Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Porównianie xma z innymi samochodami  (Przeczytany 30265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 15, 2011, 20:58:40 »
Cytuj

Zgadza się - jeszcze nie miałem, ale może już wkrótce...
Porównuję nie tylko z CX-em, ale po prostu z Cytrynami starszej generacji, w których nie było gumowych poduszek i kolumny McPhersona.


-wódka jest nie dobra!
-nie smakuję ci?
-jeszcze nie próbowałem...

Cytuj

Miało dać kompromis, ale chyba nie bardzo im to wyszło... Chodziło mi o to, że wprowadzenie HA miało dać nadzieję na wspaniałą jazdę (i niejako odwrócić uwagę od uproszczonej konstrukcji mechanicznej zawieszenia), a tymczasem przyczyniło się do pogorszenia jej warunków...


Gdyby pogorszyło warunki jazdy, nigdy by HA nie zastosowano. W żadnym aucie po przejechaniu 1000km nie czułem się tak wypoczęty jak w XMie. XM z HA bardzo sprawnie wykonuje agresywne manewry jak na swoje gabaryty i masę.
HA skutecznie odwróciło uwagę od zawieszenia typu McPherson. Auto jest co najmniej tak komfortowe jak z segmentu F.
Tylko niesprawne HA pogarsza warunki jazdy!

Cytuj

Ostatnio na spotkaniu XM-owców ktoś sam stwierdził, że HA reaguje zbyt nerwowo (i nie byłem to ja  ;-)).

Gdyby reagowało z opóźnieniem nie byłoby sensu jego stosowania.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:07:24 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
 Xm jest stworzony do jazdy dostojnej i tak trzeba nim jezdzic.


Tu się zgadzam  :D

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:08:30 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Co nie zmienia faktu, że XMem też można nieźle zaszaleć, kwestia wprawy i przyzwyczajenia - to nawet stół będzie nadawał się do jazdy.
Ja dzisiaj ładnie dolinką służewiecką przemknąłem, co by przeczyścić wtryski vervą, do 170 dobiłem - dzieci nie róbcie tego w domu ^^ poza tym miśki tam czasem suszą, raz złapali w XMie, było ciemno, ale musieli stwierdzić, że jakiś bonzo limuzyną śmiga bo było 500 pln i 10pkt bez zmiłowania...


"och, Ty w zyciu"- cytat K. Strasburger, Familiada 15/01/2011 g. 14.00 TVP 2.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #203 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:21:00 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
 raz złapali w XMie, było ciemno, ale musieli stwierdzić, że jakiś bonzo limuzyną śmiga bo było 500 pln i 10pkt bez zmiłowania...


Przypuszczam, że po znacznym przekroczeniu ograniczenia prędkości w innym aucie byłoby tak samo...  ;-)

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:21:20 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:

Wciąż mam wrażenie, że większość właścicieli XM-ów zapomina, po co wynaleziono hydropneumatykę (dla komfortowej, miękkiej jazdy!) i próbuje używać XMy jako auta sportowe  :-)


Bzdura. Ideą powstania zawieszenia hydropneumatycznego było
uzależnienie sztywności zawieszenia od prędkości, zapewnienie stałego prześwitu oraz niezmienna charakterystyka zawieszenia od obciążenia.

Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
I niby takim został stworzony. Ale ponieważ precyzja prowadzenia i miękkość resorowania nie idzie w parze, więc spróbowano uzyskać jaki - taki kompromis, przez wprowadzenie HA...


Sprężyna gazowa (grucha, sfera) zapewniała własnie zmienną od obciążenia (statycznego, dynamicznego) częstotliwość drgań własnych nadwozia poprzez  zmienną charakterystykę sztywności.
HA było pierwszym w europie systemem adaptacyjnym. Które ukazało możliwość natychmiastowej zmiany charakterystyki dynamicznej pojazdu. Przy okazji wykorzystując zalety hydropneumatyki.
Więc jak widzisz nie chodziło jaki taki kompromis i nie przez zastosowanie HA.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #205 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:30:19 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Gdyby pogorszyło warunki jazdy, nigdy by HA nie zastosowano. XM z HA bardzo sprawnie wykonuje agresywne manewry jak na swoje gabaryty i masę.


Według posiadaczy starszych hydropneumatyków, Mc Pherson odczuwalnie pogorszył warunki jazdy, a jednak go zastosowano, bo ważniejsze były oszczędności!
Dlaczego większość osób zwraca uwagę tylko na zachowanie auta przy agresywnej jeździe, a nie zauważa, jak zachowuje się w normalnych warunkach (czy nic nie stuka, czy nie trzęsie, jak wybiera nierówności, itd.)?

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #206 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:39:53 »
Jak napisał Maciek Janowski:

Cytuj

...Xm jest stworzony do jazdy dostojnej...


I tak się właśnie jedzie normalnie.

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #207 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:40:28 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Bzdura. Ideą powstania zawieszenia hydropneumatycznego było uzależnienie sztywności zawieszenia od prędkości


Tak?! A niby jak w autach bez HA (na początku tego nie było!) zawieszenie miało zmieniać sztywność?

Cytuj

Więc jak widzisz nie chodziło jaki taki kompromis i nie przez zastosowanie HA.


Może i chcieli zrobić coś lepszego, niż zrobili; ale co z tego wyszło, niech odpowie sobie każdy sam...

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:52:53 »
Wódka jest dobra ale bimberek lepszy.
Widzę, że Maciej należy do grona wielbicieli Familiady. Szacun.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:54:28 »
HA gdyby nie byl potrzebny i nie zapwnialby poprawy trakcji to zapewne zastosowaliby piuropusz na dachu.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:56:03 »
Dzieci moje drogie, kłócicie się jak przekupy na targu.
XM jest [color=ff0000]piii[/color]ty i basta.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:56:54 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:

Może i chcieli zrobić coś lepszego, niż zrobili; ale co z tego wyszło, niech odpowie sobie każdy sam...


A co Twoim zdaniem zrobili?
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #212 dnia: Styczeń 15, 2011, 22:03:53 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Wódka jest dobra ale bimberek lepszy.
Widzę, że Maciej należy do grona wielbicieli Familiady. Szacun.


naleze do "grona wielbicieli" humoru K.S.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #213 dnia: Styczeń 15, 2011, 22:48:09 »
Jeśli Xm'a stworzyli do dostojnej jazdy to po co tam wkładali silnik 200 konny i HA ? Mój Xm dużo lepiej znosi szybką jazdę. Nierówności się od razu przed nim prostują i czuć wtedy gdy zgaśnie dioda kontrolna jak "dociska" auto do ziemi i po chwili puszcz. Coś pięknego :)  A jak go zamulam to już nie jest to niestety.
Wczoraj gazownik ustawiał mi auto i mimo, że jest fanem twardych zawieszeń to był zadowolony z prowadzenia w zakrętach i po wąskich między wioskowch drogach z prędkościąmi do 180km/h pomimo duuzej mgły i dość znacznej wagi auta.
Poza tym sam stwierdził, że to jest ostatni prawdziwy Citroen :)

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #214 dnia: Styczeń 15, 2011, 23:02:32 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Jeśli Xm'a stworzyli do dostojnej jazdy to po co tam wkładali silnik 200 konny i HA ?

 był zadowolony z prowadzenia w zakrętach i po wąskich między wioskowch drogach z prędkościąmi do 180km/h pomimo duuzej mgły i dość znacznej wagi auta.
:)


XM nie jest małym samochodem i nie wydaje mi się , aby 200KM robiło z niego rakietę, zapewnia super osiągi, ale myślę, że prawdziwe sportowe auto pokazało by , że XM jeździ dostojnie:)

no i to, że auto ma być do dostojnej jazdy, to co? mieli tam wpakować 1.6 ?

a co do jazdy 180km/h w gęstej mgle na wąskich drogach.. ? szkoda , że nie trafił na drzewo - można by sprawdzić jak się zachowuje XM przy zderzeniu przy takich prędkościach - można by wrócić do głównego tematu wątku i porównać np. do BMW - taki to co chwile na drzewo wpada a XM jakoś rzadziej..

