Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka  (Przeczytany 7340 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« dnia: Listopad 20, 2010, 15:49:57 »
Jest kilka spraw, które ciągle odkładam na później, a mianowicie:
- sterowanie dmuchaw przy chłodnicy
- wyświetlacz incydentów
- przebicie gdzieś w instalacji elektrycznej plus niemrawość okien
- wycieraczka z tyłu
- ABS...

To zaczniemy od pierwszego z brzegu, dmuchawy.
Jakiś czas działały, ciecz chłodząca nagrzewała się do 90 stopni, a dmuchawy posłusznie załączały się.
Teraz wygląda to tak, że dmuchawy działają tylko dlatego, że na szybko zrobiłem obejście tych wszystkich kostek nad reflektorem - załączam je na guzik w kokpicie O_O.
Ktoś może orientuje się gdzie nabyć te wszystkie przekaźniki?
I gdzie jeszcze może tkwić problem zerowej reakcji dmuchaw.

Wyświetlacz incydentów - posypany, normalka, muszę poszukać how to jak zdemontować deskę bez rozrywania i wyłamywania zatrzasków oraz śrubek.

Przebicie - krew mnie zalewa, sprawa wygląda tak, jeśli mam załączone dmuchawy, ogrzewanie tylnej szyby to wystarczy np. włączyć kierunkowskaz lub zacząć opuszczać, którąś z szyb - spadek napięcia --> reset radia.

Wycieraczka - gdzieś łapie masę, musiałem ja na twardo odłączyć bo pracowała non stop...

ABS - na pewno muszę podłączyć tylne prawe koło, zastanowić się nad stykami przy prawym przednim kole, do tego zresetować komputer.

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2010, 12:49:16 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
Jest kilka spraw, które ciągle odkładam na później, a mianowicie:
- sterowanie dmuchaw przy chłodnicy
- wyświetlacz incydentów
- przebicie gdzieś w instalacji elektrycznej plus niemrawość okien
- wycieraczka z tyłu
- ABS...

To zaczniemy od pierwszego z brzegu, dmuchawy.
Jakiś czas działały, ciecz chłodząca nagrzewała się do 90 stopni, a dmuchawy posłusznie załączały się.
Teraz wygląda to tak, że dmuchawy działają tylko dlatego, że na szybko zrobiłem obejście tych wszystkich kostek nad reflektorem - załączam je na guzik w kokpicie O_O.
Ktoś może orientuje się gdzie nabyć te wszystkie przekaźniki?
I gdzie jeszcze może tkwić problem zerowej reakcji dmuchaw.



Ja przekaźniki kupiłem akurat tu http://motopartner.pl/ oryginalne Citroena i nie potrzebnie jak się okazało bo to nie była ich wina.
Także mam 3 zielone na zbyciu.
Kupiłem też niepotrzebnie moduł sterowania wentylatorami więc mam na zbyciu :)

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 25, 2010, 00:04:09 »
U mnie sprawa wygląda tak, dmuchawy z automatu po przekroczeniu 90 stopni nie zaskakują, auto może lecieć nawet na 140 i [color=ff0000]piii[/color], cisza.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 25, 2010, 00:18:17 »
czujnik w bloku sprawdzałeś ? Zdejmij wtyczkę ,zajrzyj do bezpieczników przy akumulatorze jeśli masz na nich napięcie to potem przekaźniki.Wyjmij jeden zielony i podaj plus na krótko z akumulatpra na dolną wsówkę w gnieździe. Jak nadal nic to szczotki silników do wymiany.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 25, 2010, 15:03:48 »
Same wentylatory kręcą, bo zrobiłem obejście i manualnie załączam dmuchawy.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2010, 15:20:39 »
To będą przekaźniki na 100%. Nawet wyglądając OK mogą być padnięte.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 25, 2010, 18:22:17 »
Wiem, gdzie można dostać zamienniki?

Offline Tomek Dörre

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C6 2.7, XM '92 2.0i, były: XM '93 2.1TD break, XM '94 2.1TD, BX 1.9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2010, 23:08:09 »
Witam!

Mam podobny problem. Auto grzeje jak szalone, a wentylatory nawet nie myślą o włączeniu się. Też musiałem zrobić obejście na guzik. U mnie od plusa aku do dolnej wsuwki zielonej wtyczki od przekaźnika. Na razie tak sobie radzę, żeby nie przegrzać oleju skrzyni auto (przerąbane z tą skrzynią :|).
Ten przekaźnik od zielonej wtyczki działa, ale nie załącza gdy trzeba. Prąd do niego dochodzi. Od czego są pozostałe przekaźniki?
Nie wiem tylko teraz jak sprawdzić czujniki. Wszystkie są przy termostacie (te 3)? Próbowałem zwierać wtyczki, ale bez żadnego efektu. Gdy pierwszą odłączyłem na desce rozdzielczej pojawił się żółta kontrolka wzrostu temp., ale wentylatory dalej nic. Poza tym do  ostatniego czujnika, tego najbliżej termostatu dochodzi tylko jeden przewód!! O co tu w ogóle chodzi? Jak działa poszczególny czujnik/od czego jest? Gdzie dalej szukać usterki?

Pozdrawiam

Offline Tomek Dörre

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C6 2.7, XM '92 2.0i, były: XM '93 2.1TD break, XM '94 2.1TD, BX 1.9D
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2010, 23:19:23 »
Wcześniej nie zauważyłem, ale kolega Artur podsuwa jeszcze jedną możliwość sprawdzenia. Odłączę zatem wtyczki czujników i zobaczę co się dzieje w skrzynce bezpieczników. Czy ktoś mógłby podesłać schemat podłączenia tejże skrzynki?

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2010, 22:07:27 »
Najpierw czujnik potem przekaźniki i siedlisko zła czyli gniazda przekaźników i puszka z bezpiecznikami przy akumulatorze. Jest kilka sposobów na sprawdzenie tych obwodów. Poza tym jak wyżej.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2011, 01:31:33 »
No to na razie tak:
- wycieraczka tylna - połowicznie, wypiąłem jeden kabelek i działa, ale ma problemy z powrotem, sprawdzałem przekaźniki, wyrwałem wszystkie, wycieraczka nadal glupa rznela. Ale teraz działa.
- pompka spryskiwacza tylnej szyby - cacy, przebudowałem ją :)
- okna - po zmianie alternatora na ten od TD śmigają.
Ogólnie wszystkie wahania napięcia itp zniknęły.
Zostały tylko dmuchawy i termometr.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2011, 02:34:40 »
Jak poradziłeś sobie z pompką spryskiwacza?

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 12, 2011, 20:30:34 »
Wyjąłem ją, rozebrałem (potrzebne są kombinerki i najlepiej imadło), WD40 + druciak. Zardzewiało wszystko. Wyczyściłem, dowaliłem smarka z WD, złożyłem do kupy i viola. ALE. Tak, mam na warsztacie kilka 12V akumulatorów, jak silniczek zaczął już kręcić, to podpiąłem go aby sobie pochodził i się rozruszał. Wydaje mi się, że tam powinna być uszczelka, i sam silnik nie powinien pracować zalany w płynie... Mija już 2 tydzień i wszystko gra. Dodatkowo musiałem uciąć kompletnie kawałek plastikowej rureczki, która z niej wychodzi, rozwiercić i zakleić nową bo ta była na łączeniu dziurawa.


Ok z innych rzeczy:
- termometr naprawiony
- próba naprawy wyświetlacza incydentów nieudana, tasiemka nie nadaje się do niczego, nie ma sensu próbować jej reanimować, potrzebna jest nowa...

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 12, 2011, 20:36:59 »
Cytuj

Marcin Markowski napisał:
No to na razie tak:
- wycieraczka tylna - połowicznie, wypiąłem jeden kabelek i działa, ale ma problemy z powrotem, sprawdzałem przekaźniki, wyrwałem wszystkie, wycieraczka nadal glupa rznela. Ale teraz działa.


Z tylna wycieraczka podobnie miałem w renówce(nadwozie 5d)+ brak przeciwmgielnych  z tyłu-sprawa okazała sie banalna.Wiązka przewodów, która szła z klapy do nadwozia była miejscami przetarta. Po zaizolowaniu przetartych przewodów wszystko działało prawidłowo....
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 12, 2011, 21:54:23 »
Tasiemka wyświetlacza:
Jeśli padła (odkleiła się i następnie zaśniedziała) od strony elektroniki, jest szansa na przynajmniej częściowe przywrócenie witalności.
czas pracy po regeneracji - brak danych, może dzień może kolejne 20 lat.
skuteczność - odrobina szczęścia i zdolności manualnych.
U siebie poradziłem obcinając zaśniedziałą krawędź taśmy i za pomocą wacika ze zmywaczem do paznokci zmyłem lakier na odpowiedniej części tasiemki. wyszedłem z założenia, że uda się albo i nie.
Miałem kupę zabawy z zapewnieniem właściwego kontaktu, robiłem kilka przymiarek. W efekcie udało mi się ożywić 90% pola wyświetlacza (nie działa kilka skrajnych kolumn)
Kiedyś było coś o tym na forum- ktoś nawet chciał drukować na folii lakierem przewodzącym, ale chyba temat umarł.
Uważam że warto spróbować regeneracji (chyba że totalnie popsułeś)- tasiemka i tak do śmieci, na nową raczej nie masz szans. Ratuj co masz. Ewentualnie z MKI - większe piksele i brak info z radia ( w tym RDS)
I oczywiście inne połączenia ( schemat i przekrosować)

Wentylatory:
Wśród przekaźników są dwa typy (dwa zwierne i jeden rozwierno-zwierny)  optycznie się różnią. Stojąc przed zderzakiem ten z lewej jest rozwierno - zwierny, dwa pozostałe to zwykłe przekaźniki z czegokolwiek, nawet żuka :)
Z Zasady większość przekaźników posiada na obudowie schemat połączeń, dzięki czemu łatwo zidentyfikować poszczególne styki.
Układ jest pozornie dość skomplikowany, jednak jeśli sprawny, to nie ma opcji na przegrzanie silnika.
Z tego co pamiętam ( po padzie kompa nie mam wglądu w schematy i nie potrafię namierzyć witryn)
W chwili gdy temperatura bloku zbliża się do 90 stopni, oba wentylatory pracują na "pół gwizdka" połączone szeregowo . Jeśli to nie starcza i temperatura wzrośnie oba załączają się na pełną prędkość. Dodatkowo po włączeniu klimy jeden z wentylatorów pracuje samodzielnie.
Podkreślam że nie mam przed nosem schematów - jeśli ktoś potrafi skorygować, proszę o wsparcie.
Sprawdziłbym czy przekaźniki działają prawidłowo.
Da się to zrobić bez miernika, a nawet lepiej że bez miernika:
1- wyposażenie stanowiska testowego:
- akumulator
- żarówka 5- 55W w oprawce, wraz z przewodami (jeden z konektorem typu żeńskiego )
- trzy przewody z konektorami typu żeńskiego po jednej stronie, z drugiej "na skrętkę"
długość ok 1mb powinna wystarczyć
2- test:
Dwa przewody od zacisków akumulatora do styków cewki przekaźnika (na schemacie oznaczone w postaci prostokąta)
żarówka od akumulatora do badanego styku przekaźnika i do akumulatora.  W takt załączania/ wyłączania cewki
żarówka zapala się lub gaśnie
Brak zmian:
- uszkodzony przekaźnik
- spiermandoliłeś układ testowy, spróbuj raz jeszcze

czujniki temperatury
W rurce łączącej układ chłodzenia głowic są dwa czujniki.
Warto się do nich dobrać z omomierzem.
W temperaturze pokojowej  jeden z nich (chyba niebieski dwa, a nie trzy styki ) powinien mieć coś około 2kohm. (wykręcić czujnik podłaczyć miernik, podgrzać zapalniczką  - rezystancja wzrasta - OK)

Moduł sterujący
W kabinie pod schowkiem prawdopodobnie znajduje się moduł zawiadujący tym ustrojstwem. Jeśli wszystko inne zbadane, zwrócić się do kolegi o pożyczkę w celach testu.
 Z doświadczenia - brak kontaktu na przekaźnikach.

na dziś chyba tyle
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 12, 2011, 22:44:32 »
Dziękuje za tak wyczerpującą wypowiedź, aż wydrukuje sobie :)
Co to wyświetlacza to pokpiłem sprawę, odłączyłem też od ekranu...
Na allegro jest jeden sprawny za 250 zł... cóż, 2 lata przejezdzilem bez wyświetlacza to korona mi bez niego z głowy nie spadnie, jak będzie okazja to w przyszłości kupie używkę, może dorwę samą folię, jak ktoś gdzieś dorabia, może wymyślę inny sposób połączenia. Jakby co mam z MK1 sprawny. Mam znajomego elektronika, może kiedyś się połaszczę o przekrosowanie...

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 13, 2011, 12:18:08 »
Marcinie zrobienie wyświetlacza to jest 1 dzień wraz ze schnięciem i złożeniem wszystkiego :) U mnie zrobiłem rok temu , mrozy przetrzymał i teraz czekam jeszcze na upały. Wyswietlacz pokazuje ładnie, tylko szkoda że u mnie cały czas wyświetla bonnet open :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 13, 2011, 12:56:43 »
Problem w tym, że ta tasiemka nadaje się na szmelc. Wymyślił ktoś inny sposób połączenia?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 13, 2011, 14:42:58 »
Możesz podesłać zdjęcie tej tasiemki ?

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 13, 2011, 21:23:47 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
(...) Wyswietlacz pokazuje ładnie, tylko szkoda że u mnie cały czas wyświetla bonnet open :)


Spróbuj odpiąć switch w zamku. Przerwany obwód = zamknięta maska. Tylko nie jeździj z tym bo ci kostka zgnije. Jest na niej stale plus, co przyciąga ujemne jony, a te mendy niszczą wszystkie styki i przewody w okolicy narażonej na wodę. U mnie strawiły switch od środka.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 13, 2011, 23:17:41 »
Odpinałem czujniki jak je wymieniałem na inne i niestety komunikat cały czas świeci, także nie wiem o co tam chodzi zbytnio, ale spróbuję jeszcze raz jak będę demontował coś z przodu  :)

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 13, 2011, 23:38:49 »
Musialbym znowu rozgrzebać deskę, heh jedynym ratunkiem mogloby byc napylenie ścieżek, ale jak wiemy to robota głupiego.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 14, 2011, 08:47:17 »
a przy masce czasem nie ma dwóch wyłączników?
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 14, 2011, 10:12:38 »
Maćku ja swój wyswietlacz zrobiłem w taki właśnie sposób. Końcówki ścieżek starłem i nałożyłem szpilką nowe. Nie dbałem jakoś żeby były idealnie proste, a wyświetlacz działa do dziś dzień :) 2 godzinki ciągłego nakładania i po robocie.

Właśnie te czujniki wymieniałem na inne i niestety nic nie podziałało :/

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zbiór kilku problemów do rozwiązania na wiosnę - Elektryka
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 14, 2011, 16:37:41 »
Moja tasiemka nie nadawała się nawet do regeneracji musiałem stworzyć nową od zera i niestety efekt jest marny. Robiłem ścieżki metodą naświetlania UV i lakieru Positiv 20.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM