Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h  (Przeczytany 21772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 21, 2010, 22:31:43 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Znalazłem wyważarkę z rolką dociskową w Rzeszowie....
Po sprawdzeniu i doważeniu dwóch - wynik opony w normie, dobre. Znalezione przez mechanika ząbkowanie opon ... ale wg mnie nie spowodują efektu tłuczenia przy wyższych prędkościach.
Szukam dalej logicznej przyczyny hałasów.



I tu możesz się mylić.
Miałem dokładnie taki przypadek.
Buczenie z kół (jakby łożysko) i drgania kierownicy (jakby źle wyważone koła)
Wymieniłem cztery łożyska, 5 razy wyważałem koła, wymieniłem drążek kierowniczy, łącznik stabilizatora, wyregulowałem zbieżność kół i nic.
Na szczęście przy ostatnim zabiegu trafiłem na właściwego mechanika, który pokazał mi stan opon. W życiu bym nie podejrzewał, że dwu letnie opony mogą być tak poząbkowane. Wymieniłem opony i ... cud!! wszystko ustało jak ręką odjął.
Reasumując "zębate" opony mogą dawać takie objawy.

Proponuję zamienić się z kimś na chwilę oponami, z którymi wiadomo na 100%, że są ok. i w tedy zobaczyć czy to na pewno to.
Pozdrawiam
Swenson

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 22, 2010, 08:20:21 »
Cytuj

Marcin Serafin napisał:

I tu możesz się mylić.
Miałem dokładnie taki przypadek.
Buczenie z kół (jakby łożysko) i drgania kierownicy (jakby źle wyważone koła)
Wymieniłem opony i ... cud!! wszystko ustało jak ręką odjął.
Reasumując "zębate" opony mogą dawać takie objawy.

Proponuję zamienić się z kimś na chwilę oponami, z którymi wiadomo na 100%, że są ok. i w tedy zobaczyć czy to na pewno to.
Pozdrawiam
Swenson


No jak tak miałeś, to nie będę wykluczał takiego scenariusza u mnie. Poząbkowane opony mogą buczeć ale żeby tłukły przy wysokich prędkościach....zmieniłem kierunek obrotu opon, ustało co nie co, więc może jest coś na rzeczy.

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 22, 2010, 13:09:55 »
Witam!
U mnie niestety żadna z porad nie zadziałała. Problem upatruję w skrzyni biegów. Otóż drgania te są głównie na 5. biegu. Wcześniej jak byłem u mechanika, to pytał się mnie, czy problem ten pojawia się też na 4. biegu. Nie potrafiłem mu wtenczas odpowiedzieć, gdyż nigdy tego nie sprawdzałem. Teraz już wiem...na "czwórce" nie ma tego problemu - wszystko jest OK, żadne drgania nie ustępują.
Wiecie co za problem może być ze skrzynią biegów?

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 05, 2012, 15:49:09 »
Cytuj

Paweł Kempiński napisał:
Witam!
U mnie niestety żadna z porad nie zadziałała. Problem upatruję w skrzyni biegów. Otóż drgania te są głównie na 5. biegu. Wcześniej jak byłem u mechanika, to pytał się mnie, czy problem ten pojawia się też na 4. biegu. Nie potrafiłem mu wtenczas odpowiedzieć, gdyż nigdy tego nie sprawdzałem. Teraz już wiem...na "czwórce" nie ma tego problemu - wszystko jest OK, żadne drgania nie ustępują.
Wiecie co za problem może być ze skrzynią biegów?


A może po prostu przy tej prędkości na 4 biegu silnik tak się kręci i wibruje, że niweluje tamte wibracje?

Spróbuj jechać tak by wibrowało i wcisnąć sprzęgło. Jeśli ustaną -> coś ze skrzynią, silnikiem itp. Jeśli dalej wibruje tzn że coś co nadal się kręci czytaj: koła.

Tak sobie to tłumaczę ;)
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 05, 2012, 15:53:12 »
Cytuj

Marcin Serafin napisał:
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Znalazłem wyważarkę z rolką dociskową w Rzeszowie....
Po sprawdzeniu i doważeniu dwóch - wynik opony w normie, dobre. Znalezione przez mechanika ząbkowanie opon ... ale wg mnie nie spowodują efektu tłuczenia przy wyższych prędkościach.
Szukam dalej logicznej przyczyny hałasów.



I tu możesz się mylić.
Miałem dokładnie taki przypadek.
Buczenie z kół (jakby łożysko) i drgania kierownicy (jakby źle wyważone koła)
Wymieniłem cztery łożyska, 5 razy wyważałem koła, wymieniłem drążek kierowniczy, łącznik stabilizatora, wyregulowałem zbieżność kół i nic.
Na szczęście przy ostatnim zabiegu trafiłem na właściwego mechanika, który pokazał mi stan opon. W życiu bym nie podejrzewał, że dwu letnie opony mogą być tak poząbkowane. Wymieniłem opony i ... cud!! wszystko ustało jak ręką odjął.
Reasumując "zębate" opony mogą dawać takie objawy.

Proponuję zamienić się z kimś na chwilę oponami, z którymi wiadomo na 100%, że są ok. i w tedy zobaczyć czy to na pewno to.
Pozdrawiam
Swenson




Jak poznać, że opona jest "poząbkowana"? Jak to sprawdzić? Pogłaskać ręką? Czy da się zobaczyć? Linijką coś odmierzyć, odcisnąć na plastelinie, masie solnej? Nie mam pojęcia jak to wygląda, a chyba mamy to samo.

Bo mam drugi sezon barumy i zaczął się problem w tym roku.
Na starych Michelinach Pilot Alpin (które były mocno zużyte) nie było nic czuć w tym zakresie. Dopiero pow 160-170 coś się pojawiało, ale to już stary silnik się buntował ;)
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 12, 2012, 11:53:22 »
Ja mam podobne objawy przy większych prędkościach.

Lekkie drganie przy dużych prędkościach.

Natomiast, przy prędkościach pow 25km/h słychać równomierny stukot z okolic kół, ale nic nie czuć, żeby się przenosiło na kierownicę czy karoserię.

Co ciekawe, ten stukot jest tylko na letnich Michelin, które mam od nowości auta. Co jeszcze bardziej interesujące, im bardziej się zużywają (tzn. z sezonu na sezon) tym głośniejsze stukanie.
O ile pamiętam to zaczęło się stukanie po 2 sezonie użytkowania.

Po zmianie na zimówki problem znika.... tyle że zimówki (Dunlop) są ogólnie głośniejsze.

Dodam, że przebieg prawie 90 kkm, elementy zawieszenia (końcówki drążków, łączniki sworznie, itp) OK... nawet ostatnio po wymianie niektórych elementów.

Niestety, produkcja opon, które będą wytrzymywały 10 czy 15 sezonów, to jak cięcie własnej gałęzi na której siedzi firma oponiarska.

Np. wybrałem Dunlop, a miałem na oku Goodyear, ale wszystkie opinie ludzi mówiły, że po drugim sezonie właściwości trzymania na drodze spadają do 60%, a po kolejnym sezonie do 40%... czyli tragedia.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 12, 2012, 14:05:11 »
Po swoim doświadczeniu uważam, że za 90% problemów z drganiami przy jednostajnej jeździe w przedziale 70-130km winne są opony lub raczej wyważenie kół. U siebie mam stare felgi 15 ori alu i opony 195/15/65 i opony zimówki 6 -cio letnie Toyo i czasami poginałem na nich po niemieckiej autostradzie do 200km/h i nie czułem żadnych drgań. Po zmianie na letnie 16tki 205/60 Nokian po 3 sezonach od 90 do 120km/h zaczęło mi trzepać kierownicą, w wyższych prędkościach było trochę lepiej. Ponowne wyważenie poprawiło sprawę, ale dalej nie było idealnie i przy 100-110 dalej czułem drgania na kierownicy. Zmieniłem warsztat i ponownie wyważyłem i teraz jest w miarę OK, tzn nie ma drgań, ale mimo wszystko czuc delikatnie mrowienie na kierownicy przy 110 km/h gdy sie mocniej ścisnie kierownicę. Przy innych prędkościach jest nieodczuwalne więc na razie dałem sobie spokój. Za drugim razem przekręcali mi opony na feldze gdyż podobno po 2 sezonach tak się powinno zrobić, wtedy wielkość niewyważenia znacznie maleje i nie trzeba zakładać tak dużo ciężarków - u mnie po takim zabiegu zmniejszyło się o połowę (ok. 20g). Porównując pierwotne wrażenia i teraz to jest to przepaść (wczesniej nawet pasażer odczuwał wibracje)więc trzeba dużą uwagę zwrocić na wyważenie i sprawdzić w kilku zakładach.
Wczesniej kilka lat temu miałem problem z drganiami w czasie przyspieszania zwłaszcza na wysokich biegach - tutaj winnym był wewnętrzny przegub po prawej stronie. Okazało się, że w osłonie była dziurka jak po gwoździu i cały smar wyfrunął na zewnątrz. Po wymianie osłony i smaru było OK.

