi 100 (niestety jakość fatalna)
http://www.youtube.com/watch?v=6kx0v5UDjbw
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #185 dnia: Styczeń 14, 2011, 22:41:14 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:

Tu się zgadzam - w miarę...  ;-)
... bo wciąż pozostaje niedosyt za sprawdzonymi (i pewniejszymi), wzorcowymi konstrukcjami zawieszenia starszych Citroenów, które (niestety!) w wyniku cięcia kosztów produkcji, nie zostały wprowadzone w XM-ach...
Próbowano to "zrekompensować" wprowadzeniem HA, jednak wiemy, co z tego wyszło...  :-(


Czy ta informacja jest potwierdzona, czy to tylko Twoje domysły?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Maciej Dankiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 309
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Renault Safrane V6i
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #186 dnia: Styczeń 14, 2011, 22:52:43 »
No właśnie Bartku, kiedyś mi odpowiedziałeś że nie miałeś jeszcze przyjemności jazdy CX'em, a ciągle porównujesz Xm'a właśnie z Cx'em.
A HA nie miało niczego rekompensować lecz dać kompromis pomiędzy komfortem a stabilnością prowadzenia...
Były: Renault 11 1.2 spring ('88r), Nissan Sunny 1.4 SLX (N14, '92r), Citroen XM MkII 2.1TD HA II MULTIPLEX ('96r)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #187 dnia: Styczeń 14, 2011, 23:04:02 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Ale jednak przy manewrach daje się wyczuć miękkość auta. Nie wiem, czy to wina późnych progów działania HA, czy wysokich opon. Na szczęście to nie jest tak istotne. XM to nie stare BMW dla agrodriftera :P


A gruszki wszystkie masz takie, jak trzeba?
No właśnie - pamiętajcie, że XM to nie wyścigówka!


Tu nie chodzi o to jakie mam gruszki, tylko o to, że je w ogóle mam. Z jakiegoś powodu producenci aut, które mają się prowadzić precyzyjnie ich nie montują. Z pewnością nie chodzi tu o cięcia kosztów  ;-)
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #188 dnia: Styczeń 14, 2011, 23:37:14 »
Chodzi o to ze Citroen opatentował zawieszenie i nikt poza nim nie ma dostępu do hydro.

No chyba ze Peugeot w 405.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #189 dnia: Styczeń 15, 2011, 00:25:58 »
Temat hydro został podjęty jako innowacyjny i oryginalny przez Citroena. Z bogactwa doświadczeń w tej dziedzinie po wygaśnięciu praw patentowych zapewne skorzystają wkrótce inni żeby zabłysnąć oryginalnoscią chodzą słuchy, że przymierza się do takiego pomysłu Toyota. Póki co pewnikiem jest, że ze względu na swoją złożoność układ ten zawsze będzie droższy od sprężyny a konkurencja zaciera ręce bo ich jest tańsze więc ???  Cieszmy się tym co mamy bo nieprędko pojawi się klon XM-a ze względu na koszty.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #190 dnia: Styczeń 15, 2011, 12:12:29 »
Cytuj

Krzysztof Kolano napisał:
Chodzi o to ze Citroen opatentował zawieszenie i nikt poza nim nie ma dostępu do hydro.

No chyba ze Peugeot w 405.


O ile mi wiadomo europejskie patenty mogą trwać maksymalnie 20 lat.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #191 dnia: Styczeń 15, 2011, 16:11:46 »
Na bieżąco testowane zawieszenia z dodatkiem pneumatyki w celu ulepszenia komfortu i wszechstronności auta. Szukane są różne drogi więc przypuszczam , że historia zatoczy koło i prędzej czy później znów się spotkamy z limuzyną o rewelacyjnych jak na swoje czasy właściwościach w wydaniu z przyszłości. Zapewne będzie kosztowała krocie a ktoś sprytny wykorzysta dodatkowo energię przepływu cieczy przy tłumieniu drgań do ładowania akumulatora coby był jeden bajer więcej ;)
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #192 dnia: Styczeń 15, 2011, 16:34:47 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
Czy ta informacja jest potwierdzona, czy to tylko Twoje domysły?


Poczytaj trochę tu i ówdzie, to dojdziesz do podobnych wniosków. Poza tym potwierdzą to także osoby, które miały, bądź nadal mają XM-a i starsze hydropneumatyki...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #193 dnia: Styczeń 15, 2011, 16:46:49 »
Cytuj

Maciej Dankiewicz napisał:
No właśnie Bartku, kiedyś mi odpowiedziałeś że nie miałeś jeszcze przyjemności jazdy CX'em, a ciągle porównujesz Xm'a właśnie z Cx'em.
A HA nie miało niczego rekompensować lecz dać kompromis pomiędzy komfortem a stabilnością prowadzenia...


Zgadza się - jeszcze nie miałem, ale może już wkrótce...
Porównuję nie tylko z CX-em, ale po prostu z Cytrynami starszej generacji, w których nie było gumowych poduszek i kolumny McPhersona.
Miało dać kompromis, ale chyba nie bardzo im to wyszło... Chodziło mi o to, że wprowadzenie HA miało dać nadzieję na wspaniałą jazdę (i niejako odwrócić uwagę od uproszczonej konstrukcji mechanicznej zawieszenia), a tymczasem przyczyniło się do pogorszenia jej warunków...
Ostatnio na spotkaniu XM-owców ktoś sam stwierdził, że HA reaguje zbyt nerwowo (i nie byłem to ja  ;-)).

