Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: tarcze i klocki przod  (Przeczytany 12266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fridayek81

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 10, 2012, 14:43:14 »
Witam koledzy też czeka Mnie wymiana kompletu (tarcze +klocki) z przodu, zastanawiałem się nad TRW LUCAS za 400zł kpl (tarcze +klocki) lub BOSH 460zł (komplet) innych firm nie biorę pod uwagę ze względu na to iż mając passata kupiłem brembo po przejechaniu 5tyś km były krzywe i oczywiście w inter cars zakupione, wysłali do nich i uznali wadliwy materiał tarczy otrzymałem zwrot gotówki później zakupilem ATE to samo po jakimś czasie znów było bicie na kierownicy przy hamowaniu, znów reklamacja znów uznali, dopiero po zakupie tarcz TRW wszystko grało stąd mam już "hopla" na punkcie tarcz , mam nadzieję że w Pikusiu nie będe miał takowych problemów, a właśnie ciekawe co na pierwszy montaż idzie do naszych pikusiów : ja mam system bosh i ciekawe czy tarcze też bosh?
Pozdrawiam

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 11, 2012, 19:16:00 »
Pomóżcie mi bo już nie mam siły chciałem kupić tarcze i klocki ale dla sprzedawców to jest MEGA Problem choć podaję VIN dane samochodu że system Bosch że nie ma ESP  to ani sklep stacjonarny ani ten wirtualny na moje zapytania podają inne dane oto przykład:
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,0-161-DF4184-74033.html

http://allegro.pl/tarcze-przod-citroen-c3-c4-c5-xsara-picasso-ds3-wr-i2076115946.html

Vin mojego auta Vin.VF7CH6FZC39302330  1.8 16V z 2002r

z góry dzięki

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 21, 2012, 10:57:54 »
W końcu kupiłem wybór padł na BREMBO i mi zamontowano :
Montaż 120zł
Tarcze  234zł
klocki 128zł
Kupiłem tu http://allegro.pl/my_page.php?uid=16455213

Offline Piotr Szeliga

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI' 05
  • Miejscowość: Zabrze
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 28, 2012, 23:24:12 »
Przymierzam się do kupna czegoś takiego :
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-citroen-berlingo-xsara-picasso-przod-i2151798259.html

Proszę o waszą opinię na temat tarcz hamulcowych Denckermann'a.

Offline Krzysztof Białecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso
  • Miejscowość: Rybnik
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 10, 2012, 20:48:54 »
Witam
orientuje się ktoś może jakiej firmy klocki są montowane fabrycznie?
Czy jest na nich logo citroena?

Offline Marek Drobnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: północna anglia
  • Posiadany samochód: C4 GP 1,6 hdi MCP
  • Miejscowość: północna anglia
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 09, 2012, 14:22:06 »
A czy brembo to dobre?
Na ebay najdroższe:)

Niedawno mechanik wstawił mi najtańsze badziewie i piszczą tak, że wstyd i zastanawi`m się nad "lepszymi"

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 10, 2012, 09:00:14 »
Bo piszczenie i stukanie przy hamowaniu to nie problem "badziewia" tylko mechanika i montażu.
Ja przy okazji zmiany wahaczy dokładnie oglądnąłem mające przejechane ponad 20 tys. km tarcze Mikoda i klocki Steihof. I wszystko w należytym porządku. Chociaż muszę się wam przyznać, że mam wrażenie jakby tarcze były ciut za bardzo zużyte. Ale hamowanie malina. Klocki pylą, i zapewne do alusów odpadają, ale skutecznie zatrzymują auto.
Komplet na przód kosztował mnie 200 zł. Nie żałuję taniego zestawu.

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 10, 2012, 15:10:20 »
Cytuj

Marek Drobnik napisał:
A czy brembo to dobre?
Na ebay najdroższe:)

Niedawno mechanik wstawił mi najtańsze badziewie i piszczą tak, że wstyd i zastanawi`m się nad "lepszymi"


Pisk to wynik drgań, jakie powstają w kole. Wszystko przebiega na podobnej zasadzie jak w instrumentach muzycznych. Jego przyczyny mogą być dwojakie. Pierwsza to niewłaściwy dobór materiałów, z których wykonane są bębny i szczęki, albo tarcze i klocki.
Czasem piszczenie jest wynikiem zanieczyszczeń (woda, kurz, oleje), które dostały się między dwa pracujące elementy.  Można kupić w sklepach specjalny, zapobiegający piszczeniu spray, którym spryskuje się hamulce od wewnątrz.

Co do Brembo. Nie wiem czy są aż takie drogie. Widziałem droższe, ale jedno wiem na pewno. Tarcze są bardzo dobre. Mam takowe założone i jestem z nich bardzo zadowolony. Zero pisków, minimalne zużycie , bez wżerów i powichrowań na powierzchni.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

jacekczewa1

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 10, 2012, 19:20:37 »
piski są wyłacznie spowodowane klockami hamulcowymi - twardy material


co do tarcz a raczej firmy - odradzam boscha - po 4 tys nie szło utrzymac kierownicy przy hamowaniu oczywiście montaż przeprowadzony prawidlowo z oczyszczeniem piasty itp. ( szczęście że zostawiłem stare tarcze więc miałem na czym jezdzić)- zareklamowałem tarcze i po póltora miesiącą uznano reklamacje - wziąłem brembo w komplecie z nowymi klockami także brembo.
Powiem wam że zdarzyło mi sie pierwszy raz coś takiego że tarcze pokrzywiły sie po 4 tys przebiegu  - szajs na maxa rozumiem żeby to był częstochowski Mikoda ( tfu...) ale Bosch ..?????

Offline Włodzimierz Sudomierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 197
  • Skąd: Godzieszowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2000r
  • Zainteresowania: Samochodziki, motoryzacja
  • Miejscowość: Godzieszowa
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 11, 2012, 21:30:20 »
tak a pro po hamulców czy wie kto jak zdjąć bęben z tylnego koła czy trzeba odkręcić tę wielką nakrętkę ponieważ nie jestem w stanie zdjąć bębna a nie chce nic uszkodzić proszę o info
dzięki
pozdrawiam:)
Włodek

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 11, 2012, 23:57:41 »
Cytuj

Włodzimierz Sudomierski napisał:
tak a pro po hamulców czy wie kto jak zdjąć bęben z tylnego koła czy trzeba odkręcić tę wielką nakrętkę ponieważ nie jestem w stanie zdjąć bębna a nie chce nic uszkodzić proszę o info
dzięki

Nie trzeba odkręcać żadnej nakrętki.Po zdjęciu koła należy tylko odkręcić( jeśli jest) śrubkę M6 mocująca bęben do piasty. Może się zdarzyć tak że bęben od wewnątrz ma zbyt duży próg i może utrudniać ściągnięcie. Należy wtedy delikatnie opukiwiać młotkiem po całym obwodzie bębna kręcąc nim i jednocześnie go ściągać.
Aha nie zapomnij zwolnic hamulca ręcznego bo za Chiny ludowe Ci nie zejdzie
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Tomasz Grupa

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 13, 2012, 07:50:12 »
Czy wymiana tarcz i klocków (przód i tył) z ESP różni się od sposobu wymiany bez tego układu? Mam ESP więc sie pytam. :)

Offline Adam Grajewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDI 110KM SX PACK
  • Miejscowość: Chorzów
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 14, 2012, 22:03:17 »
Niczym się nie różni. Tarcze i klocki oraz sposób montażu są takie same w samochodach z układem ESP jak i bez.

Offline Tomasz Grupa

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 15, 2012, 06:34:01 »
Dzięki za odpowiedź.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 26, 2012, 20:18:06 »
Zanim zaczniesz stukać to najpierw musisz poluzować regulator/ rozpierak szczęk wewnątrz bębna. Zrobisz to płaskim śrubokrętem np. przez otwór na śrubę koła. Trochę cierpliwości tylko potrzebne. Jak poświecisz do środka pod odpowiednim kątem to zobaczysz tam zębatkę. Trzeba ją zluzować. Wtedy bęben zejdzie prawie bez oporu. Bicie młotkiem akurat w tym patencie Lukasa niewiele pomaga.

Offline Tomasz Grupa

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 11, 2012, 08:29:54 »
Dzięki. Na szczęście ja mam z tyłu także tarcze.

Offline Michał Kabarowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 29, 2012, 10:10:16 »
Witam
Jestem właśnie po wymianie tarcz i klocków z przodu, system hamulcowy LUCAS.

Dla wiadomości Łodziaków i okolic
W Łodzi na ulicy Dowborczyków 1 udało mi się wynegocjować dobre ceny:
klocki valeo 100zł
tarcze Febi Bilstein 85zł. sztuka
i dodatkowo filtr węglowy kabinowy za 35zł.

Dzwoniłem po różnych sklepach i w tej cenie nigdzie nie znalazłem

Pozdrawiam

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 31, 2012, 02:19:37 »
Mam pytanie może ktoś mi wytłumaczyć jakie tarcze i klocki mam założyć do samochodu o nr vin  vf7chrhyb39671949. Niestety po wpisaniu nr vin do serwisu Citroena pokazuje mi z 3 warianty. Z przeczytanych tematów podejrzewam że mam system Bosh. Z tego co widzę to Bosh miał 2 rożne średnice tarcz i znowu problem jaka wybrać. Wiem najszybciej to zdjąć koło i pomierzyć niestety nie jet to takie łatwe jestem w delegacji i nie mam tutaj pikusia a po powrocie chciałem od razu założyć . Jedyna osoba co możne obecnie sprawdzić to żona a tego chcę uniknąć z wiadomych przyczyn

Gachu

  • Gość
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 31, 2012, 16:22:41 »
niekoniecznie Bosch możesz mieć Lucas`a również

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 07, 2012, 08:26:32 »
Dla pewności rozebrałem wszystko i pomierzyłem tarcze to 266 a francuzów za te Torxy to bym powiesił za ....... Musiałem dać do mechanika bo nie dało rady odkręcić 3 przedłużki pogoiłem. Na całe szczęście ze wymianę tarcz zapłaciłem 50 zł

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 07, 2012, 12:06:13 »
Cytuj

mariusz janczak napisał:
..a francuzów za te Torxy to bym powiesił za ....... Musiałem dać do mechanika bo nie dało rady odkręcić 3 przedłużki pogoiłem. Na całe szczęście ze wymianę tarcz zapłaciłem 50 zł


No i właśnie o to chodzi, żeby serwis miał pracę aby nikt z domorosłych majsterkowiczów z mało profesjonalnym sprzętem nie brał się za wymianę tak ważnych elementów.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Mariusz Janczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: Ford Escort 1.4i Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 2004r
Re: tarcze i klocki przod
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 12, 2012, 09:51:17 »
Nie no bez przesady ale klucz Torx 55 plus ten mały w połączeniu z 13 to nie są wielce profesjonalne sprzęty Klucze mam naprawde dobre ale niestety brak pneumatyki wyklucza u mnie stosowanie klucza pneumatycznego .  Wymiana jest banalna tylko jak się śruby porządnie zapieką to nic nie pomoże. W moim przypadku 2 śruby się ukręciły.