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 12, 2012, 19:30:19 »
Czyli winne są opony. Spróbuję zmienić im kierunek pracy na przedniej osi. Drgania odczuwalne są szczególnie na kierownicy. Czasami tylko "pod tyłkiem". Z tyłu praktycznie nic.
Podzielę się czy pomogło :) Sam jestem ciekawy.
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Mateusz Miłkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2002r 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #83 dnia: Lipiec 12, 2012, 21:55:08 »
Mam ten sam problem z MOCNO drżącą kierownicą od 100 do 120km/h. Opony letnie uzywane z jakimi kupiłem cytryne do wymiany (10-letnie) i jeszcze na dodatek połasiłem się na felgi używane i kupiłem na wiosnę na allegro okazało się że przyszły trzy (1 ukradli w transporcie) domówiłem dodatkowo czwartą okazało się przy montażu że krzywa z tych pierwszych trzech jedna też krzywa - reasumując nigdy nie kupie już używanych felg lub opon - WYRZUCONE PIENIĄDZE!!!. Czyli nieunikniony ponowny wydatek nowe felgi i opony  - 1600 zeta.
 Na zimówkach oryginalnych "aluminiowych" jest w sumie OK,auto chodzi dobrze.
Kiedyś temat drżącej kierownicy przerabiałem w Lanosie, w 2003 roku kupiłem nowe Kleber Viaxer od początku lekko drżała kierownica i nic z tym nie dało się zrobić. Jakieś dwa lata temu musiałem już zmienić opony na nowe i akurat była jakaś promocja na Micheliny Saver i takowe kupiłem, zamontowałem........no i przeżyłem szok że po 7 latach jeżdżenia samochodem PRZESTAŁA DRŻEĆ KIEROWNICA kierownica stoi równiutko jak igła.... zresztą do dziś nim jeżdżę z nieukrywaną przyjemnością :)
Kończąc moje wywody stwierdzam po 23 latach jeżdżenia różnymi autami po naszych masakrycznie dziurawych pseudo drogach , aby jazda była przyjemnością należy spełnić 3 warunki:
1. Proste felgi
2. Opony klasy wyższej (Michelin, Continental, Good Year, Bridgestone) - wysoka jakość wykonania!!!
3. Unikać dziur w jezdni - JAK OGNIA!!! :-(  :-(  :-(  :-(

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #84 dnia: Lipiec 13, 2012, 10:21:30 »
Cytuj

Za drugim razem przekręcali mi opony na feldze gdyż podobno po 2 sezonach tak się powinno zrobić, wtedy wielkość niewyważenia znacznie maleje i nie trzeba zakładać tak dużo ciężarków - u mnie po takim zabiegu zmniejszyło się o połowę (ok. 20g).


Co masz namyśli pisząc "przekręcić"???
To co napisał Jace, czyli zmienić kierunek... tzn. założyć przeciwnie do kierunku toczenia podanego na oponie???
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #85 dnia: Lipiec 13, 2012, 13:30:01 »
Nie, ja mam opony "Inside - outside". Więc jeśli po prawej stronie kręcą się w jedną mańkę to po drugiej będą się kręcić zupełnie odwrotnie. "Podobno" może pomóc. Ale nie wiem czy problem nie tkwi w tym, że to już 3 letnie Barum Bravuris 2. Z n-letnimi Michelinami Pilot Alpin nie było problemu do śmierci naturalnej opon.

Dziwny wynalazek bo zostawiam dwa różne ślady po lewej i po prawej stronie auta. Więcej takich nie kupię bo mi się nie podobają, ale to inny temat ;)
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Adam Ignacyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkIII kombi 2,0HDI automat Exclusive 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #86 dnia: Lipiec 13, 2012, 23:56:15 »
potwierdzam, miałem drgania przy 110-140 kazałem wyważyć koła wulkanizator powiedział że jest ok ale koła doważył i problem zniknął.

Offline Artur Roliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Żychlin
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003r.Break
  • Miejscowość: Żychlin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #87 dnia: Lipiec 14, 2012, 13:39:15 »
Też tak miałem,dałem po 3 atmosfery we wszystkie koła i jak ręką odjął
arturo54 :-)

Marek_S

  • Gość
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #88 dnia: Lipiec 14, 2012, 13:51:21 »
Cytuj

Artur  Roliński napisał:
Też tak miałem,dałem po 3 atmosfery we wszystkie koła i jak ręką odjął

daj 10 to wystrzelą , podziwiam pomysły na to bym nie wpadł .
W sumie wszystko w tym wątku napisano tylko zebrać do kupy .

Offline Artur Roliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Żychlin
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003r.Break
  • Miejscowość: Żychlin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #89 dnia: Lipiec 14, 2012, 13:55:29 »
Dzięki "exspercie"
arturo54 :-)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 14, 2012, 14:50:27 »
Marek, w kwestii formalnej, to na naklejce na słupku jest podane 3,2 atm dla max. obciążonego kombi. Więc jest do dużo, ale dopuszczalnie.
Testowałem różne ciśnienia i moje odczucia są takie (na 205/65R15), że powyżej 2,6atm jedzie się jak taczką.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Marek_S

  • Gość
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 14, 2012, 16:22:06 »
owszem, ale ciśnienie dobiera się do obciążenia , opona pracuje jako amortyzator więc jeśli biją to kord być może jest popękany zwiększenie ciśnienia jest jakąś forma ale nie zastanowiło cie dlaczego pomaga ? Chyba cos nie halo z oponami , zresztą coraz gorsze je robią ale to inna bajka .

Offline Artur Roliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Żychlin
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003r.Break
  • Miejscowość: Żychlin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 14, 2012, 18:36:58 »
dowcip ci sie wyostrzył i daruj sobie cytaty
arturo54 :-)

Offline Artur Roliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Żychlin
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003r.Break
  • Miejscowość: Żychlin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 14, 2012, 19:09:42 »
nie tylko Ty jesteś inteligentny!!!bez odbioru!
arturo54 :-)

Offline Artur Roliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Żychlin
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003r.Break
  • Miejscowość: Żychlin
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 14, 2012, 22:47:08 »
rusz intelektem i zrozum jak ktoś ma już dość konwersacji,nie było mi miło.....żegnam
arturo54 :-)

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 15, 2012, 23:08:43 »
Panowie! Mi tu 13 powiadomień z tego wątku wyskoczyło i zadowolony, że coś ciekawego się dowiem w kwestii drgań szybko otwieram, a tu co? Bądźmy poważni :)

A co do drgań. Zmieniłem koła z przodu. Prawe na lewe. Powiem wam, chorobcia, że drgania ustały! :D Tak mi się wydaje po pierwszych próbach. Jutro sprawdzę w trasie jeszcze. Tylko jakby w prawą stronę zaczęło lekko ściągać auto...
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 15, 2012, 23:41:15 »
jak masz kierunkowe to musisz opony przełożyć bo teraz pracują odwrotnie, być może to jest powód ściągania, lub są ścięte na bokach.

