Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI  (Przeczytany 14540 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Witajcie

Mam problem z C5 2007r 1.6HDI 90tyś km.
1.Od ok 10tys Km czasami (raz na 100-1000km) potrafił lekko sarpnąć podczas zmiany biegów tak jakby "wypadał zapłon"
2.Wczoraj podczas wyprzedania na 2 biegu zgasł przy ok 4tyś obrotów i natychmiast pojawił sie Antipollution fault oraz zapaliła się kontrolka silnika.
3.Nie chciał odpalić, Udało sie dopiero po ok 10 minutach, I jeżdził 100% ok (tylko świeci sie komunikat i kontrolka)
4.Spróbowałem ponownie pokręcić go na wysokie obroty i ponownie zgasł i zapalił dopiero po 10min.
5.Po tym "cyrku" postanowiłe wrócić do domu (ok 50km) i poza świecącą kontrolką wszytko było normalnie nie szarpał spalanie normalne stan oleju ok moc normalnie (tylko profilaktycznie jechałem do 3tyś obrotów- czyli tak jak przeważnie)
6.Wybieram sie dziś na dziagnostykę tylko nie wiem gdzie pojechać z C5 w krakowie

Kontrolki zgasły same(rano zapaliłem auto i już nic nie było), auto jeździ normalnie błąd który udało się sczytać kilka dni później to P0192,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - niski sygnał wejściowy"
Ma ktoś pomysł co to było/jest?
Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2011, 22:53:02 »
Czy ktoś miał taki przypadek?, proszę powiedzieć :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2011, 09:48:00 »
Albo uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na listwie albo pompa CR/ regulator podaje za mało paliwa i dlatego komputer odcina zapłon. Może byc również zasyfiony filtr paliwa. Zacznij od wymiany filtra paliwa. Warto też posprawdzać wtyczki zasilające. Masz pompe w baku?

Offline Michał Falfus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 452
  • Skąd: Lipnik k. Sandomierza
  • Posiadany samochód: C5 V6, Berlingo III, BX, Xantia, C5 2.7 HDI Tourer
  • Miejscowość: Lipnik k. Sandomierza
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2011, 10:46:58 »
Standard. Wymień filtr paliwa .
MECHANIK CYTRYNEK
www.citroen-lipnik.pl 
BX,C5 V6, BerlingoIII, C5 X7 2.7 hdi Individual Tourer

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2011, 16:51:50 »
Dziękuje za posty,
Tak myślałem aby zacząć od wymiany filtra.
Pierwszy filtr wytrzymał 60tyś(oryginał), ten który mam teraz ma zrobione ok 30tyś (Man)
Jak wymienię to skasuje błąd i dam znać co z tego wyszło

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2011, 17:46:12 »
Jak wymieniam olej w silniku to wymieniam tez wszystkie filtry- powietrza, paliwa, kabinowy. Wydatek niewiele wiekszy ale unika sie pozniejszych niespodzianek. Wiem ze mozna przejechac o wiele wiecej kilometrow na filtrach ale czy warto?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 28, 2011, 10:35:30 »
Zawsze wymieniam filtr paliwa przed sezonem zimowym - to podstawa uniknięcia późniejszych problemów z układem paliwowym w zimie. Na naszym paliwie robienie 60 tys. km bez wymiany filtra to proszenie się o awarie silnika.

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 28, 2011, 17:23:50 »
Witam,
Właśnie założyłem nowy Filtr Paliwa PurFlux.
Niestety nic się nie zmieniło, gaśnie przy 4-4,5tyś obrotów, wywala błąd P0192, po dłuższej chwili zapala i jeździ "normalnie".
Ps. Paliwo tylko z "shella" temp powietrza ok 0 C, Auto użytkowane tylko poza miastem

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2011, 00:03:12 »
Witam ponownie,
Coś się posypało po 100km na nowym filtrze paliwa: auto gaśnie już przy dowolnych obrotach zapala po kilku-kilkunastu minutach gaśnie nawet jak stoi na luzie. czasem jedzie normalnie przez kilometr,
Proszę napiszcie gdzie z Nim jechać w KRAKOWIE
Znacie jakiś dobry sprawdzony serwis ???
Proszę o pomoc.

Offline Dariusz Kuźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: c4 Picasso 1.6 e-hdi MCP 2012
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2011, 08:26:10 »
Kolego zobacz tutaj na forum C4 oststnio był ciekawy wątek o Antipollution fault.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2011, 11:14:03 »
Podejrzewam, że masz syf w układzie paliwowym i jak Ci wymieniali filtr to pewnie nie spuścili całego paliwa z obudowy filtra i wyczyścili do sucha i teraz syf poszedł dalej i pada pompa CR lub regulator. Wg mnie trzeba wszystko rozebrać, sprawdzic i przeczyścić. Nie wiadomo też w jakim stanie są wtryski. Być może trzeba zmienić paliwo bo marka shell też nie jest gwarantem 100% jakości, dużo zależy od właściciela stacji oraz stanu technicznego zbiorników i urządzeń. W Kielcach na shellu kiedys w zimie jak były mrozy -26C nie dało się zatankować  Vpower diesel bo zamarzł w dystrybutorze....

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2011, 11:31:01 »
Artur w silniku 1,6 Hdi nie ma juz obudowy filtra paliwa i wkładu tylko cała zintergrowana puszka wiec nie sugeruj sie tak silnikiem 2,2 Hdi.

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2011, 23:35:14 »
Wszystko wskazuje na czujnik ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia.Osobiście podjechałbym na diagnostykę i pomiar parametrów .

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2011, 01:08:29 »
Witam i dziękuje w przyszłym tyg. pojadę na diagnostykę i zobaczymy co to - mam nadzieje

  • Gość
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 03, 2011, 20:09:03 »
Jam stawiał bym na zawór sterowania ciśnieniem w turbo sprężarce

                                                    Mario

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 03, 2011, 23:02:53 »
Złe sterowanie elektrozaworu turbosprężarki wprowadzi ewentualnie w tryb awaryjny,ale nie będzie powodem gaśnięcia.

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2011, 09:17:50 »
Cytuj

Mikołaj Kostusiak napisał:
Złe sterowanie elektrozaworu turbosprężarki wprowadzi ewentualnie w tryb awaryjny,ale nie będzie powodem gaśnięcia.
Ewentualnie dławienia przy danych obrotach silnika :-)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Karol Winczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kościerzyna
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HPI Break 2001r.
  • Miejscowość: Kościerzyna
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2011, 09:45:46 »
Witam.Czy cos w temacie wiadomo wiecej...Od paru dni mam podobny problem z moim C5 mk1 2,0 HPI... Rożnica jest tak ze jak cytryna zgasnie to moge ja odrazu odpalic i jechac dalej...Jak bedzie troszke cieplej chcialem sie tym zajac...Według ksiazki Antipollution fault jest usterka oczyszczania spalin...Moze sonda sonda lambda ma wine?Wiekszego spalania nie zauwazylem...
c5 2,0 HPI

Offline konrad jegorow

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: kopenhaga/police/szczecin
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 1.6 Hdi Break bez fap
  • Zainteresowania: gpw, kino
  • Miejscowość: kopenhaga/police/szczecin
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 28, 2011, 12:21:44 »
Podlaczam sie do tematu. Auto C5 II 2005 87000 1.6HDi mam je od 3 dni....a wczoraj wieczorem kontrolka silnika i komunikat:
"Antipollution fault system".....

ladnie sie zaczyna :)
pozdrawiam Konrad ;)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 28, 2011, 12:32:00 »
Cytuj

konrad jegorow napisał:
Podlaczam sie do tematu. Auto C5 II 2005 87000 1.6HDi mam je od 3 dni....a wczoraj wieczorem kontrolka silnika i komunikat:
"Antipollution fault system".....

ladnie sie zaczyna :)

Lexia i tylko Lexia. Ona prawdę Ci powie.
Przyczyn dla których pojawia się APF jest multum.

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 28, 2011, 23:26:32 »
U mnie AFP pojawiał się po myciu samochodu i wilgotne dni ale samochód sprawował się normalnie.Sprawował się do momentu gdy wysiadł układ smarowania.W diagnostyce lexii pojawiały się różne błędy a samochód jeździł bez zarzutu mimo ze mechanik pytał "to Panu jeszcze jeździ?"ale awarii ukł.smarowania zdiagnozować -nie zdiagnozował.Skończyło się wymianą silnika i od tego czasu AFP nie pojawia się wcale.

Offline konrad jegorow

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: kopenhaga/police/szczecin
  • Posiadany samochód: C5 II 2005 1.6 Hdi Break bez fap
  • Zainteresowania: gpw, kino
  • Miejscowość: kopenhaga/police/szczecin
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 01, 2011, 14:46:40 »
uklad smarowania, czy chodzi o sitko i przewod olejowy do turbo?? mozesz rozwinac bo to wazne..

bylem dzis w salonie skody-(tam kupilem c5) handlarz przy kupnie dal 6 misiecy gwarancji na auto, nie potrafil zczytac bledow wiec pojechal do citroena a tam niestety nie mieli czasu, trzeba sie umawiac na kilka dni do przodu.. auto bledu juz mi nie wyswietla...

ale powiedzcie mi czy ta zolta kontrolka silnika w ksztalcie prawie prostokata po przekreceniu kluczyka w stacyjce ale nie odpalaniu powinna sie dalej swiecic?? u mnie tak jest....

jak kluczyk przekrecam dalej i odpalam auto kontrollka znika....
w historii bledow juz nie wyswietla antipolution feil....
dzis wymienilem filtr paliwa dla pewnosci
pozdrawiam Konrad ;)

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [MkII] Antipollution fault oraz gaśnie przy 4tyś obrotów 1.6HDI
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 04, 2011, 20:49:12 »
Witam, W moim przypadku była winna instalacja elektryczna do czujnika ciśnienia paliwa na listwie. Auto kilka dni postało u mechanika i po posprawdzaniu wtysku, czujnika w końcu wynalaźli że przekłamania pochodziły z instalacji elektrycznej do tego czujnika. Od tamtej pory zrobiłem ok 1000km i auto ani raz nie zgasło, błąd sie nie pojawił