Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] światła dzienne  (Przeczytany 45652 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #200 dnia: Kwiecień 25, 2018, 08:51:57 »
Cześć. Fajnie wyglądają te światła Wojciechu, ale są za nisko zamontowane. Przy ewentualnej kontroli drogowej nie zapomnij zwiększyć prześwit przez podniesienie cytryny.

Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #201 dnia: Kwiecień 25, 2018, 14:39:31 »
Cześć. Fajnie wyglądają te światła Wojciechu, ale są za nisko zamontowane. Przy ewentualnej kontroli drogowej nie zapomnij zwiększyć prześwit przez podniesienie cytryny.
Przy standardowej wysokości jest ok. 26 cm, więc miesci się w normie (miniumum 25 cm), także bez obaw. No i fajnie teraz to działa z czujnikiem zmierzchu, który automatycznie przełącza się ze świateł dziennych na pozycyjne. Praktycznie odpada już teraz konieczność sięgania do pokrętła.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #202 dnia: Kwiecień 30, 2018, 10:23:10 »
No i jest problem...Zaczęły mi się palić światła tylne pozycyjne i stopu non stop jak tylko odpale auto, czy to dzienne philipsy włączone czy pozycyjne czy drogowe. Ale tylko z tyłu. Co zacz ?
Ktoś miał tak?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Tryksza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin / Chełm
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 polift break 2006r.
  • Zainteresowania: muzyka
  • Miejscowość: Lublin / Chełm
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #203 dnia: Lipiec 29, 2018, 21:18:38 »
No i jest problem...Zaczęły mi się palić światła tylne pozycyjne i stopu non stop jak tylko odpale auto, czy to dzienne philipsy włączone czy pozycyjne czy drogowe. Ale tylko z tyłu. Co zacz ?
Ktoś miał tak?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Widzę, że nie napisałem co było przyczyną tej awarii. Otóż nie światła jazdy dziennej tylko wypiela się wtyczka od potencjometru hamulca. Wpialem i wszystko bangla do dzisiaj.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Żak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 MK2 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Motocykl, grzebanie przy samochodzie
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #204 dnia: Listopad 17, 2018, 15:49:50 »
Witam, jako że miałem problemy z światłami do jazdy dziennej i sobie z tym poradziłem - postanowiłem opisać je tutaj wraz z rozwiązaniem. Mam nadzieję że okaże się to przydatne.

Zakupiłem światła do jazdy dziennej - DRL M-Tech 825HP DUO

Miałem niezłe przeboje z montażem ale finalnie udało się bez zrzucania zderzaka. Problem pojawił się podczas gdy zmieniłem żarówki postojowe na LED-y. Światła do jazdy dziennej przestały się zapalać. Wcześniej wszystko śmigało na automacie, światła do jazdy dziennej zapalały się automatycznie po odpaleniu silnika, chyba że czujnik zmierzchu stwierdził że jest za ciemno i odpalał światła mijania ( wtedy LED-y wyłączały się ). Na początku nie wiedziałem o co chodzi, do momentu jak przyszło mi wyjeżdżać wieczorem, już po otwarciu samochodu z kluczyka postojówki żarzyły się. Tak wyglądała różnica między żarzeniem się a normalnym świeceniem:



Za dnia jak świeciło słońce żarzenie było niezauważalne. Zmuszony byłem do użycia przekaźnika. Temat już poruszany w wcześniejszych wypowiedziach jednak ja opiszę wszystko dokładnie.


Jaki przekaźnik kupić ?


12V ( chyba oczywiste ), 4-pinowy ( 5-pinowy też może być, ale po co jak 4 piny wystarczą ), 30 A ( najpopularniejsze 4-pinowe na alledrogo, dlatego kupiłem, do zasilenia takich małych żarówek i sterowania LED-ów pewnie i 10A by wystarczyło )


Do tego zakupiłem gniazdo/podstawę przekaźnika wraz z konektorami oraz kabel o przekroju 1 mm2 ( wystarczy w zupełności )


Jak podłączyć przekaźnik ?





Bierzemy w rękę miernik, ustawiamy na mierzenie "V", odpalamy postojówki, wypinamy wtyczki od lamp i szukamy na jakim kablu pojawiło się nam 12V ( na niektórych może być 9V - te nas nie interesują ), dla pewności przecinamy od razu ten kabel ( oczywiście nie przy samej wtyczce bo będzie problem żeby przylutować i zaizolować do niego inny kabel ) i jeżeli postojówka zgasła to oznacza że to był właściwy kabel. Następnie lutujemy, izolujemy i łączymy wszystko wg powyższego schematu. Ja zrobiłem to na obu lampach - w sensie po jednym przekaźniku na lampę, sterowanie LED-ami jest tylko po jednej stronie. Masę albo wziąłem z karoserii przez konektor oczkowy, albo nożem odizolowałem kawałek kabla masowego bezpośrednio przy akumulatorze, wlutowałem w niego kabelek i owinąłem izolacją.


Takim oto sposobem żarówki LED-owe nie żarzą się samoistnie a światła do jazdy dziennej działają jak należy.


Jak to wygląda po montażu ? Link do galerii:


http://pl.tinypic.com/useralbum.php?ua=5zeR%2FeOxIJezB3QA562HbYh4l5k2TGxc


Na chwilę obecną przekaźniki zamontowane na trytytki, później użyję jakiś śrubek.


Pozdrawiam  ;D

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [Mk2] światła dzienne
« Odpowiedź #205 dnia: Listopad 18, 2018, 00:23:48 »
Podziwiam Twą chęć do roboty przy aucie. Ostatnio taką chęć miałem w okolicy 2003-2004 roku jak do dajewo espero centralny zamek na pilota z otwieraniem bagażnika montowałem. Później już każde auto którym jeżdżę nazywam złomem. Też myślałem o światłach dziennych, ale olałem temat i jeżdżę standardowo czyli na automacie.