Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT  (Przeczytany 7189 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 02, 2011, 23:13:50 »
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
(...) I nie wiem jak można powiedzieć że 4 cylindry pracują równiej od 6.(...)


Można, wyrównoważenie V6 jest analogiczne do rzędowej trójki. Silnik wibruje przechylając się w prawo i w lewo na przemian (w XM). W rzędowej czwórce to trochę inaczej wygląda. Silnikiem nic nie buja.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2011, 07:43:45 »
Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Osobiste wycieczki to proszę prowadzić za pośrednictwem prywatnych wiadomości - tak, żebyśmy nie musieli czytać Waszych wypocin.

Tutaj dyskutujemy o samochodach, a nie o tym czy padał śnieg i kto przeczytał więcej porno gazetek.


to wlasnie probowalem uswiadomic pewnemu koledze.
czysty absurd dla uswiadomienia sytuacji.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 03, 2011, 08:51:45 »
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
(...) I nie wiem jak można powiedzieć że 4 cylindry pracują równiej od 6.(...)


Można, wyrównoważenie V6 jest analogiczne do rzędowej trójki. Silnik wibruje przechylając się w prawo i w lewo na przemian (w XM). W rzędowej czwórce to trochę inaczej wygląda. Silnikiem nic nie buja.


Fakt. Nic nie buja lecz jego symetryczna budowa wymaga równoważenia sił pochodzących od ruchu tłoków. Dlatego powinno się stosować wałki wyrównoważające (i to 2). V6 pod kątem 60 stopni nie wymaga wyrównoważania, rzędowa 6 jest idealna o najwyższej kulturze pracy. A nasze ZPJ z tłokami ułożonymi pod kątem 90 stopni mają tylko jeden wałek wyrównoważający aby zniwelować wibracje powstające wzdłuż wału korbowego. Analizując powyższe dane każdy silnik 6 cylindrowy ma wyższą kulturę pracy niż 4 cylindrowy.

Offline Eryk Kozłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 TCT '98 Był: XM 2.0 8V '90
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 03, 2011, 13:54:51 »
Nie ma się teraz co tłumaczyć. Każdy może sobie przeczytać.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 03, 2011, 18:31:21 »
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
Nie ma się teraz co tłumaczyć. Każdy może sobie przeczytać.


jesli to do mnie to czlowieku zastanow sie co piszesz. samego siebie pograzac stwierdzeniem"Kazdy moze przeczytac"?
no gratuluje.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2011, 19:22:28 »
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
...że V6 za bardzo jak dla mnie "dudni". Chodzi mi dokładnie o to: http://www.youtube.com ... SJ0ysz1S24


pytania do posiadaczy samochodu dudniacego na filmie czyli Xm'a V6 24v.
czy tak rzeczywiscie brzmi Wasze auto?
czy tlumik jest na filmie oryginalny z nakladkami czy moze cos innego?

Offline Krzysztof Kolano

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Oslo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16v HA3+ 2002
  • Miejscowość: Oslo
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 03, 2011, 21:05:43 »
wydaje sie ze to przelotowy

z seryjnego nie wyciśnie takiego dźwięku

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 03, 2011, 21:22:01 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
...że V6 za bardzo jak dla mnie "dudni". Chodzi mi dokładnie o to: http://www.youtube.com ... SJ0ysz1S24


pytania do posiadaczy samochodu dudniacego na filmie czyli Xm'a V6 24v.
czy tak rzeczywiscie brzmi Wasze auto?
czy tlumik jest na filmie oryginalny z nakladkami czy moze cos innego?


V6 z oryginalnym tłumikiem nie dudni, ani nie warczy. Jest najlepiej wyciszoną jednostką w XMach. W moim XMie słychac tylko pomruk silnika. Ale takich już mało na naszych drogach. Młodym dziury w tłumiku się podobają :)

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:02:45 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
...że V6 za bardzo jak dla mnie "dudni". Chodzi mi dokładnie o to: http://www.youtube.com ... SJ0ysz1S24


pytania do posiadaczy samochodu dudniacego na filmie czyli Xm'a V6 24v.
czy tak rzeczywiscie brzmi Wasze auto?
czy tlumik jest na filmie oryginalny z nakladkami czy moze cos innego?


