Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Porównianie xma z innymi samochodami  (Przeczytany 31585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 30, 2010, 10:32:22 »
Za 4 tysiące staję przed poważnym wyborem, czy kupić 3-4 dawców :P Czy jedną sprawną pompę ^^
Od przyszłego roku zniknie obowiązek powiadamiania o sprzedaży auta :)

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 30, 2010, 15:27:40 »
Artur: Jeśli patrzałeś na HDi to pewnie pompa paliwa.

Marcin: Skąd masz takie info? :)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Grzegorz Gadzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Ostrołeka
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 1,6 THP 2014;XM 2.0TCT Break 1997
  • Zainteresowania: zagle, lotnictwo
  • Miejscowość: Ostrołeka
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 30, 2010, 21:43:08 »
Dołącze sie do dyskusji o pieniadzach;
moja była Xantia ( teraz Żony) 2.0 16v SX 1998r kupiona w II 2004, jezdzona do lipca 2009 (100 000km) Łaczne koszty (kupno opłaty benzyna ubezpieczenia niezbedne naprawy) dają 1,75 zł/km
XM 1997r break 2.0 TCT kupiony VI 2009 jezdzony do IX 2010 (40 000km);
Łączne koszty ( w tym oryginalne podpory kolumn zawieszenia) 1,14 zł/km
wiekszosc napraw u znajomego mechanika nie specjalizujacego sie w cytrynach, sa potrafie wiele rozkrecic,w strone przeciwną zostaja mi czesci zapasowe;), nie mam kanału samochody pod blokiem.
Xantia młodsza i jak na razie bardziej niezawodna.
XM komfort;)
- -
Grzegorz Gadzała/Hooli/
C5 Tourer 1,6 THP 2014
XM 2.0 TCT Break 1997
Była;Xantia 2.0 16v 1998
Ostrołęka
zagielek@poczta onet.pl

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 01, 2010, 09:43:18 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Artur: Jeśli patrzałeś na HDi to pewnie pompa paliwa.


Przecież podałem referencję :) a po drugie - pompa paliwa do HDI jest droższa - 3358 PLN (00001920NC - pierwsza z brzegu) :)

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 01, 2010, 11:30:11 »
Tak strzeliłem tylko, bo nie patrzałem na dokumentację ;)
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 01, 2010, 18:40:42 »
podałem ceny, o ktorych  poinf. mnie mój mechanik-oczywiście nie mówie, że nic sie nie zmieniło-za poduszkę siłownika w zeszłym roku chcieli 1200/1300zł, a dzisiaj 2120-do tego jest niedostępna nawet jakbym chciał ją kupić...
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Piotr Wylezol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: BX, Xantia
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 10, 2010, 23:48:54 »
Cytuj


ano widzisz.. może Cię to zaszokuje, ale są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie..

ostatnio robiłem dużo w swojej Xantii i mechanik powiedział na odchodne, że to X to jeszcze w miarę do utrzymania jest i stosunkowo łatwo doprowadzić ja do dobrego stanu "ale jak byś Pan miał XM to łoo..."  i raczej wie co mówi bo sam kiedyś miał a na warsztacie kilka zawsze stoi..

Mój mechanik też raczej w miarę uczciwy i też odradza XM. A mnie się XM marzy. W przyszłym roku jeśli z pracą będzie ok to będę szukał czegoś nowszego tak w okolicach 10tys. zł, do tej pory rozważałem głównie Xantię ale może warto rozważyć też XMa? Jak wygląda porównanie niezawodności i kosztów naprawy? Czy trudno znaleść autko w pełnym wypasie (klima, skóra i najlepiej 2.0tct, 2.9 albo któryś 3.0) w stanie nie wymagającym większych inwestycji za tą kwotę?
BX GTi 91' 1,9D (na sprzedaż)
Xantia 99' 1,9TD

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 11, 2010, 08:25:17 »
Cytuj

Piotr Wylezol napisał:
 Czy trudno znaleść autko w pełnym wypasie (klima, skóra i najlepiej 2.0tct, 2.9 albo któryś 3.0) w stanie nie wymagającym większych inwestycji za tą kwotę?


