Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro  (Przeczytany 5197 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
[MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« dnia: Grudzień 16, 2010, 22:12:30 »
Parę dni temu rozszczelnił mi się przewód LDS idący na tył samochodu. Auto poszło na lawetę (nie bez przebojów) i do sprawdzonego mechanika od cytrynek. Dziś odebrałem od niego autko i powiedział mi, że pompa zawieszenia nie działa wystarczająco długo, żeby podnieść auto. Żeby auto się podniosło trzeba je włączać i wyłączać kilka razy. Pompa rzeczywiście pracuje tylko chwilkę (dosłownie 2-3 sekundy) i lipa. Poziom płynu LDS jest prawidłowy, nie ma dalszych wycieków. Mechanik twierdzi, że to problem ze sterowaniem pompą i trzeba się wybrać do elektronika z proxią/lexią.
Proszę o jakieś sugestie dotyczące możliwych przyczyn i możliwych rozwiązań (o to nawet bardziej :)). Wydałem już kupę kasy na lawetę i naprawę, więc im "tańszy" pomysł na pozbycie się tego problemu, tym lepiej.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pomy hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2010, 22:34:41 »
Witam.O ile mi się wydaje trzeba zapodać ciśnienie do zbiorniczka z lds bo pompa pracuje na sucho i dlatego ją rozłącza.W ogóle ten mechanik odpowietrzył układ?Niektórzy mówią że zamiast podać ciśnienie do zbiorniczka to kręcą kierownicą ale czy to działa-nie wiem.Pozdro

Offline Stanisław Walkowiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 271
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xantia 1,8i 8V / C4 1,6 HDI 110KM / C5 BREAK 2,0 HDI 110KM
  • Zainteresowania: Cytrynki ;)
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pomy hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2010, 22:42:14 »
Cytuj

Maciek Pichura napisał:
Parę dni temu rozszczelnił mi się przewód LDS idący na tył samochodu. Auto poszło na lawetę (nie bez przebojów) i do sprawdzonego mechanika od cytrynek. Dziś odebrałem od niego autko i powiedział mi, że pompa zawieszenia nie działa wystarczająco długo, żeby podnieść auto. Żeby auto się podniosło trzeba je włączać i wyłączać kilka razy. Pompa rzeczywiście pracuje tylko chwilkę (dosłownie 2-3 sekundy) i lipa. Poziom płynu LDS jest prawidłowy, nie ma dalszych wycieków. Mechanik twierdzi, że to problem ze sterowaniem pompą i trzeba się wybrać do elektronika z proxią/lexią.
Proszę o jakieś sugestie dotyczące możliwych przyczyn i możliwych rozwiązań (o to nawet bardziej :)). Wydałem już kupę kasy na lawetę i naprawę, więc im "tańszy" pomysł na pozbycie się tego problemu, tym lepiej.

A po tym rozszczelnieniu był LDS w zbiorniku?
tel: 504065126
@: [email protected]
Dobijanie Sfer Azotem
BX, CX, GS, GSA, ID-DS, SM, XANTIA, XM.
Naprawa pojazdów PSA nie tylko hydro.

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2010, 08:11:04 »
Po dzisiejszym dojeździe do pracy mam kolejne objawy.
Po otwarciu auta z pilota w ogóle nie zadziałała pompa hydro. Wydaje mi się, że przód nie podnosi się wcale, albo podnosi się tylko troszkę, a tył raczej normalnie. Pompa działa głównie w momentach, kiedy auto nie ma poziomu (chyba wtedy próbuje poziomować) - np. jednym kołem jestem na krawężniku.
Mechanik twierdzi, że odpowietrzył układ, ale dalej jest przekonany, że pompa powinna chodzić cały czas aż do podniesienia. Facet zajmuje się cytrynami od lat - sam ma 2 DSy, BXa i 2 CXy, więc nie przypuszczam, żeby partolił robotę.
A po rozszczelnieniu było niewiele płynu LDS - praktycznie wszystko się wylało - 3 litry weszły.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2010, 09:43:32 »
LDSu wchodzi blisko 5 litrów - więc albo nie wszystko zeszło (ale to raczej dziwne, skoro ten przewód jest tak nisko, a był demontowany).
Jaki masz kolor płynu zalany? Oby nie LHM..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2010, 10:02:26 »
Cytuj

Paweł Szczepaniak napisał:
LDSu wchodzi blisko 5 litrów - więc albo nie wszystko zeszło (ale to raczej dziwne, skoro ten przewód jest tak nisko, a był demontowany).
Jaki masz kolor płynu zalany? Oby nie LHM..