V6 z oryginalnym tłumikiem nie dudni, ani nie warczy. Jest najlepiej wyciszoną jednostką w XMach. W moim XMie słychac tylko pomruk silnika. Ale takich już mało na naszych drogach. Młodym dziury w tłumiku się podobają :)


Dodam, że ES9J4 jest jeszcze cichszy ;)
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Eryk Kozłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 TCT '98 Był: XM 2.0 8V '90
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 04, 2011, 02:24:04 »
A po co o to w ogóle pytać czy to jest oryginalny tłumik czy nie? Prościej jest przeczytać tytuł filmu to jest tam napisane (KM MALON). Nie w tym jednak rzecz bo dudnienie nie pochodzi z tłumika tylko silnika. Sportowy tłumik je jedynie podkreśla, a to po to żeby nawet głuchy usłyszał. Można to usłyszeć także na fabrycznym tłumiku tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=KX7xGJ4hbss&feature=related

Dla was może to być najpiękniejszy dźwięk z możliwych...ja jednak wolę 2.0.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 04, 2011, 08:57:48 »
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
A po co o to w ogóle pytać czy to jest oryginalny tłumik czy nie? Prościej jest przeczytać tytuł filmu to jest tam napisane (KM MALON). Nie w tym jednak rzecz bo dudnienie nie pochodzi z tłumika tylko silnika. Sportowy tłumik je jedynie podkreśla, a to po to żeby nawet głuchy usłyszał. Można to usłyszeć także na fabrycznym tłumiku tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=KX7xGJ4hbss&feature=related

Dla was może to być najpiękniejszy dźwięk z możliwych...ja jednak wolę 2.0.


alez Ty madry. dlatego sie zapytalem bo nie wiedzialem. Ty, to po co w dyskusji o v12 dajesz za przyklad v24 skoro masz jakies waty i sie czepiasz tego co napisalem. znow dyskusja o kolorach ze slepym- nie pytalem sie Ciebie tylko posiadaczy v6 24v wiec siedz cicho jak Twoje TCT.  
Twoje RozoweSerduszkoBarbi.

Offline Eryk Kozłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 TCT '98 Był: XM 2.0 8V '90
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 04, 2011, 12:08:02 »
Wyluzuj się trochę. Nie zamierzam już w tym temacie w ogóle nic więcej dodawać. Jeśli o mnie chodzi to wszystko już zostało powiedziane i nie chcę żebyś przeze mnie osiwiał w tak młodym wieku.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 04, 2011, 14:50:25 »
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
Wyluzuj się trochę. Nie zamierzam już w tym temacie w ogóle nic więcej dodawać. Jeśli o mnie chodzi to wszystko już zostało powiedziane i nie chcę żebyś przeze mnie osiwiał w tak młodym wieku.

cieszę się, z czystej troski o Ciebie, że więcej pogrążać się już nie będziesz.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 04, 2011, 14:54:15 »
Cytuj

Dla was może to być najpiękniejszy dźwięk z możliwych...ja jednak wolę 2.0.


Moim zdaniem to ani V6 12v ani TCT nie brzmią tak jak powinny a już na pewno nie 2.0 TCT ;). Zresztą żadna benzyna 8v Citroena nie grzeszy kulturą pracy.
Jeśli chodzi o osiągi to tu jest porównywalnie, ale V6 zdecydowanie jest bardziej elastyczniejszy, no i prędkość max ma nieco wyższą (ale to na naszych drogach i tak nie ma znaczenia)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: XM 2.9 V6 '98r
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:14:22 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Ty, to po co w dyskusji o v12 dajesz za przyklad v24
Twoje RozoweSerduszkoBarbi.

Nie v12 i v24, bo nie mówisz o silnikach 12 i 24 cylindrowych, tylko 12V i 24V.

Co do V6stek, słyszałem dwa egzemplarze tych silników w XM w życiu, ale tylko 12 zaworowe, wg mnie nie powalają dźwiękiem (chyba, że inaczej jest w środku podczas jazdy na wysokich obrotach), ja słyszałem z zewnątrz stojąc przed maską.
Były: XM 2.1 TD 12V 93r
        Saxo 1.5 '97

Jest: XM 2.9 V6 + LPG Automat '98
        C4 1.6 16V + LPG '10

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:45:47 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Co do V6stek, słyszałem dwa egzemplarze tych silników w XM w życiu, ale tylko 12 zaworowe, wg mnie nie powalają dźwiękiem (chyba, że inaczej jest w środku podczas jazdy na wysokich obrotach), ja słyszałem z zewnątrz stojąc przed maską.


Zaryzykował bym stwierdzenie, że po prostu brzmi jak V6 :D
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 05, 2011, 07:52:46 »
Cytuj

Tomasz Nowak napisał:
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Ty, to po co w dyskusji o v12 dajesz za przyklad v24
Twoje RozoweSerduszkoBarbi.

