Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM TURBO CT  (Przeczytany 2796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
XM TURBO CT
« dnia: Listopad 06, 2010, 22:32:49 »
Chciałem pokazać wam że XM-em TCT jadąc spokojnie bez żyłowania i z lekką nogą , naprawdę tak luzacko :) oczywiście z dobrą turbiną , ładnie rwie do przodu ZOBACZ

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2010, 11:50:00 »
ile pali przy takiej jeździe?;)
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2010, 19:38:37 »
Jeśli mam być szczery, to chyba identycznie chodził mój 2.1TD ;) Jeszcze zależy jak bardzo luzacko jeździłeś.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 07, 2010, 21:55:33 »
Cytuj

Jędrzej Patelski napisał:
ile pali przy takiej jeździe?;)

Koło 8L

Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Jeśli mam być szczery, to chyba identycznie chodził mój 2.1TD ;) Jeszcze zależy jak bardzo luzacko jeździłeś.

Tak luzacko wciskałem gaz jak bym jajko miał pod nogo i bałby się że zgniotę.

Offline Michał Armatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Stare Czaple
  • Posiadany samochód: xm-bx-xanti x2
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa
  • Miejscowość: Stare Czaple
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2010, 18:29:15 »
A  ten CT to na gazie czy czysta benzynka . Ale według mnie żadna rewelacja , a ile sięga prędkość  na maksa.

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2010, 20:40:14 »
Nie no pewnie , dla ciebie widać rewelacją było by start z palącą gumą obroty na maxa przeciągnięcie na biegach ponad czerone pole , przeczytaj dokładnie co napisałem w poprzednich postach  ;) , a jeśli chodzi o maxa to nie mam w warszawie gdzie sprawdzić .

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2010, 12:22:48 »
Cytuj

Michał Armatowski napisał:
A  ten CT to na gazie czy czysta benzynka . Ale według mnie żadna rewelacja , a ile sięga prędkość  na maksa.

Przecież Tomek napisał że nie chodziło o pokazanie osiągów maksymalnych tylko o zwykłe lekkie naciśnięcie pedału przy sprawnej turbinie. Równomierność przyspieszania w pokazanym zakresie obrotow jest zadowalająca i swiadczy o prawidłowej pracy bez żadnych dziur czyli auto ma dużo większy potencjał. Gdyby Tomek pokazał przy okazji kalkulator spalania film byłby jeszcze bardziej czytelny i pokazał ekonomikę.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2010, 20:48:58 »
^_^
To teraz prosimy pedał w podłogę dla porównania.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 13, 2010, 13:57:17 »
Klik Tez ze sprawną turbiną :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2010, 19:47:55 »
11 do setki, suuabo, moj v6 zbiera się 8-9s.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2010, 19:52:41 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
11 do setki, suuabo, moj v6 zbiera się 8-9s.


ech..

ale Twój ma chyba większą pojemność, więcej koni, większy moment obrotowy i więcej cylindrów - spodziewałeś się , że będzie wolniejszy?

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2010, 23:09:50 »
Po TCT spodziewałem się więcej, bo to drugi po 24v silnik na mojej wishliście.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 13, 2010, 23:33:20 »
Ja tam widzę 9-10. Zauważyłeś, że nie startował od razu, czy już nie bardzo?
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2010, 00:09:44 »
11 sek jest przy ok 102km/h licznikowych. Startowalem przy ok3 sek także dodać błąd pomiaru wychodzi niecałe 9 sek.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 14, 2010, 13:24:47 »
Może i osiągi ma podobne do V6, ale takiego dźwięku nie będzie miał nigdy ;)

http://www.youtube.com/watch?v=laILrdyGYtc
http://www.youtube.com/watch?v=qwhmPs8rHdI
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2010, 09:15:25 »

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2010, 11:57:25 »
Popieram CIę Jędrzej zdecydowanie :)

Offline Tomasz Żukowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 725
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI MK1
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2010, 20:38:12 »
V6 zawsze ma ładny dźwięk, ale i tak najładniejszy mają V8 maverick albo ten Mustang

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2010, 22:37:23 »
To posłuchaliście na tym YT :P