Zależy co uważasz za "większych inwestycji" :)

Offline Piotr Wylezol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: BX, Xantia
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 12, 2010, 19:03:23 »
W sensie niewymagające włożenia więcej niż te 2tysiaki na drobne poprawki przez pierwsze 2-3 lata użytkowania, (oczywiście nie wliczam w to dzwonków i innych zdarzeń tego typu, oraz rzeczy normalnych eksploatacyjnych typu wymiana oleju).
BX GTi 91' 1,9D (na sprzedaż)
Xantia 99' 1,9TD

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 12, 2010, 20:03:16 »
To bym wybrał Xantię :P

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 13, 2010, 06:35:17 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
To bym wybrał Xantię :P


Popieram :D
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Piotr Wylezol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: BX, Xantia
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 13, 2010, 19:15:42 »
:( ehhh, zakładając zakup(czy sprowadzenie) autka w dobrym stanie w cenie tych ~10tysięcy to z jakiej wielkości wydatkami musiałbym się liczyć?
BX GTi 91' 1,9D (na sprzedaż)
Xantia 99' 1,9TD

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 13, 2010, 20:10:04 »
Piotr Wylezol napisał:
W sensie niewymagające włożenia więcej niż te 2tysiaki na drobne poprawki przez pierwsze 2-3 lata użytkowania, (oczywiście nie wliczam w to dzwonków i innych zdarzeń tego typu, oraz rzeczy normalnych eksploatacyjnych typu wymiana oleju).[/quote]

Może i takie coś znajdziesz ale ciężko na to liczyć:
-poduszki siłowników ca. 250 zł używki (500 regenerowane, 2000 nowe ASO) za sztukę - jeśli nie były wymieniane to mogą polecieć :) - są dwie, jak ją trafi to siłownik wychodzi przez maskę, więc trzeba zmienić jak trzeba :)
-wydech - powiedzmy od 700 za całość do V6 pewnie drożej,
-gruszki - stokilkadziesiąt za sztukę - pewnie kilka zdarzy się zmienić,
-V6 - diravi - może uda ci się znaleźć takie co nie cieknie, a regeneracja pewnie z 1000 zł,
-wkładki do zamków - 80 zł - wypada wymienić chyba w każdej sztuce,
-łożyskowanie tylnych wahaczy - nie wiem ile, naprawa jest długowieczna (100-200 kkm) ale może się zdarzyć że właśnie na ciebie trafi...
-hydractive - ciężko znaleźć działający - naprawa od 100 i wyżej, ciężko znaleźć fachowca,
-ile kosztuje rozrząd do V6 to niepamiętam,
-nawiew - używany wiatrak - 150 zł, serwa poniżej 100 (używane) - lubią się psuć,
-wyświetlacz incydentów - ciężko znaleźć działający,
-podnośniki szyb - lubią zrywać się linki, można naprawić samemu za 5zł,

Generalnie - pytałeś o mocniejsze benzyny - poza poduszkami i HA to chyba to samo co w innych dużych autach, aczkolwiek ciężko znaleźć sztukę, która nie jest/była naprawiana drutem i sznurkiem, poza tym autka już są dość wiekowe, zwykle też naprawiane na używanych częściach więc tak naprawdę może paść cokolwiek.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 13, 2010, 20:38:55 »
Cytuj

Artur Sikorski napisał:

Może i takie coś znajdziesz ale ciężko na to liczyć:
-poduszki siłowników ca. 250 zł używki (500 regenerowane, 2000 nowe ASO) za sztukę - jeśli nie były wymieniane to mogą polecieć :) - są dwie, jak ją trafi to siłownik wychodzi przez maskę, więc trzeba zmienić jak trzeba :)
-wydech - powiedzmy od 700 za całość do V6 pewnie drożej,
-gruszki - stokilkadziesiąt za sztukę - pewnie kilka zdarzy się zmienić,
-V6 - diravi - może uda ci się znaleźć takie co nie cieknie, a regeneracja pewnie z 1000 zł,
-wkładki do zamków - 80 zł - wypada wymienić chyba w każdej sztuce,
-łożyskowanie tylnych wahaczy - nie wiem ile, naprawa jest długowieczna (100-200 kkm) ale może się zdarzyć że właśnie na ciebie trafi...
-hydractive - ciężko znaleźć działający - naprawa od 100 i wyżej, ciężko znaleźć fachowca,
-ile kosztuje rozrząd do V6 to niepamiętam,
-nawiew - używany wiatrak - 150 zł, serwa poniżej 100 (używane) - lubią się psuć,
-wyświetlacz incydentów - ciężko znaleźć działający,
-podnośniki szyb - lubią zrywać się linki, można naprawić samemu za 5zł,

Generalnie - pytałeś o mocniejsze benzyny - poza poduszkami i HA to chyba to samo co w innych dużych autach, aczkolwiek ciężko znaleźć sztukę, która nie jest/była naprawiana drutem i sznurkiem, poza tym autka już są dość wiekowe, zwykle też naprawiane na używanych częściach więc tak naprawdę może paść cokolwiek.