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #194 dnia: Styczeń 15, 2011, 17:03:45 »
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Tu nie chodzi o to jakie mam gruszki, tylko o to, że je w ogóle mam. Z jakiegoś powodu producenci aut, które mają się prowadzić precyzyjnie ich nie montują. Z pewnością nie chodzi tu o cięcia kosztów  ;-)


Wciąż mam wrażenie, że większość właścicieli XM-ów zapomina, po co wynaleziono hydropneumatykę (dla komfortowej, miękkiej jazdy!) i próbuje używać XMy jako auta sportowe  :-)
Bo zapominają, że XM miał być eleganckim samochodem do jazdy wygodnej i bezpiecznej (miało to zapewnić HA), a nie do wyścigów ulicznych  :D
I niby takim został stworzony. Ale ponieważ precyzja prowadzenia i miękkość resorowania nie idzie w parze, więc spróbowano uzyskać jaki - taki kompromis, przez wprowadzenie HA...

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 15, 2011, 17:09:07 »
Cytuj

Krzysztof Kolano napisał:
Chodzi o to ze Citroen opatentował zawieszenie i nikt poza nim nie ma dostępu do hydro.
No chyba ze Peugeot w 405.


O takiej 405-ce nic mi nie wiadomo, ale podobne zawieszenia stosował Mercedes, Fiat i chyba też Audi (ale tylko w nielicznych modelach).
Był też hydropneumatyczny mały czołg radziecki i polska konstrukcja Poloneza z zawieszeniem hydroaktywnym (ten samochód został skonstruowany w podobnym czasie, co XM!).
Poszukaj na YouTube, to się przekonasz...

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 15, 2011, 17:10:13 »
Drogi Bartku, może zaczniesz w pierwszej kolejności od naprawy swojego HA zamiast je wciąż opluwać? Powoli męczące się robi czytanie Twoich postów, o tym że HA jest nerwowe, że wiecznie twardo, itp. Tak się składa, że w dzisiejszych czasach kiedy to po autostradzie w Polsce można legalnie jechać 150km/h jest to układ wręcz niezbędny do bezpiecznego poruszania się! Gwarantuje Ci także, że Xm ze sprawnym układem HA naprawdę jest bardzo komfortowy i prowadzi się nad podziw stabilnie.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 15, 2011, 17:38:24 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
Drogi Bartku, może zaczniesz w pierwszej kolejności od naprawy swojego HA zamiast je wciąż opluwać? Powoli męczące się robi czytanie Twoich postów, o tym że HA jest nerwowe, że wiecznie twardo, itp. Tak się składa, że w dzisiejszych czasach kiedy to po autostradzie w Polsce można legalnie jechać 150km/h jest to układ wręcz niezbędny do bezpiecznego poruszania się! Gwarantuje Ci także, że Xm ze sprawnym układem HA naprawdę jest bardzo komfortowy i prowadzi się nad podziw stabilnie.


A skąd domysł, że potrzebuję takich napraw?
Bo wytykam to, co złe?
Nie opluwam, ale widzę, co się dzieje przez to "wspaniałe" HA.
Na inne konstrukcje ludzie aż tak nie narzekają - tylko z tym zawsze ktoś ma problemy!
A to, że jest nerwowe, powiedział ktoś inny (przecież napisałem, prawda?)!
Tak się składa, że te 150 "legalnie" pojedziesz rzadko gdzie, więc niewielka to pociecha (a właściwie uciecha dla zainteresowanych ;-)).
Powiem inaczej: nie jest sztuką jechać szybko i bezpiecznie, mając za sobą układy elektroniki - sztuka jest jechać tak bez tego! A co będzie, gdy nagle zawiedzie?
Kiedyś zdziwiłem się, jak ktoś mi powiedział, że w jednym ze znanych warszawskich warsztatów naprawiających Cytryny, zamiast naprawiać HA - wycinają je. A teraz sam doszedłem do wniosku, że chyba mają rację. Bo inaczej ich klienci co jakiś czas wracaliby niezadowoleni, a tak, to mają po prostu przez cały czas pewnie, bo bezproblemowo działające zawieszenie.
Co z tego, że ze sprawnym układem HA niby prowadzi się świetnie, skoro to takie "na wodzie pisane"  ;-)

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 15, 2011, 20:36:38 »
u mni dziala HA. jestem zadowolony i wycinanki lowickiej robic nie bede. kazdy normalny czlowiek od czasu do czasu lubi powariowac samochodem ale Xm jest stworzony do jazdy dostojnej i tak trzeba nim jezdzic. wtedy widac jego sile i potege.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 15, 2011, 20:51:30 »
Co nie zmienia faktu, że XMem też można nieźle zaszaleć, kwestia wprawy i przyzwyczajenia - to nawet stół będzie nadawał się do jazdy.
Ja dzisiaj ładnie dolinką służewiecką przemknąłem, co by przeczyścić wtryski vervą, do 170 dobiłem - dzieci nie róbcie tego w domu ^^ poza tym miśki tam czasem suszą, raz złapali w XMie, było ciemno, ale musieli stwierdzić, że jakiś bonzo limuzyną śmiga bo było 500 pln i 10pkt bez zmiłowania...