Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] 2.2 hdi problem z ubywajacym plynem chlodzacym  (Przeczytany 1072 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Lisowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI 2.2 hdi 2001
  • Miejscowość: Kraków
[MkI] 2.2 hdi problem z ubywajacym plynem chlodzacym
« dnia: Październik 03, 2010, 20:27:37 »
Witam wszystkich klubowiczów!
Temat teoretycznie banalny, przegladam forum i juz mam oczopląs- brak szukajki.
Auto odebrane od mechanika miedzy innymi z tego powodu tam się znalazl:
ubytek okolo 200 ml dziennie znaleziony wyciek i uszczelniony.
Nie pomoglo. Mechanicy nie przekonani do padniętej uszczelki pod głowicą,
sprawdzona kompresja, brak jakichkolwiek zaburzeń w pracy silnika na
poszczególnych tłokach, brak przedmuchów do zbiorniczka, wszystkie plyny czyste, olej też. Już głupi jestem, nie wiem czego sie trzymać. Za dwa tygodnie mam tym autem pokonać ponad 3000 km. Bardzo proszę o jakieś sugestie.
Z góry bardzo dziękuję!

Offline Marcin Lisowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkI 2.2 hdi 2001
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] 2.2 hdi problem z ubywajacym plynem chlodzacym
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2010, 22:28:22 »
I wszystko jasne.
Dzisiaj wywaliło płyn zbiorniczkiem. To był początek uszkodzenia uszczelki
pod głowicą. :-)

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI] 2.2 hdi problem z ubywajacym plynem chlodzacym
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2010, 23:21:45 »
No to tylko współczuć..
Jednym z objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą może być też olej cieknący z obudowy od rorządu (wyciekający z niej, spływający po bloku silnika - cięzko widać od dołu z założoną osłoną pod silnikiem)..
Sam wyciek byłby może i do przeżycia jak jest mały, ale olej leci prosto na rozrząd i upi*** całość, a czym to się może skończyć to wiadomo..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)