Mateusz@ Nie słyszałem w życiu motorku jak Twój, ale czytałem na tym forum, że ich dźwięk i tak jest lipny w porównaniu do ZPJtów :P Ale jednak najlepiej brzmi 2.1TD, tylko na paliwie z BP koniecznie!, szkoda, że nie zdążyłem nagrać, słuchalibyście sobie w radiach podczas jazdy i wczuwali się :D

PS. Swoją drogą, nie wiem czy miał tak tylko mój egzemplarz, ale jadąc z zamkniętymi szybami w środku go było słychać jak normalnego benzynowca, jedynie na biegu jałowym był dieselem, wytyfy? ;>
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2010, 15:13:27 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
To posłuchaliście na tym YT :P

Mateusz@ Nie słyszałem w życiu motorku jak Twój, ale czytałem na tym forum, że ich dźwięk i tak jest lipny w porównaniu do ZPJtów :P


Nie tyle lipny co za bardzo ugrzeczniony ale wystarczy jakiś nieseryjny końcowy tłumik i będzie git :)

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 16, 2010, 17:39:31 »
W przedziale 4500-6500rpm jest ładnie słyszalny :)  tylko trzeba otworzyć okna żeby było lepiej słychać :)
Co do tych Mavericow i mustangów podobny dźwięk mam codziennie w pracy przy Krazach wojskowych :D ewentualnie PTS też potrafi ryknąć porządnie. Jak wrzucę nagranie na YT to podrzucę linka dla porównania :)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 16, 2010, 17:53:59 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
W przedziale 4500-6500rpm jest ładnie słyszalny :)  tylko trzeba otworzyć okna żeby było lepiej słychać :)
Co do tych Mavericow i mustangów podobny dźwięk mam codziennie w pracy przy Krazach wojskowych :D ewentualnie PTS też potrafi ryknąć porządnie. Jak wrzucę nagranie na YT to podrzucę linka dla porównania :)


Tutaj ZPJ (szczególnie 4) jest zdecydowanie głośniejszy w całym zakresie obrotów od es9j4. Jedni powiedzą, ze bardziej rasowy dźwięk inni powiedzą za głośny. Tak to jest z ludźmi :)
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 16, 2010, 18:04:43 »
Zależy co kto lubi :) Kiedyś mi się obiło o uszy że ZPJ lepiej brzmi niż wersja 24V ale to pewnie też zależy co ktoś rozumial pod pojęciem "lepiej" :)
Osobiście nie słyszałem starszej 24V także nie porównuję :)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2010, 20:53:25 »
To prawda. ZPJ inaczej brzmi od ZPJ4. Na pewno ten drugi jest głośniejszy, szczególnie na wysokich obrotach. Ogólnie to różnicy nie jestem w stanie opisać, to trzeba usłyszeć na własne uszy.
Nie wiem czy uda Ci się wychwycić różnice, ale takową można zauważyć na tych filmikach:
http://www.youtube.com/watch?v=as_c-X2Uiuo
http://www.youtube.com/watch?v=qwhmPs8rHdI
i nie mówię tu o osiągach, ale dźwięku :)

dodaje trzeci do porównania:
http://www.youtube.com/watch?v=YqBXAyRSjBc
no to mamy komplet :)
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: XM TURBO CT
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 16, 2010, 21:22:14 »
Jeśli znajdę chwilkę to postaram się nagrać i wrzucę piękną muzykę dla moich uszu.
Co do wymiany końcowego tłumika może się to skończyć utratą falowości układu. Jest on ściśle dobrany do długości dolotu. Polecam lekturę w tej materii zanim się cokolwiek zmieni bo nie zawsze dobry efekt dla ucha idzie w parze z efektem dla buta ;) . Profesjonalny tuning kosztuje bo oparty jest na zmianach popartych obliczeniami pojemnosci, przepustowości i długości układu wylotu spalin aby wykorzystać podciśnienie wytworzone przez energię rozpędzonych gazów do lepszego oczyszczania i napełniania cylindrów podczas ssania.Nie będe się rozpisywał bo to nie w temacie.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )