Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: sterowanie nagrzewnicą  (Przeczytany 1548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
sterowanie nagrzewnicą
« dnia: Październik 24, 2010, 16:30:00 »
witam mam mały problem z nagrzewnica - od paru dni zaczeła szwankowac

  tzn. jak ustawie temp na 25, to na szybe leci cieple powietrze, a jak przelacze nagrzewanie na nogi, to leci chlodne, a jak na 27-28 to juz leci gorące - tak jakby stopniowanie temperatura padło. zawsze jak bylo na 25, to lecialo cieple na nogi, a teraz musze zrobic 27-28, zeby cos poczuc.
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2010, 20:06:33 »
Obstawiam przypchaną nagrzewnicę ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2010, 21:05:47 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Obstawiam przypchaną nagrzewnicę ;)

A może termistor  ;)

Najpierw bym obwąchał obydwa w obiegu powietrza. Przy padniętym bardzo często dają sygnał jak w podwyższonej temperaturze i panel dostaje świra. Już widziałem jak oryninalne termistory od termometru robiły sobie jaja zawyżając temperaturę. W takim przypadku przymyka się mieszalnik i żeby zwiększyć ciepełko trzeba podnieść na panelu.Osobiście uleczyłem kilka. Termistory są z tego samego worka tylko bez obudowy więc czemu mają być lepsze ? Oczywiście to przypuszczenia bo zamulenie też jest prawdopodobne choć logicznie występuje przy niemożności uzyskania maksymalnej temperatury przy włączonym na maksa wentylatorze. Tutaj jest jeszcze trzeci termik na dojściu, który bada temperaturę   nagrzewnicy. Znowu się rozpisuję :( i... chyba  wolę już płukać nagrzewnicę niż walczyć z elektroniką. Wcinka od instalacji gazowej idealnie się do tego przydaje. U znajomego podłączyliśmy do węża myjkę ciśnieniową - oj byliśmy zdziwieni - czego to tam nie było. Już parę sezonów nie narzeka. Tylko trzyma się przykazania : Nie dolewaj kranuwy. Może być czysta ale demineralizowana co z kolei jest niewiele tańsze niż plyn.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2010, 21:49:12 »
Marcin napisał że górą leci ciepłe a dołem zimne powietrze ,a to mi jednak raczej wygląda na słabą wydajność nagrzewnicy (choć oczywiście mogę się mylić)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 28, 2010, 21:24:51 »
No tak. Tylko pisał, że jak podnosi na panelu to już gorące jakby nie chodziło stopniowanie. Zamulenia są nagminne jak po taniości pomyka się na kranówce, mam nadzieję, że Mateusz napisze czy ma czystą nagrzewnicę. Panel komunikuje się z termistorami i koryguje nastawy klapy. Według mnie wiecznie brzęczący dostał świra ale ja też mogę się mylic. Zobaczymy. W moim poprzednim bolidzie zamontowałem elegacki potencjometr zmieniający charakterystykę termistora gdy stwierdziłem że temperatura wyświetlana ma się nijak do faktycznej.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2010, 06:33:42 »
wloty ponoć mam czyste podczas ostatniego serwisowania auta mechanik to czyścił Ponoć dodam ze te cyrki zaczęły dziać się podczas nieszczęsnego przejazdu przez przejazd kolejowy gdzie dość mocno wszcząsneło autem ale to jechała tylko Magda więc ja nie wiem do końca co i jak

jak jechaliśmy do berlina to przez 90% czasu nawiew był chłodny przy ustawieniu 25°C ale czasem mu się poprawiało

na razie nie mam kiedy i jak posprawdzać wszystkiego bo tyram po 12 ale jak tylko się uspokoi to
na pierwszy ogień idzie drąrznosc kanału wlotowego potem panel i styki no i wentylatorek z termistorem w podsufitce
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2010, 06:35:18 »
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Marcin napisał ż


błagam tylko nie Marcin nie nawiedzę tego imienia a wielu ludzi się myli :)
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: sterowanie nagrzewnicą
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2010, 19:35:26 »
Cytuj

Mateusz Marcinkowski napisał:
Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Marcin napisał ż


błagam tylko nie Marcin nie nawiedzę tego imienia a wielu ludzi się myli :)

Aj sorki, pokiszkowało mi się ;)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.