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #215 dnia: Styczeń 15, 2011, 23:11:00 »
dostojna jazda to nie znaczy, ze szalencza. przy wadze 1500 kg 200 koni mechanicznych(tylko 3.0  V6 v24), przepraszam, ale to jest nic. limuzyna jest po to, by spkojonie jezdzic ale kiedy potrzeba to od czasu do czasu mozna pokazac co fabryka dala.

Offline Artur Gadzała

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C6 2.7 exclusive, żona C4 3d, córka XM MKII 2.1TD
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #216 dnia: Styczeń 15, 2011, 23:13:45 »
Panowie

Miało być o porównaniach.
Jak jeszcze jeździłem swoim najlepszym samochodem w życiu CX-em z 81 roku jazda xm-em znajomego zostawiła na mnie wrażenie mało komfortowej. No i ten prędkościomierz w CX-sie, zawieszenie marzeń i te miękkie siedzenia. W moim aktualnie używanym XM-ie 99r niestety tak już nie jest i to w wersji bez HA (ponoć rzadkość). Dodam zawieszenie nabite, świeżo serwisowane, sprawne i wyregulowane. Wracając do przeszłości będąc w amoku CX-a sprzedałem, kupiłem amerykański produkt. Jeśli mówicie że XM jest skarbonką to nie mieliście "amerykana". Potem w przypływie rozpaczy była corolla, kompletna porażka. No a teraz XM, a żona po peugeocie 206 teraz C4. Nastąpił totalny powrót do citroena.
Może XM nie jest idealny. Komfortem zawieszenia i siedzeń duuuouużo odbiega od CX-a a i deska rozdzielcza bezpłciowa w porównaniu z poprzednikiem. Xm nie rdzewieje jak poprzednik ale mimo stałego dbania jest bywalcem w serwisie.
A, że pojawił się wątek o C6 dodam - jak tylko mnie będzie stać, taki będzie następny. Pojeździłem nim i każdemu radzę przed wybrzydzaniem na niego zrobić z 1000 km i potem wsiąść do XM-a. Mimo sentymentów nie da się ukryć, że czas płynie i technologia też. Z przykrością muszę stwierdzić, C6 jest dużo lepsze. Po prostu inna półka. Mimo, że jeździłem 2 lata temu do tej pory pamiętam swój zachwyt. Jak z trwałością nie odpowiem, ale któż może na to odpowiedzieć.
Podsumowując: tęsknię do CX-a bo był boski z kokpitem concorda i komfortem latającego dywanu, kupię c6 bo jest bardzo fajny, a Xm-a tak lubię, że nie sprzedam - zostanie w rodzinie.
PS. Jechałem jako pasażer Volvo s 80 i BMW serii7 oba sprzed około 2 lat. Wybieram C6

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #217 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:13:02 »
Pewnie widzieliście już ten filmik, ale doskonale obrazuje on, że XM jednak nadaje się do szybkiej, krętej jazdy: http://www.youtube.com/watch?v=gVPXgvOl0xc

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #218 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:18:38 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Bzdura. Ideą powstania zawieszenia hydropneumatycznego było uzależnienie sztywności zawieszenia od prędkości


Tak?! A niby jak w autach bez HA (na początku tego nie było!) zawieszenie miało zmieniać sztywność?

Cytuj

Więc jak widzisz nie chodziło jaki taki kompromis i nie przez zastosowanie HA.


Może i chcieli zrobić coś lepszego, niż zrobili; ale co z tego wyszło, niech odpowie sobie każdy sam...


Mogli przecież zastosować zawieszenie o skoku 300 mm, bez tłumienia, bez żadnych dodatkowych układów. Wtedy by się naprawdę komfortowo przelatywało przez rów na zakręcie.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #219 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:27:03 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
XM nie jest małym samochodem i nie wydaje mi się , aby 200KM robiło z niego rakietę, zapewnia super osiągi, ale myślę, że prawdziwe sportowe auto pokazało by , że XM jeździ dostojnie:)
no i to, że auto ma być do dostojnej jazdy, to co? mieli tam wpakować 1.6 ?
a co do jazdy 180km/h w gęstej mgle na wąskich drogach.. ? szkoda , że nie trafił na drzewo - można by sprawdzić jak się zachowuje XM przy zderzeniu przy takich prędkościach - można by wrócić do głównego tematu wątku i porównać np. do BMW - taki to co chwile na drzewo wpada a XM jakoś rzadziej..


Popieram  :D

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #220 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:31:35 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
dostojna jazda to nie znaczy, ze szalencza. przy wadze 1500 kg 200 koni mechanicznych(tylko 3.0  V6 v24), przepraszam, ale to jest nic. limuzyna jest po to, by spkojonie jezdzic ale kiedy potrzeba to od czasu do czasu mozna pokazac co fabryka dala.


Bez przesady - jednak nieźle ciągnie  :D
Kiedy trzeba - ale kiedy naprawdę trzeba (a taki lans zostawmy innym - bo my chyba nie musimy się dowartościowywać w ten sposób ;-))

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #221 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:36:26 »
Cytuj

Artur Gadzała napisał:
Panowie

Miało być o porównaniach.
Jak jeszcze jeździłem swoim najlepszym samochodem w życiu CX-em z 81 roku jazda xm-em znajomego zostawiła na mnie wrażenie mało komfortowej. No i ten prędkościomierz w CX-sie, zawieszenie marzeń i te miękkie siedzenia. W moim aktualnie używanym XM-ie 99r niestety tak już nie jest i to w wersji bez HA (ponoć rzadkość). Dodam zawieszenie nabite, świeżo serwisowane, sprawne i wyregulowane. Wracając do przeszłości będąc w amoku CX-a sprzedałem, kupiłem amerykański produkt. Jeśli mówicie że XM jest skarbonką to nie mieliście "amerykana". Potem w przypływie rozpaczy była corolla, kompletna porażka. No a teraz XM, a żona po peugeocie 206 teraz C4. Nastąpił totalny powrót do citroena.
Może XM nie jest idealny. Komfortem zawieszenia i siedzeń duuuouużo odbiega od CX-a a i deska rozdzielcza bezpłciowa w porównaniu z poprzednikiem. Xm nie rdzewieje jak poprzednik ale mimo stałego dbania jest bywalcem w serwisie.
A, że pojawił się wątek o C6 dodam - jak tylko mnie będzie stać, taki będzie następny. Pojeździłem nim i każdemu radzę przed wybrzydzaniem na niego zrobić z 1000 km i potem wsiąść do XM-a. Mimo sentymentów nie da się ukryć, że czas płynie i technologia też. Z przykrością muszę stwierdzić, C6 jest dużo lepsze. Po prostu inna półka. Mimo, że jeździłem 2 lata temu do tej pory pamiętam swój zachwyt. Jak z trwałością nie odpowiem, ale któż może na to odpowiedzieć.
Podsumowując: tęsknię do CX-a bo był boski z kokpitem concorda i komfortem latającego dywanu, kupię c6 bo jest bardzo fajny, a Xm-a tak lubię, że nie sprzedam - zostanie w rodzinie.


Dzięki, Kolego za konkretną wypowiedź w temacie  :-)
Teraz przynajmniej zainteresowani może pojmą, o co mi chodzi  :D

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #222 dnia: Styczeń 16, 2011, 00:44:13 »
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Mogli przecież zastosować zawieszenie o skoku 300 mm, bez tłumienia, bez żadnych dodatkowych układów. Wtedy by się naprawdę komfortowo przelatywało przez rów na zakręcie.


Tylko bez przesady!
Za czasów starszych Citroenów drogi były dużo gorsze, niż teraz, a jednak te auta radziły sobie dobrze i to bez tej "cudownej" elektroniki.
Może kiedyś pojmiesz, o co mi chodzi.
Ale do tego musisz dojść sam...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #223 dnia: Styczeń 16, 2011, 01:23:11 »
Cytuj

Kajetan Czyż napisał:
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Jeśli Xm'a stworzyli do dostojnej jazdy to po co tam wkładali silnik 200 konny i HA ?

 był zadowolony z prowadzenia w zakrętach i po wąskich między wioskowch drogach z prędkościąmi do 180km/h pomimo duuzej mgły i dość znacznej wagi auta.
:)


XM nie jest małym samochodem i nie wydaje mi się , aby 200KM robiło z niego rakietę, zapewnia super osiągi, ale myślę, że prawdziwe sportowe auto pokazało by , że XM jeździ dostojnie:)

no i to, że auto ma być do dostojnej jazdy, to co? mieli tam wpakować 1.6 ?

a co do jazdy 180km/h w gęstej mgle na wąskich drogach.. ? szkoda , że nie trafił na drzewo - można by sprawdzić jak się zachowuje XM przy zderzeniu przy takich prędkościach - można by wrócić do głównego tematu wątku i porównać np. do BMW - taki to co chwile na drzewo wpada a XM jakoś rzadziej..


Nie twierdzę, że auto z tym silnikiem jest do rajdów itp. bo tak nie jest oczywiście, ale do tej masy auta wystarczające są przecież silniki 2.0TCT i 2.5TD (2,1TD, 2.0 16V nie jechałem także nie wiem) aby dostojnie, płynnie się poruszać w ruchu miejskim i pozamiejskim. Wyprzedzanie przecież tez nie robi problemów mając któryś z tych silników. Więc po co praktycznie każda marka się prześciga z mocą i momentem obrotowym w swoich pojazdach ? np. Audi też niepotrzebnie wpycha do swoich luksusowych i dostojnych limuzyn silniki dysponujące mocą do 450KM ? Nie sądzę, że kierują się wtedy hasłem "dostojna jazda" tworząc takiego potwora.
Co do sportowych aut to zależy do jakiej klasy auta sportowego też porównasz. Wiadomo, że np. z Nissanem 350Z czy jakąś tam Suprą nie ma co konkurować bo to już "wyższa" półka, ale taka mała Honda CRX, która też jest niby autem sportowym i ma bardzo dobre osiągi, które potrafią zdominować większość aut na mieście ostatnio musiała chylić czoła mojemu Xmowi, czyli jakby nie patrzeć osiągi są zbliżone do auta sportowego.
Kajetanie jak będę kiedyś we wrocławiu to z chęcią mogę Ci się dać przejechać to zobaczymy czy wsiadając spowrotem do swojego auta nie będziesz miał uczucia, że to przed chwilą to jednak była rakieta :)
Co do tej jazdy to ten gazownik ze śląska słyszałem że słynie z szybkości ale także z wielkiej wiedzy na temat LPG. Nie stroi auta w garażu tylko jak to miało miejsce jedzie "porządnie" skontrolować auto czy prawidłowo działa na LPG w całym zakresie obrotów. Tamten odcinek trasy zna na pamięć, bo nie było sposobu aby tak reagować na te zakręty przy takiej widoczności. Co nie oznacza, że go bronię bo uważam taką jazdę za bezmyślną i kompletnie nieodpowiedzialną. Co innego jak są warunki do tego to można sobie pozwolić na dużo więcej ale jeśli pogoda jest nieodpowiednia to nie powinien takich rzeczy robić autem klienta, bynajmniej mi brakłoby odwagi, aby coś takiego zrobić.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #224 dnia: Styczeń 16, 2011, 01:35:05 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
dostojna jazda to nie znaczy, ze szalencza. przy wadze 1500 kg 200 koni mechanicznych(tylko 3.0  V6 v24), przepraszam, ale to jest nic. limuzyna jest po to, by spkojonie jezdzic ale kiedy potrzeba to od czasu do czasu mozna pokazac co fabryka dala.


Bez przesady - jednak nieźle ciągnie  :D
Kiedy trzeba - ale kiedy naprawdę trzeba (a taki lans zostawmy innym - bo my chyba nie musimy się dowartościowywać w ten sposób ;-))


Takie "naprawdę kiedy trzeba" zdarzałoby Ci się coraz to częściej uwierz mi i to nie chodzi o jakiś tam lans czy dowartościowanie siebie :)