Dość mocno przesadziłeś , po za tym w każdy trzeba pakować kasę jaki byś nie kupił .

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 13, 2010, 20:50:09 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
To bym wybrał Xantię :P


Popieram :D


A ja nie ;)
Xantia to tylko Xantia, autko dość powszechne i nie budzące większych emocji. XM jest autem jedynym w swoim rodzaju i a pewno nie zastąpi go Xantia.
Osobiście mam wielki dylemat, co w zamian za Xm-a. (pewnie w przyszłym roku trzeba będzie się rozstać z moim obecnym żelazkiem) Modeli z ostatniego roku produkcji jak na lekarstwo, a te co są z reguły nie są warte uwagi. Na C6 puki co mnie nie stać, więc pewnie pozostaje poszukać coś u konkurencji (Alfa 166, może Safrane?)
A Xantia? Cóż auto jak auto, traktuję ją jak zwykły środek lokomocji i tyle ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 13, 2010, 23:32:10 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
To bym wybrał Xantię :P


Popieram :D


A ja nie ;)
Xantia to tylko Xantia, autko dość powszechne i nie budzące większych emocji. XM jest autem jedynym w swoim rodzaju i a pewno nie zastąpi go Xantia.
Osobiście mam wielki dylemat, co w zamian za Xm-a. (pewnie w przyszłym roku trzeba będzie się rozstać z moim obecnym żelazkiem) Modeli z ostatniego roku produkcji jak na lekarstwo, a te co są z reguły nie są warte uwagi. Na C6 puki co mnie nie stać, więc pewnie pozostaje poszukać coś u konkurencji (Alfa 166, może Safrane?)
A Xantia? Cóż auto jak auto, traktuję ją jak zwykły środek lokomocji i tyle ;)


Dopiero te trzy posty stanowią całość:

"W sensie niewymagające włożenia więcej niż te 2tysiaki na drobne poprawki przez pierwsze 2-3 lata użytkowania, (oczywiście nie wliczam w to dzwonków i innych zdarzeń tego typu, oraz rzeczy normalnych eksploatacyjnych typu wymiana oleju)."

"To bym wybrał Xantię :P"

"Popieram :D"

W kontekście tych dwóch postów które zacytowałeś, to się z Tobą zgadzam.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 14, 2010, 08:29:55 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:

Dość mocno przesadziłeś , po za tym w każdy trzeba pakować kasę jaki byś nie kupił .


Z czym przesadziłem ?  A poza tym napisałem "poza poduszkami i HA to chyba to samo co w innych dużych autach".
To też przesada ?

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 14, 2010, 12:33:32 »
Cytuj

Artur Sikorski napisał:

-wkładki do zamków - 80 zł - wypada wymienić chyba w każdej sztuce,
-łożyskowanie tylnych wahaczy - nie wiem ile, naprawa jest długowieczna (100-200 kkm) ale może się zdarzyć że właśnie na ciebie trafi...
-hydractive - ciężko znaleźć działający - naprawa od 100 i wyżej, ciężko znaleźć fachowca,
-nawiew - używany wiatrak - 150 zł, serwa poniżej 100 (używane) - lubią się psuć,
-wyświetlacz incydentów - ciężko znaleźć działający,
-podnośniki szyb - lubią zrywać się linki, można naprawić samemu za 5zł,