Pojemność układu LDS to 5,5 litra i na pewno tyle nie da rady dolać po nawet dużym rozszczelnieniu. Nie wiem dokładnie ile w sumie po wymianie przewodu weszło, bo chyba z 6 litrów LDSa straciłem - dolewałem podczas wrzucania auta na lawete i ciekło prawie jak z kranu.
Mechanik zna się na sprawie i na pewno lał LDS - rodzinnie specjalizuje się w hydrozawieszeniach od ponad 30 lat.
Ja potrzebuje informacji, czy ktoś miał już może podobny problem i czy da się go rozwiązać bez wizyty u elektronika samochodowego z proxią/lexią.
Mam jeszcze pomysł odłączenia akumulatora na jakieś 15 minut - być może zwariowała elektronika i mu się poprawi. Co Wy na to?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2010, 12:27:08 »
Nie poprawi się bo to nie jest automat bez ludzkiej pomocy to samo się nie zrobi.Odpowietrzyć układ porządnie bo 100% jest zapowietrzony wchodzisz do kanału zaczynasz od tyłu zapalasz auto wchodzisz pod spód odkręcasz odpowietrznik spuszczasz płyn aż auto opadnie na glebe i zakręcasz,po chwili powinno się podnieść do góry i tak samo z przodem się robi i później kręcisz kierownicą prawo-opór lewo-opór i wtedy dolewasz lds do żądanego poziomu i musi hulać.

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2010, 13:23:15 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Nie poprawi się bo to nie jest automat bez ludzkiej pomocy to samo się nie zrobi.Odpowietrzyć układ porządnie bo 100% jest zapowietrzony wchodzisz do kanału zaczynasz od tyłu zapalasz auto wchodzisz pod spód odkręcasz odpowietrznik spuszczasz płyn aż auto opadnie na glebe i zakręcasz,po chwili powinno się podnieść do góry i tak samo z przodem się robi i później kręcisz kierownicą prawo-opór lewo-opór i wtedy dolewasz lds do żądanego poziomu i musi hulać.

Rzeczywiście odpięcie akumulatora nie pomogło. W związku z tym mam drobny problem - brak kanału :).
Dodatkowo jeszcze dwa pytania:
1. Czy przy zapowietrzonym układzie LDS pompa zawieszenia pracuje, ale nie daje rady podnieść auta? Z czego czytałem na forum (a naczytałem się już naprawdę sporo), to raczej w ten sposób to wygląda. Z drugiej strony może być jakieś zabezpieczenie, które nie pozwala na zbyt długa pracę pompy (chociaż w mojej byłoby to błyskawicznie działające zabezpieczenie)
2. Czy jest jakaś inna możliwośc odpowietrzenia? Coś mi się obiło o oczy z podaniem ciśnienia do zbiornika i kręceniem kierownicą.

Dzięki wszystkim za dotychczasowe sugestie.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2010, 13:29:59 »
Podanie ciśnienia do zbiorniczka stosuje się po to by pompa nie startowała na sucho, dzięki czemu nie zapowietrzy się ona, a jedyne powietrze będziesz miał w przewodach (bo raczej nie da się założyć np. nowego przewodu tak, by do obiegu nie dostał się chociaż bąbelek powietrza.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2010, 14:25:18 »
No właśnie tak jak pisze Paweł ciśnienie daje się po to aby nie pracowała na sucho,skoro tył Ci się troche podnosi a przód nie to zapewne powietrze jest w układzie i trzeba się go pozbyć,bo jeżeli jest powietrze pompa pcha olej razem z powietrzem a jak wiadomo siłownik na powietrzu się nie podniesie,miałem podobny przypadek u siebie i w ten sposób doprowadziłem auto do "normalności" ale fakt faktem że tyłu bez kanału nie odpowietrzysz bo przód dało by radę bo tam można z komory silnika operować.Popytaj znajomych czy ktoś nie ma dostępu do kanału.Pozdro

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 17, 2010, 15:04:39 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
No właśnie tak jak pisze Paweł ciśnienie daje się po to aby nie pracowała na sucho,skoro tył Ci się troche podnosi a przód nie to zapewne powietrze jest w układzie i trzeba się go pozbyć,bo jeżeli jest powietrze pompa pcha olej razem z powietrzem a jak wiadomo siłownik na powietrzu się nie podniesie,miałem podobny przypadek u siebie i w ten sposób doprowadziłem auto do "normalności" ale fakt faktem że tyłu bez kanału nie odpowietrzysz bo przód dało by radę bo tam można z komory silnika operować.Popytaj znajomych czy ktoś nie ma dostępu do kanału.Pozdro