Nie v12 i v24, bo nie mówisz o silnikach 12 i 24 cylindrowych, tylko 12V i 24V.



racja. Shift wczesniej dzialal teraz przez moment przestal;)
pozdrawiam.
maciek janowski.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 800
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 05, 2011, 11:43:37 »
Jeżeli chodzi o odczucia dzwiękowe to jest jeszcze kwestia "kto czego słucha i w jakim TO jest stanie".Może być tak że Eryk ma silnik i wydech w idealnym stanie a V6 której słuchał to mogła być w gorszym stanie.Jeżeli jeszcze dodać że TCT ma rozrząd na pasku a rzeczona V6 była na łańcuchu to wszystko wyjaśnia.Łańcuch po 200-300 tysiącach potrafi hałasować.Dodać do tego zaniedbany lub przerobiony wydech oraz pierdzenie spod kolektora wydechowego (nagminnie urywają się szpilki) mamy obraz w całości.Trzeba by poszukać autka w super stanie i wtedy porównać dzwięki.Ja jednak pozostaje przy opini że im więcej cylindrów tym lepiej i ładniej.Mam kumpla ,który jezdzi Hondą Accord z motorem 2,2 150KM bez turba i mówi(stojąc obok mojego XM-a) że dzwięk V6 to jest to.A jest człowiekiem obytym z motoryzacją.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 06, 2011, 00:29:57 »
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
(...) I nie wiem jak można powiedzieć że 4 cylindry pracują równiej od 6.(...)


Można, wyrównoważenie V6 jest analogiczne do rzędowej trójki. Silnik wibruje przechylając się w prawo i w lewo na przemian (w XM). W rzędowej czwórce to trochę inaczej wygląda. Silnikiem nic nie buja.


Fakt. Nic nie buja lecz jego symetryczna budowa wymaga równoważenia sił pochodzących od ruchu tłoków. Dlatego powinno się stosować wałki wyrównoważające (i to 2). V6 pod kątem 60 stopni nie wymaga wyrównoważania, rzędowa 6 jest idealna o najwyższej kulturze pracy. A nasze ZPJ z tłokami ułożonymi pod kątem 90 stopni mają tylko jeden wałek wyrównoważający aby zniwelować wibracje powstające wzdłuż wału korbowego. Analizując powyższe dane każdy silnik 6 cylindrowy ma wyższą kulturę pracy niż 4 cylindrowy.


Ekspertem od tych zagadnień nie jestem, ale wydaje mi się, że stosunkowo dobre wyważenie V6 60° ma jakiś związek z przesunięciem wykorbień. W końcu V o małym kącie rozwidlenia samo z siebie szczególnie spokojnego biegu nie ma. W V6 90° przesunięcie wykorbień jest już mniejsze i mamy zastosowany wałek wyrównoważający.

Co do wałków w rzędowej czwórce, to jednak charakter generowanych wibracji pozwala często na ich pominięcie. Siły są mniejsze, a drgania mają większą częstotliwość.

Rzędowa szóstka, mimo idealnego wyważenia jednak nie brzmi tak dobrze jak V6. Nie potrafię powiedzieć czemu ma łagodniejszy dźwięk.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 06, 2011, 11:16:13 »
Cytuj

Maciek Janowski napisał:
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
...że V6 za bardzo jak dla mnie "dudni". Chodzi mi dokładnie o to: http://www.youtube.com ... SJ0ysz1S24


pytania do posiadaczy samochodu dudniacego na filmie czyli Xm'a V6 24v.
czy tak rzeczywiscie brzmi Wasze auto?
czy tlumik jest na filmie oryginalny z nakladkami czy moze cos innego?


To był akurat mój V6 24V, końcowy tłumik sportowy jak w opisie KM Malon. Dudnił, jeśli można tak to nazwać, z racji kopułki która nadawałą się do wymiany - czasem pracował na 5 cylindrów. Dźwięk w V6 24V jest niepowtarzalny, wiem bo mam teraz Xantię TCT i nie ma co porównywać. Ale dodam że w Xantii jest ciszej w stosunku do V6.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:12:12 »
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Cytuj

Michal Pawlaczyk napisał:
Cytuj

Zbigniew Patelski napisał:
Cytuj

Robert Mulewicz napisał:
(...) I nie wiem jak można powiedzieć że 4 cylindry pracują równiej od 6.(...)


Można, wyrównoważenie V6 jest analogiczne do rzędowej trójki. Silnik wibruje przechylając się w prawo i w lewo na przemian (w XM). W rzędowej czwórce to trochę inaczej wygląda. Silnikiem nic nie buja.


Fakt. Nic nie buja lecz jego symetryczna budowa wymaga równoważenia sił pochodzących od ruchu tłoków. Dlatego powinno się stosować wałki wyrównoważające (i to 2). V6 pod kątem 60 stopni nie wymaga wyrównoważania, rzędowa 6 jest idealna o najwyższej kulturze pracy. A nasze ZPJ z tłokami ułożonymi pod kątem 90 stopni mają tylko jeden wałek wyrównoważający aby zniwelować wibracje powstające wzdłuż wału korbowego. Analizując powyższe dane każdy silnik 6 cylindrowy ma wyższą kulturę pracy niż 4 cylindrowy.


Ekspertem od tych zagadnień nie jestem, ale wydaje mi się, że stosunkowo dobre wyważenie V6 60° ma jakiś związek z przesunięciem wykorbień. W końcu V o małym kącie rozwidlenia samo z siebie szczególnie spokojnego biegu nie ma. W V6 90° przesunięcie wykorbień jest już mniejsze i mamy zastosowany wałek wyrównoważający.

Co do wałków w rzędowej czwórce, to jednak charakter generowanych wibracji pozwala często na ich pominięcie. Siły są mniejsze, a drgania mają większą częstotliwość.

Rzędowa szóstka, mimo idealnego wyważenia jednak nie brzmi tak dobrze jak V6. Nie potrafię powiedzieć czemu ma łagodniejszy dźwięk.


nie pamietam bo ksiazke czytalem pare lat temu ale cos tam bylo o trzech silach skladowych podczas pracy silnika. o ile tez dobrze pamietam to w V6 wszystkie skladowe sie zerowaly i przy odpowiedniej zwartosci konstrukcji zadnych walkow nie bylo potrzeba. w 4 rzedowej bylo jakos inaczej. jesli jestescie zainteresowani to moge poszukac literatury ale pod warunkiem, ze nikt nie bedzie znow marudzil by wyrazic swoja(obiektywna)opinie potrzebuje czytac ksiazki.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:20:24 »
Cytuj

Paweł Morga napisał:

To był akurat mój V6 24V, końcowy tłumik sportowy jak w opisie KM Malon. Dudnił, jeśli można tak to nazwać, z racji kopułki która nadawałą się do wymiany - czasem pracował na 5 cylindrów. Dźwięk w V6 24V jest niepowtarzalny, wiem bo mam teraz Xantię TCT i nie ma co porównywać. Ale dodam że w Xantii jest ciszej w stosunku do V6.


ciesze sie, ze sprawa dudnienia rozwiazala sie o zrodla.

Offline Marcin Borowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Renault Megane II 1.6 16v '06, Xsara Combi '01 2.0 HDi
  • Miejscowość: Łódź
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 09, 2011, 10:00:53 »
jak miałem oryg. tłumik to auto było ciche do 4 tys obr-niestety zakończył żywot i zamiennik to juz nie to samo ;(
Był Xm '96 TCT HAII, Xantia Combi 2.0 '01 16v Exlusive

Offline Bartek Krajewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 917
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: inny
  • Zainteresowania: internet, fajne filmy, dobra muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 10, 2011, 11:37:51 »
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
Można to usłyszeć także na fabrycznym tłumiku tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=KX7xGJ4hbss&feature=related


Posłuchałem obu silników na filmie.
I chociaż obydwa mają fajne, rasowe brzmienie, to według mnie V6 12V pracuje bardziej miękko, łagodniej i przyjemniej dla ucha. V6 12V "mruczy", a V6 24V "brzęczy".
Ktoś może powie, że jestem posiadaczem i zwolennikiem Diesla, więc co mi do tego... Ale ja myślę, że dzięki temu moja opinia jest obiektywna, bo bezstronna.

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Opinie porównawcze V612v kontra TurboCT
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 10, 2011, 16:36:37 »
Cytuj

Bartek Krajewski napisał:
Cytuj

Eryk Kozłowski napisał:
Można to usłyszeć także na fabrycznym tłumiku tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=KX7xGJ4hbss&feature=related

Ktoś może powie, że jestem posiadaczem i zwolennikiem Diesla, więc co mi do tego... Ale ja myślę, że dzięki temu moja opinia jest obiektywna, bo bezstronna.


Ja powiem, że żaden z tych filmów nie odwzorowuje w pełni dźwięku tych silników, w związku z czym nie radzę wysnuwać pochopnych wniosków.
Najlepszym testem było by przejechać się osobiście każdym z aut (najlepiej jako kierowca) i dopiero dokonać oceny.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'