Z tymi opiniami się nie zgadzam .
Wkładki : jak ktoś używa tylko pilota , to staną (każde auto)
hydroaktiv : no nie wiem czy tak ciężko , prędzej napisał bym wycieki
łożyskowanie napr. 240+80cześći (strona)
wyświetlacz pada ? rzadkość , chyba że ktoś rozbierał konsolę.
Ogólnie zbeształeś z błotem XM-a ;) (ja tak to zrozumiałem),,,, auto nie warte zachodu. Zapodaj choć jedno auto co się nie psuje  ;)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 14, 2010, 13:07:54 »
łożyska w wahaczu - 100 zł całość*
W każdym sklepie z częściami są świetne odpowiedniki polskiej produkcji.
* plus dzień, dwa na kanale :>
U mnie zmiana łożysk wyglądała tak:
- zdjąć koło
- odpiąć ABS (potem zapomniałem go przypiąć)
- odpiąć resztę bebechów przy kole wraz z osłoną - razem 6 śrubek.
- odpiąć wahacz
- zanieść go na warsztat
- włożyć w imadło
- wybić stare łożyska
- włożyć nowe
- zanieść na kanał
- złożyć bebechy
- założyć koło
W przyszłości wrzucę instruktaż jak wymienić silnik pod tytułem:
- otwórz maskę
- wyjmij stary silnik
- włóż nowy
- zamknij maskę ^_^"

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 14, 2010, 16:06:50 »
Cytuj


....
wyświetlacz pada ? rzadkość , chyba że ktoś rozbierał konsolę.
Ogólnie zbeształeś z błotem XM-a ;) (ja tak to zrozumiałem),,,, auto nie warte zachodu. Zapodaj choć jedno auto co się nie psuje  ;)


Bo ty masz MK I, a w nim, pad wyświetlacza to rzadkość, W MK II niestety reguła.


Panowie XM to auto klasy wyższej i jakiekolwiek porównania z Xantią, Golfem, Astrą itp. mijają się z celem.
Utrzymanie XM-a jest drogie, ale nie aż tak jak się wielu wydaje. Fakt, niektóre części są bardzo drogie i praktycznie niedostępne (ale akurat te bardzo rzadko padają). Zresztą, duża ilość podzespołów w XM-e i Xantii jest takich samych ;) Spora jest też ilość tanich zamienników więć tragedii nie ma.
Jeśli ktoś ma smykałkę do majsterkowania koszty utrzymania są niewielkie (rzekłbym że śmiesznie małe) gorzej jak ktoś serwisuje swoje żelazko tylko w warsztatach. Na dodatek mało jest takich zakładów które potrafią nie zepsuć XM-a (Xantię też ;-))
Jako anegdotę powiem że kiedyś wysłałem mojego szefa do ASO po jakiś duperel do mojego żelazka. Gdy robił zakupy, podszedł do niego jakiś klient z zapytaniem jak się jeździ XM-em. Szef odpowiedział że nie wie bo to to auto pracownika. Odpowiedz klienta brzmiała, "Pan to musi dobrze płacić" ;-) Auto owszem bardzo mu się podoba ale nie stać go utrzymać taki samochód.
Gdyby tak było faktycznie mój XM (ten jest trzeci) już dawno stał by w pokrzywach, po przy zarobkach poniżej średniej krajowej to przecież niemożliwe jest utrzymanie takiego auta, które psuje się przynajmniej 5 razy w miesiącu, a jak padnie hydraulika to "Panie, nikt tego nie zrobi, a koszty naprawy to takie że szok, wiem bo znajomy znajomego opowiadał, że jego kolegi wujka brata siostry szwagier miał kiedyś XM-a i do dziś z długów nie może wyjść. I żeby się go pozbyć to oddał darmo. Jeszcze obdarowanego spił, żeby ten nie wiedział co bierze ;-)
Dla mnie osobiście takie pytania, poradźcie co wybrać Xantię i XM-a są dziwne. Jak stać utrzymać Cię auto luksusowe kupuj XM-a, jak Cię nie stać kup Pandę czy inne Punto ;-).
Rozumiał bym pytanie,. Co wybrać XM-a, BMW, a może A8?
Pozdrawiam wszystkich nie zdecydowanych i życzę trafnych wyborów aut. Jeśli jednak uważacie że tylko XM i nic więcej, mogę jedynie powiedzieć, dobry wybór, ale jak już będziesz kupował swoje wymarzone żelazko, kieruj się rozsądkiem, a nie sercem, weź kogoś oblatanego w tym temacie i 1000 razy obejrzyj i przetestuj zanim kupisz ;)
Piszę nie dlatego żeby wystraszyć, ale przestrzec przez nietrafionym zakupem. Niestety większość XM-ów wystawionych na sprzedaż, są tak w fatalnym stanie (na wskutek złego serwisowania lub zaniedbań właściciela) że powinny już dawno skończyć żywot na złomie :(
Zaniedbany XM (jak każde auto) to pasmo niekończących się wydatków, ale jeśli trafimy na w miarę zadbany egzemplarz, praktycznie niezawodny. Piszę to z perspektywy ponad 10 letniego stażu ujeżdżania XM-a. Pierwszy poduszkowiec kupiony za pieniądze ze ślubu  (tu podziękowania należą się mojej małżonce) był zakupem średnio udanym (zaniedbany, ale o dziwo psuł się sporadycznie). Kolejne zakupy były już przemyślane, drugi służył mi bezawaryjnie prawie 8 lat, obecny wymaga wymiany tłumików i kosmetyki (ma dość zniszczony lakier) ale też nigdy nie miałem z nim większych problemów.
Uf, ale się rozpisałem ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 15, 2010, 16:42:57 »
Cytuj

Tomasz Żukowski napisał:

Z tymi opiniami się nie zgadzam .
Wkładki : jak ktoś używa tylko pilota , to staną (każde auto)
hydroaktiv : no nie wiem czy tak ciężko , prędzej napisał bym wycieki
łożyskowanie napr. 240+80cześći (strona)
wyświetlacz pada ? rzadkość , chyba że ktoś rozbierał konsolę.
Ogólnie zbeształeś z błotem XM-a ;) (ja tak to zrozumiałem),,,, auto nie warte zachodu. Zapodaj choć jedno auto co się nie psuje  ;)

Wycieki jak wycieki - zdarza się równie dobrze jak innym hydro.
Tomku raz jeszcze - generalnie auto jak auto. Jednak chłop spytał, to mu odpowiedziałem jak posiadaczowi BXa. Jednak są w XMie takie rzeczy o których się fizjonomom nie śniło. A już posiadaczom poprzednich citroenów w szczególności.
A wracając jeszcze do tematu - w moim CX wkładki działały i działają pomimo używania centralnego i 13 lat więcej (jedną zniszczyli złodzieje).Nigdy nie wiedziałem żeby wychodziły przez maskę siłowniki i żeby rwały się linki w podnośnikach szyb :)
Tylko dlatego o tym napisałem, bo w sumie tu koszty są nieistotne.
  Fakt łożyska tylnych wahaczy -  generalnie jak w każdym hydrowozie.
Auto jak auto - każde ma swoje myki, XMy również, szczególnie że za podaną kwotę przy XMie wiele nie poszalejesz :)
Wszystkie auta się psują. Ale niektóre naprawia się taniej niż inne.
Acha - uważam że XMy to fajne autka i w sumie to  warto :)

Offline Piotr Wylezol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Posiadany samochód: BX, Xantia
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 15, 2010, 20:53:22 »
Serce mi mówi XM, portfel Xantia. Ciężki wybór :)
BX GTi 91' 1,9D (na sprzedaż)
Xantia 99' 1,9TD

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 15, 2010, 20:54:22 »
BTW, ukradł ktoś kiedyś XMa?
W sensie czy ten samochód da się ukraść, bo oczywiste jest raczej, że prędzej go na złom wyniosą niż ktoś ukradnie, ale czy w historii zdarzały się przypadki kradzieży XMów?

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 15, 2010, 22:34:40 »
Cytuj

Piotr Wylezol napisał:
Serce mi mówi XM, portfel Xantia. Ciężki wybór :)

Zawiecha ta sama wydatki te same , ale wypas i przestrzeń to XM.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Porównianie xma z innymi samochodami
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 16, 2010, 13:11:32 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
BTW, ukradł ktoś kiedyś XMa?
W sensie czy ten samochód da się ukraść, bo oczywiste jest raczej, że prędzej go na złom wyniosą niż ktoś ukradnie, ale czy w historii zdarzały się przypadki kradzieży XMów?

Generalnie wszystko da sie ukraść. Tylko samo uruchomienie XM-a przy aktywnej blokadzie wtrysku jest niezmiernie kłopotliwe bo samo odlączenie klawiatury nic nie daje. ECU i klawiatura to całość chroniaca auto nie tam jakiś kabelek odcinający napięcie czy immobilizer. Najlepiej w takim przypadku mieć pod ręką drugi i to pasujący komputer bo zablokowany nadaje się już tylko jako klin pod koło. Wciągnięcie opuszczonego na glebe na lawetę też nie jest proste ze względu na niski prześwit. Jednym słowem problem. Czyli potwierdza się opinia,że te auta to kłopot w tym przypadku i dla  chetnego do poszalenia bez zgody właściciela ;)
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )