Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Nierowna praca silnika jak jest zimny  (Przeczytany 19063 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Lukanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Bydgoszcz Dortmund
  • Posiadany samochód: Cirtroen Cactus c4, rok budowy 08.2016, 1,6 diesel
  • Zainteresowania: trike
  • Miejscowość: Bydgoszcz Dortmund
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 04, 2010, 19:47:38 »
Pawle cewka jest jedna na cztery cylindry i przymocowana na trzy sruby i jedna wtyczke elektryczna.Jak to poodkrecasz to mozesz ja wyciagnac do gory. pod spodem znajduja sie cztery gumowe tuleje ktore nachodza na swiece. Je tez mozna zdjac i w nich sa sprezynki ktore lacza cewke z swieca ja je wyciagnalem, troch rozciagnalem azeby lepiej dolegaly do swiec i sprawdz czy niema gdzies zweglonych miejsc .Wykrec swiece i sprawdz jaki maja odstep miedzy elektrodami i czy nie maja pekniec na porcelanie.No i wiecej to juz samemu nie mozna zrobic.Ale mi sie wydaje ze to nie cewka bo moim zdaniem to on by chodzil caly czas zle.Zawor AGR znajduje sie zaraz obok cewki ( "na zegarku 14 godzina" ),przykrecony jest na dwie sruby i ma jednorazowa uszczelke metalowa. Ja go odkrecilem i stwierdzilem, ze muj jest nieszczelny,kupilem nowy zaplacilem 95€ z przesylka i tak naprawde to sie niewiele polepszylo.U mnie jest tak jak samochod zapale i jest calkiem zimny to zaraz po uruchomieniu chdzi dobrze za jakies trzydziesci sekund moze troche wiecej, zaczyna silnikiem kolysac tak jakby chodzil na trzy cylindry potem jak osiagnie Temp. okolo 40°C, zanim przejdzie na gaz,zaczyna dobrze chodzic.Pomalu to juz sam nie wiem co mam dalej robic,jak bylem w Citroenie ale na cieplym silniku jak odczytal komputer,chodziaz wtedy palila mi sie kontrolka od silnika,to niby bylo wszystko Ok  
Pawle daje Tobie moj E-Mail
[email protected]
bo juz trzeci raz pisze i jak za dlugo jestem to mi sie wszystko anuluje.

Offline Andrzej Lukanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Bydgoszcz Dortmund
  • Posiadany samochód: Cirtroen Cactus c4, rok budowy 08.2016, 1,6 diesel
  • Zainteresowania: trike
  • Miejscowość: Bydgoszcz Dortmund
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 04, 2010, 19:57:35 »
Pompa powietrzna. Zobatrz ta niebieska membrana powinna sie lekko dac nacisnac

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 04, 2010, 20:05:52 »
Mam ten sam problem a wmienilem nastepujaco:
nowa cewke zaplonowa,
nowe swiece,
czujnik temperatury cieczy,

i nic nie pomoglo,szkoda tylko kasy.Czytajcie na forum Peugeota,maja te same silniki.

Pompa oleju w pierwszych wersjach silnika miala 1mm srednicy otworu pozniej w nowszych 3 mm a jeszcze pozniej dopiero ulepszono szklaneczki.Co do softu to tez glowe sobie lamalem, nawet sa watki na naszym forum wystarczy poszukac,ktos nawet wymienil szklanki i mial klopot z glowy,zapraszam.

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 05, 2010, 02:18:54 »
Dalej upierałbym się, że to raczej nie pompa oleju i nie szklanki. Mój samochód jest z końca 2003, więc zakładam że jest po ewentualnych zmianach, a kołysanie silnika występuje - najczęściej przy temperaturach zewnętrznych na poziomie kilkunastu stopni Celsiusza, chwilę po odpaleniu, podczas rozgrzewania silnika.

Dwa razy zdarzyło się, że wystartował terkocząc na trzech cylindrach - wystarczyło go zgasić i ponownie uruchomić.

Rozróżniam tu bujanie, gdzie samochód normalnie jedzie, ale na postoju silnik lekko poszarpuje, od ewidentnej pracy na trzech cylindrach. W drugim przypadku wystarczy "zrestartować" silnik, w pierwszym pomaga wyłącznie całkowite rozgrzanie.

Gdyby próbować szukać przyczyny, to różnica jest taka, jakby na jednym cylindrze dawka paliwa była nieproporcjonalnie większa (bujanie) lub jej w ogóle brakowało (szarpanie). Ewentualnie coś z zapłonem.

***

Andrzej - dzięki za zdjęcia. Jeszcze nie dobrałem się do zaworu, ale przychodzi mi do głowy myśl w temacie błędu pompy powietrza (antipollution fault nie związany z szarpaniem), że chodzi o słabą jakość paliwa (dyskusja w innym wątku).

Offline Adam Kubara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 Prestige 2.0 '03 LPG
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 05, 2010, 08:48:39 »
Paweł, miałem identyczne objawy co u Ciebie. Autko to również benzynka z połowy 2003 roku i przytoczę jeszcze raz, to co pisałem w marcu, u mnie wymiana szklanek absolutnie rozwiązała problem. Od wymiany, czyli XI 2009r. całkowicie ustało kołysanie silnika, ani razu nie pojawił się CAT. CONV. FAULT, a pojawiający się bardzo sporadycznie błąd ANTYPOL. FAULT w moim przypadku jest związany z rozjeżdżaniem się map w instalacji gazowej.

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 05, 2010, 19:48:43 »
Cytuj

paweł smoleński napisał:

Rozróżniam tu bujanie, gdzie samochód normalnie jedzie, ale na postoju silnik lekko poszarpuje, od ewidentnej pracy na trzech cylindrach.


Poszarpuje takze podczas jazdy na 4 lub 5 biegu i delikatnym gazie ponizej 2000 obrotow ,tylko tego moze nie wyczuwasz.

Wystepuje po prostu luz zaworowy wywolany przez felerne szklanki,szklanki nie potrafia wyregulowac luzu zaworu podczas rozgrzewania silnika i zawor sie zawiesza dlatego wystepuje kolysanie.Felerem moze byc zly material,ktory pod wplywem temperatury zbyt bardzo szybko puchnie podczas rozgrzewania silnika a takze niskie cisnienie oleju(porawiono z 1mm na 3mm)lub tez za male szklanki itd. z punktu widzenia teoretycznego.Wylaczanie i ponowne zalaczanie silnika pomaga dlatego ze cisnienie oleju opadlo a szklanki dostaly tzw.ulge i po ponownym starcie wyrownuja juz rytm i pracuja rowno.Mianowicie probujac wylaczyc i zaraz natychmiast bez czekania zalaczyc to nieskotkuje,bedzie dalej bujac silnikiem.(ja czekam zawsze do30 sekund a nawet do 1 min).

Offline Andrzej Lukanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Bydgoszcz Dortmund
  • Posiadany samochód: Cirtroen Cactus c4, rok budowy 08.2016, 1,6 diesel
  • Zainteresowania: trike
  • Miejscowość: Bydgoszcz Dortmund
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 05, 2010, 21:04:11 »
Dzieki za porady z tymi szklankami to w ostatecznosci,na razie to sprubuje przeczyscic przeplywomiez. Czytalem, juz nie wiem gdzi,ze ma ma gdzies czujnik temp wlotu powietrza, to jest tansze i najpierw to wyprobuje.Jak to nie pomoze to zaczne powaznie myslec nad szklankami.Wiecie co, przez lata jezdze Citroenami dizlami ale dotychczas nie mialem zadnych problemow tylko to co sie zuzywa  CX 260000 Km;BX 210000Km; XM 270000 Km;Xsara Picasso 220000Km i nic tylko lalem paliw i wymiwnialem olej.C5 to muj pierwszy benzyniak i ostatni.Nastepny tez bedzi Citroen ale znowu dizel.

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 05, 2010, 21:26:36 »
Zawsze pierwsze serie nowych silnikow czy samochodow maja jakies problemy.Kupujac przejsciowke jak MK2 to nallepszy strzal w dziesiatke.Tam tego problemu juz nie ma.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 05, 2010, 22:53:12 »
W Mk2 nie bylo silnika 2.0i 16V takiego jak w Mk1.
Jak Mk1 weszla na rynek to silnik 2.0i 16V 136 KM byl juz od dwoch lat montowany w Peugeotach.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 05, 2010, 23:06:56 »
Dlatego pisze ze lepiej kupic przejsciowke zmodernizowana.
MK2 ma praktycznie ten sam silnik tylko ze zmodernizowano glowice i ,zastosowano walki rozstawne jak sie nie myle.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 05, 2010, 23:29:10 »
Cytuj

Marek Zgodzaj napisał:
MK2 ma praktycznie ten sam silnik tylko ze zmodernizowano glowice i ,zastosowano walki rozstawne jak sie nie myle.


Praktycznie nie jest to ten sam silnik a roznice w budowie i osprzecie sa obszerniejsze. Konieczna byla glebsza modernizacja silnika 2.0i 16V aby stal sie on elastyczniejszy i ekologiczniejszy. Starszy 2.0i 16V (EW10J4, 136KM/190Nm), pierwotnie stworzony dla normy Euro 2, aby spelniac norme Euro 3 musial byc doposazony w recyrkulacje spalin i pompe powietrza. Nowszy 2.0i 16V (EW10A, 140KM/200Nm) spelnia surowsza Euro 4 i nie potrzebuje do tego ani recyrkulacji spalin ani pompy powietrza. Takiego skoku nie da sie zrobic malymi zmianami w silniku (dlatego wiele silnikow wymarlo przed wprowadzeniem Euro 4, tak jak teraz wiele wymiera przed wprowadzeniem Euro 5).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Mariusz Kawalec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 kombi 12/2003r. 2.0 EW10J4 136KM LPG BRC Sequent24
  • Zainteresowania: elektronika, muzyka,
  • Miejscowość: Mielec
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 05, 2010, 23:46:15 »
Miałem dokładnie takie objawy o jakich piszecie
 "...U mnie jest tak jak samochod zapale i jest calkiem zimny to zaraz po uruchomieniu chdzi dobrze za jakies trzydziesci sekund moze troche wiecej, zaczyna silnikiem kolysac tak jakby chodzil na trzy cylindry potem jak osiagnie Temp. okolo 40°C, zanim przejdzie na gaz,zaczyna dobrze chodzic....kołysanie silnika występuje - najczęściej przy temperaturach zewnętrznych na poziomie kilkunastu stopni Celsiusza, chwilę po odpaleniu, podczas rozgrzewania silnika...zdarzyło się, że wystartował terkocząc na trzech cylindrach - wystarczyło go zgasić i ponownie uruchomić"
i wymiana softu do BRC o którym wyżej pisałem pomogła!!!
Auto mam z grudnia 2003r.
Pozdrawiam Mariusz

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 06, 2010, 09:49:19 »
Ja nie mam LPG.

Offline marta osińska-piasecka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: chroboty
  • Posiadany samochód: c5 2002 2.0 16v
  • Miejscowość: chroboty
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 06, 2010, 12:16:46 »
Jaka jest cena kompletu szklanek i czy są rozbieralne ?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 06, 2010, 13:18:27 »
Jakies 500 trzeba liczyc za komplet 16 sztuk produkcji INA.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Adam Kubara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 Prestige 2.0 '03 LPG
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 06, 2010, 14:06:14 »
INA - 16 szt. za 392 zł w sklepiku opisywanym tutaj: LINK

Offline Andrzej Lukanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Bydgoszcz Dortmund
  • Posiadany samochód: Cirtroen Cactus c4, rok budowy 08.2016, 1,6 diesel
  • Zainteresowania: trike
  • Miejscowość: Bydgoszcz Dortmund
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 07, 2010, 21:17:54 »
Dla mnie to jest troche dziwne jezeli to tak by bylo to dlaczeg zaraz po zapaleniu krotko chdzi dobrze, przeciesz wlasnie wtedy olej jest zimny i "gesty".Taka wymiana to duzo pracy zdjac glowice co sie z tym wiaze pasek rozrzadu rura wydechowa,wyciagnac walki rozrzadu,wymienic szklanki i zimeringi na walkach.Potem zalozyc glowice, rure wydechowa,pasek rozrzadu go ustawic i dobrze napiac,to bardzo duzo pracy.
Mi tak przyszlo na mysl, czy by nieszlo w ustawieniu komputera cos zmienic i przedluzyc mu okres pracy na ssaniu,bo przeciesz jak osiagnie temp.50°C to juz jest wszystko dobrze.Czy jest taka mozliwosc ? i co wy na to ?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 07, 2010, 23:16:52 »
Ja podejrzewam, ze rownie dobrze moze byc problem z przepustnica (brudna) i/lub serwomotorem przepustnicy. Ogolnie dobrze jest podpiac Lexie i popatrzec co pokazuja czujniki (moze jakich ma bardzo krotkie wachniecia i pokazuje bzdurna wartosc - najczesciej czujnik temperatury cieczy chlodzacej).
PS. Po co zdejmowac glowice i wydech do zmiany szklanek? :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 07, 2010, 23:40:43 »
Juz Ci mowilem dlaczego,czym zimniej tym gorzej,poprostu gdy bardzo zimno kurczy sie material a cieplej rozszerza.Gdy zimno to caly silnik jest ciasny dlatego pewien czas chodzi rowno az do momentu wyzszej temp.,wtedy powstawaja luzy.A szklanki sa poto,aby wyrownac wlasnie te luzy na zaworach, ktore powstawaja podczas rozgrzewania silnika dla oszczednosci paliwa i elastycznosci silnika.Powstawaja tam Mmset-ne luzy,a jesli auto ma juz na puklu kilkanascie tys.powstawaja wieksze luzy bo zawory w klepuja sie coraz bardziej w gniazda a i ich trzcionki krotsze ,ktore pracuja w szklankach.To wszystko razem musi byc bardzo dobrane pod wzgledem materialu ,wymiaru,i przeplywu cisnienia oleju.Sa tam jeszcze gumki ,podkladki itd.
Tyle wiem ze w naszych silnikach szklanki trzymaja olej wiec felerem bedzie cos innego a mianowicie ich zla konstrukcja.Wiem ze ktos je wymienial i porownywal z nowymi i wygladaja prawie tak samo,tylko nieco wieksze.

Podkrecanie ssania nic nie daje ,predzej czy pozniej bedziemy je wymieniac bo silnik bedzie z czasem tracic moc a poranna trzesawica bedzie coraz gorsza.


Piotrze,przepustnice czyscilem i nawet niema tam duzo brudu a czujnik tez wymienialem, pod lexia tez byl,i nic nie daje.
Gdy pytalem w kilku serwisach niemieckich to kazdy machnik podejrzewal szklanki wiec bedzie im problem znany  ale niechca zbytnio o tym gadac.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 08, 2010, 00:06:54 »
Luzy miedzy zaworem a szklanka sa na zimnym silniku i wbudowany hydrauliczny tloczek w szklanke wlasnie za pomoca cisnienia oleju kasuje ten luz. Wraz z nagrzewaniem sie zaworu, wydluza sie jego trzonek a wiec luz kasuje sie tez mechnicznie. Jesli cos jest nie tak z olejem (lepkosc, cisnienie, doplyw) lub szklankami to slychac specificzne klekotanie z rozrzadu na zimnym silniku. Miedzy koncem trzonka zaworu a tloczkiem kasatora hydraulicznego w szklance nie ma juz zadnych podkladek i gumek.
No i gdyby to byla sprawa wadliwych szklanek to by dotyczyla nie tylko EW10J4 ale i EW7J4, EW7A, EW10A, EW12J4 czyli niemal wszystkie silniki z serii EW bo wszystkie one maja te same szklanki, nie liczac niszowych EW10D (2.0HPi) i EW10J4S (2.0i 16V 177).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Adam Kubara

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 Prestige 2.0 '03 LPG
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 08, 2010, 07:33:06 »
Cytuj

Piotr Sobczak napisał:
No i gdyby to byla sprawa wadliwych szklanek to by dotyczyla nie tylko EW10J4 ale i EW7J4, EW7A, EW10A, EW12J4 czyli niemal wszystkie silniki z serii EW bo wszystkie one maja te same szklanki, nie liczac niszowych EW10D (2.0HPi) i EW10J4S (2.0i 16V 177).


Chyba nie masz racji. Silnik EW10J4 miał do 2003 roku popychacze 094256. Dopiero później zmieniono je na 094246/094248, czyli te montowane w EW7J4 i EW12J4.

Offline Andrzej Lukanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Bydgoszcz Dortmund
  • Posiadany samochód: Cirtroen Cactus c4, rok budowy 08.2016, 1,6 diesel
  • Zainteresowania: trike
  • Miejscowość: Bydgoszcz Dortmund
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 08, 2010, 18:49:52 »
Piotrze Pobczak ja jeszcze nie zagladalem pod przykrywke glowicy,to znaczy,ze on ma klawiature a nie zawory bezposrednio pod walkiem rozrzadu? To jest troche lepiej ale i tak trzeba wysunac oski na ktorych pracuje klawiatura azeby ja zdemontowac i dojsc od szklanek i cz jest na to miejsce prz wbudowanej glowicy? Chyba,ze oska klawiatury mocowana jest tak jagby na panewkach, ktore mozna przez odkrecenie dwoch srob na panewke, ja rozebrac.To by bylo idealne. Ale jak juz jest sie tak daleko to by wypadalo tez wymienic uszczelniacze na zaworach.  
U mnie naprzyklad przy zapaleniu zimnego silnika nie ma zadnych stukow silnik jest cichutki od samego poczatku.Takie stuki zaworow slyszalem w Audi, Oplu zanim zbudowal cisnienie oleju.

Offline paweł rogalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: suchowola
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.8 kombi
  • Miejscowość: suchowola
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 08, 2010, 19:12:37 »
Koledzy dziś wymieniłem cewkę na nową i wszystkie problemy znikły aha dodatkowo przeczyściłem wszystkie dostępne połączenia elektryki specjalnym płynem.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 10, 2010, 20:13:24 »
Cytuj

Andrzej Lukanowski napisał:
Piotrze Pobczak


???

Cytuj
ja jeszcze nie zagladalem pod przykrywke glowicy,to znaczy,ze on ma klawiature a nie zawory bezposrednio pod walkiem rozrzadu?  


Nie ma klawiatury z popychaczami dzwigienkowymi, krzywki walkow naciskaja bepzosrednio na szklanki, ktore znajduja sie pod walkami. Nie trzeba zdejmowac glowicy aby dostac sie do szklanek i uszczelniaczy zaworowych.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Andrzej Lukanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Bydgoszcz Dortmund
  • Posiadany samochód: Cirtroen Cactus c4, rok budowy 08.2016, 1,6 diesel
  • Zainteresowania: trike
  • Miejscowość: Bydgoszcz Dortmund
Re: (MK1) Nierowna praca silnika jak jest zimny
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 11, 2010, 19:22:50 »
Czy moglbys mi wytlumaczyc jak to jest mozliwe bo przeciesz tam nie ma tyle miejsca azeby wyciagac szklanki.
Dzieki