Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: tarcze i klocki przod  (Przeczytany 12268 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 17, 2010, 22:07:20 »
wypadało by już zamknąć ten wątek bo już zalatuje reklamą pewnego sklepu...

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 27, 2011, 19:08:33 »
Witam.
Prośba do dobrej duszyczki.
Czy może mi ktoś po numerze VIN zdekodować jaki u mnie siedzi system hamulcowy, oraz proszę o podanie numerów OEM tarcz hamulcowych i klocków hamulcowych.
numer VIN: VF7CHRHYB39274865

Auto mam od niedawna. I pasuje zająć się układem hamulcowym. Tzn jego skuteczność jest dobra, ale wydaje mi się, że trzeba by pomału myśleć o wymianie przynajmniej klocków hamulcowych na przodzie.
Jest u mnie teraz krucho z kasą i jeżeli tarcze jeszcze będą się nadawały do użytku to zamienię jedynie klocki. Zdecydowałem się na Steinhof, lub jeżeli cena będzie mi odpowiadała to założę Remsa.
No chyba, że tarcze będą w stanie agonalnym to pozostanie mi zakup kompletu. I wtedy najprawdopodobniej Steihof.

Powiecie nie oszczędzaj! Wiem, ale jeżeli stwierdzę, że i z tyłu pora na wymianę szczęk to wtedy będę musiał się szarpnąć na zestaw superkit TRW/Lukas. Wtedy myślę dobrym rozwiązaniem będzie zrobienie za przyzwoite pieniądze przodu i tyłu jednocześnie. Co z tego gdy na przód założę super hiper zestaw, skoro tył nie będzie hamował.
Proszę o podanie numerów względem VIN.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 27, 2011, 19:30:47 »
Cytuj

Karol Chyla napisał:
Witam.
Prośba do dobrej duszyczki.
Czy może mi ktoś po numerze VIN zdekodować jaki u mnie siedzi system hamulcowy, oraz proszę o podanie numerów OEM tarcz hamulcowych i klocków hamulcowych.
numer VIN: VF7CHRHYB39274865
.


numery vin rozkminiają w innym wątku!!!!!!!!!
zdejmij koło i na zacisku masz wytłoczone co to za system

jacekczewa1

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 27, 2011, 19:48:16 »
tarcza srednica 266 grubośc 22 mm  system bosch wiec klocki do tego systemu :)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 27, 2011, 20:56:26 »
Dobra dziękuje serdecznie za informacje. I tak muszę najpierw tam zajrzeć . Ale mam teraz przynajmniej rozeznanie co jak dobierać.

jacekczewa1

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 27, 2011, 21:11:25 »
tak to ten typ klocków ( z uszami) :)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 27, 2011, 21:33:45 »
:) z uszami, a te Lucasa są ze sprężynkami?
Bo jeszcze są klocki z uszami ale pasują tylko do tych dużych tarcz 280 mm i szerokości 26 mm- dobrze to rozumuje?

jacekczewa1

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 28, 2011, 07:19:49 »
czaisz baze

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 28, 2011, 13:10:09 »
No cóż chciałem wymienić klocki, ale nie opłaci się. Tarcze wyglądają mało ładnie :( . Ekonomicznie nieopłacalne zakładanie nowych klocków a potem za chwile wymiana wszystkiego.
Ponieważ fundusze mocno ograniczone zdecydowałem się zamówić komplet Steinhof.
W poprzednich samochodach klocki spokojnie wystarczały mi na przebiegi rzędu 60kkm, o tarczach nie wspomnę, więc hamulce traktuje raczej delikatnie.
Mieliście racie. Mam Bosch-a . Wszystko do porządnego przeglądu.Czyli czyszczenie ewentualne smarowanie. Pozdrawiam.

A jeszcze jedno! Jak radzicie sobie z tym [color=ff0000]piii[/color]nym podnośnikiem w XP? Opatrzyłem i nie znalazłem miejsca gdzie pewnie mógłbym podstawić jakiś klocek na czas robót przy hamulcach. A szczerze mówiąc nie mam za grosz zaufania do tego podnośnika. W astrze niby taki sam, ale duuuuużo bardziej stabilnie to było. Z resztą tam było piękne miejsce do podstawienia hydraulicznej żaby, tu tylko miejsce wzmocnione na progach pod podnośnik. Jakiś sposób?

Offline Sławomir Ogrodowczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Świnoujście
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Świnoujście
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 28, 2011, 13:45:31 »
Bardzo łatwo można dopasować części w tym klocki i tarcze pod adresem www.motoneo.pl ;można też kupić za dorą cene.

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 28, 2011, 14:38:51 »
Cytuj

Karol Chyla napisał:
[color=ff0000]piii[/color]nym podnośnikiem w XP? Opatrzyłem i nie znalazłem miejsca gdzie pewnie mógłbym podstawić jakiś klocek na czas robót przy hamulcach. A szczerze mówiąc nie mam za grosz zaufania do tego podnośnika. W astrze niby taki sam, ale duuuuużo bardziej stabilnie to było. Z resztą tam było piękne miejsce do podstawienia hydraulicznej żaby, tu tylko miejsce wzmocnione na progach pod podnośnik. Jakiś sposób?


ja zamiast podnośnika z XP podstawiam żabę  jak na ziemi pod żabę podkładam płytę OSB a jak nie wierzysz żabie to pod trawers jest tam sporo miejsca

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 28, 2011, 15:00:59 »
Właśnie wolę żabę używać niż ten firmowy podnośnik.
W które miejsce podstawiasz żabę? Dajesz w miejscu oryginalnego podnośnika?

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 28, 2011, 18:50:43 »
Cytuj

Karol Chyla napisał:
Właśnie wolę żabę używać niż ten firmowy podnośnik.
W które miejsce podstawiasz żabę? Dajesz w miejscu oryginalnego podnośnika?



tak

Offline Waldek Demin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: gliwice
  • Posiadany samochód: 2264011citroen C4 picasso
  • Zainteresowania: muzyka mocnego uderzenia
  • Miejscowość: gliwice
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 02, 2011, 14:15:24 »
Mam prośbę,
zaoferowano mi coś takiego proszę o jakieś opinie

jacekczewa1

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 02, 2011, 16:49:56 »
szkoda że nie wiemy co ci zaoferowan...:)   ale wszystko jest dobre - byle nie mikoda :)

Offline Waldek Demin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: gliwice
  • Posiadany samochód: 2264011citroen C4 picasso
  • Zainteresowania: muzyka mocnego uderzenia
  • Miejscowość: gliwice
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 02, 2011, 17:11:11 »
wow
 jak to się stało to nie wiem że nie podałem linka, masakra

[color=CC0000]link został usunięty - powód strona zainfekowana złośliwym oprogramowaniem[/color]

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 03, 2011, 08:48:01 »
O właśnie wczoraj zmieniłem. Klocki Steinhof właśnie te SM644 i tarcze Mikoda. Tu mam obawy co do tarcz, ale się zobaczy.
Tarcze 266/22/34,5 mm. Układ Bosch.

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 12, 2012, 18:14:58 »
Nie wiem ale jak przyjedziesz do mnie to ci zmierzę i podam.
Darek

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 21, 2012, 06:49:57 »
A ja się podepnę z pytaniem
Jaki byście wybrali  komplet:
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-klocki-citroen-xsara-picasso-i2038800750.html
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-0544-gt-tuning-citroen-xsara-picasso-i2045138096.html i tu moje pytanie czy to nawiercanie,nacinanie coś daje oprócz wyższej ceny,poczucia że ma się prawie bolid F1,bo według mnie jeżeli było by to tak dobre to by założyli w fabryce. Normalna wentylowana tarcza Mikoda kosztuje ok.83zł
http://allegro.pl/tarcze-266mm-klocki-przod-citroen-xsara-picasso-i2013904381.html tu polski wyrób Duży plus
http://allegro.pl/tarcze-266mm-klocki-przod-citroen-xsara-picasso-i2013904381.html
i ostatni http://allegro.pl/tarcze-klocki-citroen-berlingo-xsara-picasso-przod-i2066425044.html

Gachu

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 21, 2012, 10:15:27 »
w XP tarcze nawiercane nic nie dadzą chyba że lepsze samopoczucie, takie tarcze można stosować w autach którego tego potrzebują a XP do nich nie należy bo ani to super mocne ani nie sportowe

o polskich tarczach gdzieś już ktoś pisał i chyba je założył, poczytaj

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 21, 2012, 17:44:45 »
Harta i Mikodę sobie odpuść. Nie warto. Zbyt wiele negatywnych opinii nagromadziło się wokół tych tarcz.
Steinhof jest całkiem dobrym wyborem. Polski producent a nie Chińczyk i jakość przyzwoita.
 Natomiast osobiście używam i preferuję Brembo. Cena nie jest wygórowana a sam produkt jest naprawdę wyśmienity. Tarcze mają przejechane 50kkm a nie widać prawie śladów zużycia. Są proste, powierzchnia robocza idealnie gładka.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 26, 2012, 23:40:45 »
A Steinhof/ Mikoda kupiłem właśnie w martec. Podajesz link do nich wyżej.
Bez obaw możesz brać zestaw Steinhof/steinhof, lub steinhof/ mikoda.
Możesz spokojnie zapytać ten sklep przez gg. Ja w sumie robiłem zamówienie przez gg. Dali jeszcze maly rabacik i wyszło taniej jak na allegro.

Nawiercane/ nacinane i inne duperele od mikody- daruj sobie. Koledzy gania nawet w tym wątku Mikodę. Ja jak chciałem kupić prawie rok temu też naczytałem sie sporo. Chodzi o to, że Mikoda byla popularna i to bardzo właśnie dzięki tym tuningowym tarczom. Niestety przez nie właśnie teraz wszyscy ogólnie odradzają Mikodę. Ale! Zwykłe gładkie tarcze są bdb jakości.
Więc Mikoda, Steinhof to dobre tarcze i relacji cena/jakość są moim nr.1.

Brembo? Cenowo podobnie do wyżej opisywanych. Czy takie świetne? Nie widzę żadnej różnicy. Brat w Passacie założył 4 tarcze brembo. Działają, hamują, nie pokrzywiły się itp. Ale stwierdził, że więcej ich nie kupi. Cośmu nie pasują, twierdzi że dość szybko się starły.
HART- To już na prawdę lepiej kupić tańsze Mikody, czy śteinhof. Jakość ta sama zapewne a różnica w cenie starczy na klocki.

Oczywiście ostateczny wybór należy do ciebie.

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 27, 2012, 07:45:42 »
Kupię ten zestaw na tej stronie http://hamulcowe.com.pl/pl,product,395193,tarcze,wentylowane,klocki,hamulcowe,z,nakladk,citroen,berlingo,c4,xsara,xsara,picasso,peugeot,partner,206,207,306,307.html
Zapytam jeszcze może o jakiś rabacik,w końcu jak je montują na pierwszy montaż w fiacie to chyba nie jest to taki badziew.
I najważniejsze że robi to rodak nie włoch czy niemiec.
A zapytam jeszcze żeby mieć rozeznanie ile płaciliście za wymianę tarcz i klocków?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 27, 2012, 11:33:04 »
Sam zmieniałem tarcze i klocki- koszt to plasterek opatrunkowy na obity paluch :) .