Offline Michał Morawski

  • Sponsor
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4GP '07 1.6HDi, C5 '10 2.0HDi
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 15, 2012, 23:51:44 »
Miałem u siebie identyczny problem. Co prawda w Xantii ale prędkość i opis się zgadzają. Zawsze musiałem wyważać koła kilka razy i raz było lepiej, raz gorzej ale drgania nigdy nie ustawały. Ponieważ występowały i na zimówkach i na letnich skierowałem podejrzenia na felgi. Kupiłem nowy komplet i jak ręką odjął. Identyczny problem i rozwiązanie miał Pan Janusz z FASu. Może w felgach z początku produkcji C5 występowała taka sama wada.
Michał Morawski
C4GP '07 1.6HDi 260kkm
C5 2010 2.0HDi 180kkm
Warszawa

Marek_S

  • Gość
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 16, 2012, 00:50:02 »
dziwi mnie jedno , czy wulkanizator nie ogląda felg ? Ja przed założeniem czy przełożeniem zawsze sprawdzam na wyważarce felgę . Ciekawe jest ze własnie przedział 80-120 Km/godz jest tym gdzie felgi trzepią .

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I] Drgania przy prędkości 110 - 130 km/h
« Odpowiedź #99 dnia: Lipiec 16, 2012, 14:15:25 »
Cytuj

Jacek Gaj napisał:
Nie, ja mam opony "Inside - outside". Więc jeśli po prawej stronie kręcą się w jedną mańkę to po drugiej będą się kręcić zupełnie odwrotnie. "Podobno" może pomóc. Ale nie wiem czy problem nie tkwi w tym, że to już 3 letnie Barum Bravuris 2. Z n-letnimi Michelinami Pilot Alpin nie było problemu do śmierci naturalnej opon.

Dziwny wynalazek bo zostawiam dwa różne ślady po lewej i po prawej stronie auta. Więcej takich nie kupię bo mi się nie podobają, ale to inny temat ;)


Hmm.. nie ma przecież znaczenia czy napisali Inside/Outside, czy dali strzałkę z kierunkiem toczenia.

Zakładasz tak jak jest napisane...
wszystko przecież zależy od kształtu/projektu bieżnika (np. symetryczne lub asymetryczne).  To chyba jest oczywista oczywistość.

Wyobraź sobie że masz bieżnik symetryczny, np. taki sportowy w literę V. Tam będzie oznaczenie kierunku toczenie, bo gdyby było I/O, to po odwróceniu opony cała woda wprowadzana by była pod oponę.... i pływanko jak się patrzy.

Przy asymetrycznych, gdzie to trochę głupio wygląda, że zostawia się różny ślad oznaczenie masz I/O, zazwyczaj masz tam na środku opony zostawiony rowek, gdzie woda ściągnięta przez bieżnik na środek opony może spokojnie się zebrać i odpłynąć, a po drugiej stronie jest wyrzucana na zewnątrz opony.

Ale taki układ oczywiście nie jest stuprocentową regułą... w końcu cały czas produkowane są nowe wzory i są symetryczne mające rowek na środku. :)


Pamiętam, że kiedyś u znajomego jakiś inteligent założył właśnie zimowe opony tak, że z obu stron był bieżnik w ten zam sposób ułożony... a opony były właśnie I/O... czyli z prawej na zewnątrz miał OUTSIDE, a z lewej było INSIDE.  
Znajomy zachodził w głowę, dlaczego przy hamowaniu znosi mu auto w prawo... a przy niewielkiej warstwie błota pośniegowego to już w ogóle był "prawoskrętny".  A auto było po wszelkich zbieżnościach itp.
...po krótkich oględzinach pokazałem mu w czym jest problem.
Po odwróceniu opony wszystko wróciło do normy.

Ja bym nie zaryzykował odwrócenia kierunku toczenia opony, zwłaszcza w warunkach deszczowych.
W tej chwili też mam letnie (chyba takie jak Twoje Michałki) i są asymetryczne z oznaczeniem I/O.
5 rok w toku i nadal są OK, tylko tak jak pisałem, są coraz głośniejsze i słychać miarowe stukanie...ale tylko słychać.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)