Możesz napisać czy chodziła Ci pompa podczas próby podniesienia auta?
U mnie jest tak, że jak go dam całkiem na glebę (położenie serwisowe) i chcę podnieść, to pompa działa po 1-2 sekundy i to głównie tylko po przekręceniu stacyjki. Potem przestaje pompować i znowu trzeba kręcić kluczyk (i tak nie zawsze zadziała). Przód podnosi tylko trochę, a później idzie tylko tył. Mechanik twierdzi, że po pierwsze odpowietrzył układ, a po drugie pompa powinna pracować znacznie dłużej, niezależnie czy ma płyn, czy nie.
Koniec końców myślę, że mogę podjechać do niego na poprawkę - tylko jak mu udowodnić, że jest zapowietrzene (jesli faktycznie jest).

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2010, 19:31:41 »
Najprościej - kazać odpowietrzyć i patrzeć na ręcę - jeżeli objawy znikną, to wniosek raczej dla każdego oczywisty, że odpowietrzenie pomogło...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2010, 20:59:04 »
Czy ktoś jest mi w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie jak zachowuje się pompa zawieszenia przy zapowietrzonym układzie: czy powinna cały czas chodzić i pompować, czy może od razu się wyłączać?
Moja pompa działa maksymalnie 4-5 sekund zaraz po przekręceniu kluczyka a potem robi się cicho. Jak opuszczę auto na maksa, a później ustawię maksymalne podniesienie, to po kilkudziesięciokrotnym przekręcaniu kluczyka podniesie troszkę przód i na maksa tył. Za każdym przekręceniem kluczyka działa krócej (zaczyna od 4-5 sekund, kończąć na 1 sekundzie, a później już nie działą w ogóle - jak tył jest na maksa).
Mając to na uwadzę, proszę o odpowiedź na moje pytanie i przy okazji może jakiś komentarz i sugestie. Wiem, że już sporo mi zasugerowaliście, ale nie do końca jestem przekonany i nie wszystko dam radę sprawdzić.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2010, 23:48:06 »
Nie jestem pewien czy pompa nie ma zabezpieczenia przed zatarciem ale wydaje mi się że ma i po prostu w układzie krąży powietrze i jak zaczyna tylko pracować na sucho to komp ją rozłącza,tak czy owak ja bym jeszcze raz odpowietrzył.Napisz jeszcze jak się zachowuje wspomaganie działa płynnie czy raczej jest problem i lekko uskakuje?

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2010, 08:52:36 »
Wspomaganie zachowuje się normalnie. Pompa wspomagania nie wydaje dziwnych dzwięków, słychać ją lekko tylko w najbardziej skrajnych położeniach kierownicy.

Mam nowe obserwacje po weekendzie:
Auto udało mi się raz podnieść na maksa po jakichś 50 przekręceniach kluczyka w tą i z powrotem (pompa zawieszenia działa tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka). Jak opuściłem całkiem, żeby sprawdzić poziom LDSu (jest dobry), to już nie chciał przodu podnieśc powyżej normala za żadne skarby. Dziś rano znowu co nieco mu się poprawiło - podnosi się nawet bez zabawy kluczykiem, ale tylko do poziomu medium.
Ogólnie nie wydaje mi się, żeby był zapowietrzony układ LDS, bo jak podnosiłem metodą "na kluczyk" to szło równo i w miarę szybko, jak tylko pompa chodziła.
Powtarzam pytanie - może ktoś już doświadczył - jak się zachowuje pompa LDS na zapowietrzonym układzie?

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2010, 16:40:40 »
Czy nikt nie jest w stanie więcej pomóc? Niech chociaż ktoś powie jak się zachowuje pompa LDS na zapowietrzonym układzie?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2010, 18:02:44 »
Nikt wróżką nie jest musisz sprawdzać po kolei to co pisałem i już a jak Ty nie próbujesz tego zrobić to ja Ci nie dam 100% pewności że to będzie to i wątpię że ktoś z forum da Ci 100% rozwiązanie na tacy.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2010, 17:36:54 »
A czy podczas wciągania na lawetę nie poprzestawiały się czasem korektory wysokości?Może w tym jest problem?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2010, 17:53:36 »
Cytuj

Dariusz Niedziółko napisał:
A czy podczas wciągania na lawetę nie poprzestawiały się czasem korektory wysokości?Może w tym jest problem?


Dzięki za sugetsię - nie wykluczam tego - w związku z tym 2 pytania:
1. Czy jest do nich w miarę normalne dojście? Jeśli tak, to czy spod auta (co podejrzewam), czy może da radę z komory silnika?
2. Czy w związku z poprzestawianymi korektorami komputer może myśleć, że auto jest podniesione i nie dawać sygnału do pracy pompie?

Jest jeszcze jedno "ale": mianowicie ze 2-3 razy auto podniosło mi się całkowicie do góry (co prawda zawsze po kilkudziesięciokrornym włączeniu i wyłączeniu zapłonu, ale jest to fakt) - czyżby na ten moment korektory jakoś lepiej załapały (nie zdziwiłbym się)?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 23, 2010, 18:11:34 »
Raczej od spodu i nie żałuj wd40 !!!
1 to czujnik
2,3 regulator
4cięgno
5 zapinka która czasem się zapieka
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2010, 18:23:10 »
Cytuj

Sławomir Wolniak napisał:
Raczej od spodu i nie żałuj wd40 !!!
1 to czujnik
2,3 regulator
4cięgno
5 zapinka która czasem się zapieka

Zgadzam się ze Sławkiem , tylko dodałbym że zapinka nie czasem ale raczej często jest przyczyną złego działania całego układu.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 27, 2010, 10:25:41 »
Mam nadzieje ża auto wątku nie będzie miał mi tego za złe ale chciałbym sie podpiać pod wątek i zapytać tylko o jedną rzecz, nie będę bałaganił w tym temacie.

W mojej cytrynie jest tak że po nocy jak ją otwieram to zawieszenie z przodu delikatnie się opuszcza...auto przed otwarciem stoi wysoko, można rzec że tak jak zostało zaparkowanie po jeździe tak stoi, rano jak otwieram autko z pilota to zawieszenie delikatnie się opuszcza...jak wsiade do środka to znowu sie deliktanie podpompuje.
Czy to normalny objaw (lekkie opadniecie auta) po otwarciu auta?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 27, 2010, 12:01:31 »
Tak myślę że tak, mam tak samo. Ale to zależy od okoliczności ,w zależności jak zostało po jeździe bo gdy np. przyjadę i zostawię autko przed garażem na kilka godzin i wprowadzę go wieczorem to rano nic się nie dzieje ,ale jak wjadę od razu z drogi to rano autko opada troszkę po otwarciu i po odpaleniu pompuje chwilkę . Tak samo na parkingu w pracy po pracy podczas otwierania pilotem widać ze autko opada 2,3 cm ,to tylko korekcja zawieszenia spowodowana jazdą po nierówności podczas jazdy przed zatrzymaniem  . A nie opadanie samoczynne oznacza że układ jest szczelny i nigdzie nie ma przecieków .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 27, 2010, 18:39:43 »
U mnie jest podobnie jak u Sławka.Zależy od okoliczności.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 30, 2010, 08:25:37 »
Mam kolejny objaw - wygląda na to, że już śmiertelny. Wczoraj miałem jechać do mechanika, ale spaliło mi bezpiecznik z pompy zawieszenia. Auto było praktycznie na maksa na glebie i sie nie podniosło. Pojechałem po bezpiecznik, wymieniłem i znowu przepaliło. Kupiłem następny i jak włożyłem i włączyłem zapłon, to mi się choinka na liczniku zaświeciła i już nie dałem rady nic zrobić (komp wyrzucił kilka poważnych błędów i m.in. ten od systemu antykradzieżowego). Po próbach z odłączaniem akumulatora, zamykaniem i otwieraniem auta z kluczyka i pilota nadal nie chciało współpracować. Odłączyłem akumulator, zostawiłem auto pod sklepem i pojechałem do domu. Wieczorem podjechałem jeszcze, żeby spróbować i o dziwo odpalił. Spalił się od razu kolejny bezpiecznik pompy :-/ Poza tym nie działa mi teraz pilot z centralnego i LPG.
Jednym słowem: padaczka.
Jakieś sugestie co do tego co mam robic? Mam plan oddać auto do elektryka/elektronika. Pytanie czy koniecznie musi być znawca cytryn, bo do takiego mam daleko (auto leży na glebie i jest zima). Mam też sprawdzonego "zwykłego" elektryka/elektroniak samochodowego, do którego mam "rzut beretem". Chyba że pojechać do ASO (jeśli tak, to które w okolicach Katowic)?
Swoją drogą auto mam 3 miesiące i już zastanawiam się nad sprzedażą... Po prostu nie mogę sobie już pozwolić na sytuacje, że wychodzę do pracy a auto robi kuku, a są one bardzo trudne do przewidzenia. Komfort i wyposażenie są super, ale nieprzewidywalność zachowań auta jest nie